Asertywna komunikacja. Współpraca, rozwiązywanie problemów..
Asertywna komunikacja. Współpraca, rozwiązywanie problemów..
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób mających problemy z komunikacją w zespole, do członków zespołów, w których pojawiają się konflikty.
Szkolenie skierowane jest również do pracowników MŚP biorących udział w programach Akademia Menedżera czy SWO (System Wczesnego Ostrzegania).
W szkoleniu mogą wziąć również udział osoby realizujące bony szkoleniowe.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjny szkolenia "Asertywna komunikacja. Współpraca, rozwiązywanie problemów" to wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do efektywnego komunikowania się, budowania relacji oraz rozwoju inteligencji emocjonalnej, co pozwoli na lepsze zrozumienie siebie i innych oraz skuteczniejsze osiąganie wspólnych celów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie stosuje zasady efektywnej komunikacji, unikać typowych barier i błędów komunikacyjnych oraz rozpoznawać i korygować "7 grzechów komunikacji" | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się umiejętnością unikania barier komunikacyjnych oraz poprawnego stosowania zasad efektywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna definicję inteligencji emocjonalnej oraz potrafi rozpoznawać, nazywać i kontrolować swoje emocje, szczególnie w kontekście biznesowym i interpersonalnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje emocje scenariuszach biznesowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie stosuje metody i strategie panowania nad emocjami, w tym techniki radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach oraz w trakcie konfliktów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się technikami radzenia sobie z emocjami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie ustala sposób komunikowania się zarówno ze współpracownikami, jak i klientami, rozumiejąc różnice między komunikowaniem a informowaniem, oraz adaptując styl komunikacji do różnych odbiorców i sytuacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje style komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Celem biznesowym szkolenia jest zwiększenie efektywności oraz harmonii w miejscu pracy poprzez umożliwienie pracownikom lepszego zarządzania stresem i emocjami, co prowadzi do poprawy komunikacji, redukcji konfliktów oraz zwiększenia zaangażowania i wydajności w wykonywanych zadaniach.Efekt usługi
Efektem usługi będzie rozwinięcie umiejętności asertywnej komunikacji wśród członków zespołu, co przyczyni się do większej współpracy i chęci wspólnego rozwiązywania pojawiających się problemów. Kryterium weryfikacji będzie poprzez obserwację zmian w interakcjach międzyludzkich, takich jak wzrost empatii, skuteczniejsza komunikacja i rozwiązywanie konfliktów oraz poprzez monitorowanie sposobu, w jaki uczestnicy stosują nowo nabyte umiejętności komunikacyjne i zarządzania emocjami w codziennych sytuacjach zawodowych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metodą potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi będzie obserwacja i ocena zachowań oraz rezultatów uczestników w warunkach praktycznych. Przez okres poświęcony na szkolenie i praktykę, uczestnicy będą mieli okazję zastosować nowo nabyte umiejętności w swoim miejscu pracy lub w symulowanych sytuacjach biznesowych. Podczas tego procesu instruktor będzie obserwować interakcje uczestników zespołu, sposób przekazywania informacji zwrotnej. Na koniec szkolenia prowadzący sporządzi protokół.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych, kadry menedżerskiej, właścicieli firm, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu zespołem i chcą podnieść swoje kompetencje jak i do pracowników przewidzianych do awansu na stanowisko kierownicze, którzy jeszcze doświadczenia w zarządzaniu nie posiadają.
1. Wstęp, integracja, prezentacja trenera i uczestników oraz zebranie ich oczekiwań od szkolenia
2. Specyfika komunikacji
- Typy komunikacji
- Bariery i błędy w komunikowaniu się
- 7 grzechów komunikacji
- Reguły efektywnej komunikacji
- Style komunikacji
- Komunikowanie a informowanie – różnice i podobieństwa
3. Komunikacja w kontaktach ze współpracownikami i z klientami
- Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej
- Język kobiet a język mężczyzn
- Teoria i zasady komunikacji
- Model komunikacji
- Filtry
- Bariery komunikacyjne
- Kierunki przepływu informacji
4. Definicja inteligencji emocjonalnej i kognitywnej
- Czym jest inteligencja emocjonalna i kognitywna
- Definicja emocji – 5 głównych emocji
- Dlaczego emocje są niezbędne
- Emocje w biznesie
- Pierwsza myśl czy emocja?
5. Schemat powstawania emocji i myśli
- Jak powstają emocje i myśli
- Proces powstawania emocji i myśli
- Model „ABCD”
- Co się dzieje z myślami i komunikacją kiedy towarzyszą nam silne emocje
6. Poznanie siebie i wzmacnianie samoświadomości
- Rozpoznawanie emocji
- Nazywanie emocji
- Komunikowanie emocji
- Kontrolowanie emocji
7. Panowanie nad emocjami i myślami – metody i sposoby
- Poznanie metod i strategii na panowanie nad emocjami
- Opracowanie własnych strategii panowania nad emocjami
- Postrzeganie rzeczywistości
- Praca nad myślami
8. Budowanie kompetencji społecznych opartych na emocjach i myślach
- Empatia
- Aktywne słuchanie
- Konstruktywna informacja zwrotna
- Konstruktywna komunikacja emocji
9. Radzenie sobie z emocjami w trudnych sytuacjach
- Diagnoza sposobów radzenia sobie w trudne sytuacji
- Skutki negatywnych emocji w konflikcie
- Rachunek zysków i strat
- Sposoby opanowania emocji w trudnych sytuacjach
- Rozwiązywanie konfliktów
10. Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie trwa 14 godzin dydaktycznych, w tym 75% to zajęcia praktyczne. Każdy moduł prowadzony jest w ten sposób: wprowadzenie do tematu, czyli teoria ok. 25%, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia: samodzielnie na papierze przed komputerem wykonują zadania zlecane przez trenera, podczas zajęć odgrywają scenki, analizują wspólnie scenki czy przykłady przedstawione przez trenera, dyskutują na temat danego zagadeniania. Część praktyczna stanowi ok 75% całego czasu poświęconego na dany moduł.
Podczas szkolenia zapewniamy prezentację materiału i technik przez trenera szkolenia, pracę własnę uczestników, ćwiczenia wybranych technik zarówno w wersji papierowej, jak i werbalnej, zadania i gry angażujące w procesy społeczne i własne nawyki w celu omówienia wniosków, odgrywanie scenek symulacyjnych, coachingowe metody pracy, dyskusja z uczestnikami, dostęp do materiałów dotyczących omawianych na szkoleniu zagadnień.
Sala szkoleniowa wyposażona jest w stanowiska dla uczestników (stoliki i krzesła ustawione w kształt litery U). Dodatkowo sala wyposażona jest w stanowisko dla trenera, rzutnik, flipchart. Dla każdego uczestnika przygotowany jest również notatnik i długopis.
Od uczestników wymagana jest obecność (min. 80%), którą uczestnik potwierdza składając swój podpis na liście obecności, aktywny udział w szkoleniu oraz chęć współpracy.
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób mających problemy z komunikacją w zespole, do członków zespołów, w których pojawiają się konflikty.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wstęp, integracja, prezentacje trenera i uczestników oraz ich oczekiwań od szkolenia | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Specyfika asertywnej komunikacji | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 przerwa | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Komunikacja w kontaktach ze współpracownikami i z klientami | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 przerwa | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Definicja inteligencji emocjonalnej i kognitywnej | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 przerwa | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Schemat powstawania emocji i myśli | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Poznanie siebie i wzmacnianie samoświadomości | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 przerwa | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Poznanie siebie i wzmacnianie samoświadomości | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 przerwa | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Panowanie nad emocjami i myślami – metody i sposoby | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Budowanie kompetencji społecznych opartych na emocjach i myślach. Radzenie sobie z emocjami w trudnych sytuacjach | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 476,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 105,43 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 85,71 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Grzeszyk
Od ponad 20 lat zajmuje się prowadzeniem szkoleń oraz indywidualnym doradztwem w zakresie sprzedaży i zarządzania, w tym optymalizacji procesów biznesowych. Jest ekspertem w zarządzaniu projektami oraz procesami. Inżynier budownictwa lądowego (Politechnika Warszawska) a jednocześnie absolwent studiów SWPS (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) Negocjacje i Mediacje. Główny pomysłodawca stworzenia Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.
Podczas prowadzonych szkoleń duży nacisk kładzie na praktyczne wykorzystanie prezentowanych narzędzi. Jest również mediatorem rozwiązując konflikty w zespołach pracowniczych oraz między właścicielami czy członkami zarządu. Jest doradcą dla zarządów firm, w aspektach strategii sprzedaży, zarządzania i kierowania, w tym podejmowania trudnych decyzji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas szkolenia uczestnicy pracują na materiałach przygotowanych przez trenera. Są to ćwiczenia, testy, które uczestnicy wykonują samodzielnie lub w grupach.
Materiały uzupełniające w formie prezentacji lub dokumentów tekstowych, e-podręczników, skryptów, komspektów zostaną przesłane bezpośrednio do uczestnika po szkoleniu drogą elektroniczną.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat/zaświadczenie ukończenia szkolenia. Certyfikat wysyłany mailem na podany przez uczestnika adres. Na życzenie klienta certyfikat może zostać wysłany pocztą tradycyjną.
Korzystanie z usługi w cenie netto możliwe jest po przedłożeniu stosownego oświadczenia umożliwiającego wystawienie faktury ze stawką "zw".
Możemy zorganizować również szkolenie zamknięte dla Państwa firmy, w jej siedzibie lub poza nią. Zapraszamy do kontaktu. Więcej informacji pod nr telefonu 667 215 685.