Kompleksowy trener Personalny - kurs
Kompleksowy trener Personalny - kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Zainteresowani ćwiczeniami fizycznymi i zdrowym trybem życia oraz Trener personalny, trener przygotowania motorycznego, fizjoterapeuta, trener fitness, instruktor siłowni, trener boksu, sportów walki, instruktor jogi, pilates, trener lekkoatletyczny, kulturystyki, crossfit, masażysta, dietetyk sportowy, trener rehabilitacji ruchowej, kinezyterapeuta, chiropraktyk, trener rehabilitacji ruchowej, sportowcy
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu ,,Nowy Start w Małopolsce z Euresem''
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu Małopolski Pociag do Kariery
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi70
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu trenera personalnego, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności planowania i prowadzenia bezpiecznego treningu, prewencji urazów oraz zastosowania technik rehabilitacji ruchowej na sali treningowej i siłowni. Kurs rozwija wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii, żywienia, psychologii oraz aspektów formalno-prawnych zawodu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: charakteryzuje najczęściej wystepujące urazy oraz środki ochrony zdrowia w sporcie dla wszystkich a także przeciwskazania do aktywności fizycznej | Kryteria weryfikacji definiuje czynniki które wskazują na przeciwskazania do wykonywania określonych ćwiczeń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Komunikuje wskazania i przeciwskazania do wykonywania konkretnych czynności ruchowych | Kryteria weryfikacji Przeprowadza wywiad przed zabiegiem w celu wyeliminowania działań niepożądanych, korzystając z zasad prowadzenia efektywnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Omawia biologiczne podstawy planowania procesu treningowego | Kryteria weryfikacji opisuje zmiany zachodzące w narządach i układach człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem aparatu ruchu, w odniesieniu do procesu treningowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Omawia Kwestie formalno-organizacyjne działalności zawodowej trenera personalnego | Kryteria weryfikacji opisuje zakres odpowiedzialności prawnej trenera personalnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Omawia Obszar zawodowy trenera personalnego | Kryteria weryfikacji opisuje specyfikę treningu personalnego i kierunki jego rozwoju w Polsce i na świecie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Omawia podstawy teorii i metodyki sportu w planowanym proces treningowego | Kryteria weryfikacji klasyfikuje i omawia środki stosowane w procesie treningowym, m.in. ćwiczenia, środki metodyczne, środki dydaktyczne, nowości technologiczne wspierające uczestnictwo w sporcie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Omawia podstawy żywienia i odnowy biologicznej w procesie treningowym | Kryteria weryfikacji definiuje podstawowe pojęcia fizjologii żywienia i trawienia oraz terminy dietetyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Omawia zagadnienia psychospołeczne dotyczące procesu treningowego | Kryteria weryfikacji opisuje uwarunkowania, motywy i bariery uczestnictwa w treningu personalnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Omawia zasady bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w sporcie dla wszystkich | Kryteria weryfikacji opisuje najczęściej występujące urazy i zagrożenia, specyficzne dla uczestnictwa w różnych formach sportu dla wszystkich | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Omawia zasady diagnozowania i oceny w procesie treningowym | Kryteria weryfikacji opisuje metody oceny postawy ciała człowieka i sprawności motorycznej oraz ich znaczenie w procesie treningowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Przygotowuje plan treningowy | Kryteria weryfikacji ustala z uczestnikiem cele treningoweperiodyzuje proces treningowy dobiera formy, metody i środki treningowe do ustalonych celów w oparciu o możliwości psychofizyczne uczestnika dobiera i planuje jednostki treningowe do ustalonych celów, przygotowując do nich konspekt zajęć planuje okresową kontrolę i ocenę postępów w treningu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności: Rozpoznaje potrzeby i możliwości uczestnika treningu | Kryteria weryfikacji analizuje informacje uzyskane na podstawie wywiadu przeprowadzonego z uczestnikiem | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności: Organizuje i nadzoruje proces treningowy | Kryteria weryfikacji wskazuje środki treningowe niezbędne do realizacji ustalonych celów treningowych, m.in. miejsce do ćwiczeń, sprzęt | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności: Prowadzi jednostkę treningową w kontekście przyjętych celów procesu treningowego | Kryteria weryfikacji sprawdza przygotowanie uczestnika do realizacji jednostki treningowej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności: Realizuje działania edukacyjno-informacyjne w procesie treningowym | Kryteria weryfikacji przekazuje uczestnikowi informacje dotyczące planu treningowego i zdrowego stylu życia, które mogą zwiększyć świadomość realizacji celów treningowych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Wspiera uczestnika we wdrażaniu aktywnego stylu życia | Kryteria weryfikacji prezentuje poziom przygotowania motorycznego umożliwiający realizację procesu treningowego i mobilizujący uczestnika do wysiłku fizycznego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: nawiązać profesjonalną relację z klientem, opartą na zaufaniu, szacunku i empatii. | Kryteria weryfikacji reaguje na potrzeby klienta w sposób wspierający i adekwatny emocjonalnie | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Współpracuje z innymi specjalistami (np. fizjoterapeutą, dietetykiem) w celu zapewnienia klientowi kompleksowej opieki | Kryteria weryfikacji Identyfikuje sytuacje wymagające konsultacji z innym specjalistą, proponuje sposób komunikacji i przekazania informacji, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Plan nauczania (tematy zajęć edukacyjnych i ich wymiar z uwzględnieniem w miarę potrzeby części teoretycznej i części praktycznej)
Kurs składa się łącznie z 7 modułów.
W celu aktywizacji uczestników oraz usystematyzowania i efektywnego przyswojenia wiedzy – na kursach stosowane jest studium przypadków. Rozwiązywanie realnych problemów występujących w codziennej pracy.
Kurs kończy się sprawdzeniem teoretycznych efektów uczenia się w formie testu wyboru.
W trakcie modułów dodatkowo kursanci powtarzają praktycznie w sposób pogłębiony pracę nad najtrudniejszymi i najistotniejszymi elementami kompetencji trenera personalnego: oceną i korekcją mechaniki ruchu oraz uzupełniają kontekst pracy trenera personalnego o najbardziej pożądane kwalifikacje z zakresu treningu medycznego w tym kinesiotapingu dla konkurencyjnego przygotowania przyszłych trenerów personalnych oraz zwiększenia prawdopodobieństwa ich sukcesu na rynku pracy.
Moduł 1
- Model pracy trenera personalnego Fit-Academy - omówienie zakresu praktyki trenera
- Wywiad z klientem
- Wspieranie uczestnika we wdrażaniu aktywnego stylu życia
Moduł 2
- Długofalowe prowadzenie klienta oraz pomoc w osiągnięciu trwałej behawioralnej zmiany i nawyków żywieniowych
Moduł 3
- Oceny zdrowia i sprawności fizycznej
- Planowanie i programowanie treningu z na podstawie potrzeb i możliwości uczestnika treningu
Moduł 4
- Prowadzenie treningu, techniki nauczania i komunikacji
- Organizowanie i nadzorowanie procesu treningowego
- Działania edukacyjno-informacyjne w procesie treningowym
- Prowadzenie jednostki treningowej w kontekście wszystkich przyjętych celów.
Moduł 5
- Studia przypadków
- Marketing i sprzedaż treningów personalnych
Moduł 6: praktykowanie testów w treningu personalnym poszerzone o kompetencje treningu medycznego
- Przeprowadzenie oceny statycznej sylwetki: praktykowanie ocen kilkudziesięciu punktów na ciele
- Charakterystyka wad postawy:
- Zespół skrzyżowania górnego
- Zespół skrzyżowania dolnego
- Plecy okrągłe/ płaskie/ wklęsło -wypukle/ sway back
- Testy mięśniowe: wybór kilkudziesięciu testów mięśniowych: ćwiczenia prawidłowego wykonania testów, ćwiczenia prawidłowej interpretacji testów, ćwiczenia stosowania stosowania testów w prawidłowych kontekstach
- Testy wzorców ruchowych: wybór kilkudziesięciu testów wzorców ruchowych: ćwiczenia prawidłowego wykonania testów, ćwiczenia prawidłowej interpretacji testów, ćwiczenia stosowania stosowania testów w prawidłowych kontekstach.
- Dobór sekwencji oceny
Moduł 7
- Techniki pracy nad mechaniką ruchu w treningu personalnym w wymiarze praktycznym, poszerzone o kompetencje treningu medycznego.
- Techniki mobilizujące: wybór po kilka ćwiczeń na kierunkową mobilizację w każdym segmencie wg joint by joint, ćwiczenia w ustalaniu prawidłowego kontekstu dla zastosowania każdego z tych narzędzi.
- PNF Stretching
- PIR
-AIS
- streetching statyczny a dynamiczny
- Techniki stabilizujące odcinki: wybór po kilka ćwiczeń stabilizacyjnych w każdym segmencie wymagającym stabilizacji wg joint by joint.
- Studia przypadków przykładowych klientów: Od oceny poprzez planowanie i programowanie, aż do przeprowadzania treningów i progresji
- Chroniczne bóle pleców: Omówienie wskazań i przeciwskazań- case study, oceny programowanie.
- Postepowanie w nagłych uszkodzeniach tkanek oraz implikacje do ćwiczeń w stanach przeciążeniowych: Omówienie wskazań i przeciwskazań/ case study, oceny programowanie.
- naciągnięcia mięśni
- skręcenia (więzadeł)
- stany przeciążeniowe
- chondromelacje (np rzepki)
- stan zapalny/ uszkodzenie stożka rotatorów
- łokieć golfisty
- łokieć tenisisty
- zespół cieśni nadgarstka
- zapalenie kaletki krętarza większego
- zespół pasma biodrowo - piszczelowego
- zespół bólu rzepkowo udowego
- shin splints
- ostroga piętową
- zapalenie rozcięgna podeszwowego
- Narzędzia pomocnicze w treningu personalnym medycznym-kinesiotaping
Część teoretyczna:
- omówienie materiałów stosowanych w tapingu, wskazania /przeciwwskazania do tapingu.
Część praktyczna
W tej części szkolenia prowadzący omawia poszczególne przypadki, demonstruje sposób wykonania aplikacji oraz uzasadnia jej zastosowanie.
Następnie kursanci wykonują aplikację pod kontrolą prowadzącego. W czasie kursu uczestnicy otrzymują teoretyczną i praktyczną wiedzę przydatną bezpośrednio do pracy z klientem/pacjentem.
W części praktycznej kursanci poznają aplikacje na:
-biodro + udo (pasmo biodrowo-piszczelowe podudzie,
-syndrom napięcia przyśrodkowej strony piszczeli,
-syndrom napięcia przyśrodkowo-tylnej strony piszczeli,
-mięsień czworogłowy, mięśnie kulszowo-goleniowe,
-pachwinę, zginacze biodra, mięsień pośladkowy),
Staw kolanowy (ból po stronie bocznej – gęsia stopka,
-ból po stronie przyśrodkowej, pełne wsparcie stawu kolanowego,
-choroba Osgooda-Schlattera, tylną stronę stawu kolanowego),
-Stopa,
-staw skokowy (stan zapalny ścięgna Achillesa, stabilizacja stawu skokowego, rozcięgno podeszwowe, ścięgna strzałkowe, podeszwową stronę stopy, grzbietową stronę stopy, piętę, haluks),
-Tułów, plecy (staw krzyżowo-biodrowy, kręgosłup odcinka lędźwiowego, kręgosłup odcinka piersiowego, żebra, kręgosłup – punkt bolesności, brzuch),
-Szyja,
-barki (stożek rotatorów, staw obojczykowo-barkowy, stabilizacja barku),
-Ramiona
- ręce (nadgarstek, „łokieć tenisisty”, „łokieć golfisty”, mięsień dwugłowy ramienia, mięsień trójgłowy ramienia).
Walidacja
Przerwy są realizowane na prośbę uczestników. maksymalnie 15 min,
Walidacja jest wliczona w liczbę godzin szkolenia
Przerwy nie są wliczone w liczbę godzin usługi, usługa jest wydłużona o czas zrealizowanych na prośbę uczestników, przerw
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 71,43 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 71,43 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Remigiusz Mnich
Fizjoterapeuta i masażysta
Ukończył blisko 30 szkoleń m.in:
- semiologia
- Fai "konflikt panewkowo-udowy"
- Kompleksowa Terapia Wisceralna
- Nowoczesne standardy rehabilitacji ortopedycznej kręgosłup szyjny, lędzwiowy i piersiowy
- Terapia Manualna i igłoterapia w ujęciu klinicznym moduł III
- Nowoczesne standardy rehabilitacji ortopedycznej kolano, kręgosłup, staw skokowy
W ostatnich 5 latach działa w branży fitness na bieżąco podnosząc swoje kompetencje i umiejętności.
Radosław Bierzanowski
Wszechnica Świętokrzyska w Kielcach, wydział: Wychowanie Fizyczne i Turystyka, specjalizacja: Gimnastyka Korekcyjna, studia licencjackie I stopnia
Wszechnica Świętokrzyska w Kielcach, wydział: Wychowanie Fizyczne i Turystyka, specjalizacja: Nauczycielska, studia magisterskie II stopnia
Certyfikaty:
TRENER ROKU 2016
Dietetyka i suplementacja
Masaż sportowy, klasyczny gorącymi kamieniami
Jak być liderem Coaching Międzynarodowy - szkolenie na rzecz rozwoju osobistego
Osiągnięcia sportowe i zawodowe:
Mistrz Wielkiej Brytanii w zapasach
Zdobywca “Złotego buta” na turnieju zapaśniczym w USA
Reprezentant Polski na Mistrzostwach Europy w zapasach
Multi-medalista Mistrzostw Polski w zapasach
Trener sportowców z Wielkiej Brytanii, Walii i USA. Pod jego okiem trenowali zawodnicy MMA klasy mistrzowskiej, walczący m.in. w największej federacji świata UFC, tj. James Thompson, Ronnie Mann, Brett Johns, Ashley Williams Trener kadry narodowej juniorów w zapasach
Posiada nieprzerwane i ciągłe doświadczenie zawodowe w branży od co najmniej pięciu lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy kursant otrzymuje:
- certyfikat ukończenia
- materiały szkoleniowe
Warunki uczestnictwa
-Uczestnicy muszą mieć ukończone 18 lat,
– oświadczenie o braku przeciwwskazań do wzmożonej aktywności fizycznej.
Informacje dodatkowe
Dla osób korzystających z dofinansowania wymagana jest minimalna frekwencja na poziomie 80% zajęć, potwierdzona listą obecności.
Dla podmiotów/osób uczestniczących w usłudze, które otrzymają dofinansowanie min. 70%, koszt szkolenia jest zwolniony z podatku VAT (podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień: § 3 ust. 1 pkt 14).
ZAWARTO UMOWĘ Z WUP KRAKÓW NA ROZLICZANIE USŁUG Z WYKORZYSTANIEM ELEKTRONICZNYCH BONÓW SZKOLENIOWYCH W RAMACH PROJEKTU NOWY START W MAŁOPOLSCE Z EURES-em i Projektu Małopolski Pociag do Kariery
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
SZKOLENIE ROZLICZANE JEST W RAMACH PRZYZNANYCH BONÓW.