Szybki start w MS Excel - kurs podstawowy.
Szybki start w MS Excel - kurs podstawowy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), natomiast nie pracowały w ogóle lub w bardzo ograniczonym zakresie z arkuszem kalkulacyjnym MS Excel, a chcą usprawnić swoją pracę poprzez automatyzację prostych obliczeń (z równoczesną wizualizacją), zdobywając równocześnie solidne podstawy do wykorzystania w kolejnym kroku - bardziej zaawansowanych opcji programu.
Usługa adresowana jest między innymi do osób, które mają przyznane dofinansowania do szkoleń, w tym dla uczestników projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i „Nowy start w Małopolsce z EURESem", Projekt „Kierunek – Rozwój” oraz Projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji01-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego tworzenia zestawień w arkuszu kalkulacyjnym na poziomie podstawowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Omawia podstawy teoretyczne dotyczące arkusza kalkulacyjnego | Kryteria weryfikacji 1. Wymienia podstawowe możliwości arkusza kalkulacyjnego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji 2. Rozróżnia podstawowe pojęcia związane z arkuszem | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 2. Sporządza proste zestawienia w arkuszu | Kryteria weryfikacji 1. Porusza się sprawnie po arkuszu i skoroszycie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Wprowadza i formatuje dane różnego typu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 3. Używa wyrażeń oraz podstawowych funkcji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 4. Tworzy i formatuje wykresy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji 5. Wykorzystuje arkusz do automatyzacji pracy w wybranych branżach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 6. Kontroluje sposób i miejsce zapisu dokumentu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą nauczyć się od podstaw programu MS Excel.
Program zajęć:
1. Omówienie czym jest arkusz kalkulacyjny i możliwości jego praktycznego wykorzystania.
2. Omówienie podstawowych elementów środowiska Excel.
3. Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane.
4. Wprowadzanie danych różnego typu.
5. Formatowanie danych w arkuszu.
6.Tworzenie praktycznych zestawień.
7. Wykorzystanie gotowych funkcji do automatyzacji zadań.
8. Sporządzanie i formatowanie wykresów.
9. Ćwiczenia praktyczne.
Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe.
Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na każde 4 godz. zajęć przewidziano 15 min. przerwy (nie wliczane w czas usługi rozwojowej) oraz 45 min. walidacji po ostatnich zajęciach (wliczane w czas usługi rozwojowej).
Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera. W trakcie zajęć trener omawia zagadnienie, wykonuje ćwiczenia (przy udostępnionym ekranie), które następnie wykonuje uczestnik (w razie pytań również udostępnia ekran, a trener pomaga ćwiczenie wykonać). Materiały ćwiczeniowe wysyłane są na czacie.
Ze względu na spore odległości czasowe harmonogram jest szczegółowo uzgadniany z Uczestnikami oraz Trenerem i publikowany najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zawiera także informacje dotyczące podziału na dni i godziny, tematy zajęć, nazwisko Trenera oraz czas przeznaczony na walidację.
Zajęcia będą odbywać się w godzinach popołudniowych.
Jest możliwość ustalenia godzin dopołudniowych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Zajęcia 1 - Omówienie czym jest arkusz kalkulacyjny i możliwości jego praktycznego wykorzystania, omówienie środowiska Excel. (w tym 15 min przerwy) | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Zajęcia 2 - Wprowadzanie danych różnego typu, adresowanie względne, bezwględne i mieszane, formatowanie danych w arkuszu. (w tym 15 min przerwy) | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Zajęcia 3 - Omówienie dostępnych w arkuszu funkcji, ćwiczenia z posługiwania się podstawowymi funkcjami. (w tym 15 min przerwy) | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Zajęcia 4 - Tworzenie praktycznych zestawień, wykorzystanie formuł i funkcji do automatyzacji zadań. (w tym 15 min przerwy) | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Zajęcia 5 - Sporządzanie i formatowanie wykresów. (w tym 15 min przerwy) | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Zajęcia 6 - Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 21:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 80,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Gilska
Prowadzi własną Agencję Reklamową, w której zajmuje się zarówno opracowaniem graficznym reklam, jak i ich drukiem (w pełnym zakresie wielkoformatowym). Projektuje i tworzy strony www (w tym sklepy internetowe, portale społecznościowe), wizytówki i gadżety reklamowe. Przygotowanie teoretyczne połączone z doświadczeniem zawodowym gwarantuje, że prowadzone szkolenie będzie miało bardzo praktyczny wymiar. Specjalizuje się w szkoleniach z takiej tematyki jak: grafika komputerowa. Od 2019 prowadziła także szkolenia z programów użytkowych, takich jak MS Office, MS Excel, MS Word i PowerPoint. Od początku pracy zawodowej stosuje te programy również na co dzień, w pracy zawodowej i szkoleniowej, przekazując swoje doświadczenie podczas szkoleń z tej tematyki.
Adam Pistelok
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują pliki i materiały niezbędne do wykonania ćwiczeń. Materiały wysyłane są w trakcie zajęć, w formie elektronicznej, zgodnie z tematyką poruszaną na aktualnych zajęciach.
Warunki uczestnictwa
Od uczestnika szkolenia wymagana jest znajomość podstawowej obsługi komputera i systemu Windows. Uczestnik wypełnia pre i post-test, a w ramach zaliczenia tworzy dokument w MS Excel zadany przez prowadzącego zajęcia.
Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku zgodnie z Regulaminem Organizacji Usług Szkoleniowych SAI sp. z o.o. oraz regulaminów instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane.
Kurs zostanie uruchomiony w przypadku minimalnie 2 osób. W przypadku zainteresowania szkoleniem indywidualnym prosimy o kontakt.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowy z WUP w Krakowie w ramach Projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i „Nowy start w Małopolsce z EURESem", WUP w Toruniu w ramach Projektu „Kierunek – Rozwój” oraz WUP w Szczecinie w ramach projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”.
Zgonie z wymogami Operatorów Uczestnik jest zobowiązany uczestniczyć w minimum 80% zajęć, tym niemniej Usługodawca zaleca100% udział w zajęciach, aby osiągnąć wszystkie zakładane efekty uczenia się.
Potwierdzeniem frekwencji na szkoleniu są raporty z logowań na platformie szkoleniowej oraz, jeżeli wymaga tego Operator, sporządzona na ich podstawie lista obecności.
Czynności zwolnione na podstawie art.113 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz.1054, z późn. zm.)
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia z innego zakresu, według indywidualnych potrzeb uczestnika/ów, również w trybie stacjonarnym, w dniach i godzinach
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- szkolenie prowadzone będzie przy użyciu komunikatora internetowego ZOOM,
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: Intel Core2 Duo CPU 2. XX GHz, 4 GB RAM,,
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - 1Mb/s,
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające udział w szkoleniu: Windows 7, 8, 10, przeglądarka internetowa,
- zainstalowany program MS Excel.
W przypadku konieczności dokumentowania realizacji szkolenia poprzez utrwalenie wizerunku Uczestnika, musi on dysponować sprzętem (np. kamerką internetową, smartfonem), który pozwoli prawidłowo (zgodnie z regulaminami instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane) dokumentować fakt realizacji szkolenia przez Uczestnika.
Istnieje możliwość sprawdzenia online płynności połączenia przed szkoleniem.
Połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez Trenera link z dostępem do połączenia online.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest dostępny przez cały okres szkolenia.