Komunikacja, Sprzedaż i Obsługa Klienta — Skuteczność w Nowej Rzeczywistości
Komunikacja, Sprzedaż i Obsługa Klienta — Skuteczność w Nowej Rzeczywistości
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
- Pracownicy na różnych szczeblach organizacyjnych
- Menedżerowie i liderzy zespołów
- Specjaliści i pracownicy wiedzy
- Pracownicy działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta
- Przedsiębiorcy i właściciele firm
- Osoby chcące zwiększyć swoją produktywność
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego i skutecznego zarządzania zespołem poprzez rozwój kluczowych kompetencji menedżerskich, takich jak przewodzenie, delegowanie zadań, budowanie potencjału organizacji oraz świadome wywieranie wpływu. Uczestnik nabędzie umiejętności w zakresie zarządzania zmianą, komunikacji menedżerskiej oraz optymalizacji procesów decyzyjnych, co pozwoli mu efektywnie realizować cele biznesowe w dynamicznym i konkurencyjnym środowisku rynkowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Określa zasady profesjonalnej reakcji na obiekcje klienta w trudnych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji wymienia 3 podstawowe zasady reagowania w sytuacjach konfliktowych z klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wyjaśnia różnice między kanałami komunikacji w kontakcie z klientem (werbalny, wokalny, wizualny). | Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje przykłady komunikatów do odpowiednich kanałów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje techniki słuchania empatycznego w kontakcie z klientem w sytuacjach trudnych. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje emocje klienta i reaguje adekwatnym komunikatem | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykorzystuje zasady Komunikacji Nieantagonizującej w sytuacjach sprzedażowych i obsługowych. | Kryteria weryfikacji buduje wypowiedzi zgodne z zasadą „miękko do ludzi, twardo do problemu”. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Buduje relacje oparte na zaufaniu z klientem w oparciu o zasady asertywności i empatii. | Kryteria weryfikacji stosuje technikę „parafrazy” i „odzwierciedlania emocji”, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Podejmuje działania proaktywne w kontaktach z klientami, przewidując i minimalizując ryzyko obiekcji | Kryteria weryfikacji inicjuje propozycje rozwiązań jeszcze przed zgłoszeniem problemu przez klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
1. PSYCHOLOGIA KONTAKTU Z KLIENTEM W TRUDNYCH SYTUACJACH
a. Rozumienie procesu psychologicznego działającego w sytuacji wystąpienia obiekcji
zakupowych i innych trudnych sytuacji z klientem.
b. Trudne sytuacje/obiekcje jako szansa na pozyskanie klienta i zbudowanie jego zaufania.
c. Budowa mózgu człowieka i jej wpływ na komunikację (mózg pierwotny i mózg racjonalny).
d. Zasady reagowania w sposób profesjonalny na trudne sytuacje i obiekcje klienta (klient
agresywny, roszczeniowy, narzekający).
e. Asertywność w kontaktach z trudnym klientem - stosowanie zasady „Miękko do ludzi,
twardo do problemu”.
2. SKUTECZNA KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA W KONTAKTACH Z KLIENTEM
a. Kanały komunikacji (werbalny, wokalny, wizualny)
b. Pięć poziomów słuchania
c. Słuchanie aktywne
d. Słuchanie empatyczne i jego poziomy:
i. Merytoryczny
ii. Emocjonalny
e. Cztery płaszczyzny przekazu w komunikacji oraz ich stosowanie
iii. Płaszczyzna autoprezentacji nadawcy
iv. Płaszczyzna intencji
v. Płaszczyzna relacji
vi. Płaszczyzna rzeczowa
3. ZASADY PROFESJONALNEJ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
a. Kluczowe kompetencje profesjonalnego sprzedawcy/osoby obsługującej klientów.
b. Jak powinna być mierzona skuteczność sprzedawcy (S = Klient powracający + Klient
polecający).
c. Maksymalizacja potencjału zakupowego klienta - „Wartość życia klienta” (Life Value of a
Customer).
d. Jak budować zaufanie klienta, aby powracał i polecał? Filary, na których buduje się zaufanie
klienta.
e. Proaktywność Sprzedawcy – stosowanie Taktyki Ubiegania w przypadku obiekcji
zakupowych i innych trudnych sytuacji z klientami.
f. Co dla klienta jest najważniejsze i najbardziej widoczne w kontakcie ze sprzedawcą/osobą z
działu obsługi klienta.
7
g. Co jest ważniejsze w kontakcie z klientem - przekaz merytoryczny czy forma przekazu?
h. Czy klient ma zawsze rację?
i. Co najbardziej denerwuje klientów? Szkodliwe postawy i zwroty.
vii.
DZIEŃ 2
4. BUDOWANIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ FIRMY W „NOWEJ NORMALNOŚCI” RYNKOWEJ
a. Zmiany, jakie nastąpiły w ostatnich latach na rynku polskim jak i globalnym oraz w
środowisku biznesowym (czynniki PESTEL) oraz zagrożenia z tym związane dla firm.
b. Konieczność zmiany paradygmatu w postrzeganiu jakie kompetencje są niezbędne, aby
skutecznie konkurować w obliczu dokonujących się zmian rynkowych.
c. „Przestań sprzedawać! Powoduj, aby klient chciał kupić!” – rozumienia na czym polega
najczęstszy błąd sprzedawców („pułapka prezentacyjna”).
d. Czy Twoja firma „cierpi na przeciętność?” – Czym jest Pozycjonowanie firmy na rynku.
e. Budowanie najważniejszego wyróżnika rynkowego firmy w dobie wysokiej konkurencji w
oparciu o stosowanie Sprzedaży Transformacyjnej i rozumienie czym jest tzw. Końcowa
satysfakcja klienta.
f. Budowanie konkurencyjności firmy w oparciu o Cztery podstawowe poziomy
potrzeb/pragnień klienta.
g. Różnica pomiędzy Propozycją Wartości a Unikalną Propozycją Wartości - Czy Twoja firma
wyróżnia się na tle konkurencji? Co sprawia, że Klienci korzystają z usług Twojej firmy?
h. Dlaczego posiadanie Unikalnej Propozycji Wartości jest niewystarczające - Aktywnie
Pozycjonowanie przewag konkurencyjnych firmy.
5. BUDOWANIE SKUTECZNIE DZIAŁAJĄCEGO PROCESU SPRZEDAŻY W FIRMIE W OPARCIU O
SYSTEMOWE NARZĘDZIA STOSOWANE NA RYNKACH WYSOKIEJ KONKURENCJI.
a. Poznanie nowoczesnych narzędzi Modelu Sprzedaży IV Generacji™ oraz jej elementów
składowych: Sprzedaży Transformacyjnej, 5-etapowego Procesu Sprzedaży™, Komunikacji
Nieantagonizującej™, Algorytmów Sprzedaży i Obsługi Klienta, Planowania działań
sprzedażowych w oparciu o zasady Myślenia i Działania Systemowego (MiDS).
b. Zasady stosowania Komunikacji Nieantagonizującej jako strategii reagowania na obiekcje
klienta i trudne sytuacje sprzedażowe oraz sytuacje związane z obsługą klienta.
c. Poznanie zasad stosowania mechanizmu Komunikacji Nieantagonizującej i jej kluczowego
elementu - Mechanizmu Akceptacji™ jako systemowego narzędzia do właściwej reakcji
zwłaszcza na obiekcje zakupowe i inne trudne sytuacje z klientami.
d. Budowanie i stosowanie Algorytmów Sprzedaży i Obsługi Klienta do uzyskania wyraźnej
przewagi nad konkurencją.
Informacje:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu usługi. Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego min 80% punktów z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci wywiadu swobodnego.
- Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
- Uczestnicy usługi nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Walidacja wlicza się w czas trwania usługi
- Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są wpisane w harmonogram szkolenia i nie stanowią kosztów kwalifikowalnych.
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
- Usługa zawiera 8h teorii , 14h praktyki
Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Warunki organizacyjne:
- Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
- Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
- W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty. Flipcharty z zestawami markerów zostaną przeznaczone do wspólnej pracy grupowej, co ułatwi wizualizację pomysłów, tworzenie notatek w czasie rzeczywistym oraz angażowanie uczestników w praktyczne ćwiczenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 075,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 139,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 113,64 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Zambrzycki
godzinne doświadczenie zawodowe i kwalifikacje związane z tematyką usługi zdobyte nie wcześniej niż 5 lat liczone przed datą rozpoczęcia realizacji usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy