Kurs prawa jazdy kat. C,C+E z pierwszymi egzaminami państwowymi i opłatą za wydanie prawa jazdy
Kurs prawa jazdy kat. C,C+E z pierwszymi egzaminami państwowymi i opłatą za wydanie prawa jazdy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C+E
- Grupa docelowa usługi
Osoby w wieku minimum 20 lat i 9 miesięcy
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji29-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi65
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 118 ust. 1, 1a i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 900 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńprawo jazdy kategorii C+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie do kierowania pojazdem ciężarowym, pojazdem ciężarowym z przyczepą w sposób niezagrażający bezpieczeństwu i porządkowi ruchu drogowego oraz przygotowanie do egzaminu państwowego w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w zakresie kat. C,C+E.Uzyskanie uprawnień do kierowania samochodem ciężarowym i ciężarowym z przyczepą.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy:- uczestnik przyswoił wiedzę z zakresu przepisów ruchu drogowego, obsługi i budowy ciężarówki oraz przyczepy, bezpieczeństwa ruchu drogowego, kultury jazdy i odpowiedzialności na drodze | Kryteria weryfikacji Stosuje przepisy prawa o ruchu drogowym dotyczące pojazdów ciężarowych i zestawów drogowych.Stosuje zasady bezpiecznego i ekonomicznego prowadzenia pojazdu. Wykazuje się wiedzą na temat budowy, działania i obsługi technicznej pojazdów ciężarowych i przyczep/naczep. Stosuje zasady mocowania i zabezpieczania ładunku, w tym wymagania wynikające z przepisów prawa. Stosuje zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Rozpoznaje podstawowe zagrożenia w ruchu drogowym i zna sposoby ich unikania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności:- uczestnik wykonuje czynności obsługowe autobusu, bezpiecznie prowadzi ciężarówkę/ ciężarówkę z przyczepą w ruchu drogowym, ocenić sytuację drogową | Kryteria weryfikacji Bezpiecznie prowadzi pojazd ciężarowy oraz zestaw drogowy w różnych warunkach drogowych i atmosferycznych.Wykonywać manewry charakterystyczne dla pojazdów ciężarowych i zestawów (cofanie, parkowanie, manewrowanie na placu manewrowym, podpinanie i odpinanie przyczepy/naczepy). Ocenia stan techniczny pojazdu i wykonuje podstawowe czynności obsługowe. Stosuje zasady jazdy defensywnej i ekonomicznej. Udziela pierwszej pomocy uczestnikom wypadku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych:- obiera właściwą postawę względem innych uczestników ruchu, wykazuje się kulturą osobistą, opanowaniem, szacunkiem dla innych ludzi. | Kryteria weryfikacji - wykazuje się świadomością odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego.- przestrzega zasad kultury jazdy oraz wykazuje szacunek wobec innych uczestników ruchu. - rozumie znaczenie przestrzegania przepisów prawa drogowego jako elementu porządku społecznego. - zachowuje się w sposób etyczny i odpowiedzialny w sytuacjach konfliktowych lub niebezpiecznych na drodze. - wykazuje gotowość do reagowania w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia innych (np. udzielenie pomocy poszkodowanym). - działa zgodnie z zasadą zrównoważonego i ekologicznego stylu jazdy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewodzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoWydział Komunikacji Urzędu Miejskiego lub Starostwa Powiatowego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Podstawa prawna nabycia uprawnień - ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
Minimalna frekwencja na zajęciach wynosi 80%
kat. C
Program szkolenia teoretycznego
1. Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej
1.1 Znaki ostrzegawcze
1.2 Znaki zakazu, nakazu
1.3 Znaki informacyjne, kierunku i miejscowości, uzupełniające
1.4 Znaki drogowe poziome
1.5 Sygnały świetlne, sygnały dawane przez kierującego ruchem
1.6 Włączanie się do ruchu, skrzyżowania równorzędne
1.7 Skrzyżowania ze znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu
1.8 Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
1.9 Skrzyżowania lub przejścia dla pieszych, miejsca przystanków komunikacji publicznej
1.10 Pozycja pojazdu na drodze, wjazd i zjazd ze skrzyżowania, zatrzymanie i postój
1.11 Zmiana pasa ruchu, zmiana kierunku jazdy, bezpieczna jazda w tunelach
1.12 Wyprzedzanie
1.13 Omijanie, wymijanie, cofanie
1.14 Używanie świateł zewnętrznych i sygnałów pojazdu
1.17 Dopuszczalne prędkości pojazdu, ograniczenia
1.20 Wyposażenie pojazdu związane z bezpieczeństwem, masy i wymiary pojazdu
1.21 Zasady odnoszące się do rodzaju transportu, czasu pracy i odpoczynku kierowcy, wykorzystanie tachografów
2. Zagrożenia związane z ruchem drogowym
2.1 Znaczenie zachowania szczególnej ostrożności w stosunku do innych użytkowników drogi,
wysiadanie z pojazdu, zabezpieczenie pojazdu
2.2 Zachowanie wobec pieszego, wobec osoby o ograniczonej możliwości poruszania się
2.3 Zachowanie wobec rowerzysty i dzieci
2.4 Zachowanie na przejazdach kolejowych i tramwajowych
2.5 Odstępy i hamowanie pojazdu
2.6 Czynniki ryzyka związane z różnymi warunkami drogowymi, w szczególności ze zmianą tych warunków w zależności od pogody i pory dnia lub nocy, właściwości różnych typów dróg
i związane z tym obowiązujące wymagania
2.7 Różne pola widzenia
2.9 Technika kierowania pojazdem
3. Postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych
3.1 Ogólne zasady określające zachowanie kierowcy w momencie awarii lub wypadku
3.3 Spostrzeganie, ocena sytuacji i podejmowanie decyzji, szczególnie w zakresie czasu reakcji
oraz zmian w zachowaniu za kierownicą, spowodowanych wpływem alkoholu, leków i produktów leczniczych, stanem świadomości i zmęczeniem
3.4 Akcje ratunkowe po wypadku
4. Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu
4.2 czynniki bezpieczeństwa odnoszące się do pojazdu, ładunku i przewożonych osób, załadunek i rozładunek pojazdu, odpowiedzialność kierowcy / posiadacza pojazdu
4.3 Dokumenty dotyczące pojazdu i transportowe, wymagane w krajowym i międzynarodowym
przewozie rzeczy i osób
4.6 Aspekty mechaniczne związane z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze, konserwacja
i naprawy bieżące
Program szkolenia praktycznego na placu manewrowym i w ruchu drogowym
1. Plac manewrowy
1.1 Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
1.1.1 Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego:
1.1.2 Ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte.
1.1.6 Sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych), elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposobu zabezpieczenia ładunku
1.1.7 Sprzęganie i rozprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym
1.2 Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
1.2.1 Uruchamianie silnika pojazdu
1.2.2 Włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym
1.2.3 Upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania
zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu
1.2.4 Płynne ruszanie
1.2.5 Jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
1.2.6 Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu
1.3 Parkowanie
1.4 Parkowanie prostopadłe
1.5 Parkowanie równoległe
1.6 Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
2. Ruch drogowy
2.1 Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
2.2 Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.3 Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.4 Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
2.5 Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
2.6 Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
2.7 Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
2.8 Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
2.9 Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe
2.10 Przejazd przez przejścia dla pieszych
2.14 Przejazd przez tunel
2.15 Przejazd przez torowisko tramwajowe i kolejowe
2.16 Przejazd obok przystanku tramwajowego i autobusowego
2.17 Wykonanie manewru wyprzedzania
2.18 Wykonanie manewru omijania
2.19 Wykonanie manewru wymijania
2.20 Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
2.21 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
2.22 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
2.23 Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
2.25 Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
2.26 Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
2.27 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
2.28 Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem
Kat. C+E
1. Plac manewrowy
1.1 Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
1.1.1 Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego:
1.1.2 Ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte.
1.1.6 Sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych), elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposobu zabezpieczenia ładunku
1.1.7 Sprzęganie i rozprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym
1.2 Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
1.2.1 Uruchamianie silnika pojazdu
1.2.2 Włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym
1.2.3 Upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania
zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu
1.2.4 Płynne ruszanie
1.2.5 Jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
1.2.6 Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu
1.3 Parkowanie
1.4 Parkowanie prostopadłe
1.6 Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
2. Ruch drogowy
2.1 Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
2.2 Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.3 Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.4 Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
2.5 Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
2.6 Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
2.7 Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
2.8 Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
2.9 Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe
2.10 Przejazd przez przejścia dla pieszych
2.14 Przejazd przez tunel
2.15 Przejazd przez torowisko tramwajowe i kolejowe
2.16 Przejazd obok przystanku tramwajowego i autobusowego
2.17 Wykonanie manewru wyprzedzania
2.18 Wykonanie manewru omijania
2.19 Wykonanie manewru wymijania
2.20 Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
2.21 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
2.22 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
2.23 Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
2.25 Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
2.26 Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
2.27 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
2.28 Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Teoria kat. C | Prowadzący Adam Tylman | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Teoria kat. C | Prowadzący Adam Tylman | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Teoria kat. C | Prowadzący Adam Tylman | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Teoria kat. C | Prowadzący Adam Tylman | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 zajęcia praktyczne ustalane indywidualnie | Prowadzący Daniel Grygorczuk | Data realizacji zajęć 10-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:00 | Godzina zakończenia 06:01 | Liczba godzin 00:01 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 06:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 632,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 632,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 132,80 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 132,80 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 632,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 632,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Daniel Grygorczuk
Adam Tylman
Instruktor posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie w szkoleniu na kat. C i wykonuje regularnie szkolenia w tym zakresie do chwili obecnej. Przeprowadzanie co roku przynajmniej 100 godzin szkoleniowych teoretycznych z zakresu prawa jazdy kat. C
Paweł Łagoda
Kamil Szmigielski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
podręcznik kat. C + testy online
Warunki uczestnictwa
Osoby w wieku minimum 20 lat i 9 miesięcy
Posiadanie orzeczenia psychologicznego i lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem na kat. C,C+E
Uzyskanie Profilu Kandydata na Kierowcę do kat. C,C+E
Informacje dodatkowe
Zajęcia teoretyczne - 20 godzin lekcyjnych (1 godz- 45 min) - ul. Lipowa 4/228, Białystok
Zajęcia praktyczne - 55 godzin (1 godz. 60 min.) odbywają się po ukończonej części teoretycznej - ul. Andersa 38, Białystok
Część praktyczna oraz egzaminy państwowe ustalane są indywidualnie z Uczestnikiem usługi.
Terminy jazd będą przekazywane Operatorowi z tygodniowym wyprzedzeniem, a nieobecności na bieżąco.
Obecność na zajęciach jest potwierdzana wpisem w kartę przeprowadzonych zajęć.
Instruktor może ulec zmianie w trakcie szkolenia praktycznego.
Walidatorem usługi jest egzaminator WORD. Przydzielenie osoby egzaminującej odbywa się zgodnie z Rozp. Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja