Programowanie w Python (kurs podstawowy)
Programowanie w Python (kurs podstawowy)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
1. Osoby początkujące w programowaniu
- Nieposiadające wcześniejszego doświadczenia z językami programowania lub mające jedynie podstawową wiedzę teoretyczną.
- Chcące nauczyć się programowania „od zera” przy użyciu nowoczesnego, czytelnego języka.
2. Studenci i uczniowie kierunków nietechnicznych i technicznych
- Szukający dodatkowych umiejętności praktycznych.
- Rozważający karierę w IT lub planujący rozwój akademicki w kierunku nauk ścisłych/informatycznych.
3. Specjaliści z innych dziedzin chcący się przekwalifikować
- Pracownicy administracji, finansów, analityki, marketingu, HR i innych działów.
- Zainteresowani automatyzacją codziennych zadań lub rozpoczęciem pracy jako junior developer.
4. Pracownicy firm i instytucji publicznych
- Uczestniczący w szkoleniu w ramach doskonalenia zawodowego.
- Chcący poznać podstawy Pythona do analiz danych, automatyzacji pracy biurowej lub tworzenia prostych aplikacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do tworzenia prostych skryptów, rozwiązywania problemów programistycznych oraz rozumienia kluczowych pojęć programowania, takich jak zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, funkcje i podstawowe struktury danych w języku Python.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Obsługuje proces wdrożenia aplikacji internetowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje się wiedzą z zakresu terminów i definicji w języku Python, orientuje w logice i strukturze. Poprawnie wykonuje zadania z wiedzy praktycznej i teorii. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Programuje strony w języku Python z wykorzystaniem podstawowych funkcji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy proste aplikacje, routing i szablony, formularze oraz analizuje informacje w nich zawarteWykorzystuje logikę w Pythonie, kolekcję, funkcje. Obsługuje pliki, wykazuje się wiedzą dotyczącą modułów, klas i obiektów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne – ustala sobie cele i priorytety działania, komunikacja interpersonalna | Kryteria weryfikacji Każdemu działaniu przypisuje priorytet, aby uzyskać założony cel;nabył umiejętności komunikacyjne – pracy w zespole, z klientem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych - 45min. Dodatkowo w trakcie szkolenia przewidziane są dwie przerwy 15 minutowe. Przerwy nie są ujęte w polu „Liczba godzin dydaktycznych”, ale są wliczone do tabeli z harmonogramem zajęć
Moduł 1: Wprowadzenie do Pythona - teoria 60min
- Czym jest programowanie?;
- Definicja i znaczenie programowania;
- Przykłady zastosowań programowania;
- Dlaczego Python?;
- Przegląd języka Python;
- Zastosowania Pythona w różnych dziedzinach;
Moduł 2: Podstawy Pythona - teoria 30min i praktyka 60min
- Instalacja i konfiguracja środowiska;
- Instalacja Pythona i IDLE;
- Wprowadzenie do środowiska Jupyter Notebook;
- Pierwszy program w Pythonie;
- Składnia języka;
- Print i podstawowe operacje arytmetyc;
Moduł 3: Zmienne i Typy Danych - teoria 30min i praktyka 90min
- Zmienne i typy danych;
- Liczby, ciągi znaków, listy, krotki, słowniki;
- Podstawowe operacje na zmiennych;
- Operatory arytmetyczne, logiczne i porównania;
Moduł 4: Instrukcje Warunkowe i Pętle - teoria 30min i praktyka 90min
- Instrukcje warunkowe;
- If, elif, else;
- Pętle;
- For, while;
- Praktyczne przykłady i ćwiczenia;
Moduł 5: Funkcje - teoria 30min i praktyka 90min
- Tworzenie funkcji;
- Definicja i wywoływanie funkcji;
- Argumenty i wartości zwracane;
- Argumenty pozycyjne, domyślne i kluczowe;
Moduł 6: Wprowadzenie do Baz Danych i SQL - teoria 30min i praktyka 90min
- Teoria baz danych
- Podstawy SQL
- Tworzenie struktury bazy danych
Moduł 7: Python i SQL – Interakcja z PostgreSQL/MySQL - teoria 30min i praktyka 60min
- Podstawy korzystania z Pythona w bazach danych
- Łączenie się z bazą danych
- Praca z wynikami zapytań
- Pisanie dynamicznych zapytań w Pythonie
Moduł 8: Modelowanie Danych i ORMy - praktyka 60min
- Podstawy modelowania danych
- Konfiguracja i struktura projektów
- Operacje CRUD bezpośrednio z poziomu SQL
Walidacja - 30min
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł 1: Wprowadzenie do Pythona | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Moduł 2: Podstawy Pythona | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Moduł 2: Podstawy Pythona | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł 3: Zmienne i Typy Danych | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł 4: Instrukcje Warunkowe i Pętle | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł 5: Funkcje | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł 6: Wprowadzenie do Baz Danych i SQL | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł 7: Python i SQL – Interakcja z PostgreSQL/MySQL | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Moduł 8: Modelowanie Danych i ORMy | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 277,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 277,78 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 350,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Konrad Woszczyk
Od 04.2022 właściciel firmy zajmującej się: outsourcing IT, bezpieczeństwo, audyty IT, strony www, szkolenia. Natomiast od roku 2021 aktywnie prowadzi szkolenia z zakresu: DIGCOMP, tworzenie stron www, tworzenie aplikacji internetowych oraz grafika komputerowa Photoshop. Łącznie przeszkolił ponad 250 osób, podczas 1200h szkoleniowych.
Ponadto, od 2019 zajmuje stanowisko Kierownika Działu IT w Instytucie Niedziela.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- doświadczonego trenera
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
- na zakończenie organizujemy egzamin ICVC, po pozytywnym zdaniu egzaminu wydawany jest Certyfikat ICVC/PP 27003.88 Programowanie w języku Python
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zebranie się grupy co najmniej grupy 1 osób. Jeśli grupa się nie zbierze, zostanie wyznaczony inny nowy termin szkolenia.
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
- Za godzinę zajęć uznaje się: godzinę dydaktyczną - 45min.
Rozliczenie godzin dydaktycznych na godziny zegarowe (zgodnie z harmonogramem):
18godzin dydaktycznych x 45min = 810min
810min / 60min = 13,5h zegarowej
Przerwy: 15min + 15min = 30min dziennie
30min x 2dni = 60min / 60min = 1h zegarowej
Łącznie: 13,5h + 1h = 14,5h zegarowej
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.