Kurs: Akademia Ortodoncji - Curriculum 3 cz. XIV
Kurs: Akademia Ortodoncji - Curriculum 3 cz. XIV
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do lekarzy stomatologów, którzy chcą zacząć samodzielną praktykę ortodontyczną, jak również do tych którzy posiadają już doświadczenie ortodonczyczne, ale chcieliby ugruntować, usystematyzować i poszerzyć posiadaną wiedzę.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi25
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia przez Uczestnika leczenia pacjentów z zaburzeniami oddychania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posiada wiedzę dotyczącą diagnozy wad zgryzu u pacjentów z zaburzeniami oddychania. | Kryteria weryfikacji Diagnozuje zawężone drogi oddechowe obrazowane są w badaniu stomatologicznym lub ogólnomedycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ pozycji języka na rozwój twarzoczaszki, stawów i dróg oddechowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik nabył kompetencje społeczne z zakresu samodzielnego i odpowiedzialnego stosowania terapii w relacjach z pacjentami. | Kryteria weryfikacji Podczas wizyty analizowany jest stan leczenia pacjenta, następnie po konsultacji z lekarzem prowadzącym, uczestnik przeprowadza wizytę np. wymienia łuki, przekleja zamki, wykonuje dogięcie na łukach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik posiada umiejętności dotyczące diagnozy wad zgryzu u pacjentów z zaburzeniami oddychania. | Kryteria weryfikacji Obserwuje pacjenta po analizie dróg oddechowych w gabinecie stomatologicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia przez Uczestnika leczenia pacjentów z zaburzeniami oddychania.
23.10. Katarzyna Bindek-Sypień - dzień teoretyczny
- Dlaczego zaburzenia oddychania są istotne dla lekarza stomatologa.
- Czy niedostateczny lub zaburzony rozwój twarzoczaszki jest ewidentnie przyczyną genetyczną.
- Jak zawężone drogi oddechowe obrazują się w badaniu stomatologicznym lub ogólnomedycznym.
- Dlaczego starte zęby mogą być powiązane z zawężonymi drogami oddechowymi w kontekście zawężonego wzorca żucia?
- Dlaczego zaburzony rozwój twarzoczaszki stanowi główny czynnik ryzyka powstawania zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych?
- Wpływ pozycji języka na rozwój twarzoczaszki, stawów i dróg oddechowych.
- Wpływ postawy ciała na stawy skroniowo- żuchwowe.
- Rola układu autonomicznego w zaburzeniach oddychania.
- Jak można wpłynąć na zdrowie ogólne pacjenta po analizie dróg oddechowych w gabinecie stomatologicznym?
- Potrzeba konieczności współpracy interdyscyplinarnej lekarzy różnych specjalności, fizjoterapeutów, logopedów.
- Wpływ zaburzeń twarzoczaszki na leczenie stomatologiczne, ortodontyczne oraz rokowanie
- Jak zaplanować leczenie oraz jakie procedury postępowania będą konieczne u „pacjentów oddechowych” w oparciu o wyniki uzyskane w trakcie badania.
- Jak wdrożyć uzyskaną na kursie wiedzę w gabinecie.
24.10. - Olga Iluk - dzień teoretyczny
Uwarunkowania przestrzenne ankyloglosji.
Czerwone flagi zaburzeń wzrostu twarzoczaszki.
Zarządzanie ortodontyczne problemem niewłaściwej przestrzeni dla pozycji i funkcji języka w zależności od wieku i potrzeb pacjenta – możliwości terapeutyczne XXI wieku.
Ankyloglosja a tor oddechowy.
Stomatologia zorientowana na drogi oddechowe – dlaczego to ważne dla nas jako stomatologów.
Implikacje kliniczne. Rola stomatologa w profilaktyce, skriningu i leczeniu zaburzeń oddychania podczas snu.
Współpraca między specjalistami w ramach opieki nad pacjentem ankyloglosyjnym.
– Omówienie przypadków – warsztaty z planowania diagnozy i terapii
25.10. dr Emilia Joniec - dzień praktyczny
- Analiza procesu leczenia pacjentów
- Praca z pacjentami - Uczestnicy podzieleni są na grupy maksymalnie 3-4 osobowe. Pracują na 5 stanowiskach stomatologicznych. Na jednego lekarza przypada conajmniej jeden pacjent. Uczestnik przyjmuje pacjenta na wizycie ortodontycznej, podczas której analizowany jest stan leczenia pacjenta, następnie po konsultacji z lekarzem prowadzącym, uczestnik przeprowadza wizytę np. wymienia łuki, przekleja zamki, wykonuje dogięcie na łukach.
Podczas kursu planowane są przerwy w I, II i III dniu szkolenia (dwie kawowe i jedna obiadowa w ciągu I i II dnia, kawowa i obiadowa w ciągu III dnia), które wliczają się do czasu trwania usługi.
Liczba godzin usługi jest przedstawiona w wymiarze godzin zegarowych.
Część teoretyczna - 16 godzin.
Część praktyczna - 3 godziny 45 minut.
Metodą walidacji jest obserwacja w warunkach rzeczywistych oraz krótki test. Na koniec szkolenia odbywa się krótki test, który jest w formie papierowej. Do jego przeprowadzenia będzie udostępnione biurko z krzesłem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Dlaczego zaburzenia oddychania są istotne dla lekarza stomatologa.; Czy niedostateczny lub zaburzony rozwój twarzoczaszki jest ewidentnie przyczyną genetyczną. | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Jak zawężone drogi oddechowe obrazują się w badaniu stomatologicznym lub ogólnomedycznym. | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Dlaczego zaburzony rozwój twarzoczaszki stanowi główny czynnik ryzyka powstawania zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych? | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Dlaczego starte zęby mogą być powiązane z zawężonymi drogami oddechowymi w kontekście zawężonego wzorca żucia? | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Wpływ pozycji języka na rozwój twarzoczaszki, stawów i dróg oddechowych.; Wpływ postawy ciała na stawy skroniowo- żuchwowe. | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Rola układu autonomicznego w zaburzeniach oddychania. Jak można wpłynąć na zdrowie ogólne pacjenta po analizie dróg oddechowych w gabinecie stomatologicznym? | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Potrzeba konieczności współpracy interdyscyplinarnej lekarzy różnych specjalności, fizjoterapeutów, logopedów. | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Wpływ zaburzeń twarzoczaszki na leczenie stomatologiczne, ortodontyczne oraz rokowanie | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Jak zaplanować leczenie oraz jakie procedury postępowania będą konieczne u „pacjentów oddechowych” w oparciu o wyniki uzyskane w trakcie badania. | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Jak wdrożyć uzyskaną na kursie wiedzę w gabinecie. | Prowadzący Katarzyna Bindek-Sypień | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Uwarunkowania przestrzenne ankyloglosji.; Czerwone flagi zaburzeń wzrostu twarzoczaszki. | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Przerwa | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Zarządzanie ortodontyczne problemem niewłaściwej przestrzeni dla pozycji i funkcji języka w zależności od wieku i potrzeb pacjenta; Ankyloglosja a tor oddechowy. | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Stomatologia zorientowana na drogi oddechowe – dlaczego to ważne dla nas jako stomatologów. | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Przerwa | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Implikacje kliniczne. Rola stomatologa w profilaktyce, skriningu i leczeniu zaburzeń oddychania podczas snu. | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Współpraca między specjalistami w ramach opieki nad pacjentem ankyloglosyjnym. | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Przerwa | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Omówienie przypadków – warsztaty z planowania diagnozy i terapii. | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Analiza procesu leczenia pacjentów | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Przerwa | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Praca z pacjentami | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Przerwa | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Praca z pacjentami | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 400,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Bindek-Sypień
Z wyróżnieniem ukończyła Śląską Akademię Medyczną na Oddziale Stomatologicznym w Zabrzu. Kontynuowała naukę na studiach doktoranckich, które również ukończyła z wyróżnieniem.
Podczas studiów doktor Katarzyna Bindek – Sypień poszerzała swoją wiedzę z zakresu stomatologii w czasie praktyki zagranicznej w Niemczech na Ludwig – Maximilians – Universitat w Monachium.
Obecnie jest też autorką licznych publikacji naukowych. Obecnie stale podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w kursach, szkoleniach i sympozjach w Polsce, jak i za granicą. Swoje umiejętności doskonali w renomowanych klinikach uniwersyteckich oraz praktykach prywatnych w Austrii, Niemczech oraz w Szwajcarii.
Jak mówi, dla niej teoria zawsze musi iść w parze z praktyką. W swojej pracy zajmuje się leczeniem zaburzeń czynnościowych narządu żucia, bruksizmu. Nowoczesne metody leczenia oraz wysokiej klasy sprzęt stosuje również w stomatologii estetycznej.
Posiada również certyfikat INVISALIGN, co oznacza, że w swoim leczeniu stosuje nowoczesną metodę leczenia ortodontycznego z użyciem przezroczystych nakładek.
Jest członkinią:
Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego (PTS),
Polskiego Towarzystwa Ortodontycznego (PTO),
Polskiego Towarzystwa Dysfunkcji Narządu Żucia (PTDNŻ).
Olga Iluk
Od 2015 roku prowadzi z mężem Centrum Medyczno Dentystyczne Iluk w Elblągu, gdzie wraz z zespołem obejmuje leczeniem stomatologicznym całe rodziny.
Obecnie najwięcej swojej uwagi skupia na leczeniu ortodontycznym zorientowanym na drogi oddechowe (w tym leczeniu wczesnym u dzieci) oraz leczeniu chorób dziąseł i przyzębia. Szczególne miejsce w jej praktyce zajmują pacjenci ze skróconym wędzidełkiem języka, których obejmuje opieką nierzadko już w wieku noworodkowym. Ściśle współpracuje z Certyfikowanymi Doradcami Laktacyjnymi oraz logopedami i terapeutami miofunkcjonalnymi.
Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Periodontologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Ortodontycznego.
Prowadzi działalność edukacyjną dla lekarzy dentystów m. in. poprzez szkolenia z podstaw periodontologii dla dentystów ogólnie praktykujących oraz autorskie szkolenie „Ankyloglosja w ujęciu interdyscyplinarnym”.
Emilia Joniec
W 2001 roku z wyróżnieniem ukończyła Pomorską Akademię Medyczną, a następnie w 2015 roku z wyróżnieniem obroniła pracę doktorską z zakresu ortodoncji. Od 2005 roku, wraz z małżonkiem – doktorem Marcinem Jońcem – prowadzi prywatną praktykę. Od 2017 roku prowadzą wspólnie szkolenia z zakresu okluzji oraz planowania leczenia interdyscyplinarnego.
Jak sama mówi – po studiach spotkała się w wieloma ofertami kursów i szkoleń z zakresu jej zainteresowań. Jednak tylko niektóre ukształtowały ją jako lekarza z holistycznym podejściem do leczenia pacjentów z problemami narządów żucia. Do takich zalicza między innymi:
dwuletnie szkolenie FACE (Functional AND Cosmetic Excellence),
szkolenie modułowe – Koncepcja Ortodontyczna profesora Sato prowadzone przez doktor Monica Casadei– wzbogacone o praktykę z zakresu pracy z łukiem GM oraz
z zakresu aparatów samoligaturujących szkoła doktora Chris Chang i doktora John Jin-Jong Lin.
Ukończyła również dwuletnią szkołę w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Medycyny Anti-Aging w Warszawie z zakresu medycyny estetycznej i antyagining.
Doktor Joniec jest członkinią:
Polskiego Towarzystwa Ortodontycznego (PTO);
The Italian Society of Orthodontics (SIDO);
International Associacion for Orthodontics (IAO).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas kursu wykorzystywane są specjalistyczne materiały, które się zużywają. Są one zapewnione przez firmę For Dentist Emilia Joniec i Marcin Joniec.
Uczestnicy otrzymają materiały ze szkolenia w postaci skryptu.
Warunki uczestnictwa
Ukończenie kursu "Akademia Ortodoncji - Curriculum 3 cz. XIII"
Przed zgłoszeniem prosimy o wcześniejszy kontakt w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Informacje dodatkowe
Zajęcia odbywają się klinice stomatologicznej.
Usługa nie zawiera kosztów związanych z dojazdem, noclegami.
Usługa zwolniona z podatku VAT na podst. art 43 ust. 1 pkt. 29 lit a ustawy o VAT
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi