DORADZTWO ZAWODOWE I PERSONALNE Z ELEMENTAMI COACHINGU - STUDIA KWALIFIKACYJNE
DORADZTWO ZAWODOWE I PERSONALNE Z ELEMENTAMI COACHINGU - STUDIA KWALIFIKACYJNE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe adresowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe oraz przygotowanie pedagogiczne, które w szczególności chcą pełnić funkcję nauczyciela doradcy zawodowego.
Studia umożliwiają również podjęcie pracy w charakterze doradcy zawodowego i personalnego w takich instytucjach jak np.: administracja samorządowa, wojewódzkie i powiatowe urzędy pracy, agencje pośrednictwa pracy, dział kadr w publicznych oraz niepublicznych firmach, przedsiębiorstwach, firmach doradczych i konsultingowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, agencjach doradztwa personalnego, poradnictwa zawodowego czy pracy tymczasowej, a także w projektach outplacementowych - grupowych i indywidualnych.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi270
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu w charakterze szkolnego doradcy zawodowego.Program studiów został wzbogacony o elementy coachingu.Studia przygotowują odbiorców zarówno do wykonywania zawodu w charakterze szkolnego doradcy zawodowego jak i do świadczenia specjalistycznych usług doradczych w oparciu o rozległą wiedzę dotyczącą rynku pracy, psychologii, komunikacji, elementów coachingu, w tym coachingu kariery.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik posiada znajomość podstawowych pojęć, zasad prawnych oraz norm etycznych związanych z doradztwem zawodowym.Umiejętności: Uczestnik potrafi zastosować przepisy prawa oraz standardy etyczne w praktyce doradztwa zawodowego. Kompetencje społeczne: Uczestnik wykazuje postawę odpowiedzialności i profesjonalizmu w działaniu zgodnym z normami etycznymi zawodu doradcy. | Kryteria weryfikacji Wiedza: Absolwent poprawnie definiuje podstawowe pojęcia z zakresu doradztwa zawodowego oraz wymienia główne przepisy prawa i zasady etyki zawodowej.Umiejętności: Absolwent wykazuje umiejętność zastosowania przepisów prawa i norm etycznych w analizie przypadków doradczych. Kompetencje społeczne: Absolwent przejawia postawę zgodną z etyką zawodową i odpowiedzialnością, unikając konfliktów etycznych w podejmowanych działaniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik zna etapy rozwoju zawodowego w kontekście cyklu życia człowieka oraz kluczowe teorie dotyczące kształtowania kariery.Umiejętności: Uczestnik potrafi dostosować doradztwo do specyficznych potrzeb rozwojowych klientów w różnym wieku i na różnych etapach kariery. Kompetencje społeczne: Uczestnik wykazuje empatię oraz umiejętność słuchania, wspierając klientów w planowaniu ich ścieżek rozwoju zawodowego. | Kryteria weryfikacji Wiedza: Absolwent opisuje kluczowe etapy rozwoju zawodowego człowieka oraz przedstawia teorie rozwoju kariery.Umiejętności: Absolwent analizuje przypadki klientów z uwzględnieniem ich etapu rozwojowego, prezentując propozycje działań dostosowanych do ich potrzeb. Kompetencje społeczne: Absolwent aktywnie słucha i dostosowuje komunikację do indywidualnych potrzeb klientów, okazując empatię oraz wsparcie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik zna techniki i narzędzia coachingowe oraz podstawowe zasady metodyki pracy doradcy zawodowego.• Umiejętności: Uczestnik potrafi przeprowadzić sesję coachingową oraz przygotować programy zajęć doradczych dla różnych grup wiekowych. • Kompetencje społeczne: Student buduje relacje oparte na zaufaniu i wsparciu, wykazując się umiejętnością efektywnej komunikacji interpersonalnej. | Kryteria weryfikacji Wiedza: Absolwent poprawnie wymienia i opisuje techniki coachingowe oraz podstawowe zasady metodyki doradztwa zawodowego.Umiejętności: Absolwent skutecznie przeprowadza sesję coachingową, stosując odpowiednie narzędzia oraz przygotowuje i realizuje zajęcia doradcze dla różnych grup wiekowych. Kompetencje społeczne: Absolwent nawiązuje relacje z uczestnikami sesji oparte na zaufaniu i otwartości, wykazuje profesjonalizm i umiejętność efektywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik posiada wiedzę na temat specyfiki doradztwa zawodowego dla uczniów niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie.Umiejętności: Uczestnik potrafi dopasować metody pracy do indywidualnych potrzeb osób o specjalnych wymaganiach edukacyjno-zawodowych. Kompetencje społeczne: Uczestnik wykazuje zrozumienie, wrażliwość i umiejętność dostosowania komunikacji oraz wsparcia do szczególnych wyzwań klientów z grup o szczególnych potrzebach. | Kryteria weryfikacji Wiedza: Absolwent przedstawia specyficzne potrzeby edukacyjno-zawodowe osób z niepełnosprawnościami oraz osób niedostosowanych społecznie.Umiejętności: Absolwent planuje działania doradcze i adaptuje metody pracy do potrzeb osób z niepełnosprawnościami lub z trudnościami adaptacyjnymi. Kompetencje społeczne: Absolwent wykazuje wrażliwość i umiejętność empatycznej komunikacji, elastycznie dostosowując sposób wsparcia do indywidualnych wyzwań klientów z grup o szczególnych potrzebach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych |
1. | Podstawy prawne i etyczne doradztwa zawodowego | 5 | - |
2. | Rozwój zawodowy człowieka | 5 | 5 |
3. | Elementy psychologii rozwojowej i społecznej | 5 | 5 |
4. | Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych | 5 | 5 |
5. | Świat zawodów i rynek pracy | 5 | - |
6. | Coaching - warsztaty | - | 15 |
7. | Psychologia podejmowania decyzji zawodowych | 5 | 5 |
8. | Metodyka preorientacji zawodowej dlaprzedszkoli | - | 15 |
9. | Metodyka pracy z treściami programowymi orientacji zawodowejw klasach I -VI | - | 15 |
10. | Metodyka prowadzenia zajęć przez wychowawcę klasy | - | 10 |
11. | Metodyka pracy z treściami programowymi doradztwa zawodowego dla klas VII – VIII i szkół ponadpodstawowych | - | 15 |
12. | Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie | - | 5 |
13. | Komunikacja interpersonalna w doradztwie i coachingu | - | 10 |
14. | Narzędzia diagnostyczne w pracy nauczyciela doradcy zawodowego | - | 5 |
15. | Doradztwo zawodowe uczniów niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie | 5 | - |
16. | Diagnoza zasobów własnych | - | 5 |
17. | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w wyborze kierunku kształcenia oraz zawodu | 5 | 10 |
18. | Aktywne i alternatywne metody poszukiwania pracy | - | 10 |
19. | Nowoczesne metody selekcji i rekrutacji pracowników | 10 | - |
20. | Trening kreatywności | - | 5 |
21. | Monitorowanie rynku pracy dla potrzeb doradztwa zawodowego | - | 5 |
22. | Media społecznościowe w procesie zarządzania rozwojem zawodowym | - | 5 |
23. | Praktyczny networking w poszukiwaniu bądź zmianiezatrudnienia | - | 5 |
24. | Warsztaty prowadzenia rozmowy doradczej | - | 15 |
25. | Metodyka poradnictwa indywidualnego i grupowego. Praca z grupą | 5 | 25 |
26. | Coaching – mentoring – tutoring – formy pracy i zastosowanie | - | 15 |
27. | Nowe technologie wspierające proces doradztwa zawodowego. Elementy e-doradztwa | - | 5 |
28. | Praktyka pedagogiczna | - | 90 |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 19,26 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 19,26 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Edyta Nowak- Żółty
Aneta Gawlas
Regularnie prowadzi zajęcia dla Studentów I i II stopnia, Słuchaczy studiów podyplomowych (w tym MBA) na kierunkach związanych z szeroko pojętym zarządzaniem. Na co dzień wykłada na uczelniach wyższych w kilku miastach Polski południowej oraz szkoli firmy zewnętrzne z zakresu szeroko rozumianej efektywności własnej. Współpracuje zarówno z organizacjami publicznymi, stowarzyszeniami, jak i z firmami działającymi na wolnym rynku. Regularnie prowadzi również szkolenia dla kadry wyższej na terenie Europy z zakresu podnoszenia kompetencji miękkich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Studia podyplomowe adresowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe oraz przygotowanie pedagogiczne, które w szczególności chcą pełnić funkcję nauczyciela doradcy zawodowego.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów
Informacje dodatkowe
Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Na 8h zajęć przewidziane łącznie 35minut przerwy zależenie od potrzeb grupy i wykładowcy wliczone w czas usługi.
Powyżej 8h zajęć 45 minut przerwy
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
90 godzin praktyk do realizacji - dodatkowo poza liczbą godzin wskazaną w usłudze!
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h