Lider – mediatorem, czyli jak skutecznie porozumiewać się z innymi.
Lider – mediatorem, czyli jak skutecznie porozumiewać się z innymi.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne i mediacyjne.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do nabycia kwalifikacji "Mediator - Lider efektywnej komunikacji i rozwiązywania konfliktów."Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje komunikację w roli lidera | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zasady skutecznej komunikacji lidera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i reguluje swój styl komunikacyjny, stosuje komunikaty „ja”. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Omawia mediacje i rozwiązywanie konfliktów w szkole. | Kryteria weryfikacji Opisuje strukturę mediacji i zasady mediacjii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prowadzi rozmowę z zachowaniem zasad mediacji, stosuje aktywne słuchanie, pytania otwarte i parafrazę. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia komunikacji, wspieranie kultury dialogu i dążenia do osiągnięcia porozumienia. | Kryteria weryfikacji Opisuje narzędzia konstruktywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wdraża narzędzia w praktyce i tworzy środowisko dialogu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAlchemia A&A
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Ramowy program szkolenia
MODUŁ 1: Komunikacja w roli lidera – podstawa relacji (teoria 1h45min, praktyka 1h45min)
Cel modułu: Rozpoznanie własnego stylu komunikacji oraz znaczenia komunikacji interpersonalnej w budowaniu autorytetu i zaufania.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – spójność przekazu.
- Style komunikacji (agresywny, uległy, asertywny).
- Autodiagnoza stylu komunikacji.
- Znaczenie autentyczności, spójności i empatii w komunikacji dyrektora.
Efekty:
- Wiedza: zna zasady skutecznej komunikacji lidera.
- Umiejętności: rozpoznaje i reguluje swój styl komunikacyjny, stosuje komunikaty „ja”.
MODUŁ 2: Mediacje i rozwiązywanie konfliktów w szkole (teoria 2h15min, praktyka 1h30min)
Cel modułu: Opanowanie podstawowych technik mediacyjnych i poznanie struktury procesu mediacyjnego.
- Czym jest mediacja? – definicje, cele, zasady.
- Etapy procesu mediacji.
- Rola dyrektora jako mediatora: między nauczycielami, z rodzicami, w konflikcie uczniowskim.
- Bariery komunikacyjne i bariery w mediacjach.
Efekty:
- Wiedza: zna strukturę mediacji i zasady mediacjii.
- Umiejętności: prowadzi rozmowę z zachowaniem zasad mediacji, stosuje aktywne słuchanie, pytania otwarte i parafrazę.
MODUŁ 3: Narzędzia komunikacji, wspieranie kultury dialogu i dążenia do osiągnięcia porozumienia (teoria 1h30min, praktyka 1h30min)
Cel modułu: Wdrożenie praktycznych narzędzi wspierających codzienną komunikację i kulturę współpracy w placówce.
- Narzędzia komunikacji opartej na szacunku i dążenia do porozumienia w codziennej pracy.
- Techniki aktywnego słuchania.
- Feedback wspierający rozwój i dialog.
- Wdrażanie zasad dobrej komunikacji w zespole nauczycielskim.
Efekty:
- Wiedza: zna narzędzia konstruktywnej komunikacji.
- Umiejętności: wdraża je w praktyce i tworzy środowisko dialogu.
Walidacja - Egzamin
Walidacja oraz egzamin odbywają się w ostatnim dniu szkolenia i wliczają się w czas trwania szkolenia.
Certyfikacja przez jednostkę uprawnioną do certyfikacji.
ROZDZIELNOŚĆ OSOBOWA WALIDACJI I CERTYFIKACJI: Rozdzielność szkolenia od walidacji - rozdzielność osobowa. Osoba szkoląca nie ocenia wiedzy i umiejętności swoich kursantów w zakresie, w którym nauczała. Końcową walidację i certyfikację prowadzi odrębna osoba.
Wielkości grup – brak podziału,
Liczba i rodzaju stanowisk pracy – nie dotyczy,
Narzędzia i/lub materiały dydaktyczne będą rozdawane sukcesywnie przy każdym module.
1 godzina szkolenia, to godzina dydaktyczna tj. 45 minut.
Przerwy nie wliczają się w czas usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł I Komunikacja w roli lidera – podstawa relacji | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł I Praktyka | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł II Mediacje i rozwiązywanie konfliktów w szkole | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł II Rola dyrektora jako mediatora | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł II Praktyka | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł III Narzędzia komunikacji | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł III Praktyka | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacja (test teoretyczny, obserwacja w warunkach rzeczywistych) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin/Certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 333,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 333,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 203,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 203,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Tombarkiewicz-Olszewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne w formie wydrukowanej prezentacji.
Informacje dodatkowe
-> 1 godzina szkolenia, to godzina dydaktyczna.
-> Przerwy nie wliczają się w czas usługi.
-> Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. (Dz. U. 2025.832 t.j.)