Kurs AAC - Komunikacja wspierająca i alternatywna - Online na żywo
Możliwość dofinansowania
Kurs AAC - Komunikacja wspierająca i alternatywna - Online na żywo
Numer usługi 2025/09/04/191290/2985082
799,00 PLN
brutto
799,00 PLNnetto
53,27 PLNbrutto/h
53,27 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- nauczyciele przedszkoli
- nauczyciele szkół
- nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych
- pedagodzy
- logopedzi
- inni zainteresowani
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego diagnozowania potrzeb, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych oraz stosowania metod AAC, w tym systemu przestrzenno-dotykowego, znaków graficznych, gestów i indywidualnych pomocy komunikacyjnych, a także do planowania i prowadzenia zajęć z użyciem adekwatnych narzędzi i metod.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się rozumienie istoty AAC i złożonych potrzeb komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji wyjaśnienie celu i roli AAC w pracy z dzieckiem | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się znajomość głównych systemów AAC (przestrzenno-dotykowy, znaki graficzne, gesty) | Kryteria weryfikacji wskazanie zastosowań poszczególnych systemów i narzędzi | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się umiejętność korzystania z indywidualnych pomocy komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji opracowanie paszportu lub książki komunikacyjnej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się planowanie zajęć z użyciem AAC | Kryteria weryfikacji przygotowanie konspektu zajęć z odpowiednimi narzędziami i metodami | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się refleksja nad kompetencjami i wdrażaniem AAC | Kryteria weryfikacji wskazanie możliwych działań po szkoleniu | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
- Intro
- powitanie uczestników szkolenia
- zapoznanie z agenda szkolenia
- zapoznanie z planem szkolenia
- analiza oczekiwań szkoleniowych uczestników
- zaspokojenie głodu rozpoznania
2. Istota stosowania AAC w pracy z dzieckiem o złożonych potrzebach komunikacyjnych
- komunikacja
- sfery komunikacji
- złożone potrzeby komunikacyjne
- AAC jako metoda wspomagająca komunikację
- początki stosowania AAC
3. System przestrzenno-dotykowy
- kontekst stosowania symboli przestrzenno-dotykowych
- znaki przestrzenno-dotykowe: przedmioty
- znaki przestrzenno-dotykowe: zdjęcia
- przejście od przedmiotu do piktogramu
4. System znaków graficznych
- najpopularniejsze symbole graficzne: piktogramy, Picture Communication Symbols (PCS)
- inne symbole graficzne: Mówik
- praktyczne wykorzystanie symboli graficznych:
- -Picture Exchange Communication System (PECS)
- -czytanie uczestniczące
- -plan aktywnościinne
- -praktyczne możliwości wykorzystania znaków graficznych
5. System gestów
- gesty naturalny
- język migowy
- Makaton
- kontekst zastosowania gestów systemu Makaton
- muzykoterapia z wykorzystaniem gestów systemu Makaton
- czytanie uczestniczące z wykorzystaniem gestów Makatonu
6. Indywidualne pomoce komunikacyjne
- paszport komunikacyjny
- zastosowanie i znaczenie paszportu komunikacyjnego
- tworzenie paszportu komunikacyjnego
- multimedialny paszport komunikacyjny
- książka komunikacyjna
- zastosowanie książki komunikacyjnej
- wykorzystanie klucza Fitzgeralda i kodu kolorów
- inne pomoce komunikacyjne
7. Zakończenie szkolenia
- podsumowanie szkolenia
- analiza oczekiwań uczestników szkolenia po szkoleniu
- refleksje poszkoleniowe
- pożegnanie uczestników szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Kurs AAC - Komunikacja wspierająca i alternatywna | Prowadzący Iwona Jędruszczuk | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Kurs AAC - Komunikacja wspierająca i alternatywna | Prowadzący Iwona Jędruszczuk | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 799,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 799,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 53,27 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 53,27 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Iwona Jędruszczuk
Iwona Jędruszczuk – trener TUS, pedagog, mediator i facylitator. Od 26 lat działa w obszarze edukacji, resocjalizacji oraz szkoleń. Jest absolwentką studiów podyplomowych z zakresu mediacji sądowej i gospodarczej, neuroedukacji oraz edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Na swoim koncie ma ponad 5 800 godzin szkoleń oraz blisko 800 godzin mediacji rodzinnych, gospodarczych i biznesowych. Specjalizuje się w pracy warsztatowej, podczas której łączy wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną z nowoczesnymi technikami wspierającymi proces uczenia się.
Tworzy autorskie programy rozwojowe, edukacyjne i profilaktyczne, które dostosowuje do potrzeb uczestników, koncentrując się na doświadczeniu, refleksji, praktycznym działaniu i facylitacji grupowej. W pracy trenerskiej wykorzystuje również elementy mindfulness i neurobiologii uczenia się, dzięki czemu jej zajęcia sprzyjają koncentracji, budowaniu uważności i skutecznej komunikacji.
Na swoim koncie ma ponad 5 800 godzin szkoleń oraz blisko 800 godzin mediacji rodzinnych, gospodarczych i biznesowych. Specjalizuje się w pracy warsztatowej, podczas której łączy wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną z nowoczesnymi technikami wspierającymi proces uczenia się.
Tworzy autorskie programy rozwojowe, edukacyjne i profilaktyczne, które dostosowuje do potrzeb uczestników, koncentrując się na doświadczeniu, refleksji, praktycznym działaniu i facylitacji grupowej. W pracy trenerskiej wykorzystuje również elementy mindfulness i neurobiologii uczenia się, dzięki czemu jej zajęcia sprzyjają koncentracji, budowaniu uważności i skutecznej komunikacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Pakiet materiałów szkoleniowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Kurs odbywa się na platformie ClickMeeting – nie ma potrzeby zakładania konta.
- Wystarczy laptop lub komputer z dostępem do internetu.
- Niezbędny jest sprawny mikrofon, aby móc aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
- Kamerka internetowa nie jest obowiązkowa, ale będzie mile widziana – ułatwia kontakt i interakcję.
Kontakt
Kontakt
Anna Musiatowicz
E-mail
kontakt@eurekack.pl
Telefon
(+48) 796 686 600