Szkolenie: Dwie twarze kompozytu. Kompleksowe podejście do kompozytów. Odbudowa zębów w odcinku przednim i bocznym metodą bezpośrednią i flow injection.
Szkolenie: Dwie twarze kompozytu. Kompleksowe podejście do kompozytów. Odbudowa zębów w odcinku przednim i bocznym metodą bezpośrednią i flow injection.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Grupa docelowa usługi
lekarze dentyści, lekarze stomatolodzy
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje lekarzy do wykonania bezpośrednich, przewidywalnych i estetycznych uzupełnień kompozytowych, a także zastosowania minimalnie inwazyjnej idei odbudowy zębów metodą flow injection wraz z projektowaniem uśmiechu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady projektowania uśmiechu.Ocenia proporcje estetyczne zębów. | Kryteria weryfikacji Analizuje przypadki kliniczne.charakteryzuje etapy projektowania uśmiechu oraz zasady estetyki uśmiechu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Ocenia kształt i proporcje zębów w modelu szkoleniowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje kluczowe aspekty okluzji w kontekście odbudowy estetycznej. | Kryteria weryfikacji definiuje zależności okluzji w planowaniu odbudowy estetycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia wskazania do stosowania poszczególnych rodzajów kompozytów. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiedni materiał kompozytowy do wskazanej techniki odbudowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje technikę flow injection. | Kryteria weryfikacji odbudowuje ząb z użyciem techniki flow | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje indeksy do odbudowy. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie wykonuje indeksy silikonowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje pole zabiegowe i dobiera odpowiednie materiały do zabiegu. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie wykonuje izolację pola zabiegowego i przygotowuje materiały do odbudowy ubytku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje technikę Bulk i techniki sukcesywnego modelowania guzków. | Kryteria weryfikacji odtwarza kształt guzków wypełnieniem Bulk i techniką warstwową | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje technikę copy & paste, stamp technique oraz sposoby korekty zgryzowej. | Kryteria weryfikacji Wykonuje odbudowy metodą copy & paste. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki ekwilibracji. | Kryteria weryfikacji demonstruje techniki ekwilibracji na modelach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik poleruje wypełnienia kompozytowe. | Kryteria weryfikacji wykonuje polerowanie wypełnienia zgodnie z protokołem końcowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje systemy wiążące. | Kryteria weryfikacji Opisuje różnice w systemach adhezyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunkiem niezbędnym do uczestnictwa w usłudze jest posiadanie wykształcenia lekarza dentysty.
Szkolenie: "Dwie Twarze Kompozytu", to intensywne dwudniowe szkolenie, na którym nauczysz się wykonywać bezpośrednie wypełnienia kompozytowe wszystkich klas Blacka oraz flow injection w odcinku przednim.
PROGRAM SZKOLENIA
PIĄTEK (dzień pierwszy)
9:00- 19:30
ODCINEK PRZEDNI
- Podstawy projektowania uśmiechu: - Smile Architekt - Clincheck Invisalign Go
- Fotografia podstawy i narzędzia
- Kompozyty konwencjonalne
- Kompozyty flow - Technika flow injection - Dlaczego jest teraz tak popularna? - Wskazania - W jakich sytuacjach jej użyć?
- Wax-up / Mock-up / Indeks / Łyżka indywidualna
- Szyna do flow injection
- Indeks sylikonowy do techniki bezpośredniej
- Technika warstwowa anatomiczna
- Technika warstwowa flow injection + stain
- Technika dualna
- Technika cut back
- Technika jednowarstwowa
- Front-wing technique
- In side out technique
- I, II, III rzędowa morfologia powierzchni wargowej
- Polerowanie kompozytu
Warsztaty praktyczne odbędą się na modelach fantomowych. Każdy z uczestników odbuduje zęby przednie za pomocą omówionych technik.
SOBOTA (dzień drugi)
9:00- 19:30
ODCINEK BOCZNY
- Relacja centralna i analiza okluzji
- Sposoby zmiany pionowego wymiaru zwarcia. Jak, kiedy i ile?
- Kompas okluzyjny, morfologia powierzchni żującej
- Odbudowa ubytku klasy II - przygotowanie - materiały - instrumentarium - zasady - jak sobie radzić w trudnych przypadkach
- Technika sukcesywnego tworzenia guzów
- Technika jednoczesnego modelowania powierzchni okluzyjnej
- Technika z zastosowania kompozytu typu Bulk
- Technika i sposoby odbudowy klasy V
- Nakłady bezpośrednie, kiedy jak dlaczego?
- Technika copy & paste
- Stamp technique
- Flow injection w odcinku bocznym
- Podbarwiacze, materiały i sposoby
- Korekta zgryzowa, - rodzaje kalek - gdzie jest kontakt - techniki ekwilibracji - technika MULD - validatory
Warsztaty praktyczne odbędą się na modelach fantomowych. Każdy z uczestników odbuduje zęby boczne za pomocą omówionych technik.
Opis zastosowania metod walidacji
1. Obserwacja w warunkach symulowanych
Weryfikacja nabytych umiejętności praktycznych będzie realizowana metodą obserwacji w warunkach symulowanych, bezpośrednio w obecności walidatora, na sali szkoleniowej podczas części praktycznej szkolenia. Metoda ta umożliwia ocenę kompetencji uczestników w kontekście zbliżonym do rzeczywistej pracy klinicznej, przy zachowaniu pełnej kontroli nad przebiegiem zadania.
Procedura walidacji praktycznej:
- Realizacja zadania praktycznego – uczestnicy wykonują określoną procedurę (np. zabieg kliniczny na modelu fantomowym) na indywidualnych stanowiskach, pod stałą obserwacją walidatora.
- Bezpośrednia obserwacja – walidator ocenia jakość i poprawność wykonania zadania, posługując się ustalonym zestawem kryteriów weryfikacyjnych.
- Dokumentacja wyników – po zakończeniu zadania walidator wypełnia formularz oceny - protokół, odnotowując poziom osiągniętych efektów kształcenia.
- Informacja zwrotna – organizator przekazuje uczestnikom wyniki walidacji wraz z ewentualnymi uwagami dotyczącymi obszarów do dalszego rozwoju.
2. Walidacja wiedzy teoretycznej – test pisemny (ABC)
Ocena wiedzy teoretycznej uczestników zostanie przeprowadzona w formie pisemnego testu jednokrotnego wyboru (ABC), realizowanego na zakończenie szkolenia, pod nadzorem walidatora.
Procedura walidacji teoretycznej:
- Opracowanie testu – trener przygotowuje zestaw pytań zgodnych z efektami uczenia się oraz kryteriami weryfikacji.
- Forma testu – test zawiera pytania zamknięte jednokrotnego wyboru (typ ABC), dotyczące kluczowych zagadnień: zasad, norm i procedur stosowanych w praktyce.
- Przeprowadzenie testu – uczestnicy przystępują do testu podczas ostatnich 15 minut szkolenia, w obecności walidatora.
- Ocena i wyniki – walidator analizuje odpowiedzi i weryfikuje osiągnięcie zakładanych efektów. Wyniki są przekazywane uczestnikom przez organizatora.
Informacje organizacyjne
- Szkolenie realizowane jest w grupie liczącej maksymalnie 20 osób.
- Każdy uczestnik pracuje przy osobnym, w pełni wyposażonym stanowisku szkoleniowym.
- Jedna godzina szkoleniowa odpowiada godzinie zegarowej (60 minut).
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania szkolenia.
- Ilość godzin teorii: 9, ilosć godzin praktyki: 9
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo. Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 330,56 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 330,56 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr n. med. Teresa Szupiany-Janeczek
Absolwentka Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Specjalista Stomatologii Zachowawczej z Endodoncją.
Od 2011 roku pracuje jako nauczyciel akademicki w Katedrze Stomatologii Zintegrowanej UJ CM oraz Szkole Medycznej dla Obcokrajowców UJ CM - obecnie na stanowisku adiunkta. Pełni funkcję opiekuna specjalizacji oraz prowadzi kursy dla lekarzy w trakcie specjalizacji w dziedzinie stomatologii zachowawczej z endodoncją.
Członek Europejskiego Stowarzyszenia Stomatologii Kosmetycznej (ESCD) oraz Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego (PTS). Autorka licznych publikacji naukowych oraz odczytów podczas krajowych i międzynarodowych kongresów.
Prowadzi szkolenia w tematyce endodoncji oraz stomatologii odtwórczej.
Odbyła staż z zakresu endodoncji w Uniwersytecie La Sapienza w Rzymie.
W 2017 otrzymała wyróżnienie „Outstanding Educator” nadane przez studentów szkoły medycznej dla obcokrajowców UJ CM.
Praktykuje stomatologię estetyczną oraz endodoncję zajmując się także medycyną estetyczną.
lek. dent. Michał Jaczewski
Od 10 lat prowadzi indywidualną praktykę stomatologiczną w Legnicy, skupiając się na kompleksowym leczeniu pacjentów. Ukończył liczne kursy w kraju i zagranicą z protetyki, odbudowy estetycznej zębów i preparacji zębów, periodontologii, chirurgii i okluzji.
Jest założycielem Biofunkcjonalnej Szkoły Okluzji prowadzącą szkolenia z zakresu kompleksowego leczenia pacjentów, szynoterapii i terapii stawu skroniowo-żuchwowego oraz odbudowy estetycznej zębów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt i inne materiały niezbędne do przeprowadzenia zajęć praktycznych
Cena szkolenia nie zawiera podatku VAT. Podstawa zwolnienia z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a (jako usługi szkoleniowe stanowiące usługi w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania obejmujące nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, jak również nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy dla celów zawodowych).
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest dostępność miejsc szkoleniowych na
www.goodtooth.pl, do uczestnictwa niezbędna jest (w pierwszej kolejności) rejestracja na stronie organizatora szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi