Skuteczne zarządzanie zespołem – trudne sytuacje, trudne decyzje
Skuteczne zarządzanie zespołem – trudne sytuacje, trudne decyzje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest adresowane do:
- prezesów, dyrektorów zarządzających,
- osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników,
- menedżerów działów HR,
- właścicieli firm.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji05-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Skuteczne zarządzanie zespołem – trudne sytuacje, trudne decyzje" przygotowuje do poprawy komunikacji z pracownikami i zwiększenia efektywności pracy i skuteczności zespołu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje czym jest zmiana i jaka jest rola lidera w zarządzaniu zmianą | Kryteria weryfikacji - określa źródła zmian- omawia jak stopniowo wprowadzać zmiany - omawia skuteczne metody wdrożenia zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia jak przeprowadzić zespół przez zmianę | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia dlaczego zmiana jest konieczna- przedstawia korzyści, które przyniesie zmiana, aby wzbudzić zaangażowanie i zmniejszyć opór pracowników - dopasowuje sposób komunikacji do odbiorców, stosując różnorodne i bezpośrednie formy przekazu - omawia jak poznać swój styl zarządzania i jego skuteczność wykorzystując Test Reddina - omawia jak zdiagnozować gotowość (swoją i zespołu) do zmiany i zidentyfikować blokady z pomocą ADKAR Assessment - stosuje komunikaty redukujące niepokój i opór | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje korzyści płynące z zarządzania zmianą | Kryteria weryfikacji - omawia strategie i narzędzia, które pozwalają na zaplanowanie i przeprowadzenie zmian- omawia jak zaangażowani pracownicy przyczyniają się do lepszych wyników - omawia jak rozwijać aktywność i gotowość pracowników do wprowadzania zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do menedżerów, osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników
Usługa online w czasie rzeczywistym, realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej, w trakcie ćwiczeń podział na grupy 3,5,7-osobowe w zależności od ilości uczestników.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu, wyposażony w kamerę, głośnik i mikrofon.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 minut.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/zarzadzanie-zmiana-szkolenie-zarzadzanie-zespolem-w-zmianie?date=79743
Uwaga! Zmiana na horyzoncie. Weź ster w swoje ręce.
- Czym jest zmiana? Jakie są źródła zmian? Jakie zmiany są akceptowalne a jakie są trudne?
- Dlaczego ludzie opierają się zmianom? Rola lidera w procesie transformacji.
- Lider jako katalizator zmian i bufor oporu.
- Jak wprowadzać zmiany stopniowo, by stały się naturalną częścią pracy, a nie rewolucją?
- Przegrzanie zespołu zmianami.
- Jak wybrać najskuteczniejszą metodę transformacji i wdrożenia zmiany dla swojego zespołu?
- Kotter. Adcar. Canvas. Agile / Scrum. Project-Based Change. Lewin.
Jak prowadzić ludzi przez zmianę w czasach niepewności?
- Przygotowanie zespołu na nieustającą zmianę – jak uczynić elastyczność nawykiem?
- Awareness – jak zbudować świadomość zmiany?
- Jak sprawić, by zespół traktował zmiany jako coś naturalnego, a nie zagrożenie?
- Desire – jak wzbudzać chęć współpracy?
- Jak krok po kroku uczyć zespół adaptacji do nowych sytuacji i sprawić, by sami poszukiwali rozwiązań?
- Knowledge & Ability – jak przekazywać wiedzę i wsparcie działania.
- Jak lider może swoją postawą i komunikacją zaszczepiać pozytywne nastawienie do zmian?
- Reinforcement – jak utrwalać nowy sposób pracy?
- Jak uczyć ludzi elastyczności i zachęcać do samodzielnej dyscypliny w implementowaniu zmiany.
Poznaj swój styl zarządzania zmianą i zobacz czy Twój zespół jest gotowy na zmiany
Dla menedżera, który zarządza zespołem i wdraża zmiany w nieprzewidywalnym środowisku:
- Test Reddina – aby poznać swój styl zarządzania i jego skuteczność.
- ADKAR Assessment – aby zdiagnozować gotowość (swoją i zespołu) do zmiany i zidentyfikować blokady.
Jak komunikować się skutecznie z zespołem w zmianie?
- Co mówić, jak i kiedy?
- Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami i obawami zespołu?
- Komunikaty redukujące niepokój i opór.
- Przeciwdziałanie plotkom i błędnym narracjom.
- Technika „Check-in/Check-out” i szybkie rytuały komunikacyjne.
- Komunikaty menedżera „na gorąco” w przypadku nagłych zmian.
- Jak dostosować komunikację do różnych grup pracowników?
Zarządzanie oporem i budowanie zaangażowania
- Opór. Twój sprzymierzeniec, czy Przeciwnik?
- Przyczyny oporu wobec zmian.
- Transformacyjne metody minimalizowania oporu w zespole.
- Jak rozpoznać cichy opór?
- Style reagowania na zmianę (narzędzie: Change Style Indicator)
- Jak angażować różnych ludzi: sceptyków, neutralnych, entuzjastów?
- Praca z zespołem hybrydowym i opornymi osobami.
- Change Canvas / Mapa zmiany. Jak zaangażować zespół w planowanie i kontrolę zmiany.
Zwinność w działaniu – reaguj, nie panikuj!
- Zwinny menedżer zmian. Elastyczność i Odporność.
- Co zrobić gdy plan się sypie, a ludzie tracą motywację.
- Postawa „antykrucha” – jak wzmacniać się dzięki zmianom.
- Małe kroki (quick wins), eksperymenty, mikrozmiany.
- Mapa zmiany: co zrobię jutro, za tydzień, za miesiąc.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Skuteczne zarządzanie zespołem–trudne sytuacje, trudne decyzje- część I-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Skuteczne zarządzanie zespołem–trudne sytuacje, trudne decyzje-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Skuteczne zarządzanie zespołem–trudne sytuacje, trudne decyzje- część II-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Skuteczne zarządzanie zespołem–trudne sytuacje, trudne decyzje-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Skuteczne zarządzanie zespołem–trudne sytuacje, trudne decyzje- część III-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Skuteczne zarządzanie zespołem–trudne sytuacje, trudne decyzje-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Skuteczne zarządzanie zespołem–trudne sytuacje, trudne decyzje- część IV-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Skuteczne zarządzanie zespołem–trudne sytuacje, trudne decyzje- WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 033,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 840,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 129,15 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 105,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effectu
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały - Pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Logowanie przez kliknięcie w link, który uczestnik otrzymuje drogą mailową, przed rozpoczęciem usługi (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
Wymagania techniczne: komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek., kamerka, mikrofon-wbudowane lub wejście USB, słuchawki (opcjonalnie)
Wymagania sprzętowe - system operacyjny Windows 8/10/11, macOS, Linux, Chrome OS. Przeglądarka - Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.