Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia we Wrocławiu
Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia we Wrocławiu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa kursu Trenera TUS:
- pedagodzy i pedagodzy specjalni,
- nauczyciele i wychowawcy (w szkołach, świetlicach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, domach dziecka),
- psycholodzy i psychoterapeuci (w tym dziecięcy),
- terapeuci zajęciowi, terapeuci pedagogiczni i logopedzi,
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- specjaliści wspierający rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych,
- osoby pracujące z grupami edukacyjnymi, wychowawczymi i terapeutycznymi,
- osoby chcące zdobyć nowe kwalifikacje i prowadzić zajęcia TUS w praktyce.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji10-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dzięki kursowi TUS uczestnicy zdobędą solidne podstawy teoretyczne i praktyczne do prowadzenia zajęć TUS. Nauczą się zasad pracy grupowej, tworzenia i prowadzenia grup oraz skutecznego wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów. W trakcie szkolenia przygotują zestaw narzędzi trenera – propozycje tematów, zabaw, aktywności, instrukcji i sposobów motywowania dzieci do zmiany trudnych zachowań na akceptowane społecznie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy teoretyczne Treningu Umiejętności Społecznych (cele, założenia, zasady tworzenia grup). | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić główne założenia TUS i opisać strukturę zajęć. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaplanować cykl zajęć TUS i opracować scenariusz. | Kryteria weryfikacji Przygotował plan pracy grupy oraz przykładowy scenariusz zajęć. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zastosować techniki pracy (modelowanie, odgrywanie ról, gry i ćwiczenia). | Kryteria weryfikacji W praktycznych ćwiczeniach potrafi poprowadzić fragment zajęć z użyciem wybranej metody. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi reagować na trudne sytuacje w grupie | Kryteria weryfikacji W symulacji wskazuje adekwatne strategie reagowania. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady etyki pracy trenera TUS i potrafi współpracować z rodzicami i specjalistami. | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady etyczne i podaje przykłady współpracy z otoczeniem dziecka. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
1.Trening Umiejętności Społecznych – dlaczego warto?
– czym jest TUS i jakie umiejętności rozwija?
– kluczowe zasady i cele TUS I i II stopnia
– uczenie przez doświadczenie – skuteczna metoda pracy
– praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
2.Tworzenie efektywnych grup TUS
– jak dobrać uczestników – optymalna liczebność, wiek, podobne potrzeby
– jak stworzyć grupę, która dobrze współpracuje?
3.Emocje na start
– jak uczyć rozpoznawania i wyrażania emocji?
– emocje jako fundament efektywnej komunikacji
4.Zarządzanie emocjami i stresem
– skuteczne techniki pracy z emocjami
– jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie ze stresem?
5.Komunikacja – klucz do sukcesu
– rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci
– znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
– nauka słuchania, a style zachowań
Dzień II
1.Trudne sytuacje? Zawsze znajdzie się rozwiązanie
– jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?
– konflikty w grupie – jak je rozwiązywać?
– narzędzia do pracy z agresją i wycofaniem
2.Pozytywne wzmocnienia w praktyce
– techniki pozytywnego wzmocnienia zachowań
– skuteczna motywacja w pracy z dziećmi.
3.Praca własna trenera TUS – doskonalenie umiejętności
– jak oceniać swoje działania?
– co zrobić, aby być lepszym trenerem?
4.Kreatywne narzędzia do pracy z grupą
– tworzenie angażujących materiałów do TUS
– gry, karty pracy, ćwiczenia, case study – twoje narzędzia sukcesu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Kurs Trenera TUS – Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Kurs Trenera TUS – Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 73,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 73,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Pomagruk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- teczka trenera TUS
- tworzenie angażujących materiałów do TUS
- gry, karty pracy, ćwiczenia, case study – twoje narzędzia sukcesu
Informacje dodatkowe
Dodatkowe informacje można znaleźć w pliku poniżej, na naszej stronie internetowej www.eurekack.pl lub pod nr: 796-686-600 :)