Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” –Marketing kryzysowy w obsłudze klienta i reklamacji
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” –Marketing kryzysowy w obsłudze klienta i reklamacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami szkolenia są pracownicy działów obsługi klienta, menedżerowie i właściciele firm, którzy chcą skuteczniej reagować na sytuacje kryzysowe i reklamacyjne. Program adresowany jest zarówno do osób obsługujących klientów indywidualnie, jak i zespołowo. Szczególnie przydatny będzie dla tych, którzy chcą budować standardy komunikacji, minimalizować eskalacje i wzmacniać relacje z klientami.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji10-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zakresie obsługi klienta w sytuacjach kryzysowych i reklamacyjnych poprzez poznanie procedur, narzędzi i technik komunikacji deeskalującej. Uczestnicy nauczą się diagnozować źródła problemów, stosować skuteczne skrypty i polityki reklamacyjne, wykorzystywać narzędzia wspierające obsługę oraz odbudowywać relacje z klientami i wzmacniać zaufanie do marki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie kryzysu w obsłudze klienta | Kryteria weryfikacji Rozróżnia kryzys od reklamacji rutynowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje schemat reakcji EEKS | Kryteria weryfikacji Monitoruje etapy w prawidłowej kolejności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje SLA i macierz priorytetów | Kryteria weryfikacji Określa właściwy czas reakcji dla sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje kryteria decyzji reklamacyjnej | Kryteria weryfikacji Wskazuje decyzję zgodną z warunkami sprawy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasady odpowiedzi publicznej na recenzje | Kryteria weryfikacji Identyfikuje działanie zgodne z zasadami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje funkcje narzędzi helpdesk/CRM | Kryteria weryfikacji Uzasadnia funkcję z nazwą narzędzia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje raport KPI | Kryteria weryfikacji Dobiera wskaźniki do opisanego zestawu danych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia działania naprawcze | Kryteria weryfikacji Wskazuje działanie adekwatne do rodzaju błędu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia adekwatność rekompensaty | Kryteria weryfikacji Wskazuje wariant zgodny z kryteriami firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Modeluje postawę empatyczną | Kryteria weryfikacji Rozróżnia odpowiedzi empatyczne i nieempatyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia konsekwencje braku odpowiedzialności | Kryteria weryfikacji Monitoruje skutki dla reputacji organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia potrzebę transparentności | Kryteria weryfikacji Wskazuje konsekwencje braku jawności działań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje znaczenie konsekwencji w decyzjach | Kryteria weryfikacji Analizuje skutki braku konsekwencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia rolę konstruktywnego feedbacku | Kryteria weryfikacji Planuje poprawny komunikat zwrotny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia znaczenie standaryzacji procedur | Kryteria weryfikacji Określa skutki braku ujednoliconych procesów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje przypadek kryzysowy | Kryteria weryfikacji Ocenia i monitoruje skuteczność zastosowanych działań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje działania odbudowujące zaufanie | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie narzędzie komunikacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia wagę szybkości reakcji | Kryteria weryfikacji Dopasowuje reakcję do oczekiwań klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
Obsługa klienta w kryzysie – fundamenty, postawy, procedury
Moduł 1: Anatomia kryzysu w obsłudze klienta
• Mapa podróży klienta (touchpointy) i typowe punkty zapalne: opóźnienia, błędy, niejasna komunikacjaWczesne sygnały eskalacji: słowa-klucze, ton wypowiedzi, „czerwone flagi” w mailu/telefonie/social
• Schemat reakcji „EEKS”: Empatia → Eksploracja → Kontrpropozycja → Sprawdzenie satysfakcji
Moduł 2: Język i postawa deeskalująca
• Komunikacja empatyczna (NVC): jak przepraszać, brać odpowiedzialność i nie obiecywać za dużo
• Struktura odpowiedzi: „Co się stało – Co robimy – Co dalej – Co z tego masz” + przykłady dobrych i złych maili
• Checklista agenta w kryzysie: 10 zdań, których unikać / 10 zdań, które uspokajają
Moduł 3: Kanały kontaktu i priorytetyzacja zgłoszeń
• Telefon, e-mail, chat, social media, Google Business Profile, marketplace’y – gdzie odpowiadać publicznie, a gdzie przenieść rozmowę
• SLA/SLO i macierz priorytetów: co w 1h, 4h, 24h; kolejki i dyżury
• Szablon „tablicy sytuacyjnej” na dzień kryzysowy (Kto? Co? Do kiedy?)
Moduł 4: Polityka reklamacyjna i zgodność
• Minimalny „standard reklamacji” w firmie: przyjęcie → weryfikacja → decyzja → rekompensata → follow-up
• Terminy, dowody, uprawnienia klienta – jak pisać jasno (bez porady prawnej) i spójnie z regulaminem
• Mini-szablon polityki reklamacyjnej + wzór komunikatu na stronę „Status reklamacji”
Dzień 2:
Reklamacje w praktyce – proces, skrypty, narzędzia
Moduł 1: Proces „end-to-end” i analiza przyczyn
• Diagram procesu reklamacji + lekka metoda 8D/5Why do ustalania przyczyn źródłowych (RCA)
• Decyzje: uznać/odrzucić/częściowo – kryteria i konsekwencja w praktyce
• Kiedy i jak eskalować: macierz ról (obsługa, logistyka, produkcja, zarząd)
Moduł 2: Skrypty odpowiedzi i matryce decyzji
• Gotowe wzory: opóźnienie dostawy, produkt wadliwy, błąd ceny/faktury, przerwa w usłudze, obsługa B2B
• Krótkie vs długie odpowiedzi, język human-friendly, element rekompensaty (kiedy i jaki)
• Biblioteka makr do helpdesku: tagi, kody przyczyn, notatki wewnętrzne
Moduł 3: Opinie, recenzje i eskalacje publiczne
• Jak odpowiadać na recenzje w Google/FB/marketplace’ach po złożeniu reklamacji (spójność komunikatów)
• Kiedy przenieść rozmowę do kanału prywatnego, a kiedy zostawić publiczny ślad rozwiązania
• Harmonogram reakcji + szablony odpowiedzi na 1-, 2- i 3-gwiazdkowe oceny
Moduł 4: Narzędzia i automatyzacje niskobudżetowe
• Helpdesk/CRM, bazy wiedzy, formularz reklamacyjny, chatbot do przyjęcia zgłoszenia
• Monitoring wzmianek i opinii (alerty + proste dashboardy)
• Raport dzienny/tygodniowy: co mierzyć i jak wyciągać wnioski operacyjne
Dzień 3:
Odbudowa relacji, mierzenie efektów i symulacje kryzysowe
Moduł 1: KPI i kontrola jakości w obsłudze kryzysowej
• Kluczowe wskaźniki: FCR (first contact resolution), CSAT, NPS, CES, czas odpowiedzi, wskaźnik reklamacji
• Audyt korespondencji: checklista jakości + skala oceny odpowiedzi
• Dashboard 30/60/90 – jak raportować postępy zarządowi
Moduł 2: Program naprawczy i prewencja
• Pętla zwrotna: jak informacja z reklamacji poprawia produkt, logistykę, UX i regulaminy
• Plan 30-60-90 dni: szybkie wygrane, projekty usprawnień, standardy „po kryzysie”
• Komunikacja proaktywna do klientów po kryzysie (mailing, FAQ, strona statusowa)
Moduł 3: Case study – analiza realnych kryzysów
• Omówienie kilku prawdziwych przypadków reklamacyjnych i obsługowych (lokalne i globalne marki).
• Co zadziałało, co nie – checklisty dobrych praktyk.
• Praca w grupach: wypracowanie alternatywnych rozwiązań do case’ów.
Moduł 4: Standaryzacja i pakiet wdrożeniowy
• „Księga Obsługi Kryzysowej”: procedury, matryce eskalacji, lista kontaktowa, wzory komunikatów
• Checklista „pierwsza godzina” i „pierwsze 24h” + gotowe makra odpowiedzi
WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Moduł 1: Anatomia kryzysu w obsłudze klienta | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Moduł 2: Język i postawa deeskalująca | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Moduł 3: Kanały kontaktu i priorytetyzacja zgłoszeń | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Moduł 4: Polityka reklamacyjna i zgodność | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Moduł 1: Proces „end-to-end” i analiza przyczyn | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Moduł 2: Skrypty odpowiedzi i matryce decyzji | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Moduł 3: Opinie, recenzje i eskalacje publiczne | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Moduł 4: Narzędzia i automatyzacje niskobudżetowe | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Moduł 1: KPI i kontrola jakości w obsłudze kryzysowej | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Moduł 2: Program naprawczy i prewencja | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Moduł 3: Case study – analiza realnych kryzysów | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Moduł 4: Standaryzacja i pakiet wdrożeniowy | Prowadzący PAWEŁ POPŁAWSKI | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 999,92 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 999,92 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 208,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
PAWEŁ POPŁAWSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi