Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”- Budżetowanie, harmonogram i kontrola kosztów w projektach
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”- Budżetowanie, harmonogram i kontrola kosztów w projektach
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami szkolenia są osoby odpowiedzialne za realizację projektów w firmach i organizacjach – kierownicy projektów, menedżerowie, właściciele produktów oraz członkowie zespołów. Szkolenie skierowane jest zarówno do osób prowadzących projekty samodzielnie, jak i pracujących w większych strukturach. Szczególnie wartościowe będzie dla tych, którzy chcą skuteczniej planować harmonogram, zarządzać zasobami i kontrolować koszty.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji23-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności w zakresie planowania i harmonogramowania projektów poprzez poznanie technik szacowania zasobów, kosztów i ryzyk, tworzenia planów bazowych, monitorowania postępów oraz zarządzania zmianami. Uczestnicy nauczą się integrować działania planistyczne i skuteczniej kontrolować realizację celów biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje cykl życia projektu | Kryteria weryfikacji Podaje poprawną definicję harmonogramu projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje modele ograniczeń | Kryteria weryfikacji Opisuje istotę modeli ograniczeń w harmonogramie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia narzędzia planowania | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przykładowe aplikacje i metody planistyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje macierz RTM | Kryteria weryfikacji Uzasadnia cel i zastosowanie macierzy RTM | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje konsekwencje zmian w harmonogramie | Kryteria weryfikacji Analizuje skutki zmian dla celów biznesowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje harmonogram projektu | Kryteria weryfikacji Tworzy schemat działań zgodny z zasadami planowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia poprawność harmonogramu | Kryteria weryfikacji Analizuje spójność zaplanowanych działań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje bilansowanie zasobów | Kryteria weryfikacji Uzasadnia sposoby równoważenia obciążeń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje wpływ ryzyka na harmonogram | Kryteria weryfikacji Określa skutki ryzyka dla czasu realizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje odchylenia od planu | Kryteria weryfikacji Identyfikuje różnice między planem a realizacją | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia rentowność przedsięwzięcia | Kryteria weryfikacji Analizuje wskaźniki EVM | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje komunikację zmian | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady przekazywania zmian interesariuszom | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje sposoby motywowania zespołu | Kryteria weryfikacji Planuje metody wspierania zaangażowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje konsekwencje błędów biznesowych | Kryteria weryfikacji Kontroluje skutki błędów w bilansowaniu zasobów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia poziom ryzyka komunikacyjnego | Kryteria weryfikacji Analizuje sytuację pod kątem błędów w komunikacji zespołowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do planowania i harmonogramowania
- Podstawowe pojęcia i zasady budowania planu projektu
- Cykl życia projektu w kontekście działań planistycznych
- Zintegrowane podejście do planowania – jak powiązać wszystkie elementy
2. Narzędzia i techniki planowania
- Modele ograniczeń jako podstawa tworzenia realnego harmonogramu
- Metody i aplikacje wspierające proces planistyczny
- Studium przypadków – wnioski i dobre praktyki z wcześniejszych projektów
3. Struktura projektu i zarządzanie wymaganiami
- Work Breakdown Structure (WBS) i Product Breakdown Structure (PBS)
- Analiza wymagań i ich złożoności
- Macierz śledzenia wymagań (RTM) jako narzędzie kontroli kompletności
- Metodyka Use Case Points w praktyce
4. Szacowanie i alokacja zasobów
- Podejścia do estymacji zasobów i czasu pracy
- Poziomy dokładności estymacji i ich zastosowanie w praktyce
- Techniki szacowania: analogia, bottom-up, top-down, Delphi, PERT, modele parametryczne
- Bilansowanie dostępnych zasobów i najczęściej popełniane błędy
5. Planowanie kosztów i ryzyk
- Kategorie kosztów projektowych i metody ich szacowania
- Koszty wewnętrzne i zewnętrzne – perspektywa właściciela produktu
- Estymacja ryzyk i ich wpływ na harmonogram oraz budżet
- Narzędzia do szacowania czasu i kosztów (PERT, symulacje Monte Carlo)
6. Tworzenie i zarządzanie harmonogramem
- Konstruowanie harmonogramu – techniki i metody
- Diagramy sieciowe, ścieżka krytyczna i analiza Gantta
- Wyznaczanie kamieni milowych i kontrola postępu
- Plan bazowy: rodzaje, znaczenie i zastosowanie
7. Monitorowanie realizacji projektu
- Metoda wartości wypracowanej (EVM) i ocena rentowności przedsięwzięcia
- Identyfikowanie i analizowanie odchyleń od planu
- Narzędzia wspierające kontrolę kosztów i zużycia zasobów
- Znaczenie harmonogramu w budowaniu relacji ze stronami projektu
8. Zarządzanie zmianami w harmonogramie
- Proces wprowadzania zmian i jego odzwierciedlenie w planie
- Koszty i konsekwencje zmian dla celów biznesowych
- Kryteria priorytetyzacji i selekcji modyfikacji
- Komunikacja zmian i aktualizacja planu bazowego
9. Podsumowanie i ewaluacja
- Ocena zrealizowanych efektów projektu
- Zapewnienie spójnej i przejrzystej komunikacji końcowej
- Wnioski i rekomendacje na przyszłe przedsięwzięcia
WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do planowania i harmonogramowania | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 przerwa kawowa | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Narzędzia i techniki planowania | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Struktura projektu i zarządzanie wymaganiami | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 przerwa obiadowa | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Szacowanie i alokacja zasobów | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Planowanie kosztów i ryzyk | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 przerwa kawowa | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Tworzenie i zarządzanie harmonogramem | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Monitorowanie realizacji projektu | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Zarządzanie zmianami w harmonogramie | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Podsumowanie i ewaluacja | Prowadzący MARCIN OPAS | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 306,48 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 306,48 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 163,31 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 163,31 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
MARCIN OPAS
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością)
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi