„Tworzenie skutecznej strategii i taktyki rozwoju osobistego w świecie VUCA z wykorzystaniem mapy marzeń/celów i metody Action Plan - szkolenie"
„Tworzenie skutecznej strategii i taktyki rozwoju osobistego w świecie VUCA z wykorzystaniem mapy marzeń/celów i metody Action Plan - szkolenie"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
DO UDZIAŁU W SZKOLENIU ZAPRASZAMY:
Właścicieli firm i przedsiębiorców, którzy chcą uporządkować wizję rozwoju biznesu i nadać jej bardziej strategiczny kierunek w aktualnej sytuacji rynkowej. Menedżerów i liderów zespołów, stojących przed wyzwaniem skuteczniejszego zarządzania ludźmi, projektami.
Specjalistów i ekspertów, aspirujących do ról przywódczych, chcących budować markę osobistą i poprawić jakość i efektywność swojej pracy.
Osób odpowiedzialnych za innowacje i rozwój biznesu, poszukujących kreatywnych metod wyznaczania kierunków i wdrażania zmian.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestników do świadomego zarządzania rozwojem firmy i własnej kariery poprzez tworzenie mapy marzeń jako narzędzia strategicznego oraz budowanie Action Planu wspierającego skuteczną realizację celów w dynamicznym otoczeniu biznesowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi wyjaśnić, czym jest mapa marzeń oraz jakie pełni funkcje w rozwoju osobistym i biznesowym. | Kryteria weryfikacji Poprawnie wskazuje, że mapa marzeń służy wizualizacji i precyzowaniu celów, może obejmować obszary życia osobistego i zawodowego, zawiera obrazy/hasła oraz pełni rolę inspiracyjną i motywującą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Zna kluczowe elementy metody Action Plan i potrafi opisać rolę klienta w tym procesie. | Kryteria weryfikacji Wymienia, że Action Plan obejmuje określenie celu, działania krok po kroku, zasoby i ramy czasowe; potrafi wskazać, że klient aktywnie współtworzy rozwiązania i strategie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie rolę pytań coachingowych w pracy z Action Plan. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, że pytania rozwijają perspektywę, wspierają refleksję i otwierają klienta na zmianę zamiast podawania gotowych rozwiązań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi zastosować metodę SMART do wyznaczania celów i tworzenia Action Planu. | Kryteria weryfikacji Poprawnie rozwija skrót SMART i tworzy Action Plan (konkretny, mierzalny, osiągalny, istotny, określony w czasie). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi połączyć mapę marzeń z procesem Action Plan, aby zwiększyć skuteczność realizacji celów. | Kryteria weryfikacji Opisuje, że mapa marzeń pełni rolę wizualnego drogowskazu, inspiruje i pomaga utrzymać koncentrację na realizacji planu. Action Plan wyznacza kolejne, pomniejsze cele na drodze do realizacji planu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas realizacji zajęć 18 godzin lekcyjnych tj. 13 godzin i 30 minut zegarowych. Dodatkowo zaplanowano 2 godziny zegarowych przerw, które nie są wliczone w czas trwania usługi.
Dwa dni zajęć zajęć trwają po 9 godzin lekcyjnych, czyli 6 godzin i 45 minut zegarowych i godzina zegarowa przerw.
Zajęcia podzielone są na bloki:
I dzień:
2 godziny zegarowe i 15 minut zajęć (3 lekcyjne)
przerwa kawowa
2 godziny zegarowe i 15 minut zajęć (3 lekcyjne)
przerwa obiadowa
1,5 godziny zajęć (2 lekcyjne)
przerwa kawowa
1,5 godziny zajęć (2 lekcyjne)
II dzień:
2 godziny zegarowe i 15 minut zajęć (3 lekcyjne)
przerwa kawowa
1,5 godziny zajęć (2 lekcyjne)
przerwa obiadowa
1,5 godziny zajęć (2 lekcyjne)
przerwa kawowa
45 minut zajęć (1 lekcyjna)
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Zostaną zastosowane następujące metody szkoleniowe:
wykład - omówienie (4 godziny lekcyjne), wizualizacja połączona z medytacją oddechową (1 godzina lekcyjna), instruktaż grupowy z użyciem metod coachingowych (3 godziny lekcyjne), praca w parach metodami coachingowymi (6 godzin lekcyjnych), praca warsztatowa (4 godziny lekcyjne)
1. Metody aktywizujące
- Burza mózgów (brainstorming) – generowanie pomysłów na elementy mapy marzeń lub działania w planie.
- Storytelling – opowiadanie historii o osiągnięciu celu, aby wzmocnić wizję z mapy marzeń.
2. Metody wizualizacyjne
- Tworzenie kolaży z obrazów, słów i symboli – wspierające kreatywność i zaangażowanie.
- Medytacja z oddechem – prowadzenie uczestników do oznaczenia marzeń i celów płynących z umysłu oraz płynących z serca; najmocniejsze pragnienie serca, jest dźwignią dla pozostałych marzeń
- Future Pacing (technika NLP) – prowadzenie uczestników w wyobrażeniu siebie po osiągnięciu celu.
3. Metody coachingowe
- GROW (Goal, Reality, Options, Will) – struktura rozmowy o celu i planie.
- SMART – precyzowanie celów.
- Wyłanianie wartości serca C5 – pogłębianie zrozumienia, dlaczego cel jest ważny.
- Action Plan – praktyczne przekładanie celów i marzeń na konkretne kroki i działania w określonym czasie.
4. Metody projektowe i planistyczne
- Planowanie wsteczne – zaczynanie od efektu końcowego i cofanie się krok po kroku.
- Kanban / tablice zadań – wizualizacja postępów realizacji Action Plan.
- Metoda kamieni milowych – określanie kluczowych etapów realizacji celu.
5. Metody refleksyjne
- Dziennik refleksji – zapisywanie przemyśleń po każdym etapie pracy z mapą i planem.
- Podsumowania w parach (peer coaching) – wzajemne wsparcie w analizie postępów.
- Check-in / Check-out – krótkie rundki na początku i końcu spotkania.
Obecność na 90% zajęć pozwoli na osiągnięcie głównego celu.
Mapa marzeń / celów to narzędzie służące do precyzowania i wizualizacji celów, które pozwala przekuć ogólne pragnienia w konkretną, inspirującą wizję przyszłości. Dzięki połączeniu obrazu, słowa i emocji, mapa marzeń pomaga skoncentrować się na tym, co naprawdę istotne, i utrzymać uwagę na kluczowych priorytetach. Użycie mapy marzeń wspiera proces osiągania celów, wzmacnia wewnętrzną motywację, a także rozwija umiejętność myślenia strategicznego i kreatywnego. Jest to narzędzie, które pozwala utrzymywać spójność działań z przyjętą strategią, a jednocześnie daje energię do codziennej pracy nad jej realizacją.
Action Plan to metoda praktycznego przekładania celów na konkretne kroki działania w określonym czasie. Polega na stworzeniu szczegółowego harmonogramu zadań, przypisaniu odpowiedzialności i określeniu mierników postępu. Regularne stosowanie Action Planu rozwija szereg kluczowych kompetencji:
- Planowanie i organizacja pracy – umiejętność ustalania priorytetów, realistycznego szacowania czasu i zasobów.
- Decyzyjność – szybkie i trafne wybieranie najlepszych rozwiązań w dynamicznych sytuacjach.
- Samodyscyplina i konsekwencja – utrzymanie tempa realizacji działań pomimo przeszkód.
- Analiza i rozwiązywanie problemów – umiejętność identyfikowania barier oraz wyciągania wniosków z doświadczeń.
- Komunikacja i delegowanie – klarowne przekazywanie zadań oraz monitorowanie ich wykonania.
W kontekście zarządzania firmą Action Plan przekłada się na większą efektywność procesów, lepsze zarządzanie zespołem i sprawniejsze reagowanie na zmiany rynkowe. Pozwala zamieniać strategię w codzienne, wykonalne działania, dzięki czemu przedsiębiorstwo jest w stanie nie tylko wyznaczać ambitne cele, ale też konsekwentnie je realizować. W efekcie organizacja staje się bardziej odporna na wyzwania i elastyczna w obliczu nowych szans.
Dzień I - Moduł I Zapoznanie się z mapą marzeń - omówienie zasad pracy nad mapą, przedstawienie cech skutecznego formułowania celów SMART, medytacja z oddechem służącą do połączenia z pragnieniami z umysłu i serca, wyłanianie wartości serca metodą C5, tworzenie mapy marzeń - część I.
Praca warsztatowa nad celami w poszczególnych obszarach życia:
- Ja w centrum – rozwój osobisty i wewnętrzna siła
- Bliskie więzi – miłość, rodzina, partnerstwo
- Mistrzostwo kompetencji – wiedza, umiejętności, planowanie
- Ścieżka kariery – wizja i plan długoterminowy
- Twoja marka – reputacja i pozycja w świecie:osobista i zawodowa
- Kreatywna przestrzeń – pasje, pomysły, innowacje
- Świat relacji – podróże, przyjaciele, kontakty zawodowe
- Pełnia zdrowia – ciało, umysł i inspiracje: autorytety i mentorzy
- Obfitość finansowa – zarządzanie i pomnażanie zasobów
Dzień II - Moduł II Tworzenie mapy marzeń - część II, wykład i instruktaż na temat: jak tworzyć skuteczną taktykę metodą Action Plan, użycie metody GROW oraz metod planowania i planistycznych, podsumowanie warsztatu oraz określenie sposobów korzystania z mapy marzeń oraz zdobytych umiejętności na co dzień.
Walidacja.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Rozpoczęcie warsztatu, ustalenie celów indywidualnych uczestników. Mapa marzeń - wprowadzenie do metody | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Wyłanianie wartości serca - instruktaż i praca w parach | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Praca nad 4 polami mapy marzeń (1,2,3,4) | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Praca nad 5 polami mapy marzeń (5,6,7,8,9) | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Taktyka w realizacji celów - metoda Action Plan - omówienie i demonstracja | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Action Plan - praca w parach dla jednego uczestnika | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Action Plan - praca w parach dla drugiego uczestnika | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Aneta Stryjewska | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Podsumowanie warsztatu i walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Stryjewska
Przez 13 lat zarządzała kilkunastoosobowym zespołem, z którym realizowała skutecznie cele sprzedażowe w ramach obowiązujących przepisów prawnych. Od 4 lat prowadzi własną działalność, w ramach której prowadzi warsztaty oraz klientów w procesach indywidualnych. Zdobyte kompetencje zawodowe: planowanie i organizacja pracy zespołu oraz jednostki, nadzór nad procesem, motywowanie i angażowanie zespołu i osób w procesach indywidualnych zorientowane na cel, opracowywanie taktyki zorientowanej na cel, współpraca i komunikacja, zarządzaniem zespołem i procesami, analiza i ocena wyników, raportowanie i kontrola, kompetencje merytoryczne i metodyczne.
Doświadczenie i kwalifikacje zdobyte w ostatnich 5 latach przed publikacją karty usługi: Ilość godzin szkoleniowych w zakresie warsztatów i procesów indywidualnych - 1500.
Ukończyła: 1. Uniwersytet Mikołaja Kopernika - Wydział Biologii i Nauk o Ziemii na kierunku: Biologia (magister), 2. Szkoła Główna Handlowa - Strategiczne Zarządzanie Marketingowe (studia podyplomowe) 3. Wyższa Szkoła Gospodarki - Coaching (studia podyplomowe). 4. Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego - Psychologia Pozytywna (studia podyplomowe) 5. Roczny program Coaching oddechem oraz Staż superwizyjny.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
- materiały piśmiennicze [notes, długopis]
- zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, następnie zgłoszenie się się do Operatora, który dofinansowuje udział w usłudze i przyznaje ID wsparcia, po czym Uczestnik zapisuje się na szkolenie z dofinansowaniem od Operatora.
Informacje dodatkowe
PODATEK VAT
"Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)".
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo jest zwolnione z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%, co oznacza, że faktury wystawiane za szkolenie dla firm oraz osób fizycznych są wystawiane ze stawką VAT zw..
W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Szkolenie jest również dedykowane dla indywidualnych uczestników.
Należymy do grona firm szkoleniowych posiadającą wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych
Usługa realizaowana jest w godzinach dydaktycznych tl. 1 godz. - 45 min - godziny lekcyjne
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi