Akademia Menadżera - Poziom III: Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu
Akademia Menadżera - Poziom III: Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- menadżerów, dyrektorów oraz wszystkich, którzy chcą specjalizować się w obszarze zarządzania.
W usłudze mogą uczestniczyć również osoby z innych projektów
usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Akademia Menadżera - Poziom III: Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu” przygotowuje do samodzielnego działania w zakresie efektywnego prowadzenia rozmów z pracownikami, w tym z osobami zdemotywowanymi i roszczeniowymi, oraz wdrażania technik przywództwa transformacyjnego w celu inspirowania zespołu, prowokowania do zmian i budowania jedności wokół wspólnych wartości.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i charakteryzuje niefinansowe techniki motywowania i angażowania pracowników | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia mechanizmy działania tych technik w praktyce zawodowej | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik planuje działania wspierające rozwój pracownika i jego samodzielność w realizacji zadań | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan działania rozwojowego dla pracownika w oparciu o przedstawiony scenariusz | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza rozmowę motywacyjną z pracownikiem o obniżonym poziomie zaangażowania | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje potrzeby pracownika na podstawie udostępnionych informacji | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia: Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu
DZIEŃ 1
1. Jak motywować niefinansowo pracowników niezaangażowanych? Motywowanie 3.0
Odkryjesz potęgę psychologii motywowania oraz poznasz i dostaniesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci motywować Twoich pracowników nawet w najtrudniejszych sytuacjach, np. gdy chce podwyżkę na którą nie zasługuje lub na którą nie masz budżetu.
- 10 najsilniejszych uniwersalnych, profilaktycznych motywatorów pozafinansowych, silniejszych od podwyżki
- Nagrody warunkowe i bezwarunkowe - jak ich używać, by pielęgnować długotrwałą motywację pracownika i nie psuć jego wewnętrznej motywacji?
- Odkryjesz, jakie nagrody - często stosowane przez menadżerów - niszczą motywację długoterminową pracownika dając jedynie bardzo krótkotrwały efekt
- Na czym polega Motywacja 3.0 i czemu model „kija i marchewki” już nie działa? Jakie znaczenie mają potrzeby w motywowaniu i jak je wykorzystać w motywowaniu?
- Piramida potrzeb Maslowa, która nie zawsze działa - co zrobić by działała w sposób odwrócony (czyli żeby potrzeby fizjologiczne i bezpieczeństwa nie były najważniejsze)
- Teoria Herzberga wraz z praktycznym narzędziem do jej zastosowania
- Jak motywować pokolenia X/Y/Z (Millenialsów)?
- Jak regularnie badać poziom motywacji i reagować na bieżąco, by nie dopuścić do jej spadku? Praktyczne narzędzie: Matryca Motywacji™
- Jak motywować zaawansowaną techniką "Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™" w sytuacji konfliktu interesów i oczekiwań z pracownikiem:
- niezaangażowanym (np. pakuje się przed czasem, pracuje maksymalnie na 100%, nie wychodzi z inicjatywą, itp.)
- stawiającym oczekiwania nie do zrealizowania (np. chce podwyżkę, awans, inne projekty, inną zmianę, nowy samochód, itp.)
- zdemotywowanym (pracuje poniżej 90% możliwości, narzeka, psuje atmosferę, odmawia wykonywania zadań, itp.)
- Czym jest system motywacyjny, z czego się składa, czym się różni od systemu wynagrodzeniowego i jak Ty jako menadżer w prosty sposób możesz go stworzyć?
DZIEŃ 2
2. Jak budować samodzielny zespół poprzez zarządzanie przez wartości i postawy - Management By Values
- Na czym polega zarządzanie przez wartości i postawy?Czym są wartości i postawy?
- Jak zarządzać wartościami na 4 poziomach:
- Zarządzanie wartościami pracownika
- Zarządzanie wartościami zespołu
- Zarządzanie pracownikiem i zespołem poprzez wartości menadżera
- Zarządzanie pracownikiem i zespołem poprzez wartości firmy
- Jak pokazać pracownikom korzyści z zarządzania przez wartości?
- Jaka powinna być rola menedżera w zarządzaniu przez wartości i postawy?
- Jak powinien wyglądać proces zarządzania wartościami i postawami, by przynosił krótko- i długofalowy zwrot z inwestycji Twojego czasu?
- Jaka jest rola utożsamiania się pracownika z wartościami i postawami Twoimi i firmowymi oraz jak do tego doprowadzić u pracownika?
- Praktyczne techniki zarządzania przez wartości i postawy:Karty Wartości – proste i potężne narzędzie do szybkiego sprawdzenia wartości pracowników i wydobycia z nich motywatorów niefinansowych.
- Koło Wartości – technika autodiagnozy zespołowej wartości – jak dzięki niej pobudzać zespół do samodzielnego dbania o wartości i pożądane przez Ciebie postawy?
- Kontrakt Zespołu – jak menedżer może skorzystać z wartości do budowania oczekiwanych postaw w zespole?
- „Wiatr w żagle”™ – technika odkrywania najsilniejszych (pozostających w pamięci pracownika na lata) motywatorów indywidualnych na poziomie wartości i łączenia ich z wartościami menadżera i organizacji
- Jak wzmacniać motywację do realizacji celów poprzez wydobycie wartości pracownika?
- STAR – Jak badać wartości u kandydatów do pracy i zatrudniać pracowników dopasowanych do firmy i zespołu pod kątem wartości i postaw?
- Matryca Motywacji™ – jak motywatory z poziomu potrzeb przełożyć na jeszcze głębsze poziomy - wartości i przekonań, dzięki którymi możemy silniej motywować
- Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™ – technika wydobycia wartości oraz przekonań z oczekiwań pracownika lub zespołu i łączenia ich z wartościami organizacji i menadżera oraz pożądanymi przez niego postawami
- Matryca wartości i postaw™ jako punkt wyjścia do kształtowania i korygowania postaw oraz wartości pracownika
- ZPZU i informacja zwrotna jako rozmowy rozwojowe w ramach "instant feedbacku" do wzmacniania i korygowania postaw i przejawiania wartości
- 5 Dysfunkcji zespołu - poziom II - jak sprawić, by pracownicy:
- byli zaangażowani w realizację celów
- czuli się odpowiedzialni za nie
- przywiązywali wagę do rezultatów
DZIEŃ 3
3. Jak opowiadać o wartościach, by inspirować do zmian i angażować?
- poprzez Expose szefa - poziom II - dzięki wizji korzystnej dla pracownika tak, by ten chciał realizować wartości menadżera i firmy
- poprzez rozmowy indywidualne tak, by pracownik miał jasność, czego menadżer od niego oczekuje i dzięki temu mógł przez rok pracować zgodnie z Twoimi oczekiwaniami
4. Jak zarządzać konfliktem - konstruktywnie?
- psychologia konfliktu - czemu do niego dochodzi i jak z niego konstruktywnie wyjść?
- jak wyjść z konfliktu z pracownikiem z obopólną satysfakcją?
- Jak poprowadzić pracowników w konflikcie do pogłębienia relacji?
5. Jak nauczyć pracowników kreatywności, inicjatywy i...?
- samodzielnego rozwiązywania problemów,
- generowania pomysłów,
- konstruktywnego krytykowania
we współpracy zespołowej i projektowej - zaawansowana technika prowadzenia spotkań!
Szkolenie trwa 24 godziny. (3 dni).
Walidacja: W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych. Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 10 uniwersalnych motywatorów pozafinansowych | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Psychologia motywacji i skuteczne narzędzia | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Lunch | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Indywidualne podejście do motywowania pokoleń X/Y/Z | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Zaawansowane techniki zarządzania motywacją | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Zarządzanie wartościami na czterech poziomach | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Praktyczne techniki zarządzania przez wartości | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Lunch | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Proces i narzędzia do zarządzania wartościami | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności zespołu | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Jak opowiadać o wartościach, by inspirować do zmian i motywować swój zespół? | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Jak zarządzać konfliktem - konstruktywnie? | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Lunch | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Jak zarządzać konfliktem - konstruktywnie? - ciąg dalszy | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Jak nauczyć pracowników kreatywności, inicjatywy i...? | Prowadzący Mateusz Dąbrowski | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 162,08 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 162,08 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Dąbrowski
Swoją karierę rozpoczął w firmach doradczych z zakresu HR. Będąc odpowiedzialnym m.in. za sprzedaż usług i ich realizację wypracował sobie solidny warsztat narzędziowy z zakresu sprzedaży, negocjacji, obsługi klienta i wywierania wpływu, którego z sukcesem używa i wzbogaca od 2009 - jako praktyk i właściciel 4GROW. Równocześnie prowadząc projekty rekrutacyjne, rozwijał swoją wiedzę na temat kompetencji, procesów biznesowych i map stanowisk wykorzystywanych w różnych firmach.
Kolejnym krokiem był dział HR międzynarodowej korporacji Aviva (dawniej Commercial Union), w której swoją wiedzą i doświadczeniem wspierał kadrę zarządzającą w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Współtworzył oraz współprowadził Assessment Centre.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie drukowanej z ćwiczeniami oraz opisem omawianych zagadnień oraz dodatkowe hand-outy. Dodatkowo każdy uczestnik otrzyma również dostęp do platformy online z materiałami w formie plików do druku, wszystkich ćwiczeń, prezentacji ze szkolenia oraz spisu polecanej literatury.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia usługi z podatku VAT dla szkoleń finansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług. § 3 ust. 1 pkt 14
Uczestnik ma obowiązek uczestnictwa w minimum 80% zajęć. Frekwencja zostanie potwierdzona listą obecności
Adres
Adres
Przystanek Wola-Ratusz
Tramwaje: 10, 13, 15, 20, 23, 26
Autobusy: 190, 520, 157
Metro:
Ratusz Arsenał (6 min komunikacją miejską)
Rondo Daszyńskiego (10 min: komunikacja miejska + spacer)
Rondo ONZ (8 min komunikacją miejską)
Dworce kolejowe (12 min komunikacją miejską):
Warszawa Centralna
Warszawa Śródmieście WKD
Warszawa Ochota
Możliwość parkowania
W okolicy al. Solidarności poza parkingami przy ulicy można zostawiać samochody dodatkowo na parkingach prywatnych, na przykład przy ul. Żytniej 20 znajduje się płatny parking. Z miejsc parkingowych, w miarę dostępności, można też skorzystać w Hotelu Ibis Warszawa Centrum, położonym ok. 200 m od naszej sali (60 zł za dobę).
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi