Cukiernik - szkolenie wraz z egzaminem
Cukiernik - szkolenie wraz z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
- Funkcje:
- Uczestnicy kursu będą odpowiedzialni za przygotowywanie wysokiej jakości deserów restauracyjnych.
- Mogą to być cukiernicy, kucharze, właściciele restauracji lub osoby związane z branżą spożywczą.
- Doświadczenie:
- Nie jest wymagane doświadczenie zawodowe w cukiernictwie, ale podstawowe umiejętności w przygotowywaniu deserów są mile widziane.
- Kurs jest otwarty dla osób z różnym poziomem doświadczenia.
- Zakres zadań:
- Przygotowywanie różnorodnych deserów, takich jak ciasta, ciasteczka, torty, babeczki itp.
- Zdobienie i prezentacja deserów.
- Organizacja pracy w kuchni.
- Wiedza i umiejętności:
- Podstawowa wiedza z zakresu cukiernictwa (oceniana na podstawie pretestu).
- Umiejętność łączenia smaków i tekstur.
- Kreatywność i innowacyjność w tworzeniu unikalnych receptur.
Kurs jest dostosowany do różnych poziomów wiedzy i umiejętności, a celem jest rozwijanie umiejętności potrzebnych do tworzenia wyjątkowych deserów. Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uc
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji11-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Cukiernik - szkolenie wraz z egzaminem" przygotowuje uczestników do samodzielnego wykonywania zawodu Cukiernik poprzez zdobycie niezbędnych umiejętności, wiedzy i doświadczenia w zakresie przygotowywania różnorodnych, ciast, tortów oraz innych słodkości. opanowanie technik cukierniczych, kreowania i projektowania deserów, rozwój umiejętności organizacyjnych i zarządzania czasem z zachowaniem standardów BHP.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącązakresu cukiernictwa. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje Szeroko pojętąwiedzę z zakresu cukiernictwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącązakresu doboru i łączenia produktów spożywczych. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zakres doborui łączenia produktów spożywczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąsprawnego poruszania się po cukierni. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje sprawneporuszanie się po cukierni. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącązakresu składników odżywczych i wyrobów ciastkarskich. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje składnikiodżywcze i wyroby ciastkarskie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasaddot. przechowywania artykułów spożywczych. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zasady dot.przechowywania artykułów spożywczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącązakresu zabezpieczania surowców i wyrobów gotowych przed zepsuciem. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zakreszabezpieczania surowców i wyrobów gotowych przed zepsuciem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącązakresu klasyfikacji wyrobów ciastkarskich. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zakresklasyfikacji wyrobów ciastkarskich. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąprocesów technologicznych półproduktów wyrobów cukierniczych. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje organizacjęwłasnego stanowiska pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącądekorowania oraz zdobienia ciast. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje dekorowanieoraz zdobienie ciast. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąwypieku różnych produktów cukierniczych. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje wypiekróżnych produktów cukierniczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą doboruskładników pod wybrany wypiek. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje dobórskładników pod wybrany wypiek. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącązakresu magazynowania produktów. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzujemagazynowanie produktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą obsługimaszyn i urządzeń w produkcji ciastkarskiej. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje obsługęmaszyn i urządzeń w produkcji ciastkarskiej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąorganizacji własnego stanowiska pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje organizacjęwłasnego stanowiska pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącązarządzania czasem pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zarządzanieczasem pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąumiejętności pracy w zespole. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje umiejętnośćpracy w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąumiejętności komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje umiejętnościkomunikacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąwykonywania czynności porządkowych. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje wykonywanieczynności porządkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasadorganizacji pracy pod kątem zasad HACCP, BHP i p.poż. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zasadyorganizacji pracy pod kątem zasad HACCP, BHP i p.poż. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Szeroko pojęta wiedza z zakresu cukiernictwa.
2. Wiedza z zakresu doboru i łączenia produktów spożywczych.
3. Umiejętność sprawnego poruszania się po cukierni.
4. Wiedza z zakresu składników odżywczych i wyrobów ciastkarskich.
5. Znajomość zasad dot. przechowywania artykułów spożywczych.
6. Wiedza z zakresu zabezpieczania surowców i wyrobów gotowych przed zepsuciem.
7. Wiedza z zakresu klasyfikacji wyrobów ciastkarskich.
8. Znajomość procesów technologicznych półproduktów wyrobów cukierniczych.
9. Umiejętność dekorowania oraz zdobienia ciast.
10. Umiejętność wypieku różnych produktów cukierniczych.
11. Umiejętność doboru składników pod wybrany wypiek.
12. Wiedza z zakresu magazynowania produktów.
13. Umiejętność obsługi maszyn i urządzeń w produkcji ciastkarskiej.
14. Wiedza na temat organizacji własnego stanowiska pracy.
15. Umiejętność zarządzania czasem pracy.
16. Umiejętność pracy w zespole.
17. Rozwinięte umiejętności komunikacyjne.
18. Umiejętność wykonywania czynności porządkowych.
19. Znajomość zasad organizacji pracy pod kątem zasad HACCP, BHP i p.poż.
20. Powtórzenie wiadomości.
21. Egzamin wewnętrzny.
Ze względu na tematykę szkolenia oraz założone cele zajęcia będą miały charakter warsztatowy (aktywizujący), prowadzone będą w formie wykładów, ćwiczeń, treningów oraz poprzez symulacje, ćwiczenia indywidualne i grupowe, odgrywanie ról, burzę mózgów z wykorzystaniem nowoczesnych metod w dużym stopniu nastawionych na ćwiczenia, aktywność uczestników.
Poziom wiedzy kursantów zostanie zbadany na początku szkolenia, poprzez przeprowadzenie pre-testu, natomiast przyrost wiedzy po odbyciu kursu zweryfikowany zostanie na postawie post-testu.
Każdy uczestnik dostanie możliwość oceny szkolenia, zakresu tematycznego, trenera, wyczerpanego zakresu tematycznego poprzez wypełnienie anonimowej ankiety.
Szkolenie adresowane jest do osób pełnoletnich oraz niepełnoletnich (za zgodą opiekuna prawnego), które chcą:
- podnieść kompetencję zawodowe
- nabyć nowe umiejętności zawodowe.
Ze względu na warsztatowy charakter zajęć przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi (szkolenia). Przerwy mają charakter ruchomy.
Szkolenie przeprowadzone zostanie w wymiarze 48 godzin dydaktycznych ( 20% teoria, 80% praktyka ).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe (skrypt, teczkę, notes, długopis, fartuch) zapewnia wykonawca usługi.
Warunki uczestnictwa
W przypadku uczestników z dofinansowaniem do szkolenia, warunki uczestnictwa są określone w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie u Operatora Projektu, u którego będą składane dokumenty rekrutacyjne.
Informacje dodatkowe
Harmonogram zawiera godziny dydaktyczne (45 minut). Ze względu na warsztatowy charakter zajęć przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi (szkolenia). Przerwy mają charakter ruchomy.
Szkolenie przeprowadzone zostanie w wymiarze 48 godzin dydaktycznych tj. 36 godzin zegarowych.
Usługa skierowana jest do Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Pracownia warsztatowa wyposażona jest w odpowiedni sprzęt gastronomiczny adekwatny do typu szkolenia