Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową- szkolenie
Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są menedżerowie, liderzy i osoby odpowiedzialne za kierowanie zespołami zdalnymi, hybrydowymi i rozproszonymi, które chcą doskonalić kompetencje w obszarze komunikacji, rozwiązywania konfliktów i budowania współpracy. Szkolenie skierowane jest także do osób pragnących rozwijać umiejętność motywowania pracowników, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych i wzmacniania relacji w zespołach.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji05-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia „Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową” jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania rozwiązań umożliwiających efektywną i satysfakcjonującą pracę w modelu zdalnym, hybrydowym i elastycznym, wykorzystania narzędzi wspierających nowe formy organizacji pracy, radzenia sobie z typowymi trudnościami, budowania zaangażowania oraz zapewnienia sprawnej komunikacji i podziału zadań. Kompetencje zgodne z OKHR „Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową”.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zapisy Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe / ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne umożliwiające pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje dostępne technologiczne rozwiązania wspierające pracę zdalną i hybrydową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzeby i korzyści pracowników związane z pracą zdalną i elastycznym czasem pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje typowe trudności związane z różnymi formami pracy zdalnej i wdraża działania eliminujące te trudności. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia typowe trudności występujące w pracy zdalnej i projektuje działania przeciwdziałające tym problemom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje czynniki, o jakie należy zadbać, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników korzystających z form pracy zdalnej. | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki, o jakie należy zadbać, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników korzystających z form pracy zdalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje działania zespołów wykorzystujących pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy. | Kryteria weryfikacji Projektuje organizację pracy zespołów pracujących zdalnie / hybrydowo i elastycznie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawność komunikacji i delegowania zadań w pracy zdalnej / hybrydowej oraz elastycznym czasie pracy. | Kryteria weryfikacji Organizuje systemy komunikacji i delegowania zadań w pracy zdalnej / hybrydowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża do organizacji odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Wdraża technologiczne rozwiązania wspierające efektywną pracę zdalną i hybrydową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża akceptowane przez wszystkie zainteresowane strony rozwiązania monitorujące efektywność pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Projektuje systemy monitorowania efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pomaga kadrze menedżerskiej w unikaniu mikrozarządzania i zwiększeniu autonomii pracowników. | Kryteria weryfikacji Nadzoruje procesy zarządzania, aby unikać mikrozarządzania i zwiększać autonomię pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża systemowe rozwiązania zapobiegające wypaleniu zawodowemu i poprawiające jakość życia pracowników pracujących zdalnie lub hybrydowo. | Kryteria weryfikacji Projektuje systemowe rozwiązania przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu i poprawiające jakość życia pracowników pracujących zdalnie lub hybrydowo. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wspiera kadrę menedżerską w radzeniu sobie z typowymi trudnościami związanymi z pracą zdalną i hybrydową oraz w budowaniu zaangażowania pracowników. | Kryteria weryfikacji Kontroluje i wspiera kadrę menedżerską w rozwiązywaniu problemów związanych z pracą zdalną i hybrydową oraz budowaniu zaangażowania pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia z pracownikami i kadrą menedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy, wypracowuje optymalne rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Ocenia indywidualne przypadki i projektuje optymalne rozwiązania w zakresie pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi
1.Wprowadzenie do tematu, czyli czym jest efektywna komunikacja w zespole zarządzanym zdalnie?
- Czasy zmienności i kryzysu, a komunikacja empatyczna i budowanie współpracy w zespole.
- Po co nam konflikt, czyli konflikt jako niezbędny element skuteczności zespołu? (ćwiczenie)
- Gra zespołowa – Lądowanie na Biegunie.
2.Style zarządzania zespołem zdalnie - komunikacja w sytuacji trudnej:
- Autoanaliza własnego stylu – 4 style rozwiazywania konfliktów (kwestionariusz)
- Wnioski i rozwiązania dotyczące różnic w stylach zarzadzania konfliktem (dyskusja i praca w podgrupach)
3.Narzędzia komunikacyjne ułatwiające konstruktywną komunikację w zespołach zdalnych/hybrydowych/rozproszonych:
- Asertywność w codziennych kontaktach zawodowych (praca w podgrupach)
- Szacunek i partnerstwo w komunikacji (mini wykład i podsumowanie pracy grup)
- Różnice komunikacyjne między pracownikami i wykorzystanie ich do konstruktywnego rozwiązania sytuacji zespołowych
4.Gdzie potrzebujemy efektywnej komunikacji, gdy zarządzamy zdalnie?
- Zła interpretacja faktów
- Brak zrozumienia procesów
- Konflikty w sferze wartości
- Zaburzone relacje
- Osobowościowe źródła konfliktów
5.Komunikacja w sytuacjach konfliktowych/kryzysowych. Jak realigować gdy zarządzamy zespołem wirtualnie/hybrydowo?
- Profilaktyka sytuacji trudnych – odwołanie do płaszczyzn wypowiedzi (interpretacje, emocje, brak wypowiedzianych oczekiwań) – (mini wykład i analiza sytuacji uczestników)
- Słowa mają znaczenie, czyli skuteczne sposoby zarządzania znaczeniem informacji (sprawdzamy nasze reakcje)
- FUO, FU, FUKO, 2K techniki zakotwiczone w podejściu płaszczyzn wypowiedzi – czyli czemu te techniki są skuteczne, a co skuteczne nie jest. (mini wykład i dyskusja + trening umiejętności)
- Informacja zwrotna w zmiennym środowisku (o co zadbać?, różnice w kanałach komunikacji, funkcje informacji zwrotnej w zmieniających się relacjach, różnice stanowiskowe– pokazanie przykładów odnoszących się do pracy uczestników)
- Konkretne techniki komunikacyjne ułatwiające zarządzanie emocjami rozmówczyń i rozmówców w trakcie sytuacji trudnych (ćwiczenie umiejętności, np. praca w pokojach – małe 3 osobowe grupy). Reagowanie w sytuacjach manipulacji
6.Podsumowanie całości szkolenia:
- Technika „most w przyszłość" - jak mogę wykorzystać nowe umiejętności w swojej codziennej pracy? - sesja informacji zwrotnych
7.Walidacja
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Wprowadzenie do tematu, czyli czym jest efektywna komunikacja w zespole zarządzanym zdalnie? | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Style zarządzania zespołem zdalnie - komunikacja w sytuacji trudnej | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Narzędzia komunikacyjne ułatwiające konstruktywną komunikację w zespołach zdalnych/hybrydowych/rozproszonych | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Gdzie potrzebujemy efektywnej komunikacji, gdy zarządzamy zdalnie? | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Komunikacja w sytuacjach konfliktowych/kryzysowych. Jak realigować gdy zarządzamy zespołem wirtualnie/hybrydowo? | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Podsumowanie całości szkolenia | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Matuszczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi