Asystent nauczyciela w przedszkolu / 160 godzin (w tym 80 godzin praktyk) / on-line w czasie rzeczywistym / szkolenie z Zaświadczeniem MEN
Asystent nauczyciela w przedszkolu / 160 godzin (w tym 80 godzin praktyk) / on-line w czasie rzeczywistym / szkolenie z Zaświadczeniem MEN
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie Asystent nauczyciela w przedszkolu przygotowuje do wykonywania zawodu Asystenta nauczyciela w przedszkolu publicznym lub prywatnym.
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i kompetencji z zakresu opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym.
Zaświadczenie wg. wzoru MEN jest uznawane i rozpoznawane przez wszystkie placówki opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym oraz instytucje rynku pracy.
PROGRAM SZKOLENIA obejmuje 160 godzin dydaktycznych: 78 godzin zajęć teoretycznych, 2 godziny przeznaczone na walidację efektów uczenia i 80 godzin praktyk zawodowych w placówkach opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym na terenie całej Polski (godziny zegarowe: 58.5 godziny zajęć teoretycznych, 1.5 godziny przeznaczone na walidację efektów uczenia i 60 godzin praktyk zawodowych).
Usługa adresowana jest również do uczestników projektu "Kierunek - Rozwój" oraz "Małopolski Pociąg do kariery".
Uzyskasz pełne wsparcie merytoryczne, techniczne i pomoc w wyborze placówki do realizacji praktyk zawodowy
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i kompetencji z zakresu opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje procedury bezpieczeństwa obowiązujące w przedszkolu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i opisuje zasady bezpieczeństwa obowiązujące w placówce przedszkolnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia aspekty prawne oraz określa zakres odpowiedzialności zawodowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje i charakteryzuje podstawowe regulacje prawne dotyczące pracy asystenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje podstawową wiedzę z zakresu medycyny ratunkowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje i stosuje procedury udzielania pierwszej pomocy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz interpretuje prawa dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje zasady praw dziecka i odnosi je do pracy opiekuńczej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik diagnozuje potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia sytuację dziecka i identyfikuje jego potrzeby. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera i stosuje koncepcje zabaw zgodne z psychologią i pedagogiką rozwojową. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje zabawy dostosowane do wieku i indywidualnych potrzeb dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik komunikuje się skutecznie z dziećmi, rodzicami i opiekunami prawnymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi rozmowy wspierające oraz stosuje aktywne słuchanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje różne metody i formy pracy z dziećmi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje i charakteryzuje metody pracy pedagogicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kompetencje opiekuna dziecka - 16 godzin
Procedury bezpieczeństwa w przedszkolu
Aspekty prawne i zakres odpowiedzialności zawodowej
Metody organizacji pracy w przedszkolu
Podstawy medycyny ratunkowej
Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki - 10 godzin
Zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz prawa dziecka
Metody diagnozowania potrzeb dziecka
Psychologiczne koncepcje opieki nad dzieckiem i ich funkcje
Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka - 18 godzin
Planowanie i dokumentacja rozwoju dziecka
Koncepcje zabaw zgodne z psychologią i pedagogiką rozwojową
Scenariusze zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym
Komunikacja z dzieckiem, rodzicami oraz opiekunami prawnymi
Wprowadzenie dziecka w kulturę – literatura, małe formy teatralne, sztuki plastyczne, muzyka
Metody pracy z dzieckiem - 36 godzin
Metody i formy pracy z dzieckiem – wybór
Metoda pracy z dzieckiem M. Montessori
Metoda pracy z dzieckiem W. Sherborne
Praktyki zawodowe - 80 godzin
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 499,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 499,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 21,87 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 21,87 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Wasiak
- 2015-2018 Wyższa Szkoła Menedżerska, kierunek Zarządzanie (licencjat)
- 2018-2020 Wyższa Szkoła Menedżerska, kierunek Pedagogika, specjalizacja Pedagogika Szkolna i Wczesnoszkolna (magister)
- 2021-2022 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, kierunek Zarządzanie Oświatą (studia podyplomowe)
Doświadczenie zawodowe:
- 2016- obecnie Opiekun, wychowawca, nauczyciel w przedszkolu
- 2018- obecnie Wykładowca w JPB Centrum Kształcenia Ustawicznego
- 2020-2021 Dyrektor żłobka/ wicedyrektor przedszkola
Dorota Bączkowska
- 1988-1993 Uniwersytet Warszawski, kierunek Politologia i Nauki Społeczne (magister)
- 2009 kurs Trening dla Trenerów
- 2009 kwalifikacje zawodowe w obrębie zawodu Wykładowca na kursach (edukator, trener)
Doświadczenie zawodowe:
- 2000- obecnie właściciel i dyrektor firmy JPB Centrum Kształcenia Ustawicznego: realizacja projektów unijnych, trener-wykładowca, współtworzenie szkoleń
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe będą dostępne do pobrania z dysku (link dla uczestników).
Warunki uczestnictwa
- osoby pełnoletnie
- wykształcenie co najmniej średnie (matura nie jest wymagana)
- badania sanepidowskie
- brak przeciwwskazań do pracy z dziećmi
Informacje dodatkowe
Praktyki w ramach szkolenia uczestnicy odbywają we wcześniej ustalonych lokalizacjach, samodzielnie przez siebie wybranych.
Szkolenie będzie odbywać się od piątku do niedzieli, w przedziale godzinowym 9:00-20:00, nie więcej niż 7 godzin w ciągu dnia. Harmonogram szkolenia zostanie dodany maksymalnie na 2 tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia. Ustalenia te mogą ulec zmianie.
Zawarto umowę z:
- WUP w Toruniu w ramach projektu "Kierunek- Rozwój"
- WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski Pociąg do kariery"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie odbywać się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym na platformie Google Workspace (link dostępu dla użytkownika). Uczestnik musi posiadać działającą kamerę i mikrofon.