Szkolenie trenerskie z zakresu akrobatyki
Szkolenie trenerskie z zakresu akrobatyki
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które chcą zdobyć lub poszerzyć kompetencje w zakresie prowadzenia zajęć z akrobatyki sportowej. Grupę docelową stanowią przede wszystkim: trenerzy i instruktorzy sportu, nauczyciele wychowania fizycznego, animatorzy sportu, fizjoterapeuci, wychowawcy i opiekunowie pracujący z dziećmi i młodzieżą, a także osoby aktywne fizycznie, zainteresowane pracą w branży sportowo-rekreacyjnej. Uczestnicy powinni posiadać co najmniej podstawową sprawność fizyczną oraz motywację do pracy z grupą w środowisku ruchowym. Do udziału nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w akrobatyce.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia nabywa wiedzę i umiejętności niezbędne do samodzielnego, metodycznego i bezpiecznego prowadzenia zajęć z akrobatyki sportowej dla dzieci, młodzieży i dorosłych, z uwzględnieniem zasad anatomii, fizjologi i wysiłku, psychologii sportu oraz nowoczesnych metod treningowych i organizacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje podstawowe zagadnienia z zakresu anatomii i fizjologii oraz wpływu wysiłku fizycznego na organizm | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje elementy układu ruchu oraz wyjaśnia fizjologiczne skutki wysiłku fizycznego na organizm | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje plan treningu akrobatycznego zgodny z zasadami periodyzacji i bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje plan treningu, który zawiera jasno określony cel, logiczną strukturę zajęć, ćwiczenia dostosowane do poziomu uczestników oraz opis działań zapewniających bezpieczeństwo | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Dobiera metody rozwijania cech motorycznych odpowiednich dla różnych grup wiekowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje ćwiczenia rozwijające siłę, gibkość i koordynację oraz uzasadnia ich dobór względem wieku i poziomu uczestników | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Demonstruje element akrobatyczny wraz z opisem jego struktury i metod nauczania | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje element akrobatyczny, omawia jego etapy, dobiera ćwiczenia przygotowawcze oraz opisuje zasady asekuracji i najczęstsze błędy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Prowadzi rozgrzewkę oraz ćwiczenia siłowe i gibkościowe zgodnie z celem zajęć | Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie prowadzi rozgrzewkę i dobiera ćwiczenia zgodne z celem, intensywnością i poziomem grupy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wskazuje potencjalne zagrożenia treningowe i opisuje zasady udzielania pierwszej pomocy | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje sytuacje niebezpieczne i opisuje procedury udzielania pomocy i organizacji bezpiecznych zajęć | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Stosuje techniki komunikacji i motywacji podczas pracy z grupą | Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi fragment zajęć z grupą, buduje kontakt z uczestnikami, dostosowuje komunikat i reaguje na potrzeby | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Prowadzi zajęcia w sposób samodzielny, metodyczny i bezpieczny, a po zaliczeniu egzaminów otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte kompetencje | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza jednostkę treningową od rozgrzewki do zakończenia, stosując odpowiednią metodykę, asekurację oraz zachowując zasady bezpieczeństwa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 – WPROWADZENIE I PODSTAWY FIZJOLOGICZNE
Cel dnia: Zapoznanie uczestników z podstawami fizjologii i anatomii, omówienie roli trenera, wprowadzenie do treningu akrobatycznego.
08:00–09:30
Powitanie, przedstawienie uczestników i prowadzących
Cele i program kursu, zasady zaliczenia, egzamin
09:30–11:30
Podstawy anatomii i fizjologii człowieka
Budowa i funkcje układu ruchu: kości, mięśnie szkieletowe, stawy
Rola układu nerwowego i oddechowego w aktywności fizycznej
11:30–12:15
Fizjologia wysiłku fizycznego
Co dzieje się z organizmem podczas treningu
Adaptacja treningowa – pozytywna i negatywna
12:15–13:00 – Przerwa obiadowa
13:00–14:30
Rola i sylwetka nowoczesnego trenera akrobatyki
Kompetencje miękkie
Współpraca z rodzicami, dziećmi, młodzieżą
Oczekiwania interesariuszy
14:30–16:30
Wprowadzenie do treningu akrobatycznego
Cechy charakterystyczne, różnice względem sportów indywidualnych i drużynowych
Zajęcia praktyczne: mobilność, rozgrzewka, analiza postawy zawodnika
DZIEŃ 2 – MOTORYKA I METODYKA TRENINGU
Cel dnia: Rozumienie motoryki i jej zastosowania w akrobatyce, planowanie treningów, periodyzacja.
08:00–09:30
Motoryka – cechy, definicje, podział
Motoryka mała i duża
Jak kształtować poszczególne cechy: siła, gibkość, szybkość, wytrzymałość, koordynacja
09:30–11:00
Teoria treningu i planowanie
Zmienne treningowe: objętość, intensywność, częstotliwość
Periodyzacja i mikrocykle
Tworzenie planów treningowych – praktyczne przykłady
11:00–12:15
Psychologia sportu: motywacja i komunikacja
Rola motywacji wewnętrznej i zewnętrznej
Komunikacja z dzieckiem i nastolatkiem – błędy i dobre praktyki
12:15–13:00 – Przerwa obiadowa
13:00–16:30
Rozgrzewka – teoria i praktyka
Czas trwania, kolejność, intensywność
Rozgrzewki ogólne i specjalistyczne
Ćwiczenia praktyczne z dziećmi i młodzieżą
Warsztaty praktyczne: układanie rozgrzewki do konkretnych celów
DZIEŃ 3 – GIBKOŚĆ, SIŁA I ELEMENTY PODSTAWOWE
Cel dnia: Praktyczne rozwijanie cech motorycznych oraz opanowanie podstawowych elementów akrobatycznych.
08:00–09:00
Urazy w akrobatyce i prewencja
Najczęstsze kontuzje
Trening prewencyjny
Stabilizacja, mobilność, propriocepcja
09:00–12:00
Trening gibkości i siły – część praktyczna
Progresje pozycji: hollow, arch, mostek
Ćwiczenia siły specjalistycznej
Nauka pojęcia „alignment”
Warsztat: świeca, stanie na głowie, wejścia do stania na rękach
12:00–13:00 – Przerwa obiadowa
13:00–16:30
Metodyka nauczania – elementy podstawowe cz. I
Przewroty: przód, tył, rozkrok
Asekuracja, progresja, regresja
Praca w parach i mini-grupach
Feedback od trenera
DZIEŃ 4 – ELEMENTY ZAAWANSOWANE I TRENING Z DZIEĆMI
Cel dnia: Nauka trudniejszych elementów oraz praca w praktyce z dziećmi – superwizja i obserwacja.
08:00–10:30
Część psychologiczna – stres i lęk u dzieci
Mechanizmy lęku
Jak wspierać zawodnika
Coaching sportowy i wyznaczanie celów
10:30–12:15
Podstawy dietetyki i bezpieczeństwo
Żywienie młodego sportowca – mikro i makroelementy
Nawodnienie
Bezpieczne środowisko treningowe
Pierwsza pomoc i organizacja przestrzeni
12:15–13:00 – Przerwa obiadowa
13:00–16:30
Część praktyczna – elementy zaawansowane cz. II
Przerzut bokiem, rundak, przerzut w przód
Trening z dziećmi – przeprowadzenie jednostki treningowej przez kursantów
Obserwacja, korekta, analiza zachowań trenerskich
DZIEŃ 5 – EGZAMINY I PODSUMOWANIE
Cel dnia: Utrwalenie wiedzy, egzamin teoretyczny i praktyczny, ewaluacja i zakończenie kursu.
08:00–09:00
Trening skoczności, koordynacji i siły eksplozywnej
Praca z partnerem, taśmami oporowymi
Praca z ciężarem własnego ciała
Propriocepcja i kontrola ciała
09:00–10:30
Metodyka – salta i elementy powietrzne
Salto przód, tył, machowe bokiem i przodem
Asekuracja i progresje
Jak oswajać dzieci z rotacją w powietrzu
10:30–11:00 – Przerwa obiadowa
11:00–12:00
Egzamin teoretyczny (pisemny)
25 pytań zamkniętych + 2 otwarte
Zakres: anatomia, fizjologia, psychologia, teoria treningu
12:00–14:00
Egzamin praktyczny
Losowanie elementu
Przedstawienie progresji, ćwiczeń przygotowujących, zasad asekuracji
Wykonanie elementu lub poprowadzenie mini-treningu
Wręczenie certyfikatów, zakończenie kursu
Godzina w programie ramowym oznacza godzinę dydaktyczną, co odpowiada 45 minutom aktywnej pracy edukacyjnej. Taki standard umożliwia efektywne zarządzanie czasem szkolenia, zapewniając odpowiednią ilość przerw i optymalizując proces przyswajania wiedzy oraz rozwijania umiejętności praktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Powitanie, przedstawienie uczestników i prowadzących | Prowadzący Artur Zakrzewski | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Podstawy Anatomii i fizjologii człowieka | Prowadzący Artur Zakrzewski | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Fizjologia wysiłku fizycznego | Prowadzący Artur Zakrzewski | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Rola i sylwetka nowoczesnego trenera akrobatyki | Prowadzący Jakub Cichecki | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Wprowadzenie do treningu akrobatycznego | Prowadzący Jakub Cichecki | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Motoryka-cechy, definicje, podział | Prowadzący Jakub Cichecki | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Teoria treningu i planowanie | Prowadzący Artur Zakrzewski | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Psychologia sportu - motywacja i komunikacja | Prowadzący Artur Zakrzewski | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Rozgrzewka - teoria i praktyka | Prowadzący Jakub Cichecki | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Urazy w akrobatyce i prewencja | Prowadzący Artur Zakrzewski | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Trening gibkości i siły - część praktyczna | Prowadzący Jakub Cichecki | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Metodyka nauczania - elementy podstawowe cz. I | Prowadzący Jakub Cichecki | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Część psychologiczna - stres i lęk u dzieci | Prowadzący Artur Zakrzewski | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Podstawy dietetyki i bezpieczeństwo | Prowadzący Artur Zakrzewski | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Część praktyczna - elementy zaawansowane cz. II | Prowadzący Jakub Cichecki | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Trening skoczności, koordynacji i siły eksplozywnej | Prowadzący Jakub Cichecki | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Metodyka - salta i elementy powietrzne | Prowadzący Jakub Cichecki | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Egzamin teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Egzamin Praktyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Artur Zakrzewski
Członek Kadry Narodowej Polskiego Związku Gimnastycznego od 2008 roku, wielokrotny medalista Mistrzostw Polski, Europy i Świata – m.in. złoty medal Igrzysk Europejskich (2019), brązowy medal Mistrzostw Świata (2014), potrójny tytuł Mistrza Polski (2023–2024).
Specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi – prowadząc zajęcia z akrobatyki, rozwoju osobistego oraz treningi wspierające odporność psychiczną. W pracy łączy elementy psychologii sportu, coachingu i metodyki treningu, promując całościowe podejście do rozwoju. Współpracuje z placówkami edukacyjnymi i organizacjami pozarządowymi.
W ciągu ostatnich dwóch lat przeprowadził ponad 200 godzin zajęć szkoleniowych i treningowych.Znany z umiejętności budowania relacji, aktywizowania uczestników i inspirowania do działania poprzez sport i ruch.
Jakub Cichecki
Jego ścieżka sportowa obejmuje m.in. Mistrzostwo Polski w skokach na trampolinie (2015), srebrny medal MP w skokach na ścieżce (2023), udział w finałach MP (2024, 2025) oraz grę w piłce nożnej na poziomie seniorskim (2019–2022). Od 2024 roku działa także jako wolontariusz w „Fizjoterapii Biegacza”.
Specjalizuje się w treningu ukierunkowanym na rozwój motoryczny, mobilność, siłę i koordynację, z dużym naciskiem na prewencję urazów. W pracy stawia na edukację ruchową, budowanie świadomości ciała, inspirowanie do rozwoju oraz promowanie wartości sportowych. Potrafi stworzyć bezpieczne i motywujące środowisko treningowe, skutecznie pracując zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi.
W ciągu ostatnich 2 lat przeprowadził ponad 250 godzin zajęć dydaktycznych i treningowych z zakresu akrobatyki, fizjoterapii i treningu funkcjonalnego dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują zestaw materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF), obejmujących:
– konspekt szkolenia z podziałem na moduły i cele edukacyjne,
– zestaw ćwiczeń akrobatycznych z instrukcjami i ilustracjami,
– propozycje treningów wspierających rozwój motoryczny i mentalny,
– materiały wspierające samodzielną pracę uczestnika po szkoleniu (plany rozwoju, wskazówki treningowe, notatki coachingowe),
– bibliografię oraz rekomendacje literatury i źródeł multimedialnych.
Materiały są dostosowane do poziomu uczestników i wspierają ich dalszy rozwój po zakończeniu kursu.
Warunki uczestnictwa
Do udziału w szkoleniu może przystąpić każda osoba pełnoletnia, która z własnej woli deklaruje chęć uczestnictwa w usłudze. Uczestnik powinien być w stanie wykonywać podstawowe aktywności fizyczne oraz być gotowy do aktywnego udziału w zajęciach praktycznych.Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w akrobatyce, jednak mile widziane są osoby zainteresowane rozwojem ruchowym, edukacją poprzez sport lub pracą trenerską.
Informacje dodatkowe
Zgodnie z przepisami prawa oraz założeniami projektu szkolenia, minimalny wynik zdania testu teoretycznego oraz egzaminu praktycznego wynosi 70% poprawnych odpowiedzi lub wykonanych zadań. Taki próg gwarantuje odpowiedni poziom wiedzy i umiejętności niezbędnych do bezpiecznego i efektywnego prowadzenia treningów akrobatycznych.
Godzina w programie ramowym oznacza godzinę dydaktyczną, co odpowiada 45 minutom aktywnej pracy edukacyjnej. Taki standard umożliwia efektywne zarządzanie czasem szkolenia, zapewniając odpowiednią ilość przerw i optymalizując proces przyswajania wiedzy oraz rozwijania umiejętności praktycznych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi