Metody terapii dziecka z ADHD - szkolenie
Metody terapii dziecka z ADHD - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Kierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele, psycholodzy, terapeuci, pedagodzy oraz wychowawcy pracujący z dziećmi w placówkach edukacyjnych, którzy chcą zdobyć praktyczną wiedzę i narzędzia do efektywnej pracy z dziećmi z ADHD. Szkolenie jest także skierowane do rodziców dzieci z ADHD, którzy pragną lepiej zrozumieć wyzwania związane z tym zaburzeniem i wdrożyć skuteczne metody wspierania rozwoju swoich dzieci.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia działań terapeutycznych oraz wychowawczych wspierających dziecko z ADHD w środowisku edukacyjnym i domowym. Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił rozpoznawać charakterystyczne objawy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, dobierać odpowiednie metody pracy indywidualnej i grupowej, a także dostosowywać strategie komunikacyjne, motywacyjne i organizacyjne do potrzeb dziecka z ADHD.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu pracy z dzieckiem z ADHD | Kryteria weryfikacji potrafi rozpoznać indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka z ADHD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji wyposażony jest w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi z diagnozą ADHD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętności dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z ADHD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji potrafi przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka z ADHD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji stosuje wybrane metody pracy z dzieckiem z ADHD | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę o nieprawidłowościach z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji wyposażany jest w wiedzę dotyczącą wczesnych objawów ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Poznanie skutecznych terapii dziecka z ADHD | Kryteria weryfikacji posiadanie wiedzy na temat terapii i ich skuteczności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Poznanie metod i narzędzi do pracy z dzieckiem z ADHD | Kryteria weryfikacji posiadanie wiedzy na temat metod i narzędzi do pracy z dzieckiem z ADHD | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Walidacja | Kryteria weryfikacji weryfikacja wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
16:00 – 16:30 | Przedstawienie tematu ADHD. Rozmowa na żywo i case study
Definicja ADHD, podtypy, podstawowe pojęcia oraz kryteria diagnostyczne.
– Zrozumienie różnic między rodzajami ADHD.
– Przedstawienie najnowszych badań i podejść do diagnozy ADHD.
16:30 – 17:00 | Szkolenie z przeprowadzania rozmów z rodzicami/opiekunami. Rozmowa na żywo i case study
Omówienie metod skutecznej komunikacji z rodzicami dzieci z ADHD.
– Jak wskazać możliwe ścieżki działania i informować o diagnozie.
– Wskazówki dotyczące psychoedukacji rodziców.
– Jak wspierać rodziców i pomóc im w zrozumieniu potrzeby terapii i wsparcia dziecka.
17:00 – 17.30 | Rola placówek wychowawczo-opiekuńczych w procesie diagnozy. Rozmowa na żywo i case study
Jak placówki edukacyjne i wychowawcze wspierają proces diagnozy ADHD.
– Współpraca między szkołą, przedszkolem, psychologiem a rodziną.
– Wsparcie w rozwoju dzieci z ADHD w kontekście edukacyjnym i emocjonalnym.
17:30 – 17:45 Przerwa
17:45 – 20:15 | Wstęp do charakterystyki dzieci z ADHD. Rozmowa na żywo i case study
Analiza trzech głównych grup objawów ADHD:
– Nadmierna ruchliwość.
– Zaburzenia koncentracji uwagi.
– Nadmierna impulsywność.
– Przykłady z życia codziennego oraz techniki zarządzania tymi objawami.
Dzień 2
16:00 – 17:30 | Charakterystyka dzieci z ADHD – objawy i grupy. Rozmowa na żywo i case study
Analiza trzech głównych grup objawów ADHD:
– Nadmierna ruchliwość.
– Zaburzenia koncentracji uwagi.
– Nadmierna impulsywność.
– Przykłady z życia codziennego oraz techniki zarządzania tymi objawami.
17:30 – 17:45 Przerwa
17:45 – 19:45 | Metody terapii dziecka z ADHD. Rozmowa na żywo i case study
Omówienie najskuteczniejszych metod terapii dzieci z ADHD:
– Terapia behawioralna i inne podejścia terapeutyczne.
– Wykorzystanie strategii w placówkach edukacyjnych.
– Przykłady działań pomocowych i wspierających w codziennym funkcjonowaniu dziecka.
19:45 – 20:15 | Test wiedzy końcowy i prezentacja - Walidacja.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Przedstawienie tematu ADHD. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Szkolenie z przeprowadzania rozmów z rodzicami/opiekunami. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Rola placówek wychowawczo-opiekuńczych w procesie diagnozy. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Przerwa | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Wstęp do charakterystyki dzieci z ADHD. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Charakterystyka dzieci z ADHD – objawy i grupy. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Metody terapii dziecka z ADHD. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Test wiedzy końcowy i prezentacja - Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Sajko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie. |