Szkolenie Autodesk Inventor - poziom zaawansowany
Szkolenie Autodesk Inventor - poziom zaawansowany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Kierunek - Rozwój, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Przeznaczone dla osób chcących rozpocząć swoją pracę z programem Inventor. Polecane dla konstruktorów, technologów, mechaników oraz studentów.
- Usługa również adresowana dla Uczestników
Projektu Kierunek – Rozwój
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu
"Małopolski pociąg do kariery - sezon 1"
i dla Uczestników Projektu"Nowy start w Małopolsce z EURESem"
- Usługa rozwojowa również adresowana dla Uczestników projektu
"Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe"
W szkoleniu mogą brać udział także uczestnicy innych projektów.
- Usługa również adresowana dla Uczestników
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURAkredytacja Centrów Egzaminacyjnych ECDL
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do projektowania skomplikowanych części i tworzenia zespołów w Autodesk Inventor przy wykorzystaniu zaawansowanych modułów oraz uzupełnienia i usprawnienia umiejętności pracy w programie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - korzysta z zaawansowanych narzędzi nawigacji w programie | Kryteria weryfikacji - pracuje z manipulatorem 3D | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - edytuje złożenia za pomocą zaawansowanych narzędzi | Kryteria weryfikacji - używa reprezentacji pozycyjnych;- definiuje widoki; - korzysta ze stanów modelu; - zastępuje komponenty innymi istniejącymi częściami; - wczytuje zespół w trybie Express; - tworzy komponenty pochodne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - używa zaawansowanych narzędzi modelowania detali | Kryteria weryfikacji - używa przeciągnięcia i wyciągnięcia złożonego;- edytuje przeciągnięcia i wyciągnięcia złożone dodając tory, ścieżki i prowadnice; - używa operacji do modelowania tworzyw sztucznych (np.: kratka, kominek, żebra); - używa zależności i geometrii pomiędzy detalami, czyniąc je adaptacyjnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - automatyzuje pracę korzystają z narzędzi wbudowanych | Kryteria weryfikacji - wstawia parametry z dołączonego pliku .xls sterujące modelem;- tworzy i używa iFeature, iPart, iAssembly, iMate, iCopy; - definiuje zasady działania środowiska iLogic i potrafi w nim stworzyć prosty działający kod; - | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - używa generatora typowych elementów maszynowych | Kryteria weryfikacji - dodaje przekładnie, wały, sprężyny, łożyska, pasy klinowe;- wstawia połączenia śrubowe i wpustowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - korzysta z generatora ram | Kryteria weryfikacji - tworzy konstrukcje stalowe w oparciu bazę profili znormalizowanych;- modyfikuje konstrukcje ramowe z użyciem specjalnych narzędzi (połączenie narożnikowe, wydłuż, przycięcie); - wykonuje analizę i obliczenia dla konstrukcji stalowych za pomocą kalkulatora belki i analizy ramy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - tworzy i przekształca modele powierzchniowe | Kryteria weryfikacji - tworzy modele powierzchniowe;- edytuje modele powierzchniowe; - analizuje powierzchnie pod kątem ich poprawności; - przekształca modele powierzchniowe na bryły | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - zarządza bibliotekami elementów znormalizowanych | Kryteria weryfikacji - tworzy własne biblioteki Content Center;- publikuje części w bibliotekach Content Center; -edytuje i modyfikuje biblioteki Content Center | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - pracuje w środowisku szkicu 3D | Kryteria weryfikacji - tworzy szkice 3D;- rzutuje geometrię obiektu na powierzchnię; - używa współrzędnych do rysowania geometrii; - wykorzystuje istniejącą geometrię | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - modeluje konstrukcje blachowe | Kryteria weryfikacji - używa oraz edytuje style konstrukcji blachowych;- tworzy konstrukcje blachowe za pomocą specjalnych poleceń (np.: powierzchnia, kołnierz, zagięcie); - używa narzędzi edycyjnych wbudowanych w środowisko konstrukcji blachowej; - modeluje konstrukcje z blachy korzystając z modeli powierzchniowych; - eksportuje rozwinięcie płaskie do formatu dxf | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - zarządza dokumentacją projektową | Kryteria weryfikacji - używa plików projektów Inventora w trybie jednostanowiskowym;- korzysta z dodatków do programu Inventor: Design Assistant, Kreator przenoszenia zasobów rysunkowych, Edytor projektów; - tworzy przenośne wersje projektów za pomocą funkcji "Spakuj i przenieś"; - otwiera spakowany projekt na innym komputerze | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - porusza się i pracuje w środowisku Inventor Studio | Kryteria weryfikacji - tworzy animacje lub renderuje obraz wyglądu zaprojektowanego modelu;- edytuje materiały, oświetlenia i rendering; - ustawia ruch kamery, scenerię | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - porusza się i pracuje w środowisku Inventor Presentation | Kryteria weryfikacji - tworzy pliki prezentacji montażowych;- tworzy, edytuje i łączy sekwencje; - dostosowuje ustawienia kamery; - rejestruje i eksportuje prezentacje do plików wideo | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - porusza się i pracuje w środowisku konstrukcji spawanych | Kryteria weryfikacji - tworzy konstrukcje spawane;- stosuje spoiny pachwinowe, czołowe oraz kosmetyczne; - wykonuje obliczenia połączeń spawanych; - dodaje opisy do spoin w środowisku modelowania; - tworzy dokumentacje konstrukcji spawanych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane w godzinach lekcyjnych (1h = 45 min), przerwy nie są wliczone do czasu trwania szkolenia.
1 dzień szkolenia to: 8h lekcyjnych (tj. 6h zegarowych) + 3 przerwy x 30 min (tj.1,5h zegarowych) = 7,5h zegarowych/dzień (cały kurs to 16h lekcyjnych + przerwy = 15h zegarowych)
Zajęcia obejmują niezbędne treści teoretyczne oraz przewagę ćwiczeń praktycznych. Uczestnik szkolenia podczas zajęć pracuje samodzielnie przy indywidulanym stanowisku pracy. Szczegółowe informacje o wymaganiach technicznych znajdują się w sekcji "Warunki techniczne".
Minimalne wymagania dla uczestnika to podstawowa znajomość komputera oraz znajomość podstaw rysunku technicznego.
PROGRAM SZKOLENIA
Wstęp:
- praca z manipulatorem 3D
Zaawansowane modelowanie złożeń w Autodesk Inventor:
- optymalizacja pracy z dużymi złożeniami
- reprezentacje pozycyjne, definiowanie widoków
- operowanie poziomami szczegółów
- zastępowanie komponentów
- wykorzystanie połączeń w modelowaniu zespołów
Zwiększenie produktywności:
- wczytaj ekspresowo
- analizowanie stopni swobody
- zarządzanie zestawieniem komponentów
Komponent pochodny:
- zastosowanie praktyczne w zakresie: optymalizacja dużych złożeń, tworzenie matryc dla przemysłu tworzyw sztucznych, klonowanie obiektu źródłowego
Elementy znormalizowane:
- tworzenie własnych bibliotek Content Center
- publikacja części w bibliotekach Content Center
- zarządzanie bibliotekami Content Center
Szkic 3D:
- praca w szkicu 3D
- rzutowanie obiektu na powierzchnię
- część wspólna powierzchni
- wprowadzanie danych z systemów pomiarowych
- wykorzystanie istniejącej geometrii
Przeciągnięcie i wyciągnięcie złożone:
- zastosowania zaawansowane (tory, ścieżki, prowadnice)
Adaptacyjność:
- omówienie i zastosowanie
- przykłady praktyczne: sprężyna, sworzeń
Modelowanie powierzchniowe:
- tworzenie modeli powierzchniowych
- zamiana i edycja powierzchni
- analiza powierzchni
- przekształcanie modeli powierzchniowych w bryłowe
Modelowanie części z tworzyw sztucznych:
- tworzenie kominków, występów, zatrzasków, półek, kratek i żeber.
Parametryzacja modeli 3D:
- współpraca z Excelem
- iLogic – zaawansowane parametryzowanie i programowanie konstrukcji
- iFeature, iPart, iAssembly, iMate, iCopy
Zastosowanie Design Accelerator:
- przekładnie
- wały
- połączenia śrubowe
- połączenia wpustowe
- łożyska
- sprężyny
- pasy klinowe
Generator Ram:
- tworzenie konstrukcji stalowych w oparciu o bazę profili znormalizowanych
- modyfikowanie konstrukcji ram – narzędzia: przytnij, przedłuż, połączenie narożnikowe
- parametryzacja modeli konstrukcji stalowych
- analiza i obliczenia konstrukcji stalowych: Kalkulator belki, analiza ramy
Modelowanie konstrukcji z blachy:
- style konstrukcji blachowych, współczynnik korekcji gięcia
- tworzenie konstrukcji w oparciu o narzędzia programu Inventor
- wykrojnik – tworzenie i zastosowanie
- wykorzystanie modeli powierzchniowych
Rozwinięcia płaskie – zaawansowane przykłady praktyczne:
- eksport do formatu dxf
Zarządzanie dokumentacją projektową:
- praca w trybie „jednostanowiskowym”
- program Pomocnik Projektu
- funkcja „spakuj i przenieś”
- edytor projektów
- kreator przenoszenia zasobów
Inventor Studio:
- edytor materiałów, style oświetlenia, style renderowania
- ustawienia sceny, ustawienia i ruch kamery,
- tworzenie animacji
Inventor Presentation:
- tworzenie prezentacji montażowych w środowisku Inventor Presentation
- tworzenie, edycja i łączenie sekwencji
- ustawienia kamery
- ▪ rejestrowanie prezentacji
Konstrukcje spawane:
- omówienie środowiska tworzenia spoin w programie Inventor
- zastosowanie spoin pachwinowych, czołowych oraz kosmetycznych
- obliczenia połączeń spawanych w programie Design Accelerator
- dodawanie opisów do spoin w środowisku modelu
- tworzenie dokumentacji płaskiej konstrukcji spawanych
Egzamin końcowy
Efekty uczenia się są weryfikowane przy wykorzystaniu testu elektronicznego automatycznie generującego wynik. Przystąpienie do egzaminu odbywa się na koniec ostatniego dnia szkolenia. Uczestnicy otrzymują od prowadzącego link do elektronicznego formularza, który składa się z pytań zamkniętych z jedną poprawna odpowiedzią. W celu wskazania poprawnej odpowiedzi dla pytań z obszaru umiejętności, uczestnik musi wykonać polecenia w programie Inventor, co pozwala na sprawdzenie wiedzy praktycznej. Nad organizacyjnym przebiegiem egzaminu czuwa trener prowadzący usługę. Zastosowanie testu z wynikiem generowanym automatycznie jako metody walidacji pozwala na zachowanie rozdzielności funkcji kształcenia od funkcji walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wstęp; Zaawansowane modelowanie złożeń; Zwiększanie produktywności; Komponenty pochodne - rozmowa na żywo/czat, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Elementy znormalizowane; Szkic 3D; Przeciąganie i wyciąganie złożeń; Adaptacyjność - rozmowa na żywo/czat, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Modelowanie powierzchniowe; Modelowanie części z tworzyw sztucznych - rozmowa na żywo/czat, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Parametryzacja modeli 3D; Zastosowanie Design Accelerator - rozmowa na żywo/czat, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Generator Ram; Modelowane konstrukcji z blachy; Rozwinięcia płaskie (zaawansowane przykłady praktyczne) - rozmowa na żywo/czat, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Zarządzanie dokumentacją projektową; Inventor Studio - rozmowa na żywo/czat, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Inventor Presentation; Konstrukcje spawane - rozmowa na żywo/czat, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja - Test końcowy realizowany w formie elektronicznego testu zamkniętego jednokrotnego wyboru automatycznie generującego wynik, ankieta oceny szkolenia | Prowadzący Paweł Czaja | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 660,60 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 350,08 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 103,79 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 84,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Czaja
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnikom kursu zapewniamy :
- podręcznik/skrypt w wersji elektronicznej na czas trwania zajęć oraz w wersji papierowej przekazany po zakończeniu szkolenia
- rysunki ćwiczeniowe w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Podstawowa znajomość zasad rysunku technicznego, obsługa komputera, znajomość programu Inventor z zakresie modelowania części oraz zespołów.
Informacje dodatkowe
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek–Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Zaakceptowany Regulamin współpracy i rozliczania usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektów Małopolski pociąg do kariery – sezon 1 i Nowy Start w Małopolsce z EURESem
- Kompetencja związana z cyfrową transformacją
- Szkolenia realizowane w grupie min 3os. Grupę tworzą osoby zapisane z różnych ścieżek rekrutacyjnych. Skontaktuj się by sprawdzić aktualną liczbę zapisów
- Szkolenie realizowane w godzinach lekcyjnych (1h = 45min)
- Egzamin końcowy realizowany jest w formie elektronicznego testu automatycznie generującego wynik. Nad organizacyjnym przebiegiem egzaminu czuwa trener prowadzący usługę
- Po zdanym egzaminie uczestnik otrzymuje Autoryzowany Certyfikat Autodesk
- Usługa będzie rejestrowana do celów audytu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Osoba biorąca udział w szkoleniu zdalnym musi spełniać poniższe wymagania techniczno-organizacyjne:
- komputer/laptop o minimalnych parametrach: 64-bit Microsoft® Windows® 11 & Windows 10 version 1809 lub wyższa; Minimum 2.5-2.9 GHz procesor z 8 logicznymi wątkami, 8GB RAM; ekran 1920x1080pix; karta graficzna 2GB VRAM z przepustowością 29 GB/s i obsługą DirectX 11; 10GB wolnej przestrzeni na dysku; obsługa .NET 8
- dodatkowy monitor, sumarycznie 2 ekrany
- myszka i klawiatura
- zainstalowany system Windows 10, 11
- zainstalowane oprogramowanie Autodesk Inventor, w razie braku oprogramowania udostępniamy uczestnikowi link do jego zainstalowania na czas trwania szkolenia
- przeglądarka internetowa
- oprogramowanie umożliwiające odczytywanie plików PDF
- szkolenie realizowane jest za pośrednictwem aplikacji MS Teams, nie jest wymagana instalacja oprogramowania, do spotkania można dołączyć poprzez otrzymany od organizatora link otwierający się w przeglądarce internetowej
- stabilne łącze internetowe (łącze mobilne/komórkowe niewskazane) - rekomendowana przepustowość Internetu 2,5Mbps Upload/4 Mbps Download lub nie niższa niż 1Mbps Upload/2Mbps Download
- mikrofon (na usb, w zestawie słuchawkowym, wbudowany w laptopie)
- wygodne słuchawki (najlepiej nauszne) - głośniki niewskazane (ze względu na występujący pogłos, echo, sprzężenie zwrotne)
- podłączenie kamery internetowej (obligatoryjnie dla uczestników szkoleń dofinansowanych)
- odbycie połączenia testowego dzień przed szkoleniem (zaproszenie na połączenie będzie przesłane drogą mailową przez firmę szkoleniową)
- dołączenia do spotkania szkoleniowego minimum 15 minut przed rozpoczęciem kursu
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.