Skuteczna prezentacja i storytelling w biznesie – szkolenie w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”
Skuteczna prezentacja i storytelling w biznesie – szkolenie w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które w swojej pracy zawodowej prowadzą prezentacje, spotkania lub wystąpienia publiczne, a także do tych, którzy chcą rozwinąć kompetencje komunikacyjne w kontekście biznesowym.
W szkoleniu mogą wziąć udział:
- menedżerowie i liderzy zespołów, odpowiedzialni za komunikację wewnętrzną, prezentacje wyników, wystąpienia na forum organizacji;
- specjaliści ds. sprzedaży, marketingu, PR i obsługi klienta, którzy prezentują produkty, oferty lub projekty przed klientami i partnerami;
- pracownicy działów HR i komunikacji, występujący publicznie lub prowadzący spotkania i szkolenia wewnętrzne;
- przedsiębiorcy, startupowcy i freelancerzy, którzy prezentują swoje pomysły, usługi lub produkty inwestorom i klientom;
- osoby przygotowujące się do wystąpień publicznych (np. konferencje, panele, webinary) lub chcące zwiększyć pewność siebie przed publicznością;
- liczba uczestników:3–10 osób (optymalna do ćwiczeń praktycznych, pracy w grupach i symulacji wystąpień)
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje Uczestnika do samodzielnego i skutecznego działania w zakresie komunikacji, poprzez opanowanie technik storytellingu, świadome wykorzystanie mechanizmów pamięciowych oraz konstruowanie przekonujących wystąpień publicznych w celu budowania angażujących relacji i osiągania założonych celów prezentacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje kluczowe zasady storytellingu i jego filary według S. Jobsa. | Kryteria weryfikacji • Rozróżnia poszczególne filary storytellingu i opisuje ich znaczenie w komunikacji.• Analizuje przykłady zastosowania zasad storytellingu w wystąpieniach publicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje model budowania historii P-P-S oraz jego zastosowanie. | Kryteria weryfikacji • Porównuje model P-P-S z innymi strukturami narracyjnymi.• Uzasadnia dobór modelu P-P-S do różnych typów wystąpień. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje strukturę skutecznego elevator pitch oraz jego zastosowanie w komunikacji biznesowej. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje kluczowe elementy struktury EP.• Analizuje zależność między strukturą EP a efektywnością przekazu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje angażujące historie zgodnie z zasadami storytellingu i modelu P-P-S. | Kryteria weryfikacji • Uzasadnia wybór środków retorycznych i językowych w kontekście celu wystąpienia.• Ocenia spójność i logiczność zaprojektowanej historii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wygłasza elevator pitch zgodnie ze strukturą EP. | Kryteria weryfikacji • Planuje strukturę EP zgodnie z wytycznymi skutecznej komunikacji.• Analizuje dobór treści do odbiorcy i celu wystąpienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje reakcje odbiorców i dostosowuje treść prezentacji do ich potrzeb. | Kryteria weryfikacji • Uzasadnia potrzebę modyfikacji treści w odpowiedzi na reakcję słuchaczy.• Ocenia wpływ dostosowania treści na poziom zaangażowania odbiorców. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom zaangażowania odbiorców i dostosowuje sposób komunikacji do ich reakcji. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje wskaźniki zaangażowania odbiorców.• Analizuje skuteczność wybranych technik komunikacyjnych w utrzymaniu uwagi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nadzoruje proces argumentacji, dostosowując przekaz do różnych grup odbiorców. | Kryteria weryfikacji • Ocenia trafność argumentów w odniesieniu do typu odbiorcy.• Uzasadnia wybór strategii komunikacyjnej w określonym kontekście. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
18.12.2025 – 8 godz. zajęć teoretycznych
1.Storytelling – jak mówić, aby nas słuchano?
- Wprowadzenie do storytellingu; filary storytellingu wg S. Jobsa
- Jak konstruować historie, które „wciągają” odbiorców? Model budowania historii P-P-S
- Figury retoryczne w storytellingu: narracja, metafora, łańcuch, klamra.
- Jak „twarde” dane przełożyć na język wyobrażeń i storytelling?
- Jak zwiększyć szansę, na zapamiętanie komunikatów / treści wystąpienia przez odbiorców?
2.Sztuka wystąpień publicznych – less is more
Dobre praktyki w zakresie wystąpień publicznych:
- Chunking – zwiększanie efektywności przekazu i wykorzystanie potencjału „zapamiętywalności” u odbiorców.
- Jak mózg odbiera informacje i ile informacji jest w stanie przetworzyć oraz zapamiętać?
-Czym jest „chunking” i jak planować prezentację pod kątem prezentowanych informacji.
-Czym są efekty pamięciowe i w jaki sposób możesz „sterować” zapamiętywalnością informacji.
-Jak planować wystąpienie publiczne od podstaw.
-Jak sprawiać, by podczas wystąpień mówić dokładnie to, co chcesz powiedzieć?
-W jaki sposób zwiększać skuteczność przekazu na poziomie informacyjnym.
- Sztuka argumentacji i perswazji.
- Techniki komunikacyjne przydatne podczas wystąpień (psycholingwistyka, praca z pytaniami, reakcje na obiekcje ze strony odbiorców etc.)
- Jak skonstruować dobre wystąpienie w oparciu o: siatkę celów, wstęp, fazę środkową, zakończenie i podsumowanie.
19.12.2025 – 4 godz. 45min. zajęć teoretycznych, 3 godz. zajęć praktycznych (dokładnie Poligon doświadczalny - chunking 13:30-16:45)
3.Świadome stosowanie efektów pamięciowych w chunkingu
- Chunking – jak wykorzystać efekty pamięciowe i zwiększyć efektywność prezentacji?
- Naturalne tło.
- Pętla fonologiczna i jej pojemność
- Efekty pamięciowe (świeżość, inność, interferencja, partycypacja, pierwszeństwo, powtórzenia, synergia).
- Budowanie efektywności przekazu z wykorzystaniem efektów pamięciowych
- Utrzymywanie uwagi odbiorcy: jak sprawić, aby odbiorca prezentacji był zaangażowany podczas wystąpienia?
4.Elevator pitch – czyli tzw. mowa w windzie
- „Elevator pitch / speech” – masz 30 sekund, aby “sprzedać ideę”.
- Jak opracować kilkudziesięciosekundową prezentację osoby, firmy, projektu, usługi lub produktu?
- Struktura EP
- Opracowanie własnego EP
5.Poligon doświadczalny – chunking
6. WALIDACJA (15 min)
Celem walidacji jest potwierdzenie, że uczestnik szkolenia osiągnął zakładane efekty uczenia się w obszarach wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, określone w programie szkolenia. Walidacja ma na celu sprawdzenie stopnia opanowania zagadnień teoretycznych z zakresu storytellingu, wystąpień publicznych, chunkingu, efektów pamięciowych oraz zasad konstruowania prezentacji typu elevator pitch.
Walidacja odbywa się w formie testu teoretycznego realizowanego na ostatnim etapie szkolenia. Test ma na celu weryfikację stopnia przyswojenia wiedzy przekazanej podczas zajęć oraz zrozumienia zasad i technik omawianych w poszczególnych modułach szkoleniowych.
Narzędziem walidacyjnym jest test jednokrotnego wyboru w formie papierowej zawierający pytania zamknięte. Test przeprowadzany jest bezpośrednio po zakończeniu części szkoleniowej, w obecności trenera prowadzącego lub wyznaczonej osoby odpowiedzialnej za weryfikację efektów uczenia się. Warunkiem uzyskania pozytywnego wyniku walidacji jest udzielenie co najmniej 80% prawidłowych odpowiedzi. Za przygotowanie pytań do testu odpowiedzialny jest walidator, natomiast osoba prowadząca rozdaje testy na miejscu szkolenia. Testy po zakończeniu usługi są sprawdzane przez walidatora.
Czas przeznaczony na test: 15 minut.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Szkolenie trwa 16 x 60 minut = 16 godz. zegarowych. Harmonogram szkolenia uwzględnia przerwy w łącznym wymiarze jednej godziny w każdym dniu szkoleniowym.
Warunki organizacyjne zostały opisane w sekcji Warunki uczestnictwa.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 1. Storytelling – jak mówić, aby nas słuchano? | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 1. Storytelling – jak mówić, aby nas słuchano? c.d. | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 2. Sztuka wystąpień publicznych – less is more | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 2. Sztuka wystąpień publicznych – less is more c.d. | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 3. Świadome stosowanie efektów pamięciowych w chunkingu | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 4. Elevator pitch – czyli tzw. mowa w windzie | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 5. Poligon doświadczalny – chunking | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 5. Poligon doświadczalny – chunking c.d. | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 877,76 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 877,76 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 179,86 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 179,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Matuszczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi