Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”-Storytelling-sztuka prezentacji
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”-Storytelling-sztuka prezentacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przed., którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu komp. związanych z sztuką prezentacji, technikami i praktyką storytellingu. Szk.jest skierowane do pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych, szczególnie do osób pracujących w zespołach. Szkolenie kierowane jest do osób, które chcą poprawić sposób przekazu prezentacji, tak aby został zapamiętany oraz jak sprawdzić aby odbiorca stał się zainteresowanych ich inicjatywą.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności skutecznego komunikowania się poprzez storytelling, sztukę wystąpień publicznych oraz świadome stosowanie efektów pamięciowych. Uczestnicy nauczą się budować angażujące historie, zwiększać zapamiętywalność treści, konstruować przekonujące prezentacje oraz przygotowywać skuteczne "elevator pitch".Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje kluczowe zasady storytellingu i jego filary według S. Jobsa | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady storytellingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje model budowania historii P-P-S oraz jego zastosowanie | Kryteria weryfikacji Planuje budowanie historii z wykorzystaniem P-P-S | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje strukturę skutecznego elevator pitch oraz jego zastosowanie w komunikacji biznesowej | Kryteria weryfikacji Planuje strukturę elevator pitch oraz jego zastosowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje angażujące historie zgodnie z zasadami storytellingu i modelu P-P-S | Kryteria weryfikacji Planuje prezentację tworząc angażującą historię | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wygłasza elevator pitch zgodnie ze strukturą EP | Kryteria weryfikacji Planuje prezentację z strukturą EP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje reakcje odbiorców i dostosowuje treść prezentacji do ich potrzeb | Kryteria weryfikacji Monitoruje reakcję grupy odbiorców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom zaangażowania odbiorców i dostosowuje sposób komunikacji do ich reakcji | Kryteria weryfikacji Analizuje wyniki dot. zaangażowania odbiorców oraz planuje dostosowanie komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nadzoruje proces argumentacji, dostosowując przekaz do różnych grup odbiorców | Kryteria weryfikacji Planuje argumentację i przekaz komunikacyjny zależny od grupy odbiorcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
18.12.2025
1.Storytelling – jak mówić, aby nas słuchano?
- Wprowadzenie do storytellingu; filary storytellingu wg S. Jobsa
- Jak konstruować historie, które „wciągają” odbiorców? Model budowania historii P-P-S
- Figury retoryczne w storytellingu: narracja, metafora, łańcuch, klamra.
- Jak „twarde” dane przełożyć na język wyobrażeńi storytelling?
- Jak zwiększyć szansę, na zapamiętanie komunikatów / treści wystąpienia przez odbiorców?
2.Sztuka wystąpień publicznych – less is more
Dobre praktyki w zakresie wystąpień publicznych:
- Chunking – zwiększanie efektywności przekazu i wykorzystanie potencjału „zapamiętywalności” u odbiorców.
- Jak mózg odbiera informacje i ile informacji jest w stanie przetworzyć oraz zapamiętać?
-Czym jest „chunking” i jak planować prezentację pod kątem prezentowanych informacji.
-Czym są efekty pamięciowe i w jaki sposób możesz „sterować” zapamiętywalnością informacji.
-Jak planować wystąpienie publiczne od podstaw.
-Jak sprawiać, by podczas wystąpień mówić dokładnie to, co chcesz powiedzieć?
-W jaki sposób zwiększać skuteczność przekazu na poziomie informacyjnym.
- Sztuka argumentacji i perswazji.
- Techniki komunikacyjne przydatne podczas wystąpień (psycholingwistyka, praca z pytaniami, reakcje na obiekcje ze strony odbiorców etc.)
- Jak skonstruować dobre wystąpienie w oparciu o: siatkę celów, wstęp, fazę środkową, zakończenie i podsumowanie.
19.12.2025
3.Świadome stosowanie efektów pamięciowych w chunkingu
- Chunking – jak wykorzystać efekty pamięciowe i zwiększyć efektywność prezentacji?
- Naturalne tło.
- Pętla fonologiczna i jej pojemność
- Efekty pamięciowe (świeżość, inność, interferencja, partycypacja, pierwszeństwo, powtórzenia, synergia).
- Budowanie efektywności przekazu z wykorzystaniem efektów pamięciowych
- Utrzymywanie uwagi odbiorcy: jak sprawić, aby odbiorca prezentacji był zaangażowany podczas wystąpienia?
4.Elevator pitch – czyli tzw. mowa w windzie
- „Elevator pitch / speech” – masz 30 sekund, aby “sprzedać ideę”.
- Jak opracować kilkudziesięciosekundową prezentację osoby, firmy, projektu, usługi lub produktu?
- Struktura EP
- Opracowanie własnego EP
5.Poligon doświadczalny – chunking
6.WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Storytelling – jak mówić, aby nas słuchano? | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Storytelling – jak mówić, aby nas słuchano? c.d. | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Sztuka wystąpień publicznych-less is more | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Sztuka wystąpień publicznych-less is more c.d. | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Świadome stosowanie efektów pamięciowych w chunkingu | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Świadome stosowanie efektów pamięciowych w chunkingu | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Elevator pitch-czyli tzw. mowa w windzie | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Poligon doświadczalny-chunking | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 877,76 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 877,76 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 179,86 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 179,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Matuszczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi