AI i Copilot w codziennej pracy
AI i Copilot w codziennej pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Profil uczestników
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich osób pracujących na co dzień przed komputerem i chcących zacząć wykorzystywać potencjał AI w swojej pracy, z wykorzystaniem Copilota for Microsoft 365.
Przygotowanie uczestników
Od uczestników szkolenia wymagana jest jedynie dobra znajomość podstawowych narzędzi internetowych.
Szkolenie adresowane przede wszystkim do firm, które mają rozdysponowane dostępy do Copilota for Microsoft 365. Jeśli uczestnicy nie będą mieli dostępu do Copilota for Microsoft 365, możliwości przeprowadzenia ćwiczeń będą ograniczone.
Czas trwania kursu wynosi 16 godzin lekcyjnych, godzina lekcyjna to 45 minut.
Usługa jest dedykowana dla uczestników projektu Małopolski pociąg do kariery.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolskie Bony rozwojowe Plus" i "Małopolski Pociąg do Kariery”
"Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój"
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji14-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu:Przekazanie podstawowej wiedzy o sztucznej inteligencji i jej wpływie na rynek pracy.
Prezentacja praktycznych zastosowań generatywnej AI i narzędzi wspierających efektywność pracy biurowej.
Omówienie i przećwiczenie technik promptowania dla lepszego wykorzystania dużych modeli językowych, na przykładzie Copilota Free i Copilota for Microsoft 365.
Analiza zagadnień związanych z bezpieczeństwem organizacji oraz przyszłych trendów kształtujących rynek pracy
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Formułować skuteczne zapytania w narzędziach AI, takich jak Copilot for Microsoft 365, aby uzyskiwać lepsze wyniki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy zapytania, które prowadzą do precyzyjnych i użytecznych odpowiedzi.Potrafi modyfikować zapytanie w zależności od jakości otrzymanego wyniku. Umie zastosować różne techniki promptowania (np. kontekst, role, przykłady). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystywać pełen potencjał funkcji Copilota w codziennej pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać i użyć kluczowych funkcji Copilota w Word, Excel, Outlook, Teams itp.Potrafi dobrać funkcję Copilota adekwatnie do zadania zawodowego. Wykazuje się umiejętnością integracji Copilota z bieżącymi procesami pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Włączać sztuczną inteligencję w proces tworzenia pomysłów, treści i grafiki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik generuje propozycje treści (tekstowych lub graficznych) z pomocą AI.Potrafi ocenić wygenerowane materiały i dostosować je do potrzeb. Wykorzystuje AI do wspierania procesu burzy mózgów i kreatywnego myślenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Odkrywać zastosowania AI w automatyzacji różnych zadań. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje zadania, które mogą być zautomatyzowane dzięki AI.Potrafi zaprezentować przykłady automatyzacji w swojej pracy (np. generowanie raportów, planowanie spotkań). Stosuje AI do usprawnienia co najmniej jednego procesu biznesowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdrażać wiedzę o kluczowych zagrożeniach i ograniczeniach technologii AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić główne ryzyka związane z AI (np. błędy, uprzedzenia, kwestie prawne).Rozpoznaje sytuacje, w których AI nie powinno być stosowane bez dodatkowej weryfikacji. Stosuje dobre praktyki w zakresie etyki i bezpieczeństwa przy korzystaniu z AI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Czerpać inspirację na przyszłość i przygotować się na zmiany na rynku pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać trendy związane z rozwojem AI i ich wpływ na rynek pracy.Reflektuje nad własną rolą zawodową i możliwościami jej rozwoju z wykorzystaniem AI. Formułuje przykłady działań, które pozwolą mu lepiej dostosować się do zmian. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Profil uczestników
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich osób pracujących na co dzień przed komputerem i chcących zacząć wykorzystywać potencjał AI w swojej pracy, z wykorzystaniem Copilota for Microsoft 365.
Przygotowanie uczestników
Od uczestników szkolenia wymagana jest jedynie dobra znajomość podstawowych narzędzi internetowych.
Szkolenie adresowane przede wszystkim do firm, które mają rozdysponowane dostępy do Copilota for Microsoft 365. Jeśli uczestnicy nie będą mieli dostępu do Copilota for Microsoft 365, możliwości przeprowadzenia ćwiczeń będą ograniczone.
Szkolenie jest prowadzone dla jednej grupy. Podczas szkolenia każdy z uczestników pracuje na własnym stanowisku komputerowym z zainstalowanym oprogramowaniem.
Szkolenie jest prowadzone w trybie godzin lekcyjnych (45 min). Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
Szczegółowy program szkolenia
Krótkie wprowadzenie do AI i uczenia maszynowego
Copilot Free i Copilot for Microsoft 365 – prezentacja interfejsu i najważniejszych funkcji
Praktyczne porównanie Copilota z ChatGPT
Przykłady wykorzystania AI w codziennej pracy zespołów, w tym:
- AI w komunikacji
- AI w tłumaczeniach i korekcie tekstów
- AI w analizie informacji
- AI w syntezie wiedzy
Przydatne narzędzia oparte o AI
Inżynieria promptowania, czyli sposoby na prompt idealny
Ciekawe i praktyczne prompty dla Copilot
Podstawowe operacje na plikach oraz analiza danych z wykorzystaniem Copilota for Microsoft 36
Agenci w Copilocie for Microsoft 365
Generowanie grafiki w Copilocie (z wykorzystaniem DALL-E) i w Leonardo.ai
Przykłady automatyzacji codziennych zadań z wykorzystaniem AI
Zagrożenia i ograniczenia związane z AI – z perspektywy korporacji
AI i przyszłość rynku pracy; jak być stale na fali
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 214,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 138,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 112,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Grzegorz Stolecki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują podręcznik w wersji elektronicznej.
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę oraz inne materiały dydaktyczne przygotowane przez organizatora szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem skorzystania ze szkolenia jest dokonanie równolegle rejestracji na kurs na stronie www.comarch.pl/szkolenia w formie:
- elektronicznego zamówienia szkolenia (przycisk "Zamów" przy wybranym temacie i terminie). Opcja ta dotyczy osób fizycznych oraz firm/instytucji
albo
- poprzez uzupełnienie i odesłanie na adres szkolenia@comarch.pl tradycyjnego formularza zgłoszeniowego który jest dostępny na stronie www.comarch.pl/szkolenia (przycisk "Pobierz formularz zgłoszeniowy"). Opcja ta dotyczy wyłącznie firm/Instytucji.
W obu przypadkach przy dokonaniu zgłoszenia prosimy o informacje dotyczącą projektu z którego dofinansowania korzysta Uczestnik.
Planowana przerwa: –obiadowa 60 min plus 2 kawowe po 15 minut.
Wykładowca ma prawo zmienić godziny przerw, jeśli wymaga tego proces dydaktyczny (np. rozpoczęte ćwiczenie) lub na życzenie większości uczestników kursu (zmęczenie, większa trudność treści kształcenia).
Informacje dodatkowe
Szkolenie zakończone jest testem wiedzy z zakresu tematycznego omawianego na szkoleniu.
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolski Pociąg do Kariery” i "Małopolskie Bony Rozwojowe Plus"
Szkolenie może być nagrywane /rejestrowane w celu kontroli/audytu zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Szkoleniowych Organizatora.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Komputer / laptop ze stałym dostępem do Internetu (Szybkość pobierania/przesyłania: minimalna 2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s
- przeglądarka internetowa – zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge
- słuchawki lub dobrej jakości głośniki
- mikrofon
Zalecane
- dodatkowy monitor
- kamera ( w przypadku komputerów stacjonarnych)
- spokojne miejsce, odizolowane od zewnętrznych czynników rozpraszających
- podstawowa znajomość języka angielskiego (do sprawnego poruszania się po platformie zdalnej)
Informacje dodatkowe
Szkolenie Zdalne prowadzone jest w czasie rzeczywistymi i transmitowane za pomocą kanału internetowego z wykorzystaniem systemu ZOOM, który umożliwia komunikację głosową oraz wideo z Uczestnikami przebywających w dowolnym miejscu ze sprawnie działającym stałym łączem internetowym. Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje przed szkoleniem link dostarczony w wiadomości mailowej z informacjami dotyczącymi szkolenia zdalnego. Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest ważny do momentu zakończenia szkolenia.
Szkolenie zakończone jest testem wiedzy z zakresu tematycznego omawianego na szkoleniu.
Szkolenie może być nagrywane /rejestrowane w celu kontroli/audytu zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Szkoleniowych Organizatora.
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej.