Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia ONLINE
Możliwość dofinansowania
Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia ONLINE
Numer usługi 2025/08/26/191290/2962521
799,00 PLN
brutto
799,00 PLNnetto
53,27 PLNbrutto/h
53,27 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa kursu Trenera TUS:
- pedagodzy i pedagodzy specjalni,
- nauczyciele i wychowawcy (w szkołach, świetlicach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, domach dziecka),
- psycholodzy i psychoterapeuci (w tym dziecięcy),
- terapeuci zajęciowi, terapeuci pedagogiczni i logopedzi,
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- specjaliści wspierający rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych,
- osoby pracujące z grupami edukacyjnymi, wychowawczymi i terapeutycznymi,
- osoby chcące zdobyć nowe kwalifikacje i prowadzić zajęcia TUS w praktyce.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji18-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dzięki kursowi TUS uczestnicy zdobędą solidne podstawy teoretyczne i praktyczne do prowadzenia zajęć TUS. Nauczą się zasad pracy grupowej, tworzenia i prowadzenia grup oraz skutecznego wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów. W trakcie szkolenia przygotują zestaw narzędzi trenera – propozycje tematów, zabaw, aktywności, instrukcji i sposobów motywowania dzieci do zmiany trudnych zachowań na akceptowane społecznie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy teoretyczne Treningu Umiejętności Społecznych (cele, założenia, zasady tworzenia grup). | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić główne założenia TUS i opisać strukturę zajęć. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaplanować cykl zajęć TUS i opracować scenariusz. | Kryteria weryfikacji Przygotował plan pracy grupy oraz przykładowy scenariusz zajęć. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zastosować techniki pracy (modelowanie, odgrywanie ról, gry i ćwiczenia). | Kryteria weryfikacji W praktycznych ćwiczeniach potrafi poprowadzić fragment zajęć z użyciem wybranej metody. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi reagować na trudne sytuacje w grupie | Kryteria weryfikacji W symulacji wskazuje adekwatne strategie reagowania. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady etyki pracy trenera TUS i potrafi współpracować z rodzicami i specjalistami. | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady etyczne i podaje przykłady współpracy z otoczeniem dziecka. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
1. Podstawy teoretyczne TUS
- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej
2. Tworzenie grup TUS
- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej
3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy
- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami
4. Trening Społeczny
- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
5. Zakończenie
Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.
6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):
- KAMIENIE MILOWE
- narzędzia TUS
- przykładowy plan TUS
- przykłady instrukcji
- karty emocji
- linki do filmów
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 799,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 799,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 53,27 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 53,27 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Monika Kolon
Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, także z osobami ze spektrum autyzmu. Trener umiejętności społecznych, nauczyciel współorganizujący kształcenie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy łączy elementy terapii behawioralnej, NVC i dialogu motywującego, dostosowując metody do potrzeb odbiorców. Posiada przygotowanie trenerskie (andragogika), specjalizuje się w komunikacji, pracy z emocjami, kreatywności i motywacji. Od 20 lat prowadzi zajęcia edukacyjne, profilaktyczne i szkolenia dla dorosłych, stawiając na praktykę, wymianę doświadczeń i tworzenie wspólnej wartości.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników (w wersji elektronicznej):
- „Kamienie milowe” – etapy rozwoju umiejętności społecznych
- Zestaw narzędzi TUS – praktyczne rozwiązania do pracy z grupą
- Przykładowy plan zajęć TUS – gotowa inspiracja do prowadzenia spotkań
- Instrukcje krok po kroku – ułatwiające wdrażanie metod w praktyce
- Karty emocji – pomoc w rozpoznawaniu i nazywaniu uczuć
- Biblioteka multimedialna – linki do wartościowych filmów i materiałów online
Informacje dodatkowe
Dodatkowe informacje można znaleźć w pliku poniżej, na naszej stronie internetowej www.eurekack.pl lub pod nr: 796-686-600 :)
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Kurs odbywa się na platformie ClickMeeting – nie ma potrzeby zakładania konta.
- Wystarczy laptop lub komputer z dostępem do internetu.
- Niezbędny jest sprawny mikrofon, aby móc aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
- Kamerka internetowa nie jest obowiązkowa, ale będzie mile widziana – ułatwia kontakt i interakcję.
Kontakt
Kontakt
Anna Musiatowicz
E-mail
kontakt@eurekack.pl
Telefon
(+48) 796 686 600