Python + Django + AI | Od podstaw | LearnIT
Python + Django + AI | Od podstaw | LearnIT
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Program szkoleniowy „Python + Django + AI” został zaprojektowany z myślą o osobach dorosłych, które:
- Planują zmianę ścieżki zawodowej – w szczególności osoby niezadowolone z obecnej sytuacji zawodowej, poszukujące stabilniejszego i lepiej opłacanego zatrudnienia w sektorze IT
- Nie posiadają doświadczenia w programowaniu – kurs jest skierowany do osób początkujących
- Są zainteresowane tworzeniem aplikacji internetowych, automatyzacją procesów oraz wykorzystaniem sztucznej inteligencji – uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia wykorzystywane w realnych projektach komercyjnych
- Chcą rozwijać się w obszarze backendu, nowoczesnych technologii oraz integracji systemów
- Poszukują elastycznej formy kształcenia dostosowanej do obowiązków zawodowych i rodzinnych
- Są zdeterminowane do zdobycia kompetencji umożliwiających podjęcie pracy na stanowisku Junior Python Developer
- Chcą rozwijać zielone kompetencje, czyli umiejętność tworzenia energooszczędnych, zrównoważonych i odpowiedzialnych środowisk cyfr
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji26-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi174
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie uczestników do pracy jako Junior Python Developer, z uwzględnieniem kontekstu zrównoważonego rozwoju (zielone kompetencje).Uczestnicy uczą się tworzyć aplikacje webowe, pracować w Scrumie, korzystać z frameworków takich jak Django, Flask i FastAPI oraz poznają dobre praktyki programistyczne i sposoby tworzenia energooszczędnych, świadomych rozwiązań IT.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się obsługuje narzędzia Linux i Terminal | Kryteria weryfikacji • Tworzy proste skrypty, które zastępują ręczne, powtarzalne czynności, dzięki czemu komputer krócej pracuje na wysokich obrotach → mniej prądu i CO₂.• Wykonuje operacje na plikach partiami i z buforowaniem, więc jest mniej odczytów/zapisów na dysk → mniej energii. • Ustawia automatyczne porządki w logach i plikach tymczasowych, by nie magazynować niepotrzebnych danych → mniej miejsca do zasilania i chłodzenia. • Potrafi zmierzyć podstawowe zużycie (CPU/RAM/IO) i wskazać, co je obniża → świadome ograniczanie energii. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje system Kontroli Wersji Git | Kryteria weryfikacji • Stosuje listy wykluczeń (.gitignore) i rozsądne przechowywanie plików, aby nie przesyłać i nie trzymać ciężkich, zbędnych danych → mniej transferu i energii.• Łączy drobne zmiany i sprząta stare gałęzie, by skracać czas automatycznych kompilacji → mniej pracy serwerów = mniej CO₂. • Ustala retencję artefaktów (krócej trzymane paczki/buildy), więc zajmują mniej miejsca → mniej energii na dyski i chłodzenie. • Dobiera prosty sposób wersjonowania, co zmniejsza liczbę niepotrzebnych przebudowań → oszczędność prądu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje podstawy Programowania Python | Kryteria weryfikacji • Dobiera lżejsze struktury danych i unika zbędnych kopii, więc program zużywa mniej pamięci i prądu.• Wybiera rozwiązania o niższej złożoności obliczeniowej (szybsze), co skraca czas pracy komputera → mniej energii. • Czyta/zapisuje pliki rzadziej, w paczkach, więc jest mniej ruchu dyskowego i sieciowego → niższe zużycie energii. • Umie wskazać i poprawić miejsca „marnowania prądu” w kodzie (zbędne pętle, kopiowanie danych). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje programowanie obiektowe (OOP) w Pythonie | Kryteria weryfikacji • Projektuje prostsze modele (bez nadmiarowych zależności), dzięki czemu program wykonuje mniej pracy → mniej energii.• Ogranicza „efekty uboczne” w kodzie (enkapsulacja, polimorfizm), więc rzadziej trzeba uruchamiać dodatkowe obliczenia → mniej CO₂. • Wybiera rozwiązania oszczędne pamięciowo, co zmniejsza obciążenie sprzętu → niższe zużycie prądu. • Umie wyjaśnić, jak decyzje projektowe przekładają się na energię i emisje. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje prace z wirtualnymi środowiskami | Kryteria weryfikacji • Tworzy środowiska z tylko potrzebnymi bibliotekami (bez „balastu”), więc mniej danych do pobrania i przechowywania → mniej energii.• Aktualizuje i usuwa zależności rozsądnie, co ogranicza ciężkie instalacje i transfer → mniej CO₂. • Potrafi odtworzyć lekkie środowisko na innym komputerze i porównać zużycie → świadome oszczędzanie energii. • Wyjaśnia, że izolacja środowisk zmniejsza liczbę błędnych, powtarzanych buildów/testów → mniej pracy serwerów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje framework Django | Kryteria weryfikacji • Projektuje widoki i zapytania do bazy tak, aby było ich mniej (np. łączenie zapytań), więc serwer krócej pracuje → mniej prądu.• Stosuje paginację i pamięć podręczną (cache), by nie przetwarzać i nie przesyłać nadmiaru danych → mniej transferu i energii. • Konfiguruje panel administracyjny tak, by nie ładować zbędnych kolumn i rekordów → mniej obliczeń. • Potrafi pokazać metrykami (czas/zużycie) spadek obciążenia po optymalizacji → namacalny efekt środowiskowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje bazy danych i język SQL | Kryteria weryfikacji • Pisze zapytania z indeksami, limitami i stronicowaniem, dzięki czemu baza nie skanuje całych tabel → mniej energii.• Ustawia klucze/relacje tak, by unikać duplikowania danych → mniej miejsca na dyskach, mniejsze zużycie prądu. • Liczenie i łączenie danych robi po stronie bazy, więc mniej danych wędruje po sieci → mniej energii i CO₂. • Porównuje plany zapytań i wybiera tańsze energetycznie rozwiązania (krótszy czas, mniej operacji). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje wzorce projektowe oraz refaktoring i debugowanie kodu | Kryteria weryfikacji • Wdraża cache/pooling tam, gdzie to skraca pracę systemu → mniej obliczeń i prądu.• Refaktoryzuje kod tak, by wykonywał mniej kroków do tego samego wyniku → mniej energii. • Usuwa „gorące punkty” (miejsca o dużym zużyciu) wykazane w profilu → mierzalny spadek energii. • Ustawia rozsądne logowanie i retencję, aby nie zapisywać nadmiarowych danych → mniej miejsca i prądu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje proces testowania | Kryteria weryfikacji • Uruchamia tylko potrzebne testy (selekcja), więc serwer testowy pracuje krócej → mniej CO₂.• Stosuje mocki (podmiany), by nie uruchamiać ciężkich usług (baza/sieć) przy każdym teście → mniej energii. • Dba o współdzielone dane testowe, aby nie powielać dużych zestawów → mniej miejsca i prądu. • Ogranicza generowanie ciężkich raportów/artefaktów, by nie zajmować niepotrzebnie dysków. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje API: HTTP, REST, WebAPI | Kryteria weryfikacji • Projektuje endpointy tak, by wysyłały tylko to, co potrzebne → mniej danych w sieci = mniej energii.• Włącza kompresję, cache i znaczniki ETag, co zmniejsza liczbę odpowiedzi i ich rozmiar → mniej pracy serwerów. • Stosuje poprawne metody/statusy, by uniknąć powtórnych wywołań (retry) → niższe zużycie prądu. • Pokazuje metrykami spadek transferu/czasu odpowiedzi po zmianach → realny efekt ekologiczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje Deploy Aplikacji z wykorzystaniem AWS i Dockera | Kryteria weryfikacji • Buduje lekkie obrazy kontenerów i ustawia limity zasobów, dzięki czemu serwery nie pracują ponad potrzebę → mniej prądu.• Włącza automatyczne skalowanie i właściwy rozmiar maszyn (ani za duże, ani za małe), co ogranicza zbędną pracę serwerów → mniej CO₂. • Ustawia polityki „lifecycle” dla plików (np. S3), aby nie przechowywać niepotrzebnych danych → mniej energii na dyski. • Prezentuje spadek godzin pracy CPU/transferu po wdrożeniu optymalizacji → mierzalny zysk środowiskowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje Flask | Kryteria weryfikacji • Projektuje trasy tak, by było mniej zapytań i mniejsze odpowiedzi → mniej przesyłanych danych = mniej energii.• Stosuje cache szablonów i „streaming” odpowiedzi, aby nie obciążać niepotrzebnie serwera → mniej prądu. • Dodaje tylko konieczne rozszerzenia (biblioteki), by nie „puchła” aplikacja → mniej transferu i miejsca. • Wykazuje spadek zużycia CPU/RAM po optymalizacji → konkretny efekt ekologiczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się obsługuje Zadania Rekrutacyjne | Kryteria weryfikacji • Rozwiązuje zadania najkrótszą drogą (niższa złożoność), więc komputer wykonuje mniej pracy → mniej prądu i CO₂.• Pisze krótki, czytelny kod bez zbędnych działań, co zmniejsza wykorzystanie pamięci i czasu procesora. • Uzasadnia wybór rozwiązania z perspektywy energii („to zużyje mniej zasobów niż alternatywa”). • Pokazuje wyniki pomiarów (czas, pamięć) i wskazuje „zieloną” opcję. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Podstawy programowania i Pythona
Lekcja 1
- Rozwój architektury komputerowej — aspekt środowiskowy (zielone kompetencje): wybór i projektowanie rozwiązań o niższym poborze mocy; zrozumienie, że wydajniejsze architektury CPU/GPU zmniejszają zużycie energii i ślad węglowy centrów danych.
- O programowaniu w ogóle — aspekt środowiskowy: promowanie prostoty i unikania overengineeringu, co ogranicza potrzebę nadmiernych zasobów obliczeniowych i zużycia energii.
- Powszechne języki programowania (klasyfikacja, rodzaje) — aspekt środowiskowy: świadomy dobór narzędzi pod kątem efektywności energetycznej i śladu środowiskowego.
- Algorytmy — aspekt środowiskowy: projektowanie algorytmów o mniejszej złożoności obliczeniowej, co bezpośrednio redukuje zużycie energii.
- Reprezentacja danych w komputerze — aspekt środowiskowy: oszczędne gospodarowanie pamięcią (mniej kopii, kompaktowe struktury) zmniejsza zużycie energii.
- Podstawowe pojęcia algebry logiki — aspekt środowiskowy: logiczna redukcja liczby operacji obniża zapotrzebowanie na energię.
Lekcja 2: Wprowadzenie do ekosystemu Python
- Pierwsze spotkanie z Pythonem — aspekt środowiskowy: świadome użycie narzędzi o niskim narzucie zasobowym
- Podstawowe cechy języka — aspekt środowiskowy: czytelność i prostota kodu ograniczają koszty utrzymania i nadmiarowe uruchomienia.
- Narzędzia programistyczne — aspekt środowiskowy: instalacje „slim”, unikanie zbędnych zależności
- Virtualenv — aspekt środowiskowy: izolacja zależności zapobiega marnotrawstwu zasobów i nadmiernym instalacjom
Lekcja 3: Podstawy Pythona – część 1
- PEP — aspekt środowiskowy: standardy stylu redukują dług technologiczny i niepotrzebne przebudowy.
- Zmienne; Typy danych; Operatory; Łańcuchy znaków; Mutowalne i niemutowalne typy danych — aspekt środowiskowy: dobór struktury danych pod niski koszt pamięci/CPU, ograniczenie kopii i konwersji, co obniża zużycie energii
Lekcja 4: Podstawy Pythona – część 2
- Konwersja typów — aspekt środowiskowy: unikanie kosztownych rzutowań
- Funkcje wejścia i wyjścia — aspekt środowiskowy: łączenie operacji (batching) i buforowanie, by ograniczać I/O energetycznie kosztowne
- Komentarze; Importy — aspekt środowiskowy: dokumentacja ułatwia utrzymanie, lazy-import ogranicza ładowanie zbędnych modułów
Lekcja 5: Podstawy Pythona – część 3
- Formy operatora przypisania; Formatowanie łańcuchów; Operatory porównania; Instrukcje warunkowe — aspekt środowiskowy: krótsze ścieżki wykonania ograniczają liczbę cykli CPU
- Pętle
- Złożoność algorytmów (Big O) — aspekt środowiskowy: niższa złożoność = mniejsze zużycie energii
Lekcja 6: Programowanie strukturalne
- Funkcje i argumenty; Zakresy; Adnotacje — aspekt środowiskowy: unikanie nadmiarowych alokacji i dostępów globalnych
- Dokumentowanie kodu — aspekt środowiskowy: dłuższy cykl życia rozwiązań = mniej marnotrawstwa zasobów
Lekcja 7: Programowanie funkcyjne
- List comprehensions; map/filter/reduce — aspekt środowiskowy: strumieniowe przetwarzanie danych zamiast buforowania
- Dekoratory; Domknięcia; Funkcje lambda/wyższego rzędu
Lekcja 8: Obsługa wyjątków
- Wyjątki; Try/except; Finally/else; Raise; Asercje — aspekt środowiskowy: fail-fast i wczesna walidacja ograniczają liczbę energochłonnych uruchomień
Lekcja 9: Praca z tekstem, serializacja i system plików
- Kodowania — aspekt środowiskowy: kompaktowe formaty i kompresja (np. gzip) zmniejszają transfer i pobór mocy
- Serializacja/Deserializacja; JSON/CSV — aspekt środowiskowy: formaty i tryby strumieniowe ograniczają użycie pamięci i energii
- Wyrażenia regularne
- Iteratory/Generatory — aspekt środowiskowy: lazy evaluation zmniejsza footprint pamięci
Moduł 2: Systemy kontroli wersji i programowanie obiektowe
Lekcja 1: Systemy kontroli wersji
- Git; Komendy; Git Flow; GitHub/GitLab/Bitbucket — aspekt środowiskowy: polityki .gitignore i retencji artefaktów, unikanie binariów w repo i czyszczenie gałęzi zmniejszają zużycie przestrzeni, transfer i energię
Lekcja 2: OOP – część 1
- Klasy/obiekty; Metody/atrybuty; Enkapsulacja; Dziedziczenie/abstrakcja; Przesłanianie; MRO — aspekt środowiskowy: prostsze modele domenowe i preferencja kompozycji ograniczają złożoność, co zmniejsza zapotrzebowanie na zasoby
Lekcja 3: OOP – część 2
- Metody instancji/klasy/statyczne; Klasy danych; Polimorfizm; Przeciążanie operatorów; Własne wyjątki — aspekt środowiskowy: czytelna obsługa błędów i właściwe API ograniczają liczbę kosztownych restartów i buildów
Moduł 3: Bazy danych i SQL
Lekcja 1:
- Bazy danych, SZBD
- SQL – proste zapytania; Funkcje i procedury — aspekt środowiskowy: indeksy, limity, paginacja i logika bliżej danych redukują transfer i zużycie energii
Lekcja 2:
- Klucze; Indeksy; Relacje; Podzapytania/JOIN; ORM — aspekt środowiskowy: optymalizacja planów zapytań i rozsądny dobór trybów lazy/eager obniżają obciążenie serwera.
Lekcja 3:
- Raw SQL i SQLAlchemy; Aplikacja konsolowa; SQLAlchemy + Alembic — aspekt środowiskowy: migracje incrementalne i zero-downtime ograniczają I/O i czas pracy infrastruktury
Moduł 4: Sieć, internet i web development
Lekcja 1:
- Zasady działania internetu; Architektura klient–serwer; Model OSI/TCP-IP; Protokół HTTP; REST – projektowanie lekkich i wydajnych API — aspekt środowiskowy: cache/CDN/kompresja oraz minimalizacja liczby i rozmiaru żądań zmniejszają ruch sieciowy i zapotrzebowanie energetyczne.
Moduł 5: Frameworki Flask i Django
Lekcja 1: Flask – część 1
- Ćwiczenie: prosta aplikacja; Flask jako framework; psycopg2; Raw SQL; Jinja2 — aspekt środowiskowy: lekkie frameworki, pooling połączeń i cache szablonów zmniejszają zużycie CPU/IO
Lekcja 2: Flask – część 2
- Aplikacja z SQLAlchemy ORM; Zapytania ORM; Alembic — aspekt środowiskowy: profilowanie zapytań, unikanie N+1 i kontrolowane migracje ograniczają obciążenie energetyczne bazy
Lekcja 3: Django 1
- Konfiguracja; PostgreSQL; manage; Aplikacje — aspekt środowiskowy: właściwe LOGGING/DEBUG i re-use połączeń redukują koszty środowiska
Lekcja 4: Django 2
- Widoki; Routing; ORM; Migracje; Szablony; Formularze; Pagination; Ćwiczenia — aspekt środowiskowy: paginacja i cache endpointów ograniczają transfer i CPU
Lekcja 5: Django 3
- Normalizacja; Queryset; Seeder/Faker — aspekt środowiskowy: ograniczenie duplikacji danych i świadome generowanie danych testowych zmniejsza ślad dyskowy
Lekcja 6: Django 5
- Admin: widoki/filtry/pola; Admin Actions; Ćwiczenia — aspekt środowiskowy: paginacja i operacje wsadowe redukują liczbę zapytań i obciążenie serwera
Lekcja 7: Django 6
- Bulk Operations; Transakcje/ACID/poziomy izolacji; Rejestracja i autoryzacja — aspekt środowiskowy: krótsze transakcje i throttling logowania zmniejszają zużycie zasobów
Moduł 6: Django REST i Celery
Lekcja 1
- DRF; Postman; Parametry ścieżki i zapytań; Serializery; Ciasteczka; Ćwiczenie DRF; Testowanie — aspekt środowiskowy: filtrowanie pól, cache i profilowanie endpointów zmniejszają ruch oraz koszty energetyczne
Lekcja 2
- Middleware; JWT; Biblioteki; Rejestracja/Logowanie — aspekt środowiskowy: krótkie TTL tokenów, ochrona przed brute-force i minimalizacja rozmiaru ładunku ograniczają niepotrzebny ruch i obciążenie
Lekcja 3
- Cache; Ćwiczenia — aspekt środowiskowy: wielopoziomowe cache (klient/edge/serwer) redukuje liczbę odwołań do serwera
Lekcja 4
- Ćwiczenia DRF; Swagger/OpenAPI — aspekt środowiskowy: jasny kontrakt API ogranicza błędy i niepotrzebne wywołania
Lekcja 5: Celery
- Praca w tle; Celery Beat; Harmonogramy; Ćwiczenia — aspekt środowiskowy: wsadowe przetwarzanie, back-off retry i okna poza szczytem zmniejszają pobór mocy
Moduł 7: Równoległość, asynchroniczność i nowoczesne API
Lekcja 1
- Równoległe wykonywanie; Proces i wątek; GIL; Wielowątkowość; Multiprocessing; Współpraca między procesami — aspekt środowiskowy: właściwy dobór modelu współbieżności minimalizuje straty energii i nadmiarowe uruchomienia
Lekcja 2: Asynchroniczność
- Korutyny; Event Loop; Futures; asyncio; async/await; Synchronizacja zadań — aspekt środowiskowy: back-pressure, throttling i łączenie zadań ograniczają marnotrawstwo zasobów
Lekcja 3: Aiohttp
- Zapoznanie z Aiohttp; Ćwiczenia — aspekt środowiskowy: I/O nieblokujące zmniejsza koszty energetyczne na żądanie
Lekcja 4: FastAPI
- Zapoznanie z FastAPI; Ćwiczenia — aspekt środowiskowy: szybka walidacja i ograniczanie payloadu redukują transfer i CPU
Lekcja 5: Not Only REST
- WebSockets; GraphQL; Ćwiczenia — aspekt środowiskowy: utrzymane połączenia i selektywne pola redukują liczbę żądań i wielkość danych
Moduł 8: DevOps, konteneryzacja i CI/CD
Lekcja 1: DevOps
- Rola inżyniera DevOps; Wprowadzenie do AWS; EC2; S3 — aspekt środowiskowy: klasy storage z polityką lifecycle ograniczają zużycie dysku i energii.
Lekcja 2: AWS
- RDS; ELB; Route53; AWS CLI; Wdrażanie w chmurze — aspekt środowiskowy: autoscaling, right-sizing i regiony z energią OZE redukują ślad węglowy.
Lekcja 3: Systemy rozproszone
- Konteneryzacja i wirtualizacja; Docker jako technologia; Ćwiczenie: aplikacja w kontenerze — aspekt środowiskowy: obrazy „slim”, limity zasobów (cgroups) i pomiar CPU/RAM/IO ograniczają pobór energii.
Lekcja 4: CI/CD
- Wprowadzenie do CI/CD; GitHub Actions; Inne narzędzia CD — aspekt środowiskowy: warunkowe uruchamianie, cache buildów i limitowanie macierzy jobów redukują koszty energetyczne pipeline’ów
Moduł 9: Przygotowanie do rynku pracy
Lekcja 1: Próba rozmowy technicznej
- Próba rozmowy technicznej; Odpowiedzi i retrospektywa; CV; LinkedIn; List motywacyjny; Wyszukiwanie ofert; Porady Centrum Kariery — aspekt środowiskowy: eksponowanie projektów z mierzalnymi oszczędnościami energii (np. spadek CPU-hours, transferu, rozmiaru artefaktów).
Lekcja 2: Obrona projektu dyplomowego
- Obrona projektu dyplomowego — aspekt środowiskowy (wymóg BUR): prezentacja decyzji projektowych ograniczających ślad środowiskowy wraz z metrykami (CPU-hours, pamięć, IO, transfer) i uzasadnieniem wpływu na cele zrównoważonego rozwoju
Lekcja 3: Walidacja
- Walidacja za pomocą testu teoretycznego z wynikiem generowanym
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 41 Podstawy algorytmizacji i programowania | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 41 Wprowadzenie do ekosystemu Python | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 41 Podstawy Pythona – część 1 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 41 Podstawy Pythona – część 2 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 41 Podstawy Pythona – część 3 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 41 Programowanie strukturalne | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 41 Programowanie funkcyjne | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 41 Obsługa wyjątków | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 41 Praca z tekstem, serializacja i system plików | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 41 Systemy kontroli wersji | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 41 Programowanie obiektowe – część 1 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 41 Programowanie obiektowe – część 2 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 41 Bazy danych i SQL – część 1 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 41 Bazy danych i SQL – część 2 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 41 Bazy danych i SQL – część 3 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 41 Praca z internetem i siecią | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 02-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 41 Flask – część 1 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 41 Flask – część 2 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 09-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 41 Django – część 1 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 41 Django – część 2 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 41 Django – część 3 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 41 Django – część 4 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 23-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 41 Django – część 5 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 41 Django – część 6 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 41 Django REST – część 1 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 41 Django REST – część 2 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 09-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 41 Django REST – część 3 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 41 Django REST – część 4 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 16-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 41 Celery | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 19-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 41 Równoległość – część 1 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 23-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 41 Asynchroniczność | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 41 Aiohttp – część 1 | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 30-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 41 FastAPI | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 02-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 41 Not Only REST | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 06-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 41 DevOps | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 09-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 41 Amazon – podstawowe usługi | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 41 Konteneryzacja | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 41 CI/CD | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 41 Próba rozmowy technicznej | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 23-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 41 Obrona projektu dyplomowego | Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Zajęcia w formie wykładu, rozmowy na żywo, chatu oraz współdzielenie ekranu. | Prowadzący Leszek Bartmiński | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 41 Walidacja za pomocą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 37,36 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 37,36 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Leszek Bartmiński
Pełniłem rolę trenera i mentora – m.in. prowadziłem pierwszą edycję Akademii DevOps w Onwelo SA, w ramach której szkoliłem pracowników i uczestników w zakresie nowoczesnych narzędzi DevOps, programowania w Pythonie i dobrych praktyk w pracy zespołowej. Mam doświadczenie w prowadzeniu zarówno szkoleń technicznych, jak i technicznych-językowych (filologia angielska), co ułatwia mi skuteczne przekazywanie wiedzy, dostosowane do poziomu uczestników.
Jako inżynier informatyki oraz magister filologii angielskiej łączę kompetencje techniczne z umiejętnościami dydaktycznymi i komunikacyjnymi. W pracy trenerskiej stawiam na praktykę, przykłady z realnych projektów oraz aktywizację uczestników, aby zdobyte umiejętności mogli od razu wykorzystać w środowisku zawodowym.
Ma doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy kursu otrzymują dostęp do kompletnego zestawu materiałów edukacyjnych, w tym autorskich podręczników, prezentacji, przykładów kodu oraz nagrań wszystkich zajęć, co umożliwia naukę w indywidualnym tempie i powrót do omawianych treści w dowolnym momencie.
Dodatkowo kursanci korzystają ze wskazówek przygotowanych przez Doradcę Kariery, które obejmują m.in. tworzenie skutecznego CV oraz budowanie profesjonalnego profilu na LinkedIn – z uwzględnieniem wymagań branży IT i specyfiki rekrutacji na stanowisko Junior Python Developera.
Nasza usługa została przygotowana w zgodzie z założeniami programu Zielone Kompetencje, co oznacza, że w trakcie kursu uczestnicy rozwijają również umiejętności wspierające zrównoważony rozwój, efektywne wykorzystanie zasobów i technologii przyjaznych środowisku – zgodnie z aktualnymi trendami i oczekiwaniami rynku pracy.
Weryfikacja obecności i frekwencji
Obecność uczestników będzie weryfikowana poprzez:
- system LMS, w którym generowane są listy obecności z każdego spotkania online,
- raporty z platformy (czas logowania, czas aktywności),
- potwierdzenie obecności przez trenera prowadzącego.
Wymagana minimalna frekwencja do zaliczenia kursu wynosi 80%.
Dodatkowe elementy monitorowania postępów
- Uczestnicy zobowiązani są do systematycznego wykonywania zadań domowych, które są weryfikowane w systemie LMS.
- Każda sesja jest nagrywana, a nagrania są udostępniane w LMS, co umożliwia weryfikację przebiegu zajęć oraz ewentualne uzupełnienie wiedzy przez uczestników.
- Brak realizacji wymaganych zadań oraz niewystarczająca obecność (poniżej 80%) skutkuje niezaliczeniem szkolenia i brakiem możliwości otrzymania dokumentu potwierdzającego kompetencje.
Z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. losowych) harmonogram szkolenia może zostać nieznacznie zmieniony. Wszystkie informacje dostępne w jednostce szkolącej zostaną przekazane Operatorowi
Walidacja efektów uczenia się jest wliczona w czas trwania usługi i zostanie przeprowadzona na zakończenie szkolenia w formie testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie
Warunki organizacyjne szkolenia
Szkolenie online w czasie rzeczywistym w małych grupach, z samodzielnym stanowiskiem komputerowym i testem końcowym online.
Informacje dodatkowe
Nasz kurs to intensywna, praktyczna ścieżka do zawodu Junior Python Developera. Uczymy w czasie rzeczywistym – Godzina szkoleniowa trwa 45 minut.
Łącznie 174 godziny dydaktyczne, w tym 20% (35 g) zajęć teoretycznych i 80% (139 g) praktycznych.
Zapewniamy:
✅ praktyczną wiedzę i umiejętności zgodne z wymaganiami rynku IT
✅ wsparcie mentorów i trenerów z doświadczeniem komercyjnym
✅ doradztwo kariery – pomoc w stworzeniu profesjonalnego CV, profilu na LinkedIn i GitHub
✅ zajęcia na żywo online, prowadzone w małych grupach poprzez platformę Zoom.
Szkolenie prowadzone jest przez zespół ekspertów – każdy temat omawiany jest przez dedykowanego trenera, co gwarantuje najwyższą jakość nauki.
Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje oficjalne zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje.
Kurs również dedykowany jest dla osób chcących skorzystać z projektu “Małopolski pociąg do kariery”.
Usługa zwolniona z VAT przy finansowaniu minimum 70% ze środków publicznyсh.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Minimalne wymagania sprzętowe obejmują komputer z systemem operacyjnym Windows 10, macOS lub Linux.
Rekomendowana konfiguracja to procesor klasy i5 lub wyższy, co najmniej 8 GB pamięci RAM oraz dysk SSD dla płynnej pracy.
Niezbędne jest również posiadanie kamery internetowej, słuchawek oraz stabilnego łącza internetowego o prędkości min. 3 Mb/s (zarówno dla pobierania, jak i wysyłania danych).
Wszystkie zajęcia – zarówno część teoretyczna, jak i praktyczna (warsztaty i projekty) – realizowane są w formie zdalnej, na żywo, za pośrednictwem platformy Zoom.
