Kurs Metoda ISST Schroth. Zielone kompetencje
Kurs Metoda ISST Schroth. Zielone kompetencje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- studentów fizjoterapii (od IV roku).
Uczestnik kursu powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii oraz biomechaniki ludzkiego ciała. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
Uczestnicy projektu "Małopolski pociąg do kariery- sezon1"
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji06-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi38
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie fizjoterapeutów do samodzielnej pracy oraz rozwinięcie wszechstronnego i konstruktywnego rozumowania klinicznego w zakresie leczenia zachowawczego skolioz. Kurs umożliwi uczestnikom prawidłowe prowadzenie terapii pacjentów ze skoliozami i wadami postawy, a także przygotuje ich do efektywnej współpracy w interdyscyplinarnym zespole specjalistów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie ustala sposób prowadzenia diagnostyki klinicznej i radiologicznej wad w postawie ciała i skolioz idiopatycznych u dzieci i młodzieży zgodną z założeniami ISST Schoth | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje podstawowe pojęcia związane z: etiologią, koncepcją biomechaniczną, patomechanizmem zmian w trzech płaszczyznach oraz przebiegu skolioz idiopatycznych, koncepcją vicious cycle, progresją skrzywień, leczeniem gorsetowym, leczeniem operacyjnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje ocenę kliniczna i radiologiczna: protokół terapii, body reading, skoliometr, inklinometr, testy funkcjonalne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje pacjenta ze skoliozą w oparciu o ISST Schroth | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi terapię wad w postawie ciała i skolioz idiopatycznych u dzieci i młodzieży zgodną z założeniami ISST Schoth | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednią metodę specyficznych mobilizacji: pasywnych, asystujących lub aktywnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi terapię trójpłaszczyznowego oddechu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi stabilizację 3D: ćwiczenia trójpłaszczyznowej korekcji deformacji. Od pozycjonowania do autokorekcji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wykonać korekcję strzałkowa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia i dobiera ćwiczenia w gorsecie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wdraża elementy zielonych praktyk w codziennej pracy fizjoterapeutycznej, m.in. poprzez:pracę z pacjentem, wykorzystując minimalne zasoby i naturalne materiały, edukację pacjenta na temat zdrowego, zrównoważonego stylu życia (np. aktywność na świeżym powietrzu, praca z oddechem, ergonomia | Kryteria weryfikacji Ogranicza nadmierną eksploatację sprzętu oraz zużycie energii, przeprowadzając analizę częstości używania sprzętu w trakcie terapii i jego efektywności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Obserwuje działania mające na celu minimalizację zużycia energii podczas sesji terapeutycznych, takie jak wyłączanie sprzętu po zakończeniu zabiegu oraz korzystanie z ekologicznych alternatyw | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Definiuje zielone kompetencje oraz wskazuje ich znaczenie w praktyce fizjoterapeutycznej | Kryteria weryfikacji Przedstawia definicję zielonych kompetencji oraz wskazuje minimum trzy przykłady działań ekologicznych w pracy fizjoterapeuty | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykazuje świadomość odpowiedzialności zawodowej i społecznej w zakresie ochrony środowiska | Kryteria weryfikacji Podaje co najmniej dwa możliwe rozwiązania proekologiczne możliwe do wdrożenia w swojej placówce podczas pracy grupowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Całość szkolenia Metoda ISST Schroth obejmuje: PART 1 (5 dni) & PART 2 (5 dni).
Czas: 10 dni, 77 godzin dydaktycznych
1 godzina szkolenia = 45 minut. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Kurs trwa 38 godz. dydaktycznych . W harmonogramie kursu zostały ujęte przerwy. Krótkie przerwy są dostosowane do tempa pracy uczestników podczas kursu.
Kurs kończy się egzaminem pisemnym (po I cz. kursu) oraz praktycznym(po II cz. kursu) nadającym certyfikat terapeuty metody ISST Schroth.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii oraz biomechaniki ludzkiego ciała. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
PROGRAM KURSU:
Part 2 Dzień I:
- Powitanie Uczestników, przedstawienie Instruktora. Zapoznanie uczestników
- z planem szkolenia
- Krótki test: typy skolioz, nazewnictwo, weight bearing, skrzywienie pierwotne
- Słowa kluczowe: utrata symetrii, patomechanizm 3D, obraz kliniczno-radiologiczny, restrykcje strukturalno-funkcjonalne, utrata elastyczności posturlanej
- Klasyfikacja
- Posture Variations
- Powtórka: Diagram terapeutyczny, ocena radiologczna
- Uzupełnienie wiadomości: Diagram terapeutyczny
- Parametry kręgosłupowo miedniczne, EOS system, pomiar rotacji osiowej kregów
- Część praktyczna: Body Blocka, Basic Tension, klasyfikacja, linia kręgosłupa, nauka kierunków oddechu korekcyjnego, Korekcyjne Oddychanie (opór oddechowy, wibracje), Pomiar kąta Cobba
- Pytania & dyskusja
Part 2 Dzień II:
- Powtórzenie: Nazewnictwo, klasyfikacja, zdjęcia do omówienia klasyfikacji
- Progression evaluation (Ocena ryzyka progresji skrzywienia)
- Prezentacja, omówienie przygotowanych przez Uczestników studium przypadków
- Boczny shift : TLS, LTS
- Specyficzne mobilizacje
- Ogólna struktura technik: pasywna – asystująca – aktywna ( priopriocepcja, koordynacja, wzmocnienie)
- Laterolisteza
- Ogólna struktura Schroth
- Doniesienia naukowe
- Część praktyczna: techniki pasywne na odcinek piersiowy, Side Bending
- w siedzeniu (aktywnie z KKG nad głową, KKG skrzyżowane), Side shift w siedzeniu, test dla typów T czy L, Derotation of the rib hump w leżeniu tyłem (aktywna korekcja rib hump), Derotacja Ventral Prominence w leżeniu tyłem, Rozciąganie Weak Side
- Pytania & dyskusja
Part 2 Dzień III:
- Powtórzenie: diagram terapeutyczny i związane z nim Bloki Ciała
- Dodatkowa klasyfikacja: King, Lenke, Rigo, Sanomed
- Zebranie pozostałych prezentacji od Uczestników
- Cześć praktyczna: Ćwiczenia dla typów T: Sideways hang, St. Andrew, Sail, Big Bow; Prominent hip exercise
- Korekcje dla skrzywienia lędźwiowego: pasywne/asystujące/aktywne dla mięśnia lędźwiowego, czworobocznego lędźwi (QL)
- Mobilizacja dysku (pressing – sucking)
- QL – ekscentryczna / koncentryczna aktywacja
- Część praktyczna: Pelvic tilt pasywnine w pozycji siedzącej, Derotacja Lumbar Prominence w leżeniu przodem, Rozciągnięcie Weak Point w leż bokiem, Ćwiczenie Hip Flexion w leżeniu bokiem, Foot under the bar w staniu/ siedzeniu
- Pytania & dyskusja
Part 2 Dzień IV:
- Powtórzenie: korekcje miednicy
- Leczenie gorsetowe w tym fizjoterapeutyczne wspomaganie leczenia gorsetowego z wykorzystaniem terapii ISST Schroth
- Protokół badania fizykalnego
- Test Rissera, wzór na ryzyko progresji skrzywienia wg. Lonstein/Carlson
- Część praktyczna: mobilizacja w płaszczyźnie strzałkowej (pozycje siedząca), ćwiczenie Between 2 poles, Walking, Schroth Gait, Trening czynności dnia codziennego (ADL)
- Zadanie do egzaminu praktycznego
- Przygotowanie do egzaminu zgodnie z protokołem: omówienie Schematu terapii, planu terapii składającego się z ćwiczeń oraz technik mobilizacyjnych.
- Uczestnicy zostali przydzieleni do poszczególnych przypadków skrzywień
Part 2 Dzień V:
- Sanomed – konstrukcja i proces powstawania gorsetu
- Leczenie operacyjne skolioz
- Fizjoterapeutyczne postępowanie pooperacyjne skolioz wg ISST Schroth
- Domowy program ćwiczeń, protokół dokumentacji
- Zielone kompetencje w pracy fizjoterapeuty: Podniesienie świadomości uczestników w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekologii.Wskazanie, jak elementy pracy fizjoterapeuty mogą wspierać ochronę środowiska.
- Kształtowanie postaw proekologicznych w codziennej praktyce terapeutycznej
- Egzamin praktyczny
- Zakończenie szkolenia, rozdanie certyfikatów Terapeuty metody ISST Schroth
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 117,11 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 117,11 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr n.med i n. o zdr. Elżbieta Piątek-Krzywicka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu uczestnicy otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w kursie jest :
1. Posiadanie ważnego numeru ID wsparcia
2. Zapisanie się na wybraną usługę przez stronę www.well.edu.pl (z zaznaczeniem opcji: Dofinansowanie BUR)
Uprzejmie przypominamy, iż zgłoszenie na kurs przez BUR nie stanowi gwarancji i potwierdzenia udziału w kursie. Obligatoryjny jest kontakt z Organizatorem w celu potwierdzenia wolnych miejsc oraz wykonanie czynności opisanych w pkt.2.
3. W szkoleniu mogą wziąć udział osoby wskazane w sekcji "Grupa docelowa usługi"- w przypadku wątpliwości związanych z uprawnieniami dotyczącymi udziału w szkoleniach, prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny.
Informacje dodatkowe
Cena kursu nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
W liczbę godzin dydaktycznych kursu nie są wliczone przerwy.
Szkolenie jest zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 26 podpunkt a ustawa o VAT lub w przypadku kursów dofinansowanych ze środków publicznych w min. 70% zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 29 c.
W zależności od wymogów Operatorów i kwot dofinansowań, mogą pojawić się dodatkowe dopłaty do kursu.
Krótkie przerwy realizowane w czasie trwania kursu dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. Godziny przerw są podane orientacyjnie- w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi