Kurs Metoda ISST Schroth.
Kurs Metoda ISST Schroth.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- studentów fizjoterapii (od IV roku).
Uczestnik kursu powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii oraz biomechaniki ludzkiego ciała. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
Uczestnicy projektu "Małopolski pociąg do kariery- sezon1"
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi38
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie fizjoterapeutów do samodzielnej pracy oraz rozwinięcie wszechstronnego i konstruktywnego rozumowania klinicznego w zakresie leczenia zachowawczego skolioz. Kurs umożliwi uczestnikom prawidłowe prowadzenie terapii pacjentów ze skoliozami i wadami postawy, a także przygotuje ich do efektywnej współpracy w interdyscyplinarnym zespole specjalistów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie ustala sposób prowadzenia diagnostyki klinicznej i radiologicznej wad w postawie ciała i skolioz idiopatycznych u dzieci i młodzieży zgodną z założeniami ISST Schoth | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje podstawowe pojęcia związane z: etiologią, koncepcją biomechaniczną, patomechanizmem zmian w trzech płaszczyznach oraz przebiegu skolioz idiopatycznych, koncepcją vicious cycle, progresją skrzywień, leczeniem gorsetowym, leczeniem operacyjnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje ocenę kliniczna i radiologiczna: protokół terapii, body reading, skoliometr, inklinometr, testy funkcjonalne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje pacjenta ze skoliozą w oparciu o ISST Schroth | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi terapię wad w postawie ciała i skolioz idiopatycznych u dzieci i młodzieży zgodną z założeniami ISST Schoth | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednią metodę specyficznych mobilizacji: pasywnych, asystujących lub aktywnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi terapię trójpłaszczyznowego oddechu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi stabilizację 3D: ćwiczenia trójpłaszczyznowej korekcji deformacji. Od pozycjonowania do autokorekcji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wykonać korekcję strzałkowa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia i dobiera ćwiczenia w gorsecie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wdraża elementy zielonych praktyk w codziennej pracy fizjoterapeutycznej, m.in. poprzez:pracę z pacjentem, wykorzystując minimalne zasoby i naturalne materiały, edukację pacjenta na temat zdrowego, zrównoważonego stylu życia (np. aktywność na świeżym powietrzu, praca z oddechem, ergonomia | Kryteria weryfikacji Ogranicza nadmierną eksploatację sprzętu oraz zużycie energii, przeprowadzając analizę częstości używania sprzętu w trakcie terapii i jego efektywności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Obserwuje działania mające na celu minimalizację zużycia energii podczas sesji terapeutycznych, takie jak wyłączanie sprzętu po zakończeniu zabiegu oraz korzystanie z ekologicznych alternatyw | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Definiuje zielone kompetencje oraz wskazuje ich znaczenie w praktyce fizjoterapeutycznej | Kryteria weryfikacji Przedstawia definicję zielonych kompetencji oraz wskazuje minimum trzy przykłady działań ekologicznych w pracy fizjoterapeuty | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykazuje świadomość odpowiedzialności zawodowej i społecznej w zakresie ochrony środowiska | Kryteria weryfikacji Podaje co najmniej dwa możliwe rozwiązania proekologiczne możliwe do wdrożenia w swojej placówce podczas pracy grupowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Całość szkolenia Metoda ISST Schroth obejmuje: PART 1 (5 dni) & PART 2 (5 dni).
Czas: 10 dni, 77 godzin dydaktycznych
1 godzina szkolenia = 45 minut. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Kurs trwa 77 godz. dydaktycznych tj. 57 godz. zegarowych i 45 min. W harmonogramie kursu zostały ujęte przerwy. Krótkie przerwy są dostosowane do tempa pracy uczestników podczas kursu.
Kurs kończy się egzaminem pisemnym (po I cz. kursu) oraz praktycznym(po II cz. kursu) nadającym certyfikat terapeuty metody ISST Schroth.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii oraz biomechaniki ludzkiego ciała. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 77 godzin dydaktycznych
PROGRAM KURSU:
Part 1 (5 dni)
Dzień I
Tematyka:
- Wprowadzenie do terapii Schroth – historia i założenia metody
- Definicje i charakterystyka skoliozy
- Przerwa kawowa
- Patomechanizm skolioz idiopatycznych
- Nomenklatura ISST Schroth – „Body Blocks”
- Przerwa obiadowa
- Ocena radiologiczna i podstawowe wzorce deformacji
- Część praktyczna: wykrywanie asymetrii, postawa świadoma, napięcie podstawowe ("Basic Tension")
- Podsumowanie, pytania i dyskusja
🗓️ Dzień II
Tematyka:
- Powtórka: definicje, Body Blocks, klasyfikacja Schroth
- Protokół badania fizykalnego
- Przerwa kawowa
- Skoliometr, inklinometr, testy funkcjonalne
- Przerwa obiadowa
- Nauka oddechu korekcyjnego
- Korekcje podstawowe odcinka piersiowego
- Analiza ćwiczeń i dyskusja
🗓️ Dzień III
Tematyka:
- Powtórzenie korekcji i oddechu
- Struktura ćwiczeń metody Schroth
- Przerwa kawowa
- Techniki manualne: derotacja, SCT – leżenie przodem/tyłem, siedzenie
- Przerwa obiadowa
- Korekcje miednicy (1–5), ćwiczenia dynamiczne – świadomy chód, SCT bokiem
- Praca w parach i analiza pozycji
🗓️ Dzień IV
Tematyka:
- Powtórzenie korekcji miednicy i SCT
- Ćwiczenia: „Foot under a bar”, „Moving the ribs”, „Muscle cylinder”
- Przerwa kawowa
- Praca z przypadkami klinicznymi
- Przerwa obiadowa (ok. 13:00-13:30)
- Ćwiczenia korekcyjne – pozycja siedząca i leżąca
- Aktywacja i synergizm m. biodrowo-lędźwiowego
- Pytania i omówienie przypadków
🗓️ Dzień V
Tematyka:
- Przegląd terapii – typy K-Type (KT+, KT-, KT)
- Zasady ćwiczeń domowych i sesja terapeutyczna
- Q&A – pytania uczestników, odpowiedzi prowadzącej
- Egzamin pisemny kończący Part 1
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 114,47 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 114,47 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr n.med i n. o zdr. Elżbieta Piątek-Krzywicka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu uczestnicy otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w kursie jest :
1. Posiadanie ważnego numeru ID wsparcia
2. Zapisanie się na wybraną usługę przez stronę www.well.edu.pl (z zaznaczeniem opcji: Dofinansowanie BUR)
Uprzejmie przypominamy, iż zgłoszenie na kurs przez BUR nie stanowi gwarancji i potwierdzenia udziału w kursie. Obligatoryjny jest kontakt z Organizatorem w celu potwierdzenia wolnych miejsc oraz wykonanie czynności opisanych w pkt.2.
3. W szkoleniu mogą wziąć udział osoby wskazane w sekcji "Grupa docelowa usługi"- w przypadku wątpliwości związanych z uprawnieniami dotyczącymi udziału w szkoleniach, prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny.
Informacje dodatkowe
Cena kursu nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
W liczbę godzin dydaktycznych kursu nie są wliczone przerwy.
Szkolenie jest zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 26 podpunkt a ustawa o VAT lub w przypadku kursów dofinansowanych ze środków publicznych w min. 70% zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 29 c.
W zależności od wymogów Operatorów i kwot dofinansowań, mogą pojawić się dodatkowe dopłaty do kursu.
Krótkie przerwy realizowane w czasie trwania kursu dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. Godziny przerw są podane orientacyjnie- w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi