Kurs dyplomowy COAPE „ADVANCED DIPLOMA IN THE PRACTICAL ASPECTS OF COMPANION ANIMAL BEHAVIOUR AND TRAINING” I rok - Zielone kompetencje i Małopolski pociąg do kariery
Kurs dyplomowy COAPE „ADVANCED DIPLOMA IN THE PRACTICAL ASPECTS OF COMPANION ANIMAL BEHAVIOUR AND TRAINING” I rok - Zielone kompetencje i Małopolski pociąg do kariery
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Weterynaria
- Grupa docelowa usługi
Podstawą kwalifikacji na Kurs Dyplomowy jest wykazanie się kwalifikacjami w pracy ze zwierzętami np. dyplom lekarza weterynarii, dyplom technika weterynarii, a w przypadku wykształcenia o innym profilu opisanie doświadczenia w pracy ze zwierzętami (praca ze zwierzętami przygotowanymi do adopcji w schronisku, fundacji czy stowarzyszeniu itp., prowadzenie domu tymczasowego, hodowlii, udział w kursie trenerskim, kursie dogoterapii, prowadzenie szkoły dla psów itp) lub pomyślne ukończenie jednego z korespondencyjnych kursów COAPE - do wyboru kurs: Szkoła dla Psów, Think Dog, Think Cat, Study Dog, Wilk - Zachowanie i Ekologia.
Usługa jest dedykowana również dla uczestników projektu Kierunek Rozwój oraz projektu Małopolski pociąg do kariery.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi58
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnej pracy ze zwierzętami, obserwacji i interpretacji zachowania zwierząt, wychowania, uczenia i szkolenia, a także rozumienia różnorodnych uwarunkowań tych procesów.Szkolenie przygotowuje Uczestnika do formułowania wniosków, opracowywania i przedstawiania wyników i wskazywania kierunków badań oraz wyznaczania ścieżek własnego rozwoju.
Kurs ma na celu promowanie ochrony środowiska, zapewnienia dobrostanu zwierząt oraz odpowiedzialnego podejścia do opieki.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje sygnały komunikacyjne i zachowania zwierząt wskazujące na ich stan emocjonalny oraz potrzeby, z uwzględnieniem wpływu środowiska na ich dobrostan | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje sygnały komunikacyjne i zachowania zwierząt. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia stan emocjonalny zwierząt na podstawie ich zachowań. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje potrzeby zwierząt. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ środowiska na dobrostan zwierząt. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia związek między środowiskiem a zachowaniem i dobrostanem zwierząt. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia przyczyny problemowych zachowań u zwierząt, takich jak lęk, agresja czy nadmierna ekscytacja, z uwzględnieniem czynników środowiskowych i klimatycznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje problemowe zachowania u zwierząt, takie jak lęk, agresja czy nadmierna ekscytacja. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje czynniki środowiskowe i klimatyczne wpływające na problemowe zachowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia przyczyny problemowych zachowań w kontekście środowiska i klimatu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik interpretuje zależności między zachowaniem zwierząt a ich warunkami otoczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje i interpretuje gesty, mimikę oraz postawy ciała różnych gatunków zwierząt w kontekście ich intencji i samopoczucia, uwzględniając wpływ otoczenia naturalnego na zachowanie | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje gesty, mimikę oraz postawy ciała różnych gatunków zwierząt. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik interpretuje gesty, mimikę i postawy ciała w kontekście intencji i samopoczucia zwierząt. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ otoczenia naturalnego na zachowanie zwierząt. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje związki między zachowaniem zwierząt a ich emocjami i potrzebami w określonym środowisku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik klasyfikuje zachowania zwierząt jako typowe lub nietypowe, biorąc pod uwagę zmieniające się warunki środowiskowe, takie jak zmiany klimatyczne i urbanizacja | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje zachowania zwierząt jako typowe lub nietypowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ zmieniających się warunków środowiskowych na zachowanie zwierząt. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uwzględnia czynniki takie jak zmiany klimatyczne i urbanizacja przy ocenie zachowań. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje indywidualne plany behawioralne adekwatne do potrzeb i problemów zwierząt, uwzględniając zasady zrównoważonego rozwoju, np. minimalizowanie użycia zasobów i ekologiczne akcesoria | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje indywidualne plany behawioralne dla zwierząt, adekwatne do ich potrzeb i problemów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uwzględnia zasady zrównoważonego rozwoju przy tworzeniu planów behawioralnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik minimalizuje użycie zasobów i dobiera ekologiczne akcesoria w planach behawioralnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje interwencje behawioralne do problemów zwierząt, łącząc skuteczność z dbałością o środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża techniki modyfikacji zachowania, w tym wzmocnienie pozytywne, uwzględniając metody minimalizujące wpływ na środowisko (np. unikanie nadmiernego użycia materiałów edukacyjnych) | Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża techniki modyfikacji zachowania, w tym wzmocnienie pozytywne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje metody minimalizujące wpływ na środowisko podczas pracy z zachowaniem zwierząt. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik monitoruje efekty wprowadzonych technik w kontekście dobrostanu zwierząt i zrównoważonego podejścia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik obserwuje i dokumentuje postępy zwierząt w terapii behawioralnej oraz koryguje działania w odpowiedzi na zmiany, z uwzględnieniem dbałości o ekosystem i jego wpływ na zdrowie zwierząt | Kryteria weryfikacji Uczestnik obserwuje postępy zwierząt w terapii behawioralnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dokumentuje zmiany i efekty działań terapeutycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uwzględnia wpływ ekosystemu na zdrowie zwierząt i dobrostan podczas terapii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik integruje zasady ochrony środowiska w procesie terapii behawioralnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik przekazuje właścicielom zalecenia dotyczące postępowania ze zwierzęciem w sposób zrozumiały i praktyczny, uwzględniając proekologiczne podejście do opieki nad zwierzętami | Kryteria weryfikacji Uczestnik przekazuje właścicielom zalecenia dotyczące postępowania ze zwierzęciem w sposób zrozumiały i praktyczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia właścicielom znaczenie zaleceń w kontekście potrzeb i dobrostanu zwierzęcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uwzględnia proekologiczne podejście do opieki nad zwierzętami przy przekazywaniu zaleceń. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje zalecenia do możliwości i warunków środowiskowych właściciela. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia skuteczność zastosowanych metod i wprowadza niezbędne korekty, biorąc pod uwagę zasady zrównoważonego rozwoju i minimalizowania śladu węglowego w działaniach behawioralnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia skuteczność zastosowanych metod w pracy behawioralnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wprowadza niezbędne korekty w działaniach na podstawie obserwacji efektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uwzględnia zasady zrównoważonego rozwoju podczas modyfikacji metod. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik minimalizuje ślad węglowy i zużycie zasobów w procesie działań behawioralnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik diagnozuje sytuacje wymagające konsultacji z innymi specjalistami (np. weterynarzem) oraz proponuje dalsze kroki, promując odpowiedzialne postawy ekologiczne i współpracę między specjalistami w zakresie ochrony środowiska | Kryteria weryfikacji Uczestnik diagnozuje sytuacje wymagające konsultacji z innymi specjalistami (np. weterynarzem). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje dalsze kroki w postępowaniu z uwzględnieniem potrzeb zwierząt. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik promuje odpowiedzialne postawy ekologiczne w pracy z innymi specjalistami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik współpracuje z innymi specjalistami w zakresie ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1 ETOLOGIA PSA – zajęcia teoretyczne
- Udomowienie psów - Wstęp do typologii behawioralnej psa domowego - Zrozumienie wpływu procesu udomowienia na zdrowie, zachowanie oraz ekologiczną równowagę w środowisku naturalnym.
- Ewolucja zachowania psów - Ewolucja różnych typów psów - Analiza zrównoważonego rozwoju psów w kontekście ich adaptacji do różnych ekosystemów
- Zachowania i potrzeby psów różnych ras, etogram psa, komunikacja między psami i komunikacja z ludźmi
- Uwzględnienie ekologicznych i etycznych aspektów wyboru ras w kontekście hodowli odpowiedzialnej oraz ochrony psów rasowych
- Rozwój zachowania psów oraz strategie przetrwania 5F
- Teoria dominacji w świetle współczesnej wiedzy na temat zachowania się psów
- Cele i praktyczna organizacja psich przedszkoli
MODUŁ 2 ETOLOGIA KOTA / ZAGADNIENIA PRAWNE W PRACY BEHAWIORYSTY ZWIERZĄT – zajęcia teoretyczne
- Udomowienie kotów - praktyczne znaczenie dla zachowania kotów i pracy behawiorysty zwierząt
- Zrównoważony wpływ procesu udomowienia na środowisko oraz etyczne aspekty pracy behawiorysty w kontekście kota jako gatunku.
- Przestrzeganie zasad odpowiedzialnej hodowli i ochrony kotów, zapobieganie problemom behawioralnym w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- Biologia rozwojowa kotów - etogram, etapy rozwoju osobniczego. Zapobieganie problemom behawioralnym kotów
- Prawo o ochronie zwierząt w pracy behawiorysty zwierząt.
- Uwzględnienie przepisów prawnych dotyczących ochrony środowiska, zwłaszcza w zakresie hodowli zwierząt towarzyszących, ich dobrostanu oraz zapobiegania nieodpowiedzialnym praktykom hodowlanym.
MODUŁ 3 PROCESY UCZENIA SIĘ ZWIERZĄT – zajęcia teoretyczne
- Wiedza o procesach uczenia się - Biologiczne i psychologiczne podłoże uczenia się, formy, procesy oraz prawa uczenia się
- Sygnały nagrody i braku nagrody w modyfikacji zachowania psa
- Sygnały nagrody i braku nagrody w modyfikacji zachowania kota i innych zwierząt
- Stosowanie kar a etyka postępowania ze zwierzętami
- Techniki modyfikacji zachowania stosowane w terapii zachowania
- Zrozumienie znaczenia ekologicznych czynników wpływających na procesy uczenia się, w tym wpływu środowiska naturalnego na zachowanie zwierząt.
- Kształtowanie strategii modyfikacji zachowania zwierząt w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju i etycznego traktowania zwierząt.
- Zastosowanie technik modyfikacji zachowań, które uwzględniają troskę o środowisko i zminimalizowanie stresu dla zwierząt w naturalnym kontekście.
MODUŁ 4 PRAKTYCZNE STOSOWANIE PROCESÓW UCZENIA SIĘ W PRACY BEHAWIORYSTY ZWIERZĄT – zajęcia teoretyczne
- Szkolenie i ocena zachowania psów dorosłych
- Praktyczne aspekty pracy z psem i kotem - uczenie zachowań - ćwiczenia i zadania praktyczne
- Trening rehabilitacji behawioralnej dla psów.
- Zrównoważone podejście do treningów i metod pracy behawioralnej z uwzględnieniem dobrostanu zwierząt, unikanie nadmiernego stresu i szkodliwych dla środowiska praktyk.
- Zastosowanie technik rehabilitacyjnych, które promują odpowiedzialną i ekologiczną opiekę nad zwierzętami.
MODUŁ 5 EMOCJE I EMOCJONALNOŚĆ ZWIERZĄT. ZACHOWANIA SEKSUALNE, HORMONY PŁCIOWE, AGRESJA – zajęcia teoretyczne
- Wprowadzenie do wiedzy o emocjach i emocjonalności - Behawioralny Układ Hamowania, temperament i osobowość zwierząt
- Wprowadzenie do wiedzy o emocjach i emocjonalności - Podstawowe systemy emocjonalne ssaków
- Psychologia i neurofizjologia emocji. Dopamina i biologia nagrody. Uczenie się przez unikanie, zachowania powtarzające się i uzależnienie od nagrody
- Organizacja zachowania - zachowania odruchowe, instynktowne, procesy poznawcze, intencjonalność i kwestia świadomości zwierząt
- Zachowania seksualne i problemy związane z płcią u zwierząt towarzyszących. Płeć i hormony. Agresja
- Zrównoważony rozwój hodowli, zwłaszcza w kontekście kontroli rozrodu i zapobiegania niekontrolowanemu rozmnażaniu się.
MODUŁ 6 PODSTAWY NEUROFIZJOLOGII I NEUROPSYCHOLOGII. WPŁYW DIETY NA EMOCJE I ZACHOWANIE – zajęcia teoretyczne
- Podstawy neurofizjologii i neuropsychologii - generowanie i regulowanie emocji przez układ nerwowy, reakcja stresowa, hormony stresu.
- Wpływ diety i nawyków dietetycznych na emocje i zachowanie.
- Manipulacje dietą w terapii zachowania zwierząt.
- Odpowiedzialne i ekologiczne podejście do żywienia zwierząt, promowanie diety zrównoważonej pod względem środowiskowym i zdrowotnym.
MODUŁ 7 MHERA - MODEL OCENY PRZYCZYN ZACHOWANIA I MONITOROWANIA PROCESU TERAPII ZACHOWANIA. PRAKTYCZNE ASPEKTY PROWADZENIA KONSULTACJI BEHAWIORALNYCH I PRACY ZE ZWIERZĘTAMI W TERAPII ZACHOWANIA – zajęcia teoretyczne oraz ćwiczenia
- MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego
- MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - ćwiczenia - analiza przypadków
- MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - praca behawiorysty w schronisku dla zwierząt - analiza przypadków
- MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - ocena i terapia zaburzeń zachowania związanych z separacją u psów i kotów
- Prowadzenie konsultacji behawioralnej - Sporządzanie raportu po konsultacji, współpraca z lekarzem weterynarii, kwestie bezpieczeństwa w pracy behawiorysty zwierząt. Podstawowe techniki doradztwa w terapii zachowania zwierząt towarzyszących.
- Promowanie zrównoważonego podejścia do pracy w schroniskach, które uwzględnia zarówno dobrostan zwierząt, jak i ochronę środowiska.
MODUŁ 8 DEPRESJA, ZABURZENIA LĘKOWE ZWIERZĄT, LEKI I SUPLEMENTY FIETY W TERAPII ZACHOWANIA ZWIERZĄT. PROBLEMY MEDYCZNE A ZACHOWANIE – zajęcia teoretyczne
- Depresja i zaburzenia lękowe u zwierząt towarzyszących
- Farmakologia w terapii zachowania zwierząt towarzyszących
- Problemy medyczne a zachowanie. Rozumienie podstawowych parametrów fizjologicznych i biochemicznych organizmu zwierząt i ich wpływu na zachowanie. Współpraca behawiorysty i lekarza weterynarii w terapii zachowania zwierząt.
- Uwzględnienie ekologicznych czynników wpływających na zdrowie fizyczne i psychiczne zwierząt, takich jak dostęp do naturalnych zasobów i przestrzeni.
MODUŁ 9 ANALIZA PRZYCZYN ZACHOWANIA. PROJEKTOWANIE I WDRAŻANIE PROCESU TERAPII ZACHOWANIA ZWIERZĄT - ANALIZY PRZYPADKÓW - ĆWICZENIA. ORGANIZACJA I PROWADZENIE PRAKTYKI BEHAWIORYSTY ZWIERZĄT, WSPARCIE COAPE DLA BEHAWIORYSTÓW PO DYPLOMIE – zajęcia teoretyczne
- MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - Frustracja wywołana terapią / ocena i terapia problemowych zachowań psów m.in. agresywność, lękliwość / ocena i terapia zaburzeń zachowania kotów - m.in. znakowanie vs. oddawanie moczu poza kuwetą, znakowanie kałem, agresja względem ludzi i innych kotów / inne zaburzenia zachowania psów i kotów (mi.in. zachowania kompulsywne, PICA, CDS, problemy behawioralne starzejących się psów i kotów)
- Wprowadzenie elementów zrównoważonego rozwoju w prowadzeniu praktyki behawioralnej, promowanie praktyk odpowiedzialnych ekologicznie oraz wspierających lokalne ekosystemy.
- Prowadzenie własnej praktyki behawiorysty zwierząt. Wsparcie COAPE dla behawiorystów, 2 rok Kursu Dyplomowego COAPE, Stowarzyszenie Behawiorystów i Trenerów COAPE.
Przez cały okres trwania kursu uczestnik ma możliwość kontaktu z Tutorem, który udziela wsparcia, odpowiada na pytania i pomaga w procesie nauki.
Kurs Dyplomowy COAPE jest adresowany do osób, które pragną rozpocząć profesjonalną pracę w obszarze terapii i modyfikacji zachowań zwierząt towarzyszących, takich jak psy i koty. Program kursu jest dostępny dla osób posiadających co najmniej średnie wykształcenie oraz doświadczenie w pracy ze zwierzętami. Wśród uczestników znajdują się m.in. lekarze i technicy weterynarii, zootechnicy, psycholodzy, absolwenci kierunków biologicznych, a także osoby z innych branż, które pragną zmienić ścieżkę kariery i poświęcić się pracy z zwierzętami.
Kurs obejmuje:
Godziny dydaktyczne: około 75h
Godziny zegarowe (łącznie z przerwami): 58h
- zajęcia praktyczne: 0h
- zajęcia teoretyczne: 58h
Przerwy:
W dni szkoleniowe, kiedy zajęcia trwają do 4h nie ma przerw.
W dni szkoleniowe, kiedy zajęcia trwają powyżej 4h są przerwy. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi szkoleniowej. W zależności od ustalenia przerw przez prowadzącego oraz grupę, przerwy organizowane są następująco: 1 lub 2x przerwa kawowa - 15 minutowa oraz 1x przerwa obiadowa 30 minutowa.
Wymagania organizacyjne obejmują:
- Dostęp do internetu – umożliwiający uczestnictwo w zajęciach online.
- Konto na platformie ZOOM – do udziału w zajęciach na żywo.
- Dostęp do Strefy E-learningu – do przeglądania materiałów kursowych.
- Aktywne uczestnictwo – w zajęciach i zajęciach praktycznych.
Ukończenie kursu wymaga pozytywnego zaliczenia procesu walidacji. Spotkanie z Walidatorem odbywa się za pośrednictwem platformy ZOOM, podczas którego przeprowadzana jest walidacja. Walidator zadaje uczestnikowi kilka pytań otwartych, mających na celu ocenę wiedzy zdobytej w trakcie całego kursu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 30 Udomowienie psów; Ewolucja zachowania psów; Zachowania i potrzeby psów; Uwzględnienie ekologicznych i etycznych aspektów wyboru ras; strategie przetrwania 5F-rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 30 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 30 Udomowienie psów; Ewolucja zachowania psów; Zachowania i potrzeby psów; Uwzględnienie ekologicznych i etycznych aspektów wyboru ras; strategie przetrwania 5F-rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 30 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 30 Udomowienie psów; Ewolucja zachowania psów; Zachowania i potrzeby psów; Uwzględnienie ekologicznych i etycznych aspektów wyboru ras; strategie przetrwania 5F-rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 30 Teoria dominacji w świetle współczesnej wiedzy na temat zachowania się psów; Cele i praktyczna organizacja psich przedszkoli - rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Michałek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 30 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 30 Teoria dominacji w świetle współczesnej wiedzy na temat zachowania się psów; Cele i praktyczna organizacja psich przedszkoli - rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Michałek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 30 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 30 Udomowienie kotów; Zrównoważony wpływ procesu udomowienia na środowisko oraz etyczne aspekty pracy behawiorysty;zasady odpowiedzialnej hodowli i ochrony kotów;Biologia rozwojowa kotów-rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 30 Prawo o ochronie zwierząt w pracy behawiorysty zwierząt, Uwzględnienie przepisów prawnych dotyczących ochrony środowiska; trening rehabilitacji behawioralnej dla psów - rozmowa na żywo | Prowadzący Barbara Szczygieł | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 30 Procesy uczenia się cz.1 - Wiedza o procesach uczenia się - Biologiczne i psychologiczne podłoże uczenia się, formy, procesy oraz prawa uczenia się - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 30 Procesy uczenia się cz.1 - Wiedza o procesach uczenia się - Biologiczne i psychologiczne podłoże uczenia się, formy, procesy oraz prawa uczenia się - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 30 Procesy uczenia się cz.2 - Sygnały nagrody i braku nagrody w modyfikacji zachowania psa - rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Michałek | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 30 Procesy uczenia się cz.3/4 - Sygnały nagrody i braku nagrody w modyfikacji zachowania kota i innych zwierząt oraz Techniki modyfikacji zachowania - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 30 Procesy uczenia się cz.4 - Stosowanie kar a etyka postępowania ze zwierzętami. - rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Michałek | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 30 Ekologiczne czynniki wpływające na procesy uczenia się, w tym wpływ środowiska naturalnego na zachowanie zwierząt; modyfikacja zachowań, która uwzględnia troskę o środowisko-rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Michałek | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 30 Praktyczne aspekty pracy z psem i kotem - uczenie zachowań - rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Michałek | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 30 Zrównoważone podejście do metod pracy, unikanie nadmiernego stresu i szkodliwych dla środowiska praktyk. Techniki rehabilitacyjne, które promują ekologiczną opiekę nad zwierzętami-rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Michałek | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 30 Podstawy neurofizjologii i neuropsychologii-regulowanie emocji przez układ nerwowy, reakcja stresowa, hormony stresu. Wpływ diety i nawyków dietetycznych na emocje i zachowanie - rozmowa na żywo | Prowadzący Olga Lasek | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 30 Wpływ diety i nawyków dietetycznych na zachowanie. Sekcja B - rozmowa na żywo | Prowadzący Olga Lasek | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 30 Manipulacje dietą w terapii zachowania zwierząt. Odpowiedzialne i ekologiczne podejście do żywienia zwierząt, promowanie diety zrównoważonej pod względem środowiskowym i zdrowotnym - rozmowa na żywo | Prowadzący Olga Lasek | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 30 Wprowadzenie do wiedzy o emocjach i emocjonalności - Behawioralny Układ Hamowania, temperament i osobowość zwierząt - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 30 Wprowadzenie do wiedzy o emocjach i emocjonalności - Podstawowe systemy emocjonalne ssaków. Sekcja H - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 30 Psychologia i neurofizjologia emocji. Dopamina i biologia nagrody. Uczenie się przez unikanie, zachowania powtarzające się i uzależnienie od nagrody - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 30 Organizacja zachowania - zachowania odruchowe, instynktowne, procesy poznawcze, intencjonalność i kwestia świadomości zwierząt - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 30 Human Animal Bond, style przywiązania, rozwój społeczny psów – etyka, wpływ emocji człowieka na emocje psa, system rodzinny, kontrola - rozmowa na żywo | Prowadzący Ewa Pasikowska | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 30 Zachowania seksualne i problemy związane z płcią u zwierząt towarzyszących. Płeć i hormony. Agresja cz.1 - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 30 Agresja - rodzaje, motywacja emocjonalna, komunikacja, zachowania predatorskie - rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Michałek | Data realizacji zajęć 17-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 30 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 13 479,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 958,54 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 232,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 188,94 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Olga Lasek
Barbara Szczygieł
Agnieszka Żółtowska
Magdalena Michałek
Obecnie swoją działalność prowadzi pod szyldem Piesek Manu. W ostatnim roku przeprowadziła 160h szkoleniowych w zakresie behawiorystki zwierząt.
Andrzej Kinteh-Kłosiński
Od 2021 roku wykładowca Instytutu Psychologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie i Wydziału Nauk o Zwierzętach SGGW w Warszawie. Pomysłodawca i twórca Serwisu Opieki Nad Zwierzętami PETSITTER.pl.
W latach 2020-2024 autor wielu webinarów, m.in:
- Więź z opiekunem w terapii zachowania, szkoleniu i wychowaniu psów i kotów,
- strategia i taktyka pracy z psem agresywnym,
- strategia i taktyka pracy z psem z problemami separacyjnymi,
- emocje i umiejętności społeczne przewodnika psa.
W ostatnim roku przeprowadził 270h szkoleniowych w zakresie behawiorystki zwierząt.
Ewa Pasikowska
Ewa jest też instruktorką noseworku (Nosework Polska). W ostatnim roku przeprowadziła 190h szkoleniowych w zakresie behawiorystki zwierząt.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe udostępnione poprzez strefę e-learning:
- nagrania wykładów/konwersatoriów/ćwiczeń,
- nagrania video,
- fotografie,
- wykresy MHERA,
- artykuły do pobrania w formie plików PDF,
- dostęp do zamkniętej grupy dyskusyjnej.
Warunki uczestnictwa
Od kandydatów wymagamy posiadania minimum wykształcenia średniego oraz doświadczenie w kontaktach lub pracy ze zwierzętami, tzn. umiejętność nauki psa lub kota podstawowych zachowań typu siad, chodzenie przy nodze, przywołania. Po zgłoszeniu na usługę, kandydat otrzymuje wzór listu motywacyjnego, który należy uzupełnić i przesłać do biura w celu weryfikacji oraz rekrutacji.
Nie wymagamy formalnego (udokumentowanego) potwierdzenia praktyki pracy ze zwierzętami.
W przypadku braku doświadczenia warto ukończyć któryś z kursów COAPE: Think Dog, Think Cat, Study Dog, Szkoła dla psów lub Wilk - Zachowanie i ekologia., które dają podstawy kwalifikacji na Kurs Dyplomowy.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów kursowych i dostęp do platformy e-learning. Absolwenci kursu dyplomowego otrzymują certyfikat COAPE sygnowany znakiem COAPE w Wielkiej Brytanii oraz list rekomendacyjny skierowany do lekarzy weterynarii. Po ukończeniu kursu kursant ma możliwość zapisania się do Stowarzyszenia Behawiorystów COAPE, gdzie można się wymieniać zdobytymi doświadczeniami oraz radzić w przypadku zachowań problemowych, co roku również są organizowane zjazdy dla uczestników stowarzyszenia.
COAPE Polska ma zawartą umowę na rozliczanie bonów w projekcie Kierunek Rozwój.
Istnieje możliwość zwolnienia z VATu zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29c
Zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych.
Usługa ma charakter zielonych kompetencji.
Uczestnik zobowiązuje się do obecności na wszystkich zajęciach Kursu Dyplomowego. W wypadku nieobecności na zajęciach, Uczestnik nie może kontynuować nauki uczestnicząc w kolejnym module tematycznym.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik, we własnym zakresie i na własny koszt, zobowiązany jest zaopatrzyć się w sprzęt z dostępem do Internetu umożliwiający naukę organizowaną i realizowaną z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w tym w dowolny komputer lub telefon typu smartfon umożliwiający komunikację za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w tym komunikację elektroniczną i audio-wizualną.
Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnicy otrzymują link do zajęć w dniu planowanego spotkania.
Minimalne wymagania sprzętowe i oprogramowanie jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Komputer PC z systemem Operacyjnym Windows 7/8.x/10 (za wyjątkiem Windows 10 S) albo komputer MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy
- Przeglądarka internetowa Google Chrome (preferowana), Mozilla Firefox w najnowszych wersjach lub Safari
- Oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office)
- Kamera o rozdzielczości min 640 x 480 pix
- Mikrofon, głośnik.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- Łącze inernetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego)
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc)