Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów,
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do rozumienia wpływu zmian społeczno-gospodarczych na HR, identyfikowaniatrendów na rynku pracy, analizy i wdrażania dobrych praktyk HR, oceny gotowości organizacji i pracowników do zmian,
diagnozowania potrzeb interesariuszy oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań HR przy wsparciu budowania
pozytywnych postaw.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznychi gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić iomówić co najmniej 3 zmiany społeczno-gospodarcze i wyjaśnić ich wpływ na funkcjonowanie polityki HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje nowe trendy wobszarze HR / zarządzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy | Kryteria weryfikacji wskazuje minimum 3 aktualne trendyw HR oraz potrafi ocenić ich znaczenie w kontekście potrzeb swojej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR,które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przynajmniej 2rozwiązania HR z rynku i opisuje ich mocne i słabe strony | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrychpraktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje pisemnewnioski zawierające elementy możliwe do zaadaptowania we własnej firmie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązaniaw obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje przygotowanyprojekt wraz z planem komunikacji i zaangażowania pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa ipracowników do przeprowadzenia zmian | Kryteria weryfikacji Na podstawie narzędzidiagnostycznych (np. ankieta, wywiad) uczestnik przedstawia ocenę gotowości do zmiany. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmianyzwiązane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy i prezentuje planwdrożenia innowacji wraz z harmonogramem i przypisaniem zasobów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnychinteresariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych.i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje zróżnicowanedziałania HR na podstawie przeprowadzonej analizy potrzeb interesariuszy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła... i sprawnieeliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dostarcza dokumentacjędowodzącą bieżącej współpracy i uwzględniania różnorodnych perspektyw | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grupinteresariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje materiałyi/lub scenariusze spotkań informacyjnych dostosowane do różnych grup | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanienowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przykładydziałań mentoringowych, coachingowych lub informacyjnych wspierających zmianę postaw. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracownikówpozytywne nastawienie do zmian | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje konkretne działaniakomunikacyjne, które wpłynęły pozytywnie na podejście zespołu do zmiany. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I
CZĘŚĆ PIERWSZA (08:00 – 13:30)
Forma zajęć: Teoretyczne Opis zajęć – Wykład trenera:
- Powitanie, zapoznanie z planem szkolenia
- Analiza aktualnej sytuacji na rynku pracy, kluczowe trendy i wyzwania
- Wprowadzenie do zrównoważonej polityki personalnej w kontekście „zielonej gospodarki”
- Opracowanie założeń zrównoważonego rozwoju w polityce personalnej
- Identyfikacja potrzeb rozwojowych organizacji i ich przełożenie na strategię HR
- Przygotowanie finalnej strategii HR ukierunkowanej na zrównoważony rozwój
- Wdrażanie rozwiązań łączących cele organizacji z korzyściami dla pracowników
- Planowanie i realizacja programów szkoleniowych w duchu zrównoważonego rozwoju
- Metody badania poziomu satysfakcji pracowników
- Strategie utrzymania zaangażowania i reagowania na zmiany pokoleniowe i kulturowe
- Wykonanie diagnozy potrzeb interesariuszy (zarząd, menedżerowie, pracownicy, grupy wiekowe i społeczne)
- Projektowanie firmowego kodeksu etycznego i programu edukacji etycznej
PRZERWA: 13:30– 13:45
CZĘŚĆ DRUGA (13:45 –16:00)
Forma zajęć: Praktyczne Opis zajęć – Warsztaty z ćwiczeniami:
- Diagnozowanie potrzeb różnych grup interesariuszy w obszarze HR
- Projektowanie strategii HR uwzględniającej zrównoważony rozwój
- Ćwiczenia: analiza przypadków związanych z wdrażaniem ESG w polityce HR
- Wprowadzenie do tworzenia strategii HR
- Praca w grupach: analiza danych i tworzenie szkicu strategii
- HR jako partner zarządu i promotor kultury proekologicznej
- Monitorowanie wdrażania strategii HR z wykorzystaniem wskaźników
- Dostosowywanie strategii do zmieniających się warunków i potrzeb interesariuszy
- Ćwiczenia: komunikacja działań HR z uwzględnieniem różnorodnych grup pracowników
- Ćwiczenia: symulacja decyzji HR
- Prezentacja grupowa wypracowanych strategii
CZĘŚĆ TRZECIA – WALIDACJA 15:00-16:00
Podsumowanie szkolenia
Przeprowadzenie testu wiedzy i analiza wyników-
1. Test teoretyczny: Weryfikacja wiedzy uczestników realizowana jest w formie testu zamkniętego jednokrotnego wyboru (typ ABC). Test składa się z 10 pytań, z trzema możliwymi odpowiedziami do wyboru, z których tylko jedna jest prawidłowa. Przeprowadzany jest na zakończenie szkolenia, pod nadzorem walidatora.
2. Obserwacja
Uczestnik wykonuje zadanie praktyczne polegające na przygotowaniu kompleksowej strategii HR dla stylizowanej organizacji, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju oraz wyzwań rynku pracy.
3. Walidator jest obecny wyłącznie pod koniec szkolenia i prowadzi zarówno test, jak i obserwację. Nie ingeruje w przebieg zadania, chyba że wymagane są techniczne wyjaśnienia. Obserwuje zachowania i działania uczestnika, ocenia zgodność wykonania zadania z przyjętymi kryteriami weryfikacji i dokumentuje wynik w arkuszu obserwacji.Pełni wyłącznie funkcję weryfikacyjną – nie prowadzi szkolenia.
Walidacja odbywa się w ostatnim dniu szkolenia tj. 13.01.2025r o godz. 15:00-16:00
Przerwa została wliczona w godziny szkolenia, jest uwzględniona w harmonogramie
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków. metody walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 CZĘŚĆ PIERWSZA Wykład trenera | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 CZĘŚĆ DRUGA Warsztaty z ćwiczeniami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 145,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 145,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Trojanowska
Katowicach, a także jest w trakcie studiów podyplomowych na kierunku Ochrona Środowiska w
Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego. Uczestniczyła w licznych kursach specjalistycznych z
zakresu systemów zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem.
W ciągu ostatnich 5 lat zdobywała doświadczenie w realizowaniu szkoleń dla osób dorosłych, w tym
w zakresie transformacji cyfrowej, komunikacji, zarządzania zmianą i wdrażania nowoczesnych
procesów organizacyjnych. W ostatnich 24 miesiącach przeprowadziła ponad 120 godzin szkoleń o
podobnej tematyce, w formie stacjonarnej, zdalnej i hybrydowej.
Doświadczenie w walidacji szkoleń obejmuje również tematykę zarządzania zmianami wynikającymi
z przeobrażeń na rynku pracy.
Kwalifikacje i doświadczenie zostały zdobyte w okresie nie wcześniejszym niż 5 lat przed
wprowadzeniem niniejszej usługi do systemu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy usługi otrzymają prezentację dot. tematyki szkolenia w wersji .pdf drogą elektroniczną.
Po zakończonej usłudze Uczestnik otrzyma Zaświadczenie potwierdzające jego udział w szkoleniu.
Warunkiem uzyskania Zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć (prawidłowo wypełniony test po ukończeniu usługi).
1 godzina usługi szkoleniowej = 60 min
W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
Uczestnictwo w usłudze zdalnej mierzone jest za pomocą raportów z logowań i listy obecności .
Możliwość monitoringu usług
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi