Usługa - Analityka w procesach HR w kontekście zmian na rynku pracy
Usługa - Analityka w procesach HR w kontekście zmian na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menagerowie, właściciele firmy, pracownicy zatrudnieni na stanowiskach kierowniczych /menagerskich, pracownicy objętymi planami związanymi awansem tj. osoby planowane do objęcia stanowiska kierowniczego/menagerskiego, pracownicy zespołu HR,
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do umiejętnego wykorzystania odpowiednich danych oraz narzędzi analitycznych w obszarze HR, zarządzania procesami HR w oparciu o dane, w tym liczenie zwrotów z inwestycji w procesy ukierunkowane na zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy. Po szkoleniu uczestnik posiada umiejętność kształtowanie kapitału ludzkiego w organizacji wykorzystującego zróżnicowany potencjał pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje zasady gromadzenia,analizowania i raportowania istotnych danych, informacji HR w celu podejmowania decyzji opartych na danych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe etapy i zasady pracy z danymi HR w przygotowanym opisie procesu lub podczas ćwiczenia analitycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje techniki analizy danychjakościowych oraz ilościowych wykorzystywane w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej trzy techniki analizy danych jakościowych i ilościowych oraz przypisuje je do odpowiednich zastosowań w HR (np. analiza retencji, poziomu zaangażowania pracowników). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje możliwościwykorzystania statystycznych metod i narzędzi analizy danych w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Opisuje przykłady zastosowania metod statystycznych (np. korelacji, regresji, średnich) w analizie danych HR w zadaniu praktycznym lub testowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje główne funkcjonalności,możliwości analityczne wiodących na rynku polskim narzędzi / platform HCM. | Kryteria weryfikacji Wymienia i charakteryzuje kluczowe funkcje analityczne co najmniej dwóch platform HCM (np. SAP SuccessFactors, Workday, Enova365 HR), wskazując ich zastosowanie w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Interpretuje dane z raportów iopracowań badawczych, dotyczących zjawisk na rynku pracy, w sposób użyteczny dla własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Na podstawie dostarczonego raportu formułuje co najmniej trzy wnioski i rekomendacje mające zastosowanie w konkretnym kontekście organizacyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje uzyskiwane w procesieanalizy procesów HR wnioski dotyczące wskaźników efektywności na poziomie poszczególnych osób, zespołów i całej firmy | Kryteria weryfikacji Interpretuje przykładowe wskaźniki efektywności (KPI) oraz proponuje działania rozwojowe lub optymalizacyjne na podstawie analizy danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje analizy danych, podejmujena tej podstawie prawidłowe decyzje dotyczące procesów HR realizowanych w firmie. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę danych z obszaru HR (w oparciu o przykładowe dane) i formułuje zalecenia na podstawie uzyskanych wyników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża i modyfikujeprocesy HR w takich obszarach jak zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy, w oparciu o dostępne dane i wynikające z nich wnioski. | Kryteria weryfikacji Projektuje zmiany w procesach HR w oparciu o dane analityczne dotyczące rynku pracy i własnej organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Bada opinię pracowników (w tymkwestii zasad równości sprawiedliwości organizacyjnej) zgodnie z założeniami metodologicznymi i najlepszymi praktykami w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Planuje i realizuje badanie opinii pracowników z uwzględnieniem zagadnień równości i sprawiedliwości oraz dobrych praktyk badawczych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Liczy zwrot z inwestycji (ROI) wprocesy ukierunkowane na zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy. | Kryteria weryfikacji Prezentuje obliczenia ROI dla procesów HR, wyjaśniając metodologię, wskaźniki oraz wpływ inwestycji na organizację w kontekście strategii zarządzania personelem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Samodzielnie wykorzystujefunkcjonalności statystyczne ogólnie dostępnych programów takich jak MS Excel. | Kryteria weryfikacji Przedstawia propozycje zastosowania arkuszy kalkulacyjnych (np. MS Excel) w analizie danych z obszaru HR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się .Dokonuje analizy procesów HR nabazie wybranej platformy HCM. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje narzędzia analityczne dostępne w platformie HCM do przeprowadzania analizy efektywności procesów HR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Na bazie prowadzonych analizskutecznie zarządza kapitałem ludzkim w organizacji, bazującym na zróżnicowanym potencjale pracowników. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje wyniki analiz do opracowywania planów rozwoju kariery pracowników, uwzględniając ich zróżnicowane potrzeby rozwojowe i aspiracje zawodowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przygotowuje i przekazuje wnioski zprowadzonych analiz procesów HR w sposób użyteczny dla kadry zarządzającej, menedżerskiej oraz samych pracowników | Kryteria weryfikacji Prezentuje interesariuszom (pracownicy, managerowie i zarządzający) kierunki zmian i działań w obszarze HR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przekonuje do realizacjisystematycznych badań procesów HR w organizacji. | Kryteria weryfikacji Prezentuje argumenty na rzecz systematycznego badania procesów HR, podkreślając korzyści płynące z takich działań dla organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. DZIEŃ PIERWSZY
CZĘŚĆ PIERWSZA (08:00 – 12:30) Forma zajęć: Teoretyczne
Opis zajęć
- Wykład trenera:
- Zapoznanie z planem szkolenia
- Wprowadzenie do analizy danych w HR:
- Znaczenie analizy danych w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
- Przegląd kluczowych narzędzi analitycznych stosowanych w HR.
- Omówienie roli statystyki w analizie danych HR.
- Rozpoznanie możliwości wykorzystania statystycznych metod i narzędzi analizy danych w HR:
- Definicja podstawowych pojęć statystycznych.
- Przykłady zastosowań metod statystycznych w analizie procesów HR.
- Praktyczne przykłady analizy danych w HR:
- Analiza danych w rekrutacji, ocenie pracowników i zarządzaniu wynagrodzeniami.
- Przegląd głównych funkcjonalności narzędzi HCM:
- Omówienie popularnych narzędzi analitycznych dostępnych na rynku polskim.
- Możliwości i ograniczenia narzędzi HCM w kontekście analizy danych HR.
- Omówienie sposobów wykorzystania tych narzędzi do analizy danych HR:
- Krok po kroku, jak integrować dane w systemach HCM i wykorzystywać je w procesach HR.
Przerwa: 12:30– 12:45
CZĘŚĆ DRUGA (12:45 – 16:00) Forma zajęć: Praktyczne
Opis zajęć:
- Warsztaty z ćwiczeniami:
- Wykonywanie analiz danych w celu podejmowania trafnych decyzji dotyczących procesów HR:
- Realizacja ćwiczeń z analizy danych dotyczących zatrudnienia, rotacji pracowników itp.
- Jak analizować dane rynkowe i dostosować je do strategii organizacji.
- Wdrażanie i modyfikowanie procesów HR w oparciu o dostępne dane i wnioski:
- Jak na podstawie analizy danych przeformułować procesy HR w firmie.
- Analiza wpływu wieku, różnorodności i nowych form pracy na efektywność organizacji:
- Przykłady zastosowania analizy danych w kontekście zmieniającej się demografii pracowników.
- Interpretacja wyników analizy danych w celu określenia efektywności na różnych poziomach organizacji:
- Jak różne poziomy organizacji (np. kadra zarządzająca vs. pracownicy) interpretują wyniki danych.
- Wykonywanie analiz danych w celu podejmowania trafnych decyzji dotyczących procesów HR:
II. DZIEŃ DRUGI
CZĘŚĆ PIERWSZA (08:00 – 11:00) Forma zajęć: Teoretyczne
Opis zajęć:
- Wykład trenera:
- Wykorzystanie danych HR do planowania działań rozwojowych
- Znaczenie badań opinii pracowników w ocenie procesów HR
Przerwa: 11:00 – 11:15
CZĘŚĆ DRUGA (11:15– 13:00) Forma zajęć: Praktyczne
Opis zajęć:
- Warsztaty z ćwiczeniami:
- Metodologie badania opinii pracowników, w tym kwestii równości i sprawiedliwości organizacyjnej:
- Wykorzystanie badań opinii pracowników do analizy różnorodności i sprawiedliwości w organizacji.
- Wykorzystanie uzyskanych danych do doskonalenia procesów HR:
- Jak wykorzystać dane do doskonalenia procesów zatrudniania, szkoleń, oceny i rozwoju pracowników.
- Przygotowywanie i przekazywanie wniosków z analizy danych w sposób użyteczny dla różnych grup w organizacji:
- Praktyczne ćwiczenia przygotowywania raportów i rekomendacji z analizy danych HR.
- Liczenie zwrotu z inwestycji w procesy HR:
- Jak analizować ROI z inwestycji w procesy HR, np. szkolenia, rekrutacja, rozwój talentów.
- Praktyczne wykorzystanie funkcji statystycznych MS Excel do analizy danych HR:
- Ćwiczenia z wykorzystania funkcji statystycznych MS Excel w analizie danych HR (np. analiza regresji, średnia, mediana).
- Praktyczne działania analizy danych na wybranej platformie HCM:
- Praca z rzeczywistymi platformami HCM do analizy danych i generowania raportów.
- Aktywne poszukiwanie najlepszych praktyk i wdrażanie ich kluczowych elementów we własny obszar działania.
- Metodologie badania opinii pracowników, w tym kwestii równości i sprawiedliwości organizacyjnej:
CZĘŚĆ TRZECIA - walidacja (13:00-14:00)
Podsumowanie szkolenia:
Przeprowadzenie testu wiedzy i analiza wyników
1. Test teoretyczny:Weryfikacja wiedzy uczestników realizowana jest w formie testu zamkniętego jednokrotnego wyboru (typ ABC). Test składa się z 10 pytań, z trzema możliwymi odpowiedziami do wyboru, z których tylko jedna jest prawidłowa. Przeprowadzany jest na zakończenie szkolenia, pod nadzorem walidatora.
2. Obserwacja w warunkach rzeczywistych
Uczestnik wykonuje indywidualne zadanie praktyczne odzwierciedlające czynności zawodowe związane z wykorzystaniem danych w zarządzaniu procesami HR.
Obserwacja odbywa się zdalnie. Uczestnik udostępnia ekran i dźwięk, co zapewnia walidatorowi pełny wgląd w działania. W razie potrzeby sesja może być rejestrowana. Walidator nie ingeruje w przebieg zadania – jedynie dokumentuje przebieg i ocenia wykonanie na podstawie ustalonych kryteriów.
3. Walidator jest obecny wyłącznie pod koniec szkolenia i prowadzi zarówno test, jak i obserwację. Nie ingeruje w przebieg zadania, chyba że wymagane są techniczne wyjaśnienia. Obserwuje zachowania i działania uczestnika, ocenia zgodność wykonania zadania z przyjętymi kryteriami weryfikacji i dokumentuje wynik w arkuszu obserwacji.Pełni wyłącznie funkcję weryfikacyjną – nie prowadzi szkolenia.
Walidacja przeprowadzana jest w ostatnim dniu szkolenia tj. 16.12.2025r o godz. 13:00 do 14:00
Przerwa została wliczona w godziny szkolenia, jest uwzględniona w harmonogramie
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków. metody walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 CZĘŚĆ I – WPROWADZENIE I WYKŁAD | Prowadzący Jolanta Pędziwiatr | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pędziwiatr | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 CZĘŚĆ II – WARSZTATY I ZASTOSOWANIE PRAKTYCZNE | Prowadzący Jolanta Pędziwiatr | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 CZĘŚĆ I – WPROWADZENIE I WYKŁAD | Prowadzący Jolanta Pędziwiatr | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pędziwiatr | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 CZĘŚĆ II – WARSZTATY I ZASTOSOWANIE PRAKTYCZNE | Prowadzący Jolanta Pędziwiatr | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 740,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 740,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 145,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 145,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jolanta Pędziwiatr
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy usługi otrzymają prezentację dot. tematyki szkolenia w wersji .pdf drogą elektroniczną.
Po zakończonej usłudze Uczestnik otrzyma Zaświadczenie potwierdzające jego udział w szkoleniu.
Warunkiem uzyskania Zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć (prawidłowo wypełniony test po ukończeniu usługi).
1 godzina usługi szkoleniowej = 60 min
W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
Uczestnictwo w usłudze zdalnej mierzone jest za pomocą raportów z logowań.
Możliwość monitoringu usługi
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa zostanie zrealizowana w formule zdalnej z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Każdy z uczestników otrzyma indywidualny link umożliwiający udział w spotkaniu online, ważny przez cały okres realizacji usługi.
Uczestnik zobowiązany jest do spełnienia poniższych wymagań technicznych:
- Urządzenie końcowe: komputer wyposażony w kamerę oraz głośnik, z zainstalowanym aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux), posiadający minimum 2 GB pamięci RAM;
- Łącze internetowe: stabilne połączenie z siecią o minimalnej prędkości pobierania i wysyłania 5 Mb/s;
- Oprogramowanie: dostęp do aplikacji Microsoft Teams (lub przeglądarki internetowej obsługującej tę platformę), umożliwiający uczestnictwo w usłudze oraz dostęp do udostępnianych materiałów i prezentowanych treści.
Podstawą do rozliczenia usługi będzie raport systemowy, umożliwiający identyfikację wszystkich uczestników oraz potwierdzający wykorzystanie określonego narzędzia komunikacji zdalnej (Microsoft Teams).