Modyfikacja oprogramowania sterowników / Etap III / Ekologia w motoryzacji - szkolenie
Modyfikacja oprogramowania sterowników / Etap III / Ekologia w motoryzacji - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Elektronika i elektrotechnika
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, FELB.06.03-IZ.00-0003/24 ZIPH, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży elektroniki motoryzacyjnej, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze modyfikacji oprogramowania sterowników.
Usługa rozwojowa adresowa również dla Uczestników projektów, m.in.:
- Małopolski pociąg do kariery
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek – Rozwój
- Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Lubuskie Bony Rozwojowe
- Usługi rozwojowe dla mieszkańców województwa lubuskiego
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji22-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Modyfikacja oprogramowania sterowników / Etap III / Ekologia w motoryzacji.", przygotowuje do samodzielnego i prawidłowego wykonywania obowiązków w zakresie modyfikacji oprogramowania sterowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje typowe usterki systemów ekologicznych w pojazdach. | Kryteria weryfikacji Wymienia najczęściej występujące usterki w układach ekologicznych (DPF, EGR, SCR). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje objawy usterek na podstawie opisu przypadku lub danych diagnostycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia działanie sterowników ECU i DCU oraz ich rolę w normach Euro 5/6. | Kryteria weryfikacji Opisuje funkcje ECU i DCU w zakresie kontroli emisji spalin. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia znaczenie ich pracy w spełnianiu wymagań norm Euro 5/6. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się • Analizuje schematy i zasadę działania współczesnych układów ekologicznych, w tym systemu Start-Stop i wpływu EGT. | Kryteria weryfikacji Interpretuje schemat ideowy systemu Start-Stop i układów kontroli EGT. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zależności pomiędzy temperaturą spalin (EGT) a procesem redukcji emisji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Porównuje generacje wtryskiwaczy oraz ich wpływ na emisję spalin. | Kryteria weryfikacji Zestawia różnice konstrukcyjne i funkcjonalne kolejnych generacji wtryskiwaczy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia ich skuteczność w redukcji emisji szkodliwych związków. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje pojęcia związane z emisją spalin, takie jak stężenie NOx i CO₂. | Kryteria weryfikacji Podaje poprawne definicje i jednostki miar dla NOx i CO₂. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie tych parametrów w ocenie jakości spalin. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje narzędzia i techniki modyfikacji systemów ekologicznych (np. WinOLS, automaty). | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady działania wybranych narzędzi (WinOLS, testery, automaty). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje możliwości i ograniczenia ich stosowania w praktyce warsztatowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocenia znaczenie ekologii we współczesnej motoryzacji, uwzględniając przypadki takie jak Dieselgate | Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ manipulacji emisją spalin na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa rolę regulacji ekologicznych w rozwoju motoryzacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży elektroniki motoryzacyjnej, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze modyfikacji oprogramowania sterowników.
Ramowy plan kształcenia:
1. Pre-test. Ekologia we współczesnej motoryzacji (teoria)
2. Schemat Ekologii (teoria)
a. EGR - Niskociśnieniowy – Wysokociśnieniowy
b. TVA
c. FLAPS
d. DPF
e. SCR
3. Generacje Wtryskiwaczy a ekologia. (teoria)
a. Generacja 1
b. Generacja 2
c. Generacja 3
d. Generacja 4
4. Stężenie NoX a Co2 (teoria)
5. Sterowniki ECU i DCU euro 5/6 (teoria+praktyka)
a. Jakie zadanie w Ekologii pełni sterownik ECU ?
b. Jakie zadanie w Ekologii pełni sterownik DCU ?
6. Temperatura Silnika (teoria+praktyka)
a. Temperatura EGT
b. Konsekwencje zbyt Wysokiego EGT.
c. Przegrzewanie się jednostki spalinowej.
7. Diesel Gate (teoria+praktyka)
8. Typowe Usterki Ekologii (teoria+praktyka)
a. Uszkodzenia czujników emisji spalin
b. Nieszczelności układu recyrkulacji spalin (EGR)
c. Zanieczyszczenie katalizatora
d. Problemy z układem filtrów cząstek stałych (DPF)
9. System Start-Stop (teoria+praktyka)
10. Automaty do modyfikacji ekologii (teoria+praktyka)
a. Davinci
b. Swiftec
c. StageX
d. Volta
e. Remover
f. Fixwave
11. Odnalezienie i modyfikacja map Ekologii w WinOLS (teoria+praktyka)
a. EGR
b. DPF
c. SCR
12. Walidacja.
Szkolenie trwa 24 godziny dydaktyczne (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi) i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 6-osobowych.
Udział uczestników szkolenia realizujących je w formie stacjonarnej potwierdza papierowa lista obecności.
Wymagana jest frekwencja na poziomie min. 80%.
Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem metod nauczania aktywizujących uczestników: dyskusja w grupie, burza mózgów, ćwiczenia.
Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zaakceptowano Regulamin "Małopolskiego Pociągu do Kariery" dla instytucji szkoleniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Ekologia we współczesnej motoryzacji. Schemat Ekologii (EGR - Niskociśnieniowy – Wysokociśnieniowy; TVA; FLAPS; DPF; SCR). (Wykład, testy, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Generacje Wtryskiwaczy a ekologia (Generacja 1/2/3/4). Stężenie NoX a Co2. Sterowniki ECU i DCU euro 5/6. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Temperatura Silnika (Temperatura EGT; Konsekwencje zbyt Wysokiego EGT; Przegrzewanie się jednostki spalinowej.). Diesel Gate. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Typowe Usterki Ekologii - uszkodzenia czujników emisji spalin. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Typowe Usterki Ekologii - nieszczelności układu recyrkulacji spalin (EGR). (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Typowe Usterki Ekologii - zanieczyszczenie katalizatora. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Typowe Usterki Ekologii - problemy z układem filtrów cząstek stałych (DPF) (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 System Start-Stop. Automaty do modyfikacji ekologii - Davinci, Swiftec, StageX (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Automaty do modyfikacji ekologii - Volta, Remover, Fixwave. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Odnalezienie i modyfikacja map Ekologii w WinOLS - EGR. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Odnalezienie i modyfikacja map Ekologii w WinOLS - DPF. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Odnalezienie i modyfikacja map Ekologii w WinOLS - SCR. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 444,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 143,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 116,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Eliasz Poluszczyk
Doświadczenie zawodowe: Dwuletnie doświadczenie w pracy z zakresu Chip Tuningu. Roczne doświadczenie jako mechanik samochodowy w autoryzowanym serwisie BMW. Od 2018 roku diagnostyka oraz naprawa samochodów ciężarowych i osobowych. Certyfikat ukończenia Chip Tuning Academy. Ukończone warsztaty szkoleniowe z zakresu budowy i diagnostyki automatycznych skrzyni biegów ZF protech. Certyfikat „Knowledge Supported By Skills” Diagnostyka i naprawa elektroniki samochodowej. Certyfikat „Knowledge Supported By Skills” Lutowanie układów BGA oraz diagnostyki przy pomocy oscyloskopu. Certyfikat „Cyber Security (Red Team)”.
Doświadczenie szkoleniowe: Prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla pracowników. Ponad 1 200 godzin przeprowadzonych szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Całość opracowanych materiałów składa się z: opisów, wykresów, schematów, zdjęć i filmów. Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Informacje dodatkowe
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70%.
Szkolenie łącznie trwa 24 godzin dydaktycznych (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi) i prowadzone jest przez 3 dni w godzinach od 8:45 do 16:00.
Pierwsza przerwa zaczyna się 10:15 i kończy 10:30.
Druga przerwa zaczyna się 12:00 i kończy 12:45.
Trzecia przerwa zaczyna się 14:15 i kończy 14:30.
Szkolenie rozpoczyna się pre-testem weryfikującym początkową wiedzę uczestnika usługi rozwojowej i zakończone jest wewnętrznym egzaminem (post-test) weryfikującym i potwierdzającym pozyskaną wiedzę, pozytywne jego zaliczenie honorowane jest certyfikatem potwierdzającym jego ukończenie i uzyskane efekty kształcenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe