Szkolenie MARKETING AUTOMATION. Automatyzacja procesów marketingowych krok po kroku. E-mail marketing po mistrzowsku. Jak zarabiać na zautomatyzowanym newsletterze i budować bazę odbiorców? [Bony rozwojowe]
Szkolenie MARKETING AUTOMATION. Automatyzacja procesów marketingowych krok po kroku. E-mail marketing po mistrzowsku. Jak zarabiać na zautomatyzowanym newsletterze i budować bazę odbiorców? [Bony rozwojowe]
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest dla Ciebie, jeśli jesteś:
- Uczestników projektu Kierunek-Rozwój
- Uczestników projektu Bony rozwojowe
- Usługa również jest adresowana do uczestników Projektu MP oraz dla uczestników projektu NSE
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Specjalistą ds. komunikacji
- Osobą odpowiedzialną za strategie marketingowe online
- Przedsiębiorcą lub właścicielem firmy
- Wyspecjalizowanych działów w obrębie danej firmy - specjalistów ds. marketingu, PR, e-commerce
- Instytucji i organizacji pozarządowych (NGO), fundacji, non-profit, spółdzielni, podmiotów społecznych itd.
Szkolenie jest dedykowane zarówno dla osób początkujących w temacie marketing automation, jak i tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bardziej skomplikowanych strategii i narzędzi automatyzacji marketingowej.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do samodzielnego planowania i tworzenia procesów marketing automation przy wykorzystaniu dedykowanych programów. Celem usługi jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu e-mail marketingu, które pomogą w samodzielnyym budowaniu grupy docelowej i wysyłaniu do nich newslettera.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rola e-mail marketingu i automatyzacji. | Kryteria weryfikacji Analizuje audyt celem oceny potencjału wprowadzenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje dostępne narzędzia na rynku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zalety, wady i możliwości każdego narzędzia oraz praktyczne wskazówki dotyczące wyboru odpowiednich rozwiązań dla Twojej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym realizowana jest w godzinach dydaktycznych 45 min.
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Liczbę godzin praktycznych: 12h
Liczna godzin teoretycznych: 4h
Metody pracy: wykłady, dyskusje z uczestnikami i case study uczestników, ćwiczenia indywidualne, videorozmowa, współdzielenie ekranu, interaktywny chat za pomocą, którego będą przesyłane linki do podstron i omawianych tematów.
Aby realizacja usługi pozwoliła osiągnąć cel główny, warunkiem jest zaangażowanie uczestnika w różnorodne formy pracy podczas szkolenia.
I DZIEŃ
Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji)
Blok I-Wprowadzenie do automatyzacji marketingu- teoria- rozmowa na żywo
- Definicja i rola automatyzacji marketingu
- Fakty i mity o marketing automation
- Analiza i audyt celem oceny potencjału wprowadzenia automatyzacji
- Omówienie zalet, wad i możliwości każdego narzędzia oraz praktyczne wskazówki dotyczące wyboru odpowiednich rozwiązań dla Twojej firmy.
- Korzyści z wdrożenia marketing automation
Blok II-Narzędzia do automatyzacji marketingu- teoria+ praktyka- rozmowa na żywo, ćwiczenia
- Przegląd wybranych narzędzi na rynku
- Jak wybrać odpowiednią platformę?
- Praktyczne wskazówki do opracowywania spersonalizowanej strategii automatyzacji marketingu.
- Personalizacja dynamiczna
Blok III- Automatyzacja social media- praktyka- ćwiczenia
- Wykorzystanie narzędzi do planowania i publikowania treści - (m.in. HootSuite, soTrender, ManyChat)
- Monitorowanie i reagowanie na interakcje
- Integracja narzędzia marketing automation z Meta i Google Ads
Blok IV-Case studies i best practices. Raportowanie, testowanie, optymalizacja - praktyka- ćwiczenia
I część - Case studies i best practices
- Przykładowe ścieżki i procesy
- Tworzenie sekwencji maili i bardziej zaawansowanych workflow
- Najlepsze praktyki w automatyzacji marketingu
II część - Raportowanie, testowanie, optymalizacja
- Znaczenie testów A/B w procesach marketing automation
- Retencja klienta i strategie utrzymania klienta
- Automatyzacja obsługi posprzedażowej
- Wykorzystanie analizy predykcyjnej w marketingu
II DZIEŃ
Blok I- E-mail marketing a automatyzacja. Jak budować listę subskrybentów? Jak tworzyć angażujący content w kampaniach e-mail marketingowych? Teoria-rozmowa na żywo
I część - E-mail marketing a automatyzacja
- Rola e-mail marketingu i automatyzacji.
- Analiza i audyt celem oceny potencjału wprowadzenia automatyzacji.
- Przegląd dostępnych narzędzi na rynku.
- Omówienie zalet, wad i możliwości każdego narzędzia oraz praktyczne wskazówki dotyczące wyboru odpowiednich rozwiązań dla Twojej firmy.
II część - Jak budować listę subskrybentów?
- Strategie pozyskiwania subskrybentów
- Data Ethics - jak gromadzić dane w sposób etyczny?
- Higiena bazy i jej bezpieczeństwo
- Budowa skutecznego formularza zapisu - dobre praktyki
Blok II - Jak tworzyć angażujący content w kampaniach e-mail marketingowych? Personalizacja, segmentacja i monetyzacja - teoria + praktyka
I część Jak tworzyć angażujący content w kampaniach e-mail marketingowych?
- Psychologia czytelnika e-maili
- Sekrety copywritingu w e-mail marketingu I formy komunikacji z klientem
- Przykłady newsletterów, mailingów i wiadomości transakcyjnych. Przegląd trendów.
- Elementy kreacji e-mail.
- Jak nie trafić do spamu?
II część - Personalizacja, segmentacja i monetyzacja
- Zrozumienie roli personalizacji w e-mail marketingu
- Sposoby segmentacji bazy
- Scoring i predykcje oparte na sztucznej inteligencji
- Potencjał kampanii automatycznych. Jak zarabiać na „newsletterze”?
Blok III -Testowanie, optymalizacja i analiza danych - teoria+ rozmowa na żywo
- Kiedy wysyłać e-maile? Znaczenie grup kontrolnych i testów A/B w działaniach marketingowych.
- Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) w e-mail marketingu.
- Optymalizacja kampanii, dzięki danym.
- Trendy w działaniach analitycznych - kierunki rozwoju
Blok IV- Newsletter krok po kroku - warsztat na wybranym narzędziu (MailChimp, Get Response) - ćwiczenia
Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Test walidacyjny przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Blok I-Wprowadzenie do automatyzacji marketingu- teoria- rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Blok II-Narzędzia do automatyzacji marketingu- teoria+ praktyka- rozmowa na żywo, ćwiczenia | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa 15 min | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Blok III- Automatyzacja social media- praktyka- ćwiczenia | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Blok IV-Case studies i best practices. Raportowanie, testowanie, optymalizacja - praktyka- ćwiczenia | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Blok I- E-mail marketing a automatyzacja. Jak budować listę subskrybentów? Jak tworzyć angażujący content w kampaniach e-mail marketingowych? Teoria-rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Blok II - Jak tworzyć angażujący content w kampaniach e-mail marketingowych? Personalizacja, segmentacja i monetyzacja - teoria + praktyka | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa 15 min | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Blok III -Testowanie, optymalizacja i analiza danych - teoria+ rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Blok IV- Newsletter krok po kroku - warsztat na wybranym narzędziu (MailChimp, Get Response) - ćwiczenia | Prowadzący Magdalena Szmidt | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Test walidacyjny po szkoleniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Szmidt
Ekspertka online marketingu, specjalizująca się w obszarze automatyzacji marketingu i social media z ponad 13-letnim doświadczeniem w branży.
Jako Specjalista ds. Marketing Automation w TVN.Warner Bros.Discovery projektuje efektywne ścieżki anti-churnowe, wykorzystując narzędzia marketing automation, opierając się na analizie danych i testach A/B.
Prowadzi własną działalność od 2017 roku. Wspiera małych i średnich przedsiębiorców w budowie wizerunku online. Praktyczne doświadczenie przekłada na prelekcje na konferencjach, np. Social Media Best Practices 2023 zorganizowanej przez Puls Biznesu oraz na blogu: https://magdalenaszmidt.com/blog/ , gdzie dzieli się wiedzą z obszaru mediów społecznościowych, automatyzacji marketingu, marketingu politycznego oraz fotografii.
Najnowsza publikacja na łamach branżowego medium to artykuł na temat potencjału Big Data w e-mail marketingu: https://nowymarketing.pl/a/37254,mailing-is-dead-not-anymore-o-potencjale-big-data-w-e-mail-marketingu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- e-book w formacie pdf zawierający materiały z prezentacji
- bibliografia w postaci polecanych materiałów, książek oraz artykułów
Warunki uczestnictwa
Wymogi unijne związane z realizacją szkolenia z dofinansowaniem:
- Logowanie się pełnym imieniem i nazwiskiem
- Włączona kamera oraz dostęp do mikrofonu
Niespełnienie powyższych może skutkować brakiem dofinansowania
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80%- 100% (w zależności od programu dofinansowania i podpisanej umowy z Operatorem) zajęć usługi rozwojowej
- W ramach realizacji usług szkoleniowych, Organizator utrwala wizerunek Uczestników w formie nagrań wideo, fotografii lub innych materiałów audiowizualnych wyłącznie w celach archiwizacyjnych, kontrolnych oraz dokumentacyjnych związanych z projektem dofinansowanym.
- Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie jego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
- Organizator nie udostępnia nagrań Uczestnikom po szkoleniu.
Regulamin świadczenia usług szkoleniowych znajduje się na stronie:
https://digitalbrand.com.pl/
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Jak się przygotować do szkolenia aby było dla Ciebie jeszcze bardziej efektywne?
- Rekomendujemy, aby podczas szkolenia móc korzystać z dwóch monitorów – na jednym, żeby była wyświetlane szkolenie i prezentowane funkcjonalności, na drugim będą Państwo mogli pracować niemalże jednocześnie wraz z Trenerem. Drugim monitorem może być drugi komputer, telewizor lub tablet lub telefon.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Rekomendowane warunki techniczne:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
- Szkolenie realizowane jest na platformie ClickMeeting. 3 dni przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają link do szkolenia.
- Link jest aktywny od rozpoczęcia szkolenia do daty jego zakończenia
- Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Należy korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.
- Aby mieć pewność, że możemy wziąć udział w wydarzeniu bez jakichkolwiek problemów, warto przed szkoleniem sprawdzić działanie platformy, dźwięku i kamery za pomocą udostępnionego podczas logowania Testu konfiguracji systemu i postępować zgodnie z instrukcją
- Działająca kamera i mikrofon w celu POTWIERDZENIA I UDOKUMENTOWANIA SWOJEJ OBECNOŚCI PODCZAS SZKOLENIA (warunek obligatoryjny dla szkoleń z dofinansowaniem)
- Urządzenie pozwalające na swobodny udział w szkoleniu (laptop/tablet/telefon – preferowany laptop/komputer)
- Stabilne połączenie z Internetem
- Rekomendujemy, aby podczas szkolenia móc korzystać z dwóch monitorów – na jednym, żeby była wyświetlane szkolenie i prezentowane funkcjonalności, na drugim będą Państwo mogli pracować niemalże jednocześnie wraz z Trenerem. Drugim monitorem może być drugi komputer, telewizor lub tablet.
Instrukcja “Jak korzystać z programu Clickmeeting” znajduje się na stronie:
- w formie filmu instruktażowego:
https://www.youtube.com/watch?v=BCq6KzIVhdo - w formie Instrukcji pdf na stronie
https://digitalbrand.com.pl/