Python / Etap II / Python dla średnio zaawansowanych - szkolenie
Python / Etap II / Python dla średnio zaawansowanych - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Kierunek - Rozwój, FELB.06.08-IZ.00-0083/24
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest zarówno osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży IT, chcących nabyć umiejętności programowania w języku Python na poziomie średnio zaawansowanym i wykorzystać ją w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i etatu.
Usługa rozwojowa adresowa również dla Uczestników projektów, m.in.:
- Małopolski pociąg do kariery
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek – Rozwój
- Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Lubuskie Bony Rozwojowe
- Usługi rozwojowe dla mieszkańców województwa lubuskiego
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji30-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Python / Etap II / Python dla średnio zaawansowanych", prowadzi do nabycia specjalistycznych kompetencji w obszarze tematycznym szkolenia i przygotowuje do samodzielnego i prawidłowego wykonywania obowiązków w zakresie programowania na poziomie średnio zaawansowanym z wykorzystaniem języka Python.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje typy zmiennych, funkcji i argumentów funkcji. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje typ zmiennej w podanym fragmencie kodu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przeznaczenie konstruktorów z modułu typing. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje biblioteki 'typing' i 'mypy'. | Kryteria weryfikacji Stosuje adnotacje typów z biblioteki 'typing' w kodzie Pythona. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje narzędzie mypy jako program do statycznej analizy typów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy czytelne i dokładne docstringi opisujące cel funkcji, klasy i modułów.Kryteria weryfikacji: | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawne zasady tworzenia docstringów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pracuje z docstringami typu reStructuredText i potrafi generować dokumentację na podstawie docstringu za pomocą narzędzi takich jak Sphinx. | Kryteria weryfikacji Wskazuje możliwość formatowania docstringów w konwencji reStructuredText. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia do generowania dokumentacji na podstawie docstringów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przestrzega podstawowych zasad stylu zgodnie z PEP-8, zarządzając nazewnictwem, długością linii, wcięciami, pustymi liniami i odstępami. | Kryteria weryfikacji Określa standardy języka Python dotyczący formatowania kodu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z narzędzi do autoformatowania, takich jak Black, Blue, autopep8, yapf, i integruje je z edytorami kodu. | Kryteria weryfikacji Wskazuje i integruje narzędzia automatycznej analizy kodu wśród różnych narzędzi programistycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Obsługuje wyjątki, stosując konstrukcje try, except, finally, oraz raise.Kryteria weryfikacji: | Kryteria weryfikacji Stosuje konstrukcje try, except, finally do obsługi wyjątków w kodzie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pracuje z testami jednostkowymi, wykorzystując moduły doctest i pytest tworzy testy, testuje przypadki graniczne i izolację. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przeznaczenie testów jednostkowych w procesie programowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje koncepcje programowania obiektowego, tworzy klasy i instancje, inicjalizuje obiekty, zarządza atrybutami klasowymi i instancyjnymi oraz korzysta z getterów i setterów. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje metodę konstruktora klasy w Pythonie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pracuje z metodami instancji, statycznymi i klasowymi, stosuje dekoratory, oraz tworzy konstruktory i destruktory, zarówno z domyślnymi jak i z parametrami. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje cechy metod statycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia proces tworzenia konstruktorów i destruktorów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Korzysta z metod specjalnych, włączając str, repr, len, getitem, setitem, i interakcję z obiektami. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje metody specjalne wpływające na prezentację obiektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeładowuje operatory, w tym arytmetyczne, porównania, logiczne, oraz rozumie ich zastosowania i ograniczenia. | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposób przeładowania operatorów w Pythonie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozumie zastosowania i ograniczenia związane z przeładowywaniem operatorów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dokonuje konwersji między typami oraz rzutowania typów. | Kryteria weryfikacji Wykonuje konwersje między różnymi typami danych w sposób bezpieczny i efektywny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje rzutowanie typów w przypadkach, gdy jest to konieczne lub uzasadnione. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje metody dla stringów, list, zbiorów i słowników. | Kryteria weryfikacji Wykonuje konwersje między różnymi typami danych w sposób bezpieczny i efektywny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje rzutowanie typów w przypadkach, gdy jest to konieczne lub uzasadnione. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Pracuje z metodami krotek oraz korzysta z operacji na zbiorach i słownikach. | Kryteria weryfikacji Stosuje operacje na zbiorach i słownikach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dodaje, usuwa i aktualizuje elementy w słownikach, a także stosuje metodę get. | Kryteria weryfikacji Określa działanie metody słownika get(). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży IT oraz osób, chcących nabyć umiejętności programowania w języku Python i wykorzystać ją w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i etatu. Ramowy plan kształcenia: I.Jakość kodu. (teoria+praktyka)
II. Testowanie. (teoria+praktyka)
III. Programowanie obiektowe. (teoria+praktyka)
IV. Kontenery i stringi. (teoria+praktyka)
Szkolenie trwa 32 godziny dydaktyczne (przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi rozwojowej) i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 8-osobowych. Każdy uczestnik realizujący szkolenie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym ma możliwość otrzymania od nas (za pośrednictwem kuriera) wyposażenie stanowiska szkoleniowego (po ukończeniu szkolenia sprzęt zostaje odebrany przez kuriera). Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych. Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój Zaakceptowano Regulamin "Małopolskiego Pociągu do Kariery" dla instytucji szkoleniowych. Wymagana jest frekwencja na poziomie 80%. Obecność na zajęciach potwierdza raport z platformy Zoom. Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem metod nauczania aktywizujących uczestników: dyskusja w grupie, burza mózgów, ćwiczenia. |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Jakość kodu. Wskazówki typów. Typy zmiennej, funkcji, argumentów funkcji. Biblioteki typing i mypy. Zaawansowane wskazówki typów. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia, testy.) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Docstring. Opisywanie celu funkcji, klas i modułów. Styl docstring (np. Google, NumPy, reStructuredText). Dokumentacja na podstawie docstringu (np. Sphinx). (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 PEP-8. Podstawowe zasady stylu. Nazewnictwo, długość linii, wcięcia. Puste linie i spacje. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Autoformatowanie. Narzędzia: Black, autopep8, yapf. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Linting. Narzędzia: pylint, flake8, pyright. Analiza statyczna kodu. Detekcja potencjalnych błędów i niedoskonałości. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Testowanie. Wyjątki. Obsługa błędów: try, except, finally, raise. Własne wyjątki. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Testy jednostkowe. Moduły (pytest, robot, unittest). Tworzenie testów. Testowanie przypadków granicznych. Mockowanie i izolacja. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Logi. Funkcja print. Logowanie do plików. Moduł logging. Poziomy logowania: DEBUG, INFO, WARNING, ERROR, CRITICAL. Formatowanie logów. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Programowanie obiektowe. Klasa i obiekt. Tworzenie klas i instancji. Inicjalizacja obiektu. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Atrybuty. Atrybuty klasowe i instancji. Gettery i settery. Atrybuty prywatne i chronione. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Metody. Metody instancji, statyczne, klasowe. Dekoratory. Konstruktor i desttruktor. init i del. Tworzenie obiektów z parametrami. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Metody dunder. str, repr, len, getitem, setitem. Interakcja z obiektami. Przeładowanie operatorów. Operatory arytmetyczne, porównania, logiczne. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Konwersje. Konwersje między typami. Rzutowanie typów. Kontenery i stringi. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Metody stringów. Użycie metod: split, join, replace, find, count, etc. Funkcje związane z wielkością liter: upper, lower, capitalize, title, etc. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Metody krotek. Metody count, index. Metody list. Dodawanie i usuwanie elementów. Sortowanie i reorganizacja. (Wykłady, dyskusja, ćwiczeni) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Przerwa. | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Metody i operatory zbiorów. Dodawanie i usuwanie elementów. Operacje: union, intersection, difference, issubset, issuperset, etc. Metody słowników. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia, testy.) | Prowadzący Karol Kołodziejczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 936,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 123,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karol Kołodziejczyk
Doświadczenie zawodowe:
• 5 lat prowadzenia własnej działalności w branży informatycznej. Doświadczenie szkoleniowe:
• 3 lata pracy jako nauczyciel programowania w technikum i instruktor programowania na kursach zawodowych w TEB Edukacja.
• 3 lata doświadczenia szkoleniowego w zakresie HTML/CSS & JavaScript.
• 1 rok pracy jako nauczyciel programowania w Technikum Technologii Cyfrowych.
Wykształcenie: Techniczne - technik informatyk.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Całość opracowanych materiałów składa się z: opisów, ćwiczeń, poleceń, komend, procedur i zdjęć. Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Każdy uczestnik realizujący szkolenie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym ma możliwość otrzymania od nas wyposażenia stanowiska szkoleniowego:
- jednostka sprzętowa z niezbędnym oprogramowaniem, peryferia
W/w wyposażenie stanowiska szkoleniowego jest przesłane i następnie odebrane od uczestnika "zdalnego w czasie rzeczywistym" po ukończeniu szkolenia za pośrednictwem kuriera.
Informacje dodatkowe
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70%.
Szkolenie trwa przez 4 dni, co stanowi łącznie 32 godziny dydaktyczne (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi).
Pierwsza przerwa zaczyna się 10:15 i kończy 10:30.
Druga przerwa zaczyna się 12:00 i kończy 12:45.
Trzecia przerwa zaczyna się 14:15 i kończy 14:30.
Szkolenie rozpoczyna się pre-testem weryfikującym początkową wiedzę uczestnika usługi rozwojowej i zakończone jest wewnętrznym egzaminem (post-test) weryfikującym i potwierdzającym pozyskaną wiedzę, pozytywne jego zaliczenie honorowane jest certyfikatem potwierdzającym jego ukończenie i uzyskane efekty kształcenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- Do połączenia zdalnego w czasie rzeczywistym pomiędzy uczestnikami, a trenerem służy program “Zoom Client for Meetings” (do pobrania ze strony https://zoom.us/download).
- Komputer/laptop z kamerką internetową z zainstalowanym klientem Zoom, minimum dwurdzeniowy CPU o taktowaniu 2 GHz.
- Mikrofon i słuchawki (ewentualnie głośniki).
- System operacyjny MacOS 10.7 lub nowszy, Windows 7, 8, 10, Linux: Mint, Fedora, Ubuntu, RedHat.
- Przeglądarkę internetowa: Chrome 30 lub nowszy, Firefox 27 lub nowszy, Edge 12 lub nowszy, Safari 7 lub nowsze.
- Dostęp do internetu. Zalecane parametry przepustowości łącza: min. 5 Mbps - upload oraz min. 10 Mbps - download, zarezerwowane w danym momencie na pracę zdalną w czasie rzeczywistym. Umożliwi to komfortową komunikację pomiędzy uczestnikami, a trenerem. Link umożliwiający dostęp do szkolenia jest aktywny przez cały czas jego trwania, do końca zakończenia danego etapu szkolenia. Każdy uczestnik będzie mógł użyć go w dowolnym momencie trwania szkolenia.