Zasady rozliczania wyodrębnionej ewidencji księgowej w projektach unijnych.
Zasady rozliczania wyodrębnionej ewidencji księgowej w projektach unijnych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Finanse i doradztwo finansowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników komórek merytorycznych, finansowo-księgowych i innych zajmujących się ewidencją operacji współfinansowanych ze środków unijnych oraz dla pracowników instytucji kontrolujących beneficjentów w prowadzeniu wyodrębnionej ewidencji księgowej projektów unijnych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji10-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi nabycia do wiedzy dotyczącej zasad i sposobów prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla projektów finansowanych ze środków UE.Uczestnicy szkolenia poznają wymogi formalne dotyczące dokumentów rozliczających poniesione wydatki oraz zdobędą praktyczne wskazówki związane z ewidencją księgową operacji unijnych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:• Omówienie podstaw prawnych (unijnych i krajowych) regulujących rachunkowość w projektach współfinansowanych ze środków unijnych. • Omówienie dokumentów regulujących ewidencję księgową, takich jak polityka rachunkowości, zakładowy plan kont oraz instrukcja obiegu dokumentów. • Wyodrębnienie ewidencji księgowej oraz stosowania dodatkowych kont księgowych i kodów księgowych. • Rodzaje i elementy dowodów księgowych dokumentujących wydatki w projektach unijnych. • Ewidencja środków trwałych i wyposażenia oraz zasad naliczania amortyzacji. • Zasady ewidencjonowania wkładu własnego (pieniężnego i niepieniężnego). | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-Omawia podstawy prawne (unijne i krajowe) regulujące rachunkowość w projektach współfinansowanych ze środków unijnych, wskazując kluczowe akty prawne i ich zastosowanie. - Wskazuje i opisuje dokumenty regulujące ewidencję księgową, takie jak polityka rachunkowości, zakładowy plan kont oraz instrukcja obiegu dokumentów. - Wyjaśnia zasady wyodrębniania ewidencji księgowej oraz stosowania dodatkowych kont księgowych i kodów księgowych. - Identyfikuje i charakteryzuje rodzaje dowodów księgowych (zewnętrznych i wewnętrznych) oraz ich elementy niezbędne do dokumentowania wydatków w projektach unijnych. - Opisuje zasady ewidencji środków trwałych i wyposażenia oraz sposoby naliczania amortyzacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:• podatkowa księga przychodów i rozchodów oraz klasyfikacja kosztów i przychodów • dowody księgowe, zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. • Ewidencjonowanie środków trwałych i wyposażenia oraz naliczanie amortyzacji zgodnie z obowiązującymi zasadami. • wkład własny w księgach rachunkowych. • błędy księgowe zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami rachunkowości. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Prawidłowo prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów oraz klasyfikował koszty i przychody zgodnie z obowiązującymi przepisami. - Sporządza, analizuje i weryfikuje dowody księgowe (zewnętrzne i wewnętrzne) w kontekście dokumentowania wydatków w projektach unijnych. - Poprawnie ewidencjonuje środki trwałe i wyposażenie oraz naliczał amortyzację zgodnie z zasadami rachunkowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, które wliczają się w czas trwania usługi
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 każdego dnia według harmonogramu:
Dzień I
Godz.09:00-09.10 - PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz.09:10-10.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
1. Podstawy prawne (unijne i krajowe) związane z prowadzeniem rachunkowości w projektach współfinansowanych ze środków unijnych.
Godz.10:30-10.45 - przerwa
Godz.10.45-12.00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
2. Zasady prowadzenia księgowości projektów unijnych wynikające z przepisów:
• Ustawy o Rachunkowości
• Umów o dofinansowanie w projektach unijnych.
Godz.12.00-12.20 - przerwa
Godz.12:20-13.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
3. Dokumenty regulujące sposób prowadzenia ewidencji księgowej:
• Polityka rachunkowości
• Zakładowy Plan Kont
• Instrukcja obiegu, kontroli i archiwizacji dokumentów.
Godz.13.30-13.45 - przerwa
Godz.13.45-15.00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
4. Podatkowa księga przychodów i rozchodów:
• szczegółowe zasady prowadzenia księgi,
• koszty w podatkowej księdze przychodów i rozchodów,
• przychody w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Dzień II
Godz.09:00-10.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
5. Sposoby prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej w podmiotach:
• dodatkowe konta księgowe,
• kod księgowy.
Godz.10:30-10.45 - przerwa
Godz.10.45-12.00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
6. Dowody księgowe, ich elementy i rodzaje dokumentujące wydatki w projektach unijnych:
• Dokumenty zewnętrzne (np. faktury, noty)
• Dokumenty wewnętrzne (np. wyciąg bankowy, RK, KW, KP).
Godz.12.00-12.20 - przerwa
Godz.12:20-13.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
7. Ewidencja środków trwałych i wyposażenia w przedsiębiorstwie:
• podstawowe zasady ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych i pozostałego wyposażenia w jednostkach,
• zasady i sposoby naliczania amortyzacji środków trwałych.
8. Ewidencja wkładu własnego:
• Wkład pieniężny
• Wkład niepieniężny
Godz.13.30-13.45 - przerwa
Godz.13.45-14.40 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
9. Najczęściej pojawiające się błędy w ewidencji księgowej dotyczące projektów realizowanych ze środków unijnych.
10. Zasady poprawiania błędów księgowych:
• poprawianie błędów na bieżąco,
• poprawianie błędów po zamknięciu roku obrotowego.
Godz.14.40-14.50 – POST TEST walidacja usługi
Godz.14.50-15.00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 12-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 1. Podstawy prawne (unijne i krajowe) związane z prowadzeniem rachunkowości w projektach współfinansowanych ze środków unijnych | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 2. Zasady prowadzenia księgowości projektów unijnych wynikające z przepisów: | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 przerwa | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 3. Dokumenty regulujące sposób prowadzenia ewidencji księgowej: | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 4. Podatkowa księga przychodów i rozchodów: | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 5. Sposoby prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej w podmiotach: | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 6. Dowody księgowe, ich elementy i rodzaje dokumentujące wydatki w projektach unijnych: | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 7. Ewidencja środków trwałych i wyposażenia w przedsiębiorstwie: | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 9. Najczęściej pojawiające się błędy w ewidencji księgowej dotyczące projektów realizowanych ze środków unijnych. 10. Zasady poprawiania błędów księgowych: | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 709,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 142,48 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 115,83 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Ciura-Sierota
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.