Diagnostyka Funkcjonalna w treningu - ProFi Academy
Diagnostyka Funkcjonalna w treningu - ProFi Academy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
W szkoleniu może wziąć udział każda osoba, która ukończyła 18 rok życia (w tym osoby fizyczne, pracownicy i osoby prowadzące MMŚP) oraz nie ma przeciwwskazań do wysiłku fizycznego oraz spełnia jeden z poniższych wymogów:
- posiada uprawnienia Instruktora Siłowni/Trenera Personalnego/Medycznego/Instruktora Fitness
- ukończyła szkołę wyższą o profilu sportowym lub medycznym np. wychowanie fizyczne, fizjoterapia, rekreacja ruchowa
Diagnostyka Funkcjonalna w Treningu to kompleksowe szkolenie dla trenerów i fizjoterapeutów. Uczestnik nauczy się patrzeć na ciało z perspektywy funkcji, a nie tylko struktury. Dzięki testom, analizie wzorców ruchowych i zrozumieniu biomechaniki, zlokalizuje źródło problemu i dobierze skuteczne ćwiczenia naprawcze. To klucz do efektywnej pracy, bez zgadywania i bez ryzyka pogorszenia stanu klienta.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Diagnostyka Funkcjonalna w Treningu – ProFi Academy” przygotowuje do samodzielnego wykonywania oceny funkcjonalnej ciała, identyfikowania dysfunkcji ruchowych oraz doboru ćwiczeń w celu poprawy jakości treningu i minimalizacji ryzyka kontuzji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Przeprowadza wywiad umożliwiający długofalową współpracę z klientem | Kryteria weryfikacji Dobiera pytania adekwatne do celu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje potrzeby klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje wyniki rozmowy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Diagnozuje dysfunkcje układu ruchu z wykorzystaniem anatomii palpacyjnej | Kryteria weryfikacji Lokalizuje struktury anatomiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje nieprawidłowości | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki palpacyjne zgodnie z procedurami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Formułuje trafne wnioski diagnostyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki mobilizacji w celu przywrócenia ruchomości | Kryteria weryfikacji Dobiera technikę do rodzaju ograniczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje mobilizacje zgodnie z zasadami bezpieczeństwa | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Ocena efektu bezpośredniego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wykonuje techniki rozluźniania mięśniowo-powięziowego | Kryteria weryfikacji Identyfikuje obszary napięć | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią technikę | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Opisuje rozluźnianie zgodnie z procedurą | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Przeprowadza ocenę funkcjonalną klienta | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie testy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza je zgodnie z procedurą | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wyniki testów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Formułuje zalecenia terapeutyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Analizuje ciało klienta w kontekście funkcji, a nie wyłącznie struktury | Kryteria weryfikacji Interpretuje wzorce ruchowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia powiązania między funkcją a objawem | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje ograniczenia w globalnym wzorcu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Dobiera i interpretuje testy funkcjonalne do konkretnego problemu | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje odpowiedni test do danego przypadku | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza testy zgodnie z procedurą | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wyniki testu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje kompensacje i słabe ogniwa w wzorcach ruchowych | Kryteria weryfikacji Obserwuje jakość ruchu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje kompensacje w ciele | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Lokalizuje źródło osłabienia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje wnioski diagnostyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje ćwiczenia korekcyjne odpowiednio do zdiagnozowanego problemu | Kryteria weryfikacji Dobiera ćwiczenia do dysfunkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje ćwiczenia zgodnie z techniką | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uwzględnia możliwości klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje efektywność interwencji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Analizuje technikę podstawowych ćwiczeń siłowych pod kątem funkcji i wzorców | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę przysiadu, martwego ciągu i wyciskania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje błędy techniczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Proponuje korekty | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady tensegracji i integracji strukturalnej w pracy z ciałem | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady tensegracji i integracji strukturalnej w pracy z ciałem | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Objaśnia ich znaczenie w stabilności i ruchu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Łączy teorię z praktyką treningową | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ na planowanie ćwiczeń | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupa docelowa:
W szkoleniu może wziąć udział każda osoba, która ukończyła 18 rok życia (w tym osoby fizyczne, pracownicy i osoby prowadzące MMŚP) oraz nie ma przeciwwskazań do wysiłku fizycznego oraz spełnia jeden z poniższych wymogów:
posiada uprawnienia Instruktora Siłowni/Trenera Personalnego/Medycznego/Sportowego/Instruktora Fitness
ukończył/a szkołę wyższą o profilu sportowym lub medycznym np. wychowanie fizyczne, fizjoterapia, rekreacja ruchowa
Szkolenie skierowane jest do trenerów personalnych, instruktorów fitness i fizjoterapeutów, którzy chcą nauczyć się diagnozować wzorce ruchowe, eliminować dysfunkcje i budować progresję treningową, która realnie wpływa na sprawność klientów. Uczestnik poznaje fundamenty treningu wielopłaszczyznowego, pracy w różnych łańcuchach biokinematycznych oraz metody unikania przeciążeń i kontuzji.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest w grupie maksymalnie 20 osobowej. Szkolenie odbędzie się na siłowni i sali fitness wyposażonej w specjalistyczny sprzęt w tym w maszyny do ćwiczeń oraz niezbędny sprzęt treningowy potrzebny do przeprowadzenia treningu funkcjonalnego taki jak maty, hantle, powerbandy, minibandy, bosu, kettlebells, taśmy podwieszane, sztangi, drążek do podciągania czy skrzynia.
Podczas zajęć będą wykorzystywane metody interaktywne takie, jak dyskusje grupowe, burze mózgów czy praca w małych grupach.
Usługa jest prowadzona w trybie godzin zegarowych (1h=60 min). W czas trwania usługi wliczone są przerwy 20 minutowe. Przerwy wliczone są do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi). Przewidziana jest minimum 1 przerwa dwudziestominutowa.
Sposób organizacji szkolenia: Zajęcia teoretyczne będą się odbywać w sali fitness z wykorzystaniem rzutnika, na którym wyświetlana będzie prezentacja szkoleniowa. Zajęcia praktyczne odbędą się głownie w siłowni oraz w sali fitness.
zajęcia teoretyczne – liczba godzin zegarowych: 6 godzin i 30 minut.
zajęcia praktyczne – liczba godzin zegarowych: 4 godziny i 50 minut.
przerwy – liczba godzin zegarowych: 2 x 20 minut
walidacja – liczba godzin zegarowych: 1 godzina
MODUŁ I - Diagnostyka funkcjonalna w Treningu - Dzień 1
- Jak działa ludzkie ciało? - Anatomia i biomechanika.
- Najczęstsze dolegliwości, z którymi zmagają się podopieczni - dyskopatia, bóle barków, kręgosłupa, rwa kulszowa, kolano skoczka, ITBS, bóle stawowe i wiele innych.
- Czerwone flagi - kiedy wymagana będzie konsultacja z innymi specjalistami?
- Ocena postawy podczas spoczynku.
- Centrum ciała – miejsce, od którego warto rozpocząć diagnostykę.
- Rola rozgrzewki w procesie treningowym - czy jest aż tak ważna?
- Diagnostyka funkcjonalna - jak dobierać odpowiednie testy i kiedy je stosować?
MODUŁ II - Diagnostyka funkcjonalna w Treningu - Dzień 2
- Analiza wzorców ruchowych na przykładzie podstawowych ćwiczeń: przysiad, wyciskanie horyzontalne i wertykalne , martwy ciąg, podciąganie, wiosłowanie, wykroki, spacer farmera.
- Ocena ruchu i słabych ogniw podczas ćwiczeń.
- Teoria tensegracji i integracji strukturalnej – globalne spojrzenie na ciało.
- Zastosowanie ćwiczeń korekcyjnych dla danego przypadku.
- Aktywacja/mobilizacja tkanek i stawów poprzez ćwiczenia i narzędzia typu roller, gumy, obciążenie zewnętrzne.
- Kompetencje trenera - co może, a czego nie podczas pracy z klientem.
Moduł III - Walidacja
Proces walidacji:
Osoba walidująca nie bierze udziału w procesie edukacyjnym. Będzie włączona dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się. Nie bierze bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Harmonogram:
Harmonogram może ulec zmianie - zgodnie z Regulaminem BUR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 MODUŁ I: Jak działa ludzkie ciało? – Anatomia i biomechanika | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 MODUŁ I: Najczęstsze dolegliwości klientów: bóle kręgosłupa, barków, kolan, ITBS itd. | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 MODUŁ I: Czerwone flagi – kiedy klient powinien trafić do innego specjalisty? | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 PRZERWA | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 MODUŁ I: Ocena postawy podczas spoczynku – obserwacja i interpretacja | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:35 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 MODUŁ I: Centrum ciała – od czego zacząć diagnostykę? | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:35 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 MODUŁ I: Rola rozgrzewki w treningu – praktyka i omówienie | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:20 | Godzina zakończenia 17:10 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 MODUŁ I: Diagnostyka funkcjonalna – wybór i zastosowanie testów | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:10 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 MODUŁ II: Analiza wzorców ruchowych: przysiad, martwy ciąg, wykroki, wiosłowanie, itp. | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 MODUŁ II: Ocena słabych ogniw – obserwacja jakości ruchu | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 MODUŁ II: Teoria tensegracji i integracji strukturalnej – podejście globalne | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 PRZERWA | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 MODUŁ II: Dobór ćwiczeń korekcyjnych do indywidualnych przypadków | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 MODUŁ II: Aktywacja/mobilizacja: wykorzystanie rollera, gum, obciążeń | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 MODUŁ II: Narzędzia trenera – granice kompetencji i odpowiedzialności | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 MODUŁ II: Zastosowanie wiedzy w praktyce – case study i sesja Q&A | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Moduł III - Walidacja | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 91,54 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 91,54 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Damian Archacki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały w wersji elektronicznej. Materiały będą dostępne w panelu klienta po zarejestrowaniu się na stronie https://profiacademy.pl
Prezentacje:
- Diagnostyka Funkcjonalna w Treningu
Warunki uczestnictwa
W szkoleniu może wziąć udział każda osoba, która ukończyła 18 rok życia (w tym osoby fizyczne, pracownicy i osoby prowadzące MMŚP) oraz nie ma przeciwwskazań do wysiłku fizycznego oraz spełnia jeden z poniższych wymogów:
- posiada uprawnienia Instruktora Siłowni/Trenera Personalnego/Medycznego/Instruktora Fitness
- ukończyła szkołę wyższą o profilu sportowym lub medycznym np. wychowanie fizyczne, fizjoterapia, rekreacja ruchowa
Informacje dodatkowe
Karta wraz ze wszystkimi danymi będzie zaktualizowana na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zgodnie z regulaminem BUR.
Uczestnik ma obowiązek uczestnictwa w minimum 80% zajęć, aby podejść do walidacji. Frekwencja będzie sprawdzana za pomocą listy obecności.
Usługa Rozwojowa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 nr 54 poz. 535 z późn. zm.) jako usługa kształcenia zawodowego finansowana w co najmniej 70% ze środków publicznych.
www.profiacademy.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala fitness, siłownia, szatnie, toalety.