Rolki (reels) z wykorzystaniem AI na Instagramie, Facebooku i TikToku jako narzędzie budowania społeczności, promocji marki i sprzedaży w duchu odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju.
Rolki (reels) z wykorzystaniem AI na Instagramie, Facebooku i TikToku jako narzędzie budowania społeczności, promocji marki i sprzedaży w duchu odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
DO KOGO SKIEROWANE JEST SZKOLENIE?
- Specjalistów ds. marketingu, social mediów i komunikacji, pracujących w organizacjach społecznych, firmach lub instytucjach, które stawiają na autentyczny przekaz i działania zgodne z ideą less waste/eko
- Twórców internetowych oraz freelancerów, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności w zakresie video contentu i AI
- Osób początkujących w tworzeniu reels i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w mediach społecznościowych, jak i tym, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bardziej zaawans. technik, narzędzi AI oraz strategii angażowania społeczności i promocji marki w duchu zrównoważonego rozwoju
Usługa dotyczy kształcenia zawodowego/przekwalifikowania zawodowego. Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych zamieszkujących lub pracujących na terenie woj. śląskiego, które poszukują adekwatnej usługi rozwojowej w celu zdobycia umiejętności zawod. niezbędnych do podjęcia, zmiany lub utrzymania pracy w sektorze zielonej gospodarki.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa: "Rolki (reels) z wykorzystaniem AI (...)"przygotowuje do samodzielnego i efektywnego tworzenia oraz publikowania treści wideo w formacie reels na platformach Instagram, Facebook i TikTok, z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji w celu budowania społeczności wokół marki firmy, produktu lub usługi, zwiększając zasięgi i sprzedaż w sposób odpowiedzialny, z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: definiuje różnice między reels astories i opisuje ich zastosowanie w komunikacji marketingowej. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia formaty reels i stories podwzględem funkcji, czasu trwania i algorytmu wyświetlania treści. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wiedza: charakteryzuje podstawowe funkcje i możliwości narzędzi AI wspierających proces tworzenia treści wideo. | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej trzy narzędzia AI i ich zastosowanie w procesie tworzeniareels | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wiedza: charakteryzuje wpływalgorytmów platform społecznościowych na zasięgi reels. | Kryteria weryfikacji Wskazuje 3 elementy tworzące „ekowizerunek” w reels | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wiedza: identyfikuje etapy tworzeniareels w Canvie z uwzględnieniem aspektów środowiskowych | Kryteria weryfikacji Wskazuje jakie działanie w Canvie może ograniczać czas i zasoby produkcyjne | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętność: Projektuje reelswspierające eko-markę lub inicjatywę CSR | Kryteria weryfikacji Przedstawia opis lub próbkę reels zeko-tematem oraz estetyką zielonej marki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: ocenia wpływ indywidualnych postępowań naśrodowisko | Kryteria weryfikacji definiuje przyjmowanie w życiu prywatnym postawy zorientowanej nazrównoważony rozwój i zastanawia się nad wpływem własnych zachowań na środowisko | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ PIERWSZY:
Moduł I. WSTĘP
- Czym jest reels i jak go wykorzystać w kontekście zielonej gospodarki przy budowaniu marki firmy, promocji oraz edukacji klientów
- Czym się różni od stories oraz jak budować więzi i zaangażowania z klientem w zrównoważonym rozwoju Jak działa algorytm reels, komu się pokazują, komu ogranicza zasięgi, jakich treści nie tworzyć
- Dlaczego warto je tworzyć i czy to remedium na wszystkie problemy z zasięgami. Jak dotrzeć do największej grupy odbiorców poprzez pokazanie „zielonego zaplecza” firmy.
- Wprowadzenie do AI: Jak sztuczna inteligencja zmienia tworzenie contentu
- Dlaczego marki ekologiczne powinny inwestować w Reels – promocja działań proekologicznych w formacie video
Moduł II. ROLKI (REELS) – NAJWAŻNIEJSZE ZASADY – TEORIA
- Najważniejsze zasady tworzenia rolek
- Dlaczego rolka czasami działa, a czasami nie. Rolki, które nie tylko przyciąganą uwagę ale i będą edukowały o ważnych kwestiach związanych z ekologią, społeczną odpowiedzialnością i zrównoważonym stylem życia.
- Podstawowe zasady, jak zwiększyć jakość wideo z wykorzystywaniem ekologicznych technik produkcji i edycji.
- Jak złapać uwagę widza, jak utrzymać uwagę, przykład zapętlonej rolki
- Jakie reels tworzyć, skąd brać pomysły na rolki i chwytliwe nagłówki, które przyciągną proekologicznego klienta.
- AI: Generowanie kreatywnych pomysłów z AI, które pomagają dotrzeć do klienta.
- Przykłady skutecznych reels promujących ideę zero waste, upcykling, eko-lifestyle
Moduł III. NARZĘDZIA I PRZYDATNE APLIKACJE
- Narzędzia i aplikacje przydatne w tworzeniu reels. Aplikacje w chmurze, które korzystają z odnawialnych źródeł energii.
- Nagrywanie siebie – wskazówki
- AI tools: ChatGPT, Canva AI, Runway, Lumen5. Tworzenie efektywnych procesów w kontekście zielonej gospodarki.
- Jak tworzyć treści z minimalnym śladem węglowym (np. lokalne nagrania, korzystanie z naturalnego światła)
Moduł IV. MUZYKA W ROLKACH
- Jakiej muzyki używać, czyli jak dźwięki przyrody, mogą skutecznie wprowadzać w klimat proekologiczny.
- Skąd brać muzykę
- Jak szukać muzyki. Szukanie muzyki poprzez tagi związane z naturą, medytacją lub dźwiękami otoczenia, które będą korespondować z zieloną ideologią.
- Co jeśli nie masz dostępu do całej muzyki
- Muzyka spoza Instagrama
- Jak synchronizować muzykę z wideo
- AI tools: Soundraw, Beatoven
- Muzyka jako element budowania eko-emocji (relaksująca, organiczna, instrumentalna). Jak wzmocnić odbiór emocjonalny i edukacyjny z klientem w zrównoważonym rozwoju.
Moduł V. REELS W PRAKTYCE
- Rolka od środka
- Praktyczne ćwiczenia:
- AI: Tworzenie opisów i hashtagów za pomocą sztucznej inteligencji
- Stworzenie rolki dla ekologicznego produktu / inicjatywy (ćwiczenie praktyczne)
Przewidywany czas trwania dnia szkoleniowego: 11h dydaktycznych z przerwami.
DZIEŃ DRUGI:
Moduł VI. PUBLIKACJA ROLKI – CIEKAWE EFEKTY W KILKA MINUT
- Publikacja rolki. Jak publikować rolki promujące zielone inicjatywy, ekologiczną modę, recykling, lokalne produkty czy odnawialne źródła energii.
- Dodawanie napisów, muzyki, współtworzenie rolek
- Kadrowanie, wersje robocze, okładki w duchu zrównoważonej estetyki
- Pokazywanie tekstu palcem, rozdzielenie tła, czyli jak podkreślić naturalne materiały, zrównoważone produkty lub miejsca związane z ekoturystyką.
- Zmiana kolorów przedmiotów
- AI tools: Pika, Captions.ai
- Minimalizm w edycji – jak nie „przeprodukować” treści
Moduł VII. ROLKA W CANVIE KROK PO KROKU
- Tworzenie projektu, montowanie, przejścia, animacje. Zastosowanie energooszczędnych metod pracy oraz promowanie cyfrowej dystrybucji treści zamiast druku.
- AI: Wykorzystanie Canva Magic Design do tworzenia storyboardów. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do szybkiego i bardziej efektywnego projektowania materiałów promujących zielone inicjatywy – zmniejszenie zużycia zasobów (np. papieru, energii, czasu pracy)
- Szablony do promowania wydarzeń ekologicznych, kampanii CSR, lokalnych inicjatyw
Moduł VIII. JAK ZWIĘKSZYĆ ZASIĘGI I ZAANGAŻOWANIE – HASHTAGI I STATYSTYKI
- Jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie
- Odpowiadanie rolką na komentarze
- Remiksowanie reels
- Gdzie szukać statystyk
- AI tools: Metricool, FeedHive
- Jak mierzyć efekty kampanii społecznych i eko-edukacyjnych
Moduł IX. OKŁADKA ROLKI W 30 SEKUND
- Okładka w Canvie i Instagramie, która przyciągnie klientów ceniących zrównoważony rozwój. Budowanie eko-wizeruneku marki
- AI: Canva Text to Image, generatory okładek - czyli jak zadbać o spójność wizualną z wartościami ekologicznymi?
- Jak tworzyć estetykę „eko” – kolory, symbole, emocje. Budowanie spójnej i autentycznej estetyki eko, która przemawia do świadomych konsumentów.
Moduł X. ROLKA NA TIKTOK
- Publikacja rolki na TikToku. Wskazówki dla osób pracujących w branżach działających proekologicznie lub planujących ci wprowadzenie.
- Porównanie AI i eko-trendów na TikToku i Instagramie
Moduł XI. WALIDACJA
Przewidywany czas trwania dnia szkoleniowego: 11h dydaktycznych z przerwami.
Łącznie: 22h dydaktyczne (wg organizatora kursu) = 16:30 h (wg automatycznego wyliczenia przez system BUR).
W ramach szkolenia nastąpi skonsolidowanie części teoretycznej z częścią praktyczną, dzięki którym na bieżąco i elastycznie będą dostosowywane i omawiane narzędzia i rozwiązania, w zależności od potrzeb grupy. Zakłada się realizację usługi w części teoretycznej o wymiarze 16 h dydakt. oraz części praktycznej o wymiarze 6h dydaktycznych (łącznie 22h dydaktyczne). Dzięki temu maksymalnie dostosowane zostaną najważniejsze zagadnienia do potrzeb i oczekiwań, jednocześnie zwracając uwagę na predyspozycje poszczególnych uczestników do funkcjonowania i radzenia sobie z poszczególnymi obszarami oraz tempo przyswajania wiedzy, a w konsekwencji konieczność ewentualnych powtórzeń materiału czy zmiana kolejności przygotowywanych zadań.
Warunki techniczne: Podczas części praktycznej uczestnicy będą pracować samodzielnie na stanowiskach komputerowych (laptop).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Moduł I. WSTĘP | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Moduł II. ROLKI (REELS) – NAJWAŻNIEJSZ E ZASADY – TEORIA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Moduł III. NARZĘDZIA I PRZYDATNE APLIKACJE | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Moduł IV. MUZYKA W ROLKACH | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Moduł V. REELS W PRAKTYCE | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Moduł VI. PUBLIKACJA ROLKI – CIEKAWE EFEKTY W KILKA MINUT | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Moduł VII. ROLKA W CANVIE KROK PO KROKU | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Moduł VIII. JAK ZWIĘKSZYĆ ZASIĘGI I ZAANGAŻOWANI E – HASHTAGI I STATYSTYKI | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Moduł IX. OKŁADKA ROLKI W 30 SEKUND | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Moduł X. ROLKA NA TIKTOK | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Moduł XI. WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 204,55 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 204,55 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe (mi.n. skrypt/konspekt) zapisane na pen drive, co pozwoli na minimalizację zużycia papieru i przyczyni się do ochrony środowiska, jednocześnie zapewniając wygodny dostęp do wszystkich niezbędnych dokumentów