Mapowanie ścieżki konsumenta (consumer journey) - szkolenie
Mapowanie ścieżki konsumenta (consumer journey) - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
- Pracownicy sektora komunikacji marketingowej zajmujący się projektowaniem i wdrażaniem innowacji w organizacjach, ze stażem max. 3 lat
- Pracownicy agencji reklamowych, działów marketingu, rozwoju i innowacji
- Liderzy zmian
- Menedżerowie i osoby zarządzające organizacją, którzy chcą zaadaptować swoją działalność do nowych warunków, by osiągnąć przewagę konkurencyjną, mierzyć doświadczenia i za pomocą consumer journey map tworzyć usługi i produkty
- Specjaliści ds. produktów, usług, doświadczeń klienta (Customer experience), którzy chcą optymalizować i zmieniać doświadczenia klienta i nimi zarządzać
Usługa jest również adresowana do uczestników projektów:
- Kierunek Kariera Zawodowa,
- Kierunek – Rozwój.
- Małopolski Pociąg do Kariery
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do nauczenia się jak włączyć mapowanie ścieżki konsumenta do działań komunikacyjnych marki. Tworzenia value canvas i person, definiowania wyzwań projektowych , pracy z narzędziami do prototypowania. Samodzielnego budowania ścieżki konsumenta wskazując media, za pomocą których marka komunikuje się z konsumentem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Identyfikuje i odwzorowuje ścieżkę interakcji klienta z marką, uwzględniając różnorodnekanały komunikacji na tej ścieżce. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje poszczególne etapy ścieżki interakcji klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:tworzy Mapę ścieżki konsumenta (consumer Journey Map), określając czynniki,które zachęcają lub powstrzymują konsumenta na poszczególnych etapach ścieżki oraz wskazując środki (media), za pomocą których marka komunikuje się z konsumentem na poszczególnych etapach. | Kryteria weryfikacji projektuje i realizuje mapę ścieżki konsumenta | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ustala cele i priorytety działania | Kryteria weryfikacji ustala priorytety w działaniu przy projektowaniu i realizacji działań | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Analiza grupy celowej – 15min (teoria), 45 praktyka
- Definiowanie grupy celowej: zmienne demograficzne, psychograficzne i mediowe
- Research oraz narzędzia wspierające
Consumer Insight – definicja i rola w komunikacji - 30 min (teoria), 1h 30 min (praktyka)
- Definicja insightu konsumenckiego
- Przedstawienie jakie są rodzaje insightów i jak się różnicują. Jaką rolę pełnią w planowaniu
- komunikacji i za co odpowiadają.
- Jakie cechy powinien mieć dobry insight konsumencki.
- Najczęstsze błędy przy formułowaniu insightów.
- Etapy planowania strategii komunikacji, na których należy wdrożyć proces poszukiwania
Badania użytkowników – 1h (teoria)
Tworzenie person marketingowych – 2h 30 min (praktyka)
- Typy person, przydatne persony marketingowe
- Typowe błędy przy tworzeniu person
- Proces tworzenia persony krok po kroku
Mapowanie consumer journey – 45 min teoria 2 h 45 min (praktyka)
- Job to be done – scenariusz consumer journey
- Identyfikacja etapów consumer journey
- Czynności i Touchpointy
- Oczekiwania, potrzeby, emocje
- Pain points
Rola Consumer Journey w komunikacji - 45 min (teoria)
Consumer journey loop w ujęciu mediowym - 1h teoria 6 h 5 min (praktyka)
- Consumer Journey Loop – przedstawienie koncepcji CJL oraz wypływającej z niej taktyki
- komunikacyjnej
- Rola mediów – omówienie roli poszczególnych klas mediów w ramach ich oddziaływania w CJL
- Przykłady prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie mapowania ścieżek
- wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności.
Walidacja - test - 10 min
Godzina szkoleniowa = 45 min.
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są uwzględnione w harmonogramie i nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Szkolenie skierowane jest do:
- Pracownicy sektora komunikacji marketingowej zajmujący się projektowaniem i wdrażaniem innowacji w organizacjach, ze stażem max. 3 lat
- Pracownicy agencji reklamowych, działów marketingu, rozwoju i innowacji
- Liderzy zmian
- Menedżerowie i osoby zarządzające organizacją, którzy chcą zaadaptować swoją działalność do nowych warunków, by osiągnąć przewagę konkurencyjną, mierzyć doświadczenia i za pomocą consumer journey map tworzyć usługi i produkty
- Specjaliści ds. produktów, usług, doświadczeń klienta (Customer experience), którzy chcą optymalizować i zmieniać doświadczenia klienta i nimi zarządzać
Elementy praktyczne szkolenia obejmująm.in.:
- tworzenie person
- tworzenie mapy podróży konsumenta
- wykorzystanie narzędzi mediowych na różnych etapach zaangażowania konsumenta w markę
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Analiza grupy celowej - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Analiza grupy celowej - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Consumer Insight – definicja i rola w komunikacji - rozmowa na żywo, chat, testy, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Consumer Insight – definicja i rola w komunikacji - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Badania użytkowników - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Tworzenie person marketingowych - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Tworzenie person marketingowych - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 01-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Mapowanie consumer journey - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 01-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Mapowanie consumer journey - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 01-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Rola Consumer Journey w komunikacji - rozmowa na żywo, chat,współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Consumer journey loop wujęciu mediowym - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Consumer journey loop wujęciu mediowym - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Consumer journey loop wujęciu mediowym - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartek Sikora | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 03:50 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 567,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 148,63 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,83 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartek Sikora
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają:
- materiały autorskie, opracowane przez trenera, udostępniane uczestnikom drogą online, w formacie pdf.
- prezentację materiałów z internetu (serwisy www, infografiki, materiały multimedialne, filmy)
- bazę wiedzy: linki do serwisów i portali
- case study (najciekawsze przykłady z doświadczenia szkoleniowca)
- linki do publikacji branżowych IAB Polska
oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, pod warunkiem min. 100% frekwencji.
Zalecana literatura:
- Marketing – at the Heart of E-Business, Oxford 2012
- Seth Godin, Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable, 2005
- Seth Godin, This is Marketing: You Can't Be Seen Until You Learn To See, 2018
- W. Chan Kim, Blue Ocean Strategy, Expanded Edition
REPORTS:
- Double Verify, Global Insights Report 2021, 2021
- IAB Europe, ADEX Benchmark 2020 Study, 2021
- Meetrics, Benchmark Report Q3 2021, 2021
- https://boosted.lightricks.com/what-is-digital-advertising-a-comprehensive-guide/
- https://99designs.com/blog/marketing-advertising/digital-advertising/
- https://www.emazzanti.net/digital-advertising-basics/
- https://www.klipfolio.com/resources/kpi-examples/digital-marketing
- https://www.convinceandconvert.com/digital-marketing/10-simple-and-reliable-digitalmarketing-metrics/
- https://www.thebalancesmb.com/let-s-ask-the-basic-question-what-is-
- https://www.visiture.com/blog/ecommerce-basics-9-essential-elements-forecommercsuccess/
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa z możliwością dofinasowania jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://dimaq.pl/akademia-dimaq/. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom, Teams lub LiveWebinar. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wymagane kamera i mikrofon.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.