Kurs: Akademia Ortodoncji - Curriculum 4 cz. X
Kurs: Akademia Ortodoncji - Curriculum 4 cz. X
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do lekarzy stomatologów, którzy chcą zacząć samodzielną praktykę ortodontyczną, jak również do tych którzy posiadają już doświadczenie ortodonczyczne, ale chcieliby ugruntować, usystematyzować i poszerzyć posiadaną wiedzę.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi25
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia przez Uczestnika leczenia pacjentów ortodontycznych z problemami w zakresie ankyloglosji i logopedii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Samodzielnie przeprowadza odpowiedzialną kwalfikację do korekty chirurgicznej ankyloglosji. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zależność między ankyloglosją a ograniczeniem ruchomości języka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia restrykcje oralne w autorskim protokole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Omawia rodzaje zabiegów, przebieg pozabiegowy oraz powikłania pozabiegowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Samodzielnie wykonuje ocenę położenia wędzidełka języka. | Kryteria weryfikacji Omawia przyczyny nieprawidłowej pozycji warg i języka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykonuje ocenę czynności pokarmowych, picia, w tym połykania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Przeprowadza wizytę pacjenta z uwzględnieniem badania pod kątem długości wędzidełka. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie i odpowiedzialnie stosuje wprowadzone terapie w relacjach z pacjentami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Ocenia wędzidełka w zaproponowanym protokole badania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia przez Uczestnika leczenia pacjentów ortodontycznych z problemami w zakresie logopedii.
16.10. Karolina Nowak-Kuna - dzień teoretyczny
- Kim jest logopeda – ewolucja zawodu, miejsce logopedy w zespołach interdyscyplinarnych, profil pacjenta logopedycznego;
- Rozwój mowy (okres prenatalny, postnatalny):
- Rozwój artykulacyjny,
- Rozwój mowy w kontekście rozwoju motorycznego oraz w kontekście etapów poboru pokarmu;
- Czynniki wpływające na rozwój mowy;
- Funkcje traktu ustno-twarzowego:
- Oddech jako królowa funkcji,
- Pozycja spoczynkowa żuchwy,
- Pozycja spoczynkowa warg,
- Pozycja spoczynkowa języka,
- Połykanie;
- Badanie miofunkcjonalne – przebieg;
- Profil pacjenta interdyscyplinarnego – plan terapii;
- Badanie wędzidełka języka – karta badania;
- Karta współpracy ze specjalistami;
- Miozeszyt – terapia pacjenta z zaburzeniami miofunkcjonalnymi;
17.10. - Dr Olga Iluk - Ankyloglosja w ujęciu interdyscyplinarnym - dzień teoretyczny
Ankyloglosja czyli co ?
- Ankyloglosja w aspekcie anatomii człowieka.
- Ankyloglosja a ograniczenie ruchomości języka.
- Ankyloglosja w toku życia pacjenta - towarzyszące problemy zdrowotne.
- Cel terapii - postawa czy funkcja?
Ocena restrykcji oralnych w autorskim protokole
- Ocena anatomiczna wędzidełka - typ wędzidełka wg Coryllos, Ostapiuk Owsianowskiej
- Ocena funkcjonalna wędzidełka - TRMR - TIP, TRMR - LPS, próby wg Barbary Ostapiuk
- Obecność adaptacji i kompensacji
- Siła i napięcie języka
- Pozycja spoczynkowa języka
- Ocena funkcji - waga współpracy z logopedą - ssanie, połykanie, gryzienie, żucie, artykulacja, oddychanie,
- Uwarunkowania przestrzenne ankyloglosji
Korekta chirurgiczna ankyloglosji
- Odpowiedzialna kwalifikacja,
- Rodzaje zabiegów,
- Przebieg pozabiegowy,
- Powikłania pozabiegowe.
Ćwiczenie - Ocena wędzidełek przez kursantów w zaproponowanym protokole badania
18.10. dr Emilia Joniec - dzień praktyczny
- Analiza procesu leczenia pacjentów
-Praca z pacjentami - Uczestnicy podzieleni są na grupy maksymalnie 3-4 osobowe. Pracują na 5 stanowiskach stomatologicznych. Na jednego lekarza przypada conajmniej jeden pacjent. Są to pacjenci kliniki, kwalifikowani pod kątem szkolenia.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Podczas kursu planowane są przerwy ramowe w I, II i III dniu szkolenia, które wliczają się do czasu trwania usługi.
Część teoretyczna - 16 godzin.
Część praktyczna - 3 godziny 50 minut.
Walidator podczas ostatniego dnia szkolenia w trakcie pracy kursantów z pacjentami przeprowadza walidację, zbiera obserwacje w warunkach rzeczywistych. Weryfikując kryteria wypełnia kartę zaliczeń. Po przyjęciu pacjenta, odbywa się krótki test, który jest w formie papierowej. Do jego przeprowadzenia będzie udostępnione biurko z krzesłem.
Walidację przeprowadza jeden walidator.
Metodą walidacji jest obserwacja w warunkach rzeczywistych oraz krótki test.
Podczas tej edycji kursu nie zgłosiła się osoba z niepełnosprawnością. Zajęcia odbywają się klinice stomatologicznej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Kim jest logopeda; Rozwój mowy; Czynniki wpływające na rozwój mowy | Prowadzący Karolina Nowak-Kuna | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Przerwa | Prowadzący Karolina Nowak-Kuna | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Funkcje traktu ustno-twarzowego | Prowadzący Karolina Nowak-Kuna | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa | Prowadzący Karolina Nowak-Kuna | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Badanie miofunkcjonalne – przebieg; Profil pacjenta interdyscyplinarnego – plan terapii; Badanie wędzidełka języka – karta badania | Prowadzący Karolina Nowak-Kuna | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Przerwa | Prowadzący Karolina Nowak-Kuna | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Karta współpracy ze specjalistami; Miozeszyt | Prowadzący Karolina Nowak-Kuna | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Ankyloglosja czyli co ? | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Przerwa | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Ocena restrykcji oralnych w autorskim protokole. | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Korekta chirurgiczna ankyloglosji. | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przerwa | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Ocena wędzidełek przez kursantów w zaproponowanym protokole badania. | Prowadzący Olga Iluk | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Analiza procesu leczenia pacjentów | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Przerwa | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Praca z pacjentami | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Przerwa | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Praca z pacjetami | Prowadzący Emilia Joniec | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 12 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 12 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 480,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 480,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Nowak-Kuna
Od września 2022r. członek zarządu oddziału mazowieckiego Polskiego Związku Logopedów.
Właścicielka gabinetu logopedycznego „Chodzą słuchy, że gadają już maluchy”.
Prowadzi kursy dla logopedów (min.: „Miozeszyt”, „Badania słuchu w pracy logopedy”, „Migdałkowo”, „Logorytmy”) oraz dla rodziców dzieci z niedosłuchem.
Tworzy pomoce logopedyczne: „Ćwiczenia słownikowe: związki frazeologiczne, synonimy, antonimy” wyd. Harmonia, „Logokarty – głoski syczące” wyd. Harmonia, „Logorytmy”
oraz bezpłatne materiały: broszura „ABC badań słuchu”, ulotka WSL (wczesna stymulacja logopedyczna);
Doświadczenie zdobywała jako terapeuta „Dźwięków marzeń”, logopeda w PZG w Warszawie, przedszkolach, szkołach podstawowych. Najbardziej interesują ją zagadnienia związane z: ORM, wczesną profilaktyką i interwencją logopedyczną, pracą z dziećmi z niedosłuchem oraz ich rodziną, terapią głoski R, terapią oddychania, mioterapią pacjentów „ortodontycznych”. Jej pasja to dzielenie się wiedzą z innymi oraz testowanie pomocy oraz książek do terapii.
Olga Iluk
Od 2015 roku prowadzi z mężem Centrum Medyczno Dentystyczne Iluk w Elblągu, gdzie wraz z zespołem obejmuje leczeniem stomatologicznym całe rodziny.
Obecnie najwięcej swojej uwagi skupia na leczeniu ortodontycznym zorientowanym na drogi oddechowe (w tym leczeniu wczesnym u dzieci) oraz leczeniu chorób dziąseł i przyzębia. Szczególne miejsce w jej praktyce zajmują pacjenci ze skróconym wędzidełkiem języka, których obejmuje opieką nierzadko już w wieku noworodkowym. Ściśle współpracuje z Certyfikowanymi Doradcami Laktacyjnymi oraz logopedami i terapeutami miofunkcjonalnymi.
Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Periodontologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Ortodontycznego.
Prowadzi działalność edukacyjną dla lekarzy dentystów m. in. poprzez szkolenia z podstaw periodontologii dla dentystów ogólnie praktykujących oraz autorskie szkolenie „Ankyloglosja w ujęciu interdyscyplinarnym”.
Emilia Joniec
W 2001 roku z wyróżnieniem ukończyła Pomorską Akademię Medyczną, a następnie w 2015 roku z wyróżnieniem obroniła pracę doktorską z zakresu ortodoncji. Od 2005 roku, wraz z małżonkiem – doktorem Marcinem Jońcem – prowadzi prywatną praktykę. Od 2017 roku prowadzą wspólnie szkolenia z zakresu okluzji oraz planowania leczenia interdyscyplinarnego.
Jak sama mówi – po studiach spotkała się w wieloma ofertami kursów i szkoleń z zakresu jej zainteresowań. Jednak tylko niektóre ukształtowały ją jako lekarza z holistycznym podejściem do leczenia pacjentów z problemami narządów żucia. Do takich zalicza między innymi:
dwuletnie szkolenie FACE (Functional AND Cosmetic Excellence),
szkolenie modułowe – Koncepcja Ortodontyczna profesora Sato prowadzone przez doktor Monica Casadei– wzbogacone o praktykę z zakresu pracy z łukiem GM oraz
z zakresu aparatów samoligaturujących szkoła doktora Chris Chang i doktora John Jin-Jong Lin.
Ukończyła również dwuletnią szkołę w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Medycyny Anti-Aging w Warszawie z zakresu medycyny estetycznej i antyagining.
Doktor Joniec jest członkinią:
Polskiego Towarzystwa Ortodontycznego (PTO);
The Italian Society of Orthodontics (SIDO);
International Associacion for Orthodontics (IAO).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas kursu wykorzystywane są specjalistyczne materiały, które się zużywają. Są one zapewnione przez firmę For Dentist Emilia Joniec i Marcin Joniec.
Uczestnicy otrzymają materiały ze szkolenia w postaci skrytpu.
Warunki uczestnictwa
Ukończenie kursu "Akademia Ortodoncji - Curriculum 4 cz. X"
Przed zgłoszeniem prosimy o wcześniejszy kontakt w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Informacje dodatkowe
Usługa nie zawiera kosztów związanych z dojazdem, noclegami.
Usługa zwolniona z podatku VAT na podst. art 43 ust. 1 pkt. 29 lit a ustawy o VAT
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi