Skuteczna i rozwojowa komunikacja interpersonalna
Skuteczna i rozwojowa komunikacja interpersonalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Doszukujemy się w niej wartości, która pomoże wyodrębnić nasz potencjał, wpłynie na nasz rozwój osobisty oraz poczuci własnej wartości, a także przyczyni się do większej efektywności w obszarach biznesowych. Istotnym jest, aby umiejętność pracy z wartościowym komunikatem wdrażać już na etapie wychowania młodego człowieka, co w efekcie ukształtuje silny fundament postawy biznesowej. W kulturze dialogu należy zwrócić uwagę na jego procesowy charakter i kluczowe znaczenie informacji zwrotnej. To proces, który składa się z kilku etapów:
– budowania i wysyłania informacji, gdzie kluczowa jest znajomość konstrukcji komunikatów asertywnych, motywujących oraz wyodrębniających potencjał,
– przyjmowania, kiedy to często dominują emocje; na tym etapie znacząca jest także umiejętność domagania się wartościowych komunikatów,
– wyodrębniania wartości, zawartej w otrzymywanych informacjach,
– wdrażania wyodrębnianej wartości.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji18-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest nauczenie:- Przeprowadza dialog konstrukcją pytań angażujących;
- Buduje konstruktywne komunikaty metodą FUKO, 3K, Komunikat JA;
- Radzi sobie z emocjami towarzyszącymi przyjmowaniu feedbacku;
- Dokonuje analizy feedbacku pozytywnego i wyodrębnia wartość metodą BWAP + i BWAP -;
- Dokonuje selekcji pozyskanych informacji;
- Wdraża pozyskaną wartość rozszerzeniem BWAP+ WIZ i BWAP- WIZ;
- Skonstruuje indywidualne narzędzie do przekazywania informacji zwrotnej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Fundamenty komunikacji interpersonalnej i automotywacja | Kryteria weryfikacji 1. Poziomy komunikowania się2. Poziomy EGO 3. Rola konfliktu w przepływie informacji 4. Płaszczyzny przekazu komunikatów 5. Automotywacja i zaangażowanie w dialogu 6. Walor rozwoju i skuteczności w komunikacji międzyludzkiej 7. Argumenty determinujące styl przekazu informacji 8. Odpowiedzialność nadawcy i odbiorcy komunikatów 9. Angażujące słuchanie 10. Wizerunek rozmówcy wspierającego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikacja w relacjach z dzieckiem i rozwój osobisty | Kryteria weryfikacji 1. Blokady komunikacyjne2. Angażujące odpowiedzi na pytania dziecka 3. Rola pedagoga i rodzica w konstruktywnej komunikacji z dzieckiem 4. Źródła wpływu kształtowania postawy człowieka 5. Budowanie poczucia własnej wartości 6. Modele rozwojowej informacji zwrotnej 7. Krytyczne myślenie 8. Realizacja celu rozwojowego pytaniami 9. Konstruktywna krytyka 10. Rola środowiska zawodowego w kształtowaniu postawy biznesowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikacja w środowisku zawodowym i kultura dialogu | Kryteria weryfikacji 1. Kultura dialogu w organizacji2. Modele biznesowej informacji zwrotnej 3. Realizacja celu biznesowego pytaniami 4. Komunikaty asertywne 5. Kultura feedbacku 6. Modele osobowości 7. Styl dialogu zgodny z typologią rozmówcy 8. Feedback bazujący na potencjale 9. Feedback motywujący 10. Feedback asertywny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Feedback – struktura, emocje i wdrażanie | Kryteria weryfikacji 1. Emocje odbiorcy feedbacku2. Akceptacja feedbacku 3. Wyodrębnienie wartości feedbacku pozytywnego 4. Wyodrębnienie wartości feedbacku negatywnego 5. Wdrażanie wartości wyodrębnionej z feedbacku pozytywnego 6. Wdrażanie wartości wyodrębnionej z feedbacku negatywnego 7. Formy dostarczania feedbacku 8. Symulacje i ćwiczenia praktyczne 9. Analiza przypadków komunikacyjnych 10. Podsumowanie, ewaluacja, wnioski końcowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
Fundamenty komunikacji interpersonalnej i automotywacja
1. Poziomy komunikowania się
2. Poziomy EGO
3. Rola konfliktu w przepływie informacji
4. Płaszczyzny przekazu komunikatów
5. Automotywacja i zaangażowanie w dialogu
6. Walor rozwoju i skuteczności w komunikacji międzyludzkiej
7. Argumenty determinujące styl przekazu informacji
8. Odpowiedzialność nadawcy i odbiorcy komunikatów
9. Angażujące słuchanie
10. Wizerunek rozmówcy wspierającego
________________________________________
Komunikacja w relacjach z dzieckiem i rozwój osobisty
1. Blokady komunikacyjne
2. Angażujące odpowiedzi na pytania dziecka
3. Rola pedagoga i rodzica w konstruktywnej komunikacji z dzieckiem
4. Źródła wpływu kształtowania postawy człowieka
5. Budowanie poczucia własnej wartości
6. Modele rozwojowej informacji zwrotnej
7. Krytyczne myślenie
8. Realizacja celu rozwojowego pytaniami
9. Konstruktywna krytyka
10. Rola środowiska zawodowego w kształtowaniu postawy biznesowej
________________________________________
Komunikacja w środowisku zawodowym i kultura dialogu
1. Kultura dialogu w organizacji
2. Modele biznesowej informacji zwrotnej
3. Realizacja celu biznesowego pytaniami
4. Komunikaty asertywne
5. Kultura feedbacku
6. Modele osobowości
7. Styl dialogu zgodny z typologią rozmówcy
8. Feedback bazujący na potencjale
9. Feedback motywujący
10. Feedback asertywny
________________________________________
Feedback – struktura, emocje i wdrażanie
1. Emocje odbiorcy feedbacku
2. Akceptacja feedbacku
3. Wyodrębnienie wartości feedbacku pozytywnego
4. Wyodrębnienie wartości feedbacku negatywnego
5. Wdrażanie wartości wyodrębnionej z feedbacku pozytywnego
6. Wdrażanie wartości wyodrębnionej z feedbacku negatywnego
7. Formy dostarczania feedbacku
8. Symulacje i ćwiczenia praktyczne
9. Analiza przypadków komunikacyjnych
10. Podsumowanie, ewaluacja, wnioski końcowe
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Fundamenty komunikacji interpersonalnej i automotywacja | Prowadzący Michał Kozak | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Komunikacja w relacjach z dzieckiem i rozwój osobisty | Prowadzący Michał Kozak | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Komunikacja w relacjach z dzieckiem i rozwój osobisty | Prowadzący Michał Kozak | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Komunikacja w relacjach z dzieckiem i rozwój osobisty | Prowadzący Michał Kozak | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Komunikacja w środowisku zawodowym i kultura dialogu | Prowadzący Michał Kozak | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Komunikacja w środowisku zawodowym i kultura dialogu | Prowadzący Michał Kozak | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Feedback – struktura, emocje i wdrażanie | Prowadzący Michał Kozak | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 05:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 128,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 128,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Kozak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej będą wysłane uczestnikom drogą mailową przed szkoleniem. Podczas szkolenia będzie udostępniana prezentacja i inne materiały elektroniczne niezbędne do realizacji programu szkoleniowego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi