Szkolenie - Feedback, który buduje. Bez spięcia, bez unikania, bez cienia agresji
Szkolenie - Feedback, który buduje. Bez spięcia, bez unikania, bez cienia agresji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób pełniących funkcje menedżerskie, liderskie i koordynatorskie w różnych typach organizacji, w tym w sektorze MŚP, administracji, instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych. Uczestnikami mogą być także liderzy zespołów projektowych, specjaliści HR, trenerzy wewnętrzni, mentorzy oraz osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników i kulturę organizacyjną. Szkolenie jest przeznaczone zarówno dla osób z doświadczeniem w udzielaniu informacji zwrotnej, które chcą udoskonalić swoje metody i uporządkować proces, jak i dla tych, które dopiero zaczynają prowadzić rozmowy rozwojowe i korygujące. Wymagana jest gotowość do pracy warsztatowej i udziału w ćwiczeniach bazujących na przykładach z praktyki zawodowej uczestników.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- „Kierunek – Rozwój”
- „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1”
- "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
- „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego prowadzenia rozmów rozwojowych i korygujących z wykorzystaniem konstruktywnej informacji zwrotnej. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać bariery komunikacyjne, dobierać język i narzędzia adekwatne do sytuacji oraz reagować na trudne emocje w sposób wspierający relacje i rozwój. Po zakończeniu szkolenia będą potrafili udzielać i przyjmować feedback w sposób jasny, partnerski i skuteczny, tak aby wspierał współpracę, motywację i kulturę dialogu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje zasady konstruktywnej informacji zwrotnej. | Kryteria weryfikacji Poprawne wskazanie co najmniej czterech zasad oraz odróżnienie komunikatu wspierającego od oskarżającego na przykładach z praktyki. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje bariery komunikacyjne w rozmowie feedbackowej. | Kryteria weryfikacji Prawidłowe rozpoznanie co najmniej trzech barier w przedstawionym scenariuszu sytuacyjnym i wskazanie sposobów ich redukcji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje komunikaty feedbackowe oparte na faktach, a nie ocenach. | Kryteria weryfikacji Przygotowanie minimum dwóch komunikatów w modelu FUKO lub SBI, spełniających wymogi konstruktywnej informacji zwrotnej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera model informacji zwrotnej do specyfiki sytuacji i rozmówcy. | Kryteria weryfikacji Wybór modelu uzasadniony co najmniej dwoma argumentami odnoszącymi się do celu rozmowy i relacji z odbiorcą. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje scenariusz rozmowy feedbackowej i prezentuje go w sposób spójny i partnerski. | Kryteria weryfikacji Scenariusz zawiera wstęp, główną treść, propozycję działań po rozmowie oraz uwzględnia reakcje rozmówcy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia (10 godzin, w tym 9 godzin szkolenia + 1 godzina walidacji)
MODUŁ 1: Po co nam feedback? (1 godzina)
– Czym jest informacja zwrotna – a czym nie jest
– Dlaczego tak bardzo jej unikamy? Lęk, opór i stare wzorce
– Rola feedbacku w rozwoju jednostki i zespołu
– Przekonania na temat udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej
– Ćwiczenie: „Co myślę, co czuję, czego doświadczam, gdy słyszę: ‘mam Ci coś do powiedzenia’?”
MODUŁ 2: Warunki dobrej informacji zwrotnej (1 godzina)
– Feedback wspierający vs feedback raniący
– 4 kluczowe zasady konstruktywnej informacji zwrotnej
– Bariery w komunikacji, które niszczą przekaz
– Wewnętrzne narracje: jak własne emocje i doświadczenia wpływają na sposób mówienia i słuchania
– Ćwiczenie: „Mapa barier” – co nas blokuje przed mówieniem lub słuchaniem
MODUŁ 3: Język, który działa (1 godzina)
– Komunikaty ja vs komunikaty ty
– Słowa, które budują vs słowa, które wywołują opór
– Formułowanie informacji zwrotnej opartych na faktach, a nie ocenach
– Modele informacji zwrotnej (np. FUKO, SBI, Kanapka – ich plusy i pułapki)
– Ćwiczenia językowe: przeformułowywanie zdań „z kolcem” na wspierające
MODUŁ 4: Feedback w relacji – rozmowa trudna, ale możliwa (1 godzina)
– Kiedy warto udzielić feedbacku – a kiedy lepiej zaczekać
– Jak przygotować się do rozmowy – cel, struktura, nastawienie
– Emocje po obu stronach – jak nimi zarządzić
– Ćwiczenie w trójkach: symulacje rozmów na realnych przykładach uczestników
– Informacja zwrotna od obserwatora i trenera
MODUŁ 5: Feedback w drugą stronę – jak go przyjmować? (1 godzina)
– Co się dzieje, gdy ktoś mówi: „chcę Ci coś powiedzieć”
– Mechanizmy obronne i jak je rozbrajać
– Techniki przyjmowania informacji zwrotnej bez wchodzenia w opór
– Mini-scenki: reakcje na trudny feedback – ćwiczenia z dystansem i uważnością
MODUŁ 6: Feedback wdrożeniowy – jak wprowadzić zmiany po szkoleniu (1 godzina)
– Własny plan działania: do kogo, kiedy, z czym pójdę
– Co może pójść nie tak – i jak się na to przygotować
– Jak rozmawiać o feedbacku w zespole, by był częścią kultury
– Arkusz wdrożeniowy + refleksja końcowa
– Podsumowanie: moje 3 zasady feedbacku bez lęku i oporu
Walidacja po szkoleniu - 1 godzina
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja po szkoleniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 788,62 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 220,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Dobosz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma komplet materiałów wspierających proces uczenia się i wdrażania zdobytej wiedzy w praktyce. W skład zestawu wchodzą: autorskie karty pracy, zestawy ćwiczeń komunikacyjnych, skrócone podsumowania modeli i technik omawianych podczas zajęć, arkusz samooceny oraz indywidualny plan wdrożenia. Materiały będą wykorzystywane w trakcie szkolenia oraz jako wsparcie po jego zakończeniu. Wszystkie przekazywane materiały pozostają własnością uczestnika i mogą być używane jako narzędzie rozwojowe w dalszej pracy indywidualnej lub zespołowej.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1” oraz Projektu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Zawarto umowę z WUP Szczecin w ramach Projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa szkoleniowa realizowana będzie w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej Google Meet lub innej równoważnej.
Aby zapewnić płynny i niezakłócony udział w szkoleniu, uczestnik musi dysponować:
- komputerem stacjonarnym lub laptopem z aktualnym systemem operacyjnym (Windows 10 lub nowszy, macOS, Linux),
- stabilnym łączem internetowym o przepustowości min. 10 Mb/s (zalecane: 20 Mb/s i więcej),
- działającą kamerą internetową (wymagana do pracy warsztatowej oraz weryfikacji obecności),
- sprawnym mikrofonem oraz głośnikami lub zestawem słuchawkowym (wymagana komunikacja głosowa podczas ćwiczeń i konsultacji),
- dostępem do przeglądarki internetowej w aktualnej wersji (zalecane: Chrome, Firefox lub Edge),
- kontem e-mail do komunikacji organizacyjnej i otrzymywania materiałów szkoleniowych.
W przypadku pracy na dwóch ekranach (np. laptop + monitor zewnętrzny), komfort uczestnictwa w ćwiczeniach praktycznych może być znacznie wyższy, jednak nie jest to wymóg konieczny.
W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnik otrzyma link do spotkania,
Uczestnik powinien znajdować się w cichym, dobrze oświetlonym miejscu, umożliwiającym koncentrację i aktywny udział w pracy indywidualnej oraz zespołowej.