Szkolenie - Skuteczna komunikacja w zespole, czyli jak rozmawiać, by budować, a nie dzielić
Szkolenie - Skuteczna komunikacja w zespole, czyli jak rozmawiać, by budować, a nie dzielić
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób pracujących w zespołach, niezależnie od branży i zajmowanego stanowiska, które chcą rozwijać umiejętności skutecznej komunikacji, budować lepsze relacje i unikać nieporozumień. Adresowane jest zarówno do liderów, jak i członków zespołów, pragnących mówić z większą klarownością, słuchać z większą uważnością i adekwatnie reagować w sytuacjach napięcia. Uczestnikami mogą być także osoby, które czują, że są często źle rozumiane, unikają trudnych rozmów lub mają trudność w odnajdywaniu się w sytuacjach pełnych niedopowiedzeń. Szkolenie wzmacnia kompetencje interpersonalne, ucząc budowania komunikacji opartej na szacunku, jasności i odpowiedzialności, bez oceniania, manipulacji czy niepotrzebnego napięcia.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- „Kierunek – Rozwój”
- „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1”
- "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
- „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do skutecznego i świadomego prowadzenia komunikacji w zespole, w tym w sytuacjach wymagających jasnego przekazu, aktywnego słuchania oraz konstruktywnej wymiany informacji zwrotnej. Uczestnicy nauczą się stosować narzędzia i techniki pozwalające na budowanie porozumienia, unikanie nieporozumień oraz prowadzenie rozmów w warunkach napięcia, tak aby wspierały one współpracę, zaufanie i efektywność zespołu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia kluczowe zasady skutecznej komunikacji zespołowej. | Kryteria weryfikacji Poprawne wskazanie co najmniej pięciu zasad oraz omówienie ich znaczenia w kontekście pracy zespołowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki aktywnego słuchania i precyzyjnego formułowania komunikatów. | Kryteria weryfikacji W przygotowanym scenariuszu rozmowy zastosowano parafrazę, pytania pogłębiające i jasne komunikaty, unikając ocen i niejednoznaczności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera adekwatne reakcje w sytuacjach trudnych i konfliktowych. | Kryteria weryfikacji W scenariuszu rozmowy wskazano co najmniej dwa sposoby utrzymania konstruktywnego tonu w sytuacji napięcia i opisano sposób ich zastosowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje konstruktywną informację zwrotną z wykorzystaniem wybranego modelu. | Kryteria weryfikacji Przygotowana informacja zwrotna zawiera elementy zgodne z modelem FUKO lub SBI i jest oparta na faktach, a nie ocenach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Uczestnik dopasowuje styl komunikacji do odbiorcy i kontekstu sytuacji. | Kryteria weryfikacji W scenariuszu rozmowy wskazano zastosowanie co najmniej dwóch technik dopasowania przekazu do rozmówcy, z uzasadnieniem wyboru. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia (10 godzin zegarowych: 9 godzin szkolenia + 1 godzina walidacji)
Moduł 1: Podstawy skutecznej komunikacji – 1 godz.
Rola komunikacji w pracy zespołowej, kluczowe elementy procesu komunikacji, najczęstsze źródła nieporozumień, znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Moduł 2: Aktywne słuchanie i precyzyjne formułowanie komunikatów – 1,5 godz.
Techniki aktywnego słuchania, parafraza, pytania pogłębiające. Formułowanie jasnych komunikatów, unikanie niejednoznaczności i nadinterpretacji.
Moduł 3: Komunikacja w sytuacjach trudnych – 1,5 godz.
Rozpoznawanie sygnałów napięcia, zarządzanie emocjami, konstruktywne reagowanie w konflikcie, utrzymywanie partnerskiego tonu rozmowy.
Moduł 4: Informacja zwrotna jako element komunikacji – 1,5 godz.
Zasady udzielania i przyjmowania feedbacku, różnica między oceną a informacją zwrotną, modele przekazywania informacji zwrotnej, reagowanie na trudne reakcje rozmówcy.
Moduł 5: Style komunikacji i dopasowanie do rozmówcy – 1,5 godz.
Identyfikacja stylów komunikacyjnych, dopasowanie języka i formy przekazu do odbiorcy, budowanie mostów komunikacyjnych w zespole.
Moduł 6: Integracja umiejętności i ćwiczenia praktyczne – 2 godz.
Symulacje rozmów w różnych scenariuszach, ćwiczenia w grupach, analiza nagrań lub przykładów sytuacji z życia zawodowego uczestników.
Walidacja po szkoleniu – 1 godz.
Ocena przygotowanego przez uczestnika scenariusza rozmowy lub analizy przypadku pod kątem zastosowania zasad skutecznej komunikacji, aktywnego słuchania i adekwatnej reakcji na trudne sytuacje.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja po szkoleniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 788,62 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 220,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Dobosz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma komplet materiałów wspierających proces uczenia się i wdrażania zdobytej wiedzy w praktyce. W skład zestawu wchodzą: autorskie karty pracy, zestawy ćwiczeń komunikacyjnych, skrócone podsumowania modeli i technik omawianych podczas zajęć, arkusz samooceny oraz indywidualny plan wdrożenia. Materiały będą wykorzystywane w trakcie szkolenia oraz jako wsparcie po jego zakończeniu. Wszystkie przekazywane materiały pozostają własnością uczestnika i mogą być używane jako narzędzie rozwojowe w dalszej pracy indywidualnej lub zespołowej.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1” oraz Projektu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Zawarto umowę z WUP Szczecin w ramach Projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa szkoleniowa realizowana będzie w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej Google Meet lub innej równoważnej.
Aby zapewnić płynny i niezakłócony udział w szkoleniu, uczestnik musi dysponować:
- komputerem stacjonarnym lub laptopem z aktualnym systemem operacyjnym (Windows 10 lub nowszy, macOS, Linux),
- stabilnym łączem internetowym o przepustowości min. 10 Mb/s (zalecane: 20 Mb/s i więcej),
- działającą kamerą internetową (wymagana do pracy warsztatowej oraz weryfikacji obecności),
- sprawnym mikrofonem oraz głośnikami lub zestawem słuchawkowym (wymagana komunikacja głosowa podczas ćwiczeń i konsultacji),
- dostępem do przeglądarki internetowej w aktualnej wersji (zalecane: Chrome, Firefox lub Edge),
- kontem e-mail do komunikacji organizacyjnej i otrzymywania materiałów szkoleniowych.
W przypadku pracy na dwóch ekranach (np. laptop + monitor zewnętrzny), komfort uczestnictwa w ćwiczeniach praktycznych może być znacznie wyższy, jednak nie jest to wymóg konieczny.
W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnik otrzyma link do spotkania,
Uczestnik powinien znajdować się w cichym, dobrze oświetlonym miejscu, umożliwiającym koncentrację i aktywny udział w pracy indywidualnej oraz zespołowej.