Szkolenie - Jak nie spalić się na starcie? Pewność siebie, finanse i decyzje w pierwszych miesiącach biznesu.
Szkolenie - Jak nie spalić się na starcie? Pewność siebie, finanse i decyzje w pierwszych miesiącach biznesu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób planujących rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej lub będących w pierwszych 6–12 miesiącach prowadzenia firmy. Dedykowane jest zarówno tym, którzy chcą świadomie przygotować się do startu, jak i tym, którzy już działają, ale czują się przeciążeni liczbą decyzji, presją i niepewnością finansową. Uczestnikami mogą być osoby, które chcą wzmocnić pewność siebie, nauczyć się podejmować trafne decyzje, unikać typowych błędów na początku drogi oraz zbudować solidne podstawy finansowe i strategiczne dla swojego biznesu. Szkolenie będzie wartościowe zarówno dla jednoosobowych działalności, jak i osób planujących rozwój małego zespołu.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- „Kierunek – Rozwój”
- „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1”
- "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
- „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do świadomego prowadzenia działalności gospodarczej w pierwszych miesiącach jej funkcjonowania. Uczestnicy nauczą się wzmacniać pewność siebie w roli przedsiębiorcy, podejmować trafne i przemyślane decyzje biznesowe oraz zarządzać finansami w sposób wspierający stabilność i rozwój firmy. Po zakończeniu szkolenia będą potrafili unikać typowych błędów początkujących przedsiębiorców, oceniać ryzyka, planować działania oraz budować solidne podstawy strategiczne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia kluczowe wyzwania i błędy początkujących przedsiębiorców. | Kryteria weryfikacji W podsumowaniu scenki lub prezentacji planu uczestnik wskazuje co najmniej pięć potencjalnych trudności i opisuje sposoby ich uniknięcia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki wzmacniania pewności siebie i odporności psychicznej w kontekście prowadzenia biznesu. | Kryteria weryfikacji W scenariuszu przedstawionym podczas walidacji uczestnik opisuje lub demonstruje co najmniej dwie techniki, które może wykorzystać w sytuacji presji lub niepewności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik podejmuje decyzje biznesowe z wykorzystaniem analizy ryzyka i priorytetów. | Kryteria weryfikacji W omawianym planie działań uczestnik uzasadnia wybór co najmniej trzech kluczowych decyzji, odnosząc się do ryzyka, zasobów i celu strategicznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje podstawowy plan finansowy na pierwsze miesiące działalności. | Kryteria weryfikacji Plan zawiera przewidywane przychody, koszty, zabezpieczenie płynności oraz wskazanie minimalnych rezerw finansowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy indywidualny plan działań na kolejne 3–6 miesięcy, wspierający rozwój firmy. | Kryteria weryfikacji Plan zawiera minimum trzy cele strategiczne, przypisane działania, terminy realizacji i mierniki postępu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia - 10 godzin zegarowych, w tym 9 godzin szkolenia + 1 godzina walidacji
Moduł 1: Start w biznesie – fundamenty sukcesu – 1 godz.
Rola nastawienia i przygotowania mentalnego w pierwszych miesiącach działalności, najczęstsze wyzwania początkujących przedsiębiorców, znaczenie planowania i priorytetów.
Moduł 2: Pewność siebie w roli przedsiębiorcy – 1,5 godz.
Budowanie pewności siebie i odporności psychicznej, praca z wewnętrznym krytykiem, radzenie sobie z presją otoczenia i lękiem przed porażką, techniki wzmacniania motywacji.
Moduł 3: Decyzje strategiczne na starcie – 1,5 godz.
Jak podejmować trafne decyzje w warunkach niepewności, analiza ryzyka, unikanie paraliżu decyzyjnego, przykłady dobrych i złych decyzji w pierwszym roku działalności.
Moduł 4: Finanse w pierwszych miesiącach biznesu – 2 godz.
Podstawy planowania finansowego, zarządzanie płynnością, kontrola kosztów, ustalanie cen, zabezpieczenie finansowe na start, proste narzędzia do monitorowania sytuacji finansowej.
Moduł 5: Typowe błędy i jak ich unikać – 1 godz.
Najczęstsze pułapki początkujących przedsiębiorców w obszarze organizacji, relacji z klientami i zarządzania sobą, sposoby minimalizowania ryzyka i konsekwencji.
Moduł 6: Plan działań po szkoleniu – 2 godz.
Opracowanie indywidualnego planu działań na kolejne 3–6 miesięcy, określenie priorytetów, kroków milowych i wskaźników postępu, prezentacja i omówienie planów w grupie.
Walidacja po szkoleniu – 1 godz.
Sprawdzenie nabytych umiejętności poprzez prezentację indywidualnego planu działań i omówienie go w odniesieniu do kryteriów ustalonych podczas szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja po szkoleniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 788,62 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 220,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Dobosz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma zestaw autorskich materiałów wspierających wdrożenie treści szkolenia – w tym karty pracy, ćwiczenia refleksyjne, arkusze planowania finansowego, checklisty decyzyjne oraz wzory prostych narzędzi do monitorowania postępów. Wszystkie materiały będą przekazane w formie elektronicznej, z możliwością wydruku. Uczestnik zachowuje je na własność i może z nich korzystać także po zakończeniu szkolenia, dostosowując je do indywidualnych potrzeb swojego biznesu.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1” oraz Projektu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Zawarto umowę z WUP Szczecin w ramach Projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa szkoleniowa realizowana będzie w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej Google Meet lub innej równoważnej.
Aby zapewnić płynny i niezakłócony udział w szkoleniu, uczestnik musi dysponować:
- komputerem stacjonarnym lub laptopem z aktualnym systemem operacyjnym (Windows 10 lub nowszy, macOS, Linux),
- stabilnym łączem internetowym o przepustowości min. 10 Mb/s (zalecane: 20 Mb/s i więcej),
- działającą kamerą internetową (wymagana do pracy warsztatowej oraz weryfikacji obecności),
- sprawnym mikrofonem oraz głośnikami lub zestawem słuchawkowym (wymagana komunikacja głosowa podczas ćwiczeń i konsultacji),
- dostępem do przeglądarki internetowej w aktualnej wersji (zalecane: Chrome, Firefox lub Edge),
- kontem e-mail do komunikacji organizacyjnej i otrzymywania materiałów szkoleniowych.
W przypadku pracy na dwóch ekranach (np. laptop + monitor zewnętrzny), komfort uczestnictwa w ćwiczeniach praktycznych może być znacznie wyższy, jednak nie jest to wymóg konieczny.
W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnik otrzyma link do spotkania,
Uczestnik powinien znajdować się w cichym, dobrze oświetlonym miejscu, umożliwiającym koncentrację i aktywny udział w pracy indywidualnej oraz zespołowej.