Menedżer ds. dostępności
Menedżer ds. dostępności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Dla kogo?
Studia podyplomowe przeznaczone są dla:
- pracowników administracji rządowej i samorządowej,
- pracowników służby zdrowia,
- pracowników szkół wyższych,
- średnich i przedszkoli,
- pracowników pozostałych instytucji publicznych,
- przedstawicieli organizacji lokalnych,
- społecznych i gospodarczych.
- pracowników służby zdrowia i sektora prywatnego oraz wszystkich tych, którzy chcą zdobyć kwalifikacje w zakresie dostępności w sferze publicznej i kompetencje menadżera dostępności.
UWAGA! Studia kierowane również do Uczestników projektu KIERUNEK ROZWÓJ.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji07-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest wykształcenie specjalistów w zakresie szeroko pojętej dostępności, którzy będą gotowi do przystosowania przestrzeni publicznej do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, zarządzania dostępnością, a także rozwijania i promowania tej idei.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zdobędzie wiedzę z zakresu tematyki dostępności | Kryteria weryfikacji definiuje problemy demograficzne, posługuje się przepisami prawa w zarządzaniu dostępnością w Polsce | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się realizuje rządowy program Dostępność Plus | Kryteria weryfikacji charakteryzuje zakres programu, planuje jego budżet oraz dobiera wskaźniki kontekstowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się definiuje fundusze europejskie dot. tematyki dostępności | Kryteria weryfikacji wymienia role i zadania funduszy europejskich pomagających zarządzać dostępnością | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się wykorzystuje wiedzę z zakresu projektowania uniwersalnego w zarządzaniu dostępnością | Kryteria weryfikacji wykorzystuje nowe media i zintegrowane zarządzanie sferą publiczną | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA (10 godz.)
- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W TEORII I PRAKTYCE (10 godz.)
- PRAWNE ASPEKTY DOSTĘPNOŚCI (12 godz.)
- GDZIE SIĘ KOŃCZY CHOROBA A ZACZYNA NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ (13 godz.)
- DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA (18 godz.)
- DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO–KOMUNIKACYJNA (24 godz.)
- FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA DOSTĘPNOŚCI (12 godz.)
- DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA (24 godz.)
- PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI (12 godz.)
- SPECYFIKA KOMUNIKACJI Z OSOBAMI W SPEKTRUM AUTYZMU (7 godz.)
- ALTERNATYWNE ZASADY KOMUNIKACJI (18 godz.)
FORMA ZALICZENIA
Test
Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 160
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Liczba punktów ECTS: 30
Harmonogram zjazdów
I zjazd
II zjazd
III zjazd
IV zjazd
V zjazd
VI zjazd
VII zjazd
VIII zjazd
IX zjazd
X zjazd WALIDACJA
* W sytuacjach losowych poszczególne terminy mogą ulec zmianie.
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Łączna liczba godzin 160 (160 zdalnych), w tym 38 h teoretycznych i 122 h praktycznych. Na studiach zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń, wykładów, warsztatów, case study, rozmowy na żywo. Wykładowcami są osoby na co dzień zajmujące się praktycznymi aspektami coachingu i psychologii. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć pozwala na wyćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów przedstawianych na bieżąco przez wykładowców jak i przytaczanych przez słuchaczy.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele średnio raz w miesiącu w godzinach 8:00-14:30. Zajęcia są realizowane w blokach 1,5h. Każdy blok składa się z 2 godzin dydaktycznych tj. 2 x 45 min. Po każdym bloku następuje 10 minutowa przerwa, która nie wlicza się w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 35,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 35,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Cezary Graul
Tomasz Marcysiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują dodatkowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platfrmie Moodle.
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie Moodle lub wydrukowane. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu. Pliki dokumentów moga być przygotowane w różnych formatach.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu może zostać każda osoba w wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
UWAGA! Studia kierowane rónież do Uczestników projektu KIERUNEK ROZWÓJ. Podpisano umowe ramową z WUP Toruń
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczeln
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Podpisano umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój do rozliczania bonów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Techniczne wymagania do zajęć online:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do stałego Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz, aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.
- niezbędne oprogramowanie: pakiet biurowy MS Office, MS Teams- platforma za pośrednictwem, której będzie prowadzona usługa: MS Teams
- minimalne łącze o przepustowości 50 Mbps