Skuteczne budowanie zespołów – od fundamentów do mistrzostwa
Skuteczne budowanie zespołów – od fundamentów do mistrzostwa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest osobom dorosłym, które chcą pogłębić swoje umiejętności miękkie w zakresie skutecznego budowania i zarządzania zespołami. Grupę docelową stanowią liderzy, menedżerowie, członkowie zespołów projektowych oraz specjaliści HR, działający w organizacjach, którzy podnoszą kompetencje z własnej inicjatywy.
Szkolenie dedykowane jest osobom, które chcą poszerzyć swoją wiedzę oraz umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystania programu Excel.
Uczestnicy nauczą się nie tylko sprawnego poruszania się po arkuszu kalkulacyjnym, ale także wykorzystywania jego zaawansowanych funkcji do analizy danych, raportowania i automatyzacji procesów.
Szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne zastosowania Excela w sektorze zielonej gospodarki, co pozwoli lepiej zarządzać danymi, optymalizować procesy i podejmować bardziej świadome decyzje zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do skutecznego budowania i zarządzania zespołami w dynamicznym środowisku pracy, z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji (AI) oraz zasad zrównoważonego rozwoju.Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił kształtować kulturę współpracy i zaufania, efektywnie rozwiązywać konflikty, delegować zadania oraz optymalizować procesy pracy przy wsparciu nowoczesnych narzędzi cyfrowych, w tym AI.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe pojęcia związane z budowaniem zespołów i zielonym przywództwem. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między stylem przywództwa tradycyjnego a przywództwem opartym na zasadach zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje role zespołowe i fazy rozwoju zespołu. | Kryteria weryfikacji Opisuje role wg Belbina oraz etapy modelu Tuckmana wraz z ich charakterystyką. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje możliwości wykorzystania narzędzi AI do wspierania pracy zespołu. | Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady zastosowania AI w planowaniu zadań, analizie obciążenia pracą oraz optymalizacji procesów zespołowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje techniki komunikacji i motywacji dopasowane do celów zespołu. | Kryteria weryfikacji Prowadzi rozmowy motywacyjne i udziela konstruktywnego feedbacku w symulowanych sytuacjach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia cyfrowe, w tym AI, do organizacji i monitorowania pracy zespołu. | Kryteria weryfikacji Tworzy plan sprintu projektowego z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych (np. Trello, Asana, AI do priorytetyzacji). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozwiązuje konflikty w zespole przy użyciu odpowiednich technik mediacyjnych. | Kryteria weryfikacji Prowadzi symulowaną rozmowę mediacyjną z uwzględnieniem interesów obu stron. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Optymalizuje pracę zespołu zgodnie z zasadami zielonej transformacji. | Kryteria weryfikacji Wdraża proekologiczne praktyki organizacyjne (np. ograniczenie zużycia papieru, minimalizacja podróży służbowych na rzecz spotkań online). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Promuje cyfrowe i ekologiczne rozwiązania w zarządzaniu projektami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje działania zmniejszające ślad węglowy zespołu oraz przedstawia ich wpływ na środowisko. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje z zespołem w sytuacjach wymagających szybkiego podejmowania decyzji. | Kryteria weryfikacji Angażuje się w pracę zespołową podczas symulacji kryzysu i wypracowuje wspólne rozwiązania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęErnabo Adrian Flak
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoErnabo Adrian Flak
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie jest zgodne z obszarami i grupami technologii wskazanymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2023 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030.
Szkolenie ma na celu rozwój kluczowych kompetencji liderskich i interpersonalnych w zakresie budowania, zarządzania i optymalizacji pracy zespołów. Uczestnicy poznają sprawdzone modele pracy grupowej, techniki motywacyjne, narzędzia rozwiązywania konfliktów oraz metody wspierania efektywnej komunikacji. Program został rozszerzony o elementy wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) w planowaniu zadań, analizie obciążenia pracą i automatyzacji procesów zespołowych oraz o aspekty zielonych kompetencji, tj. włączanie zasad zrównoważonego rozwoju w działania zespołów (np. redukcja zużycia zasobów, ekologiczne rozwiązania organizacyjne).
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił skutecznie organizować pracę zespołu, tworzyć atmosferę sprzyjającą współpracy i innowacyjności, a także korzystać z nowoczesnych narzędzi wspierających zarządzanie, w tym AI. Nabędzie umiejętności wdrażania proekologicznych rozwiązań w codziennej pracy zespołowej, co zwiększy jego wartość na rynku pracy, zwłaszcza w organizacjach, które stawiają na odpowiedzialny biznes i zieloną transformację.
Nabyte kompetencje mają charakter uniwersalny i będą przydatne w różnych sektorach, od IT i przemysłu po administrację publiczną, usługi czy sektor NGO. Szkolenie przygotowuje uczestników do roli lidera lub kluczowego członka zespołu, potrafiącego działać skutecznie w dynamicznym otoczeniu, gdzie innowacje i zrównoważony rozwój są priorytetem.
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Jest skierowane do menedżerów, liderów zespołów, członków zespołów projektowych, specjalistów HR oraz osób planujących rozwój w zakresie efektywnej współpracy i zarządzania ludźmi.
Podział godzin: 4 godziny teoretyczne, 16 godzin praktycznych
Łączny czas trwania: 20 godzin dydaktycznych
Podczas każdego dnia szkoleniowego przewidziano:
- 1 przerwę kawową (15 minut)
- 1 przerwę obiadową (30 minut)
- Przerwy nie są wliczone do godzin szkoleniowych.
Program szkolenia:
Dzień 1 – Fundamenty efektywnego zespołu (10 godzin dydaktycznych)
Moduł 1: Anatomia zespołu – wprowadzenie do dynamiki grupowej (3 godz.)
- Fazy rozwoju zespołu wg modelu Tuckmana
- Role zespołowe wg Belbina – diagnoza własnych predyspozycji
- Budowanie fundamentów: zaufanie i bezpieczeństwo psychologiczne
- Warsztat: Autodiagnoza ról zespołowych i ćwiczenia integrujące na bazie scenariuszy biznesowych
Moduł 2: Lider jako architekt zespołu – cele, wizja i motywacja (4 godz.)
- Cele metodą SMART i OKR
- Komunikowanie wizji jednoczącej zespół
- Techniki motywowania: uznanie, autonomia, sens pracy
- Cele proekologiczne jako element motywacji zespołu
- Warsztat: Zespołowe opracowanie karty celów projektu
Moduł 3: Komunikacja – krwiobieg zespołu (3 godz.)
- Bariery komunikacyjne i ich przełamywanie
- Sztuka zadawania pytań i aktywnego słuchania
- Modele konstruktywnego feedbacku (FUKO, kanapka)
- Warsztat: Symulacje rozmów i udzielanie feedbacku
Dzień 2 – Zaawansowane narzędzia i zarządzanie wyzwaniami (10 godzin dydaktycznych)
Moduł 4: Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji (3 godz.)
- Metody kreatywnego myślenia (burza mózgów, 6 kapeluszy)
- Techniki decyzji grupowych (konsensus, głosowanie, delegowanie)
- Unikanie pułapek myślenia grupowego
- Warsztat: Decyzje pod presją czasu
Moduł 5: Zarządzanie konfliktem (3 godz.)
- Źródła i rodzaje konfliktów
- Style rozwiązywania sporów
- Lider jako mediator
- Ćwiczenia: symulacje trudnych rozmów
Moduł 6: Optymalizacja pracy i delegowanie (3 godz.)
- Efektywne spotkania zespołowe
- Zasady skutecznego delegowania
- Nowoczesne narzędzia (Trello, Asana, Slack) i AI w planowaniu pracy
- Warsztat: Planowanie sprintu projektowego z narzędziami cyfrowymi
Moduł 7: Walidcja szkolenia (1godz.)
Moduł 8: Podsumowanie i plan wdrożenia (1 godz.)
- Indywidualny plan wdrożenia poznanych narzędzi i praktyk
- Sesja Q&A i rozdanie certyfikatów
Walidacja efektów uczenia się:
- Obserwacja w warunkach symulowanych – analiza pracy w ćwiczeniach zespołowych
- Test teoretyczny generowany automatycznie– sprawdzenie wiedzy z omawianych modeli i narzędzi
Warunki organizacyjne:
- Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych (15 godzin zegarowych) w 2 dni
- Tryb: stacjonarny
- Miejsce: sala szkoleniowa z przestrzenią do pracy w grupach, sprzętem multimedialnym i internetem
- Materiały: elektroniczne i drukowane (teoria, studia przypadków, ćwiczenia)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Anatomia zespołu – wprowadzenie do dynamiki grupowej | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Lider jako architekt zespołu – cele, wizja i motywacja | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Lider jako architekt zespołu – cele, wizja i motywacja cz.2 | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Komunikacja – krwiobieg zespołu | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji w zespole | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Zarządzanie konfliktem w zespole | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Zarządzanie konfliktem w zespole cz.2 | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Optymalizacja pracy i delegowanie zadań | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Walidacja | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Podsumowanie, plan wdrożenia i rozdanie certyfikatów | Prowadzący Alina Łobodzińska | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 600,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 600,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Alina Łobodzińska
W ostatnich 5 latach poprowadziłam setki godzin szkoleń i warsztatów dla firm z różnych branż, a także wystąpiłam jako prelegentka i konferansjerka podczas wydarzeń biznesowych i rozwojowych. Współpracuję zarówno z dużymi organizacjami, jak i z sektorem MŚP, dostarczając wiedzę i narzędzia możliwe do wdrożenia od razu.
Specjalizuję się w zarządzaniu sobą w czasie, budowaniu relacji z klientami, obsłudze klienta, social sellingu, networkingu, autoprezentacji, wystąpieniach publicznych oraz rozwoju kompetencji miękkich i komunikacyjnych. W pracy stawiam na spersonalizowane podejście, motywowanie do działania i angażowanie uczestników.
Moim celem jest, aby uczestnicy moich szkoleń skuteczniej osiągali cele biznesowe, zwiększali satysfakcję z pracy, budowali lojalność klientów i pewność siebie w wystąpieniach oraz efektywnie pozyskiwali partnerów w biznesie i mediach społecznościowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymaja skrypty w formie multimedialnej oraz niezbędne do pracy materiały biurowe
Informacje dodatkowe
- Czas trwania szkolenia: 20 godzin dydaktycznych, gdzie jedna godzina dydaktyczna wynosi 45 minut.
- Przerwy: Dwie przerwy obiadowe po 30 minut każda oraz dwie przerwy kawowe po 15 minut – nie wliczone do godzin szkoleniowych.
- Warunek ukończenia: Obecność na co najmniej 80% zajęć.
- Tryb szkolenia: Stacjonarnie.
- Miejsce: Sala szkoleniowa ze stanowiskami pracy i dostępem do internetu.
- Materiały szkoleniowe: Dostępne w formie elektronicznej, zawierające przykłady i zadania do samodzielnego ćwiczenia.
- Certyfikacja: Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje w zakresie AI i Excela w kontekście ekologii.
- Podstawa zwolnienia z VAT: Art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a Ustawy o VAT oraz § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Hotel posiada sale konferencyjne wyposażone w nowoczesny sprzęt multimedialny (projektor, ekran, flipchart, dostęp do internetu), umożliwiające prowadzenie zajęć w układzie warsztatowym.
Na terenie obiektu znajduje się restauracja zapewniająca pełne wyżywienie dla uczestników szkolenia, a także zaplecze noclegowe o standardzie trzygwiazdkowym. Lokalizacja gwarantuje wygodny dojazd zarówno samochodem, jak i komunikacją publiczną.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe