Specjalistyczne szkolenie z wykorzystania BSP w kategorii NSTS-05 w filmowaniu.
Specjalistyczne szkolenie z wykorzystania BSP w kategorii NSTS-05 w filmowaniu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje i kompetencje w zakresie filmowania, w tym w szczególności obsługi Bezzałogowego Statku Powietrznego (BSP) do wykorzystania w filmowaniu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje Uczestnika do samodzielnego zebrania materiału wideo za pomocą BSP. Usługa przygotowuje do pilotowania Bezzałogowego Statku Powietrznego w kategorii NSTS-05.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje przepisy lotnicze i procedury operacyjne | Kryteria weryfikacji Stosuje przepisy lotnicze obowiązujące na terenie Unii Europejskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia uprawnienia i możliwości wykonywania operacji w kategorii Otwartej, Szczególnej i Certyfikowanej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje zasady wykonywania lotów w kategorii Otwartej i Szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane wie jakie zgody trzeba pozyskać do wykonywania lotów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje procedury operacyjne zarówno w sytuacjach normalnych jak i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje BSP stosuje zasady ich działania i wykonywania lotów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia podzespoły BSP i tłumaczy za co są odpowiedzialne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje procedury startu i lądowania oraz elementy BSP jakie należy sprawdzić przed i po lądowaniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Ustawia parametry lotu dopasowane do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę odnośnie ograniczeń i możliwości człowieka w kontekście wykonywania operacji lotniczych | Kryteria weryfikacji Definiuje czynniki jakie mogą wpływać na człowieka w kontekście bezpieczeństwa wykonywania lotów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje ograniczenia ludzkie w kontekście obserwacji lotu BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zbiera materiał wideo przy użyciu BSP | Kryteria weryfikacji Przygotowuje BSP do lotu z uwzględnieniem warunków oświetlenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wybiera optymalne ustawienia sprzętu wideo | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Zbiera materiał wideo uwzględniając warunki oświetlenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje loty BSP, zbierając materiał wideo zgodnie z obowiązującymi przepisami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Posługuje się różnymi narzędziami ułatwiającymi loty BSP do filmowania | Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia ułatwiające zbieranie materiału wideo z wykorzystaniem drona | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje statyw i gimbala podczas pilotowania drona zbierającego materiał wideo | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęWalidację przeprowadza podmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, w przypadku tego szkolenia będzie to Business Adventure Przemysław Włodarczyk - operator egzaminacyjny ULC (nr decyzji: LBSP-1.545.26.2022.ULC.1).
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie NSTS-05 oparte jest na programie szkolenia zatwierdzonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Szkolenie zawiera w sobie część teoretyczną oraz praktyczną. Część teoretyczna prowadzona jest w sali. Zajęcia praktyczne ze względu na swoją specyfikę są uzależnione od warunków atmosferycznych. W przypadku opadów lub silnego wiatru uniemożliwiającego swobodne loty, część praktyczna zostanie przesunięta na inny dzień co może spowodować przesunięcie się terminu zakończenia realizacji usługi. W tym przypadku Uczestnicy i Operator zostaną niezwłocznie powiadomieni o zachodzących zmianach. Część praktyczna odbywa się na otwartym terenie poza salą szkoleniową.
Aby wziąć udział w szkoleniu uczestnik musi mieć ukończone 18 lat oraz aby rozpocząć szkolenie Uczestnik powinien:
1. Zarejestrować się jako operator i pilot na platformie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz zaliczyć test A1/A3. Robi się tobezpłatnietutaj:https://drony.gov.pl,
2. Przesłać do Wykonawcy szkolenia potwierdzenie (plik pdf) nadania numeru operatora i pilota oraz potwierdzenie zaliczenia testuA1/A3.
Usługa trwa 40 godzin dydaktycznych, 40x45 min = 1800 min:
MODUŁ NSTS05 teoria: 960 min
MODUŁ NSTS05 praktyka: 480 min
MODUŁ FILMOWANIE: 240 min
Egzamin: 120 min
Egzamin jest przeprowadzany przez uprawniony do tego podmiot zewnętrzny. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
MODUŁ NSTS05
Zakres części teoretycznej:
1.Przepisy lotnicze uwzględniające BSP o masie do 25kg
2.Ograniczenia możliwości człowieka pilotowania statków o masie do 25kg
3.Procedury operacyjne z wykorzystaniem statków o masie do 25kg
4.Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu BSP o masie do 25kg
5.Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych, ze szczególnym uwzględnieniem BSP o masie do 25kg
6.Meteorologia
7.Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
8.Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
MODUŁ NSTS05 Zakres części praktycznej:
1.Praktyka naziemna obejmuje: przygotowanie drona do lotu, ćwiczenia z prawidłowej oceny obiektów oraz właściwego lotu, sprawdzenie i ocena stanu technicznego, zaplanowanie operacji oraz ocena ryzyka, obsługa aplikacji do zgłaszania lotów, podstawowe czynności, które należy podjąć w przypadku sytuacji awaryjnej - wszystkie czynności dotyczą BSP o masie do 25 kg(NSTS05)
2.Start oraz lądowanie
3.Wykonywanie dokładnych i kontrolowanych manewrów w locie na różnych wysokościach i w różnych odległościach
4.Loty w warunkach odbiegających od normy w sytuacjach niebezpiecznych
MODUŁ FILMOWANIE
- Ujęcia z powietrza: kilka rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę przed startem; Ciekawe ujęcia dronem; Rodzaje ujęć, zasady filmowania
- Zdjęcia pod słońce
- Warsztat narzędzi filmowych na kilku przykładach: Statyw/rig/slider – wprowadzenie do zastosowania różnych ruchów kamery i obsługi; Ćwiczenie prowadzenia postaci oraz opowiadania ruchomą i nieruchomą kamerą
- Praca z Gimbalem oraz statywem: Poruszanie się z Gimbalem; Ujęcia z pomocą statywu; Płynne ruchy; Zasady robienia ujęć
EGZAMIN
Podczas kursu zostanie również omówiona problematyka związana z nabyciem i/lub rozwijaniem przez Uczestnika:
1.kompetencji cyfrowych, w tym aktualizacja oprogramowania drona i aplikacji mobilnych konfigurowanie ustawień lotu BSP, obróbka zdjęć i wideo nagranych dronem oraz
2.kompetencji zielonych, w tym zagadnienia dotyczące: optymalizacji użycia energii (np. planowanie tras lotu tak, aby zużywać mniej baterii), dbałość o recykling i odpowiednią utylizację sprzętu elektronicznego i akumulatorów, użycie technologii (w tym dronów) do monitorowania środowiska.
Metody prowadzenia zajęć: wykład, pogadanka, case study, praca w terenie. Zajęcia praktyczne dot. obsługi i latanie dronem prowadzone będą w podziale 2 uczestników na 1 instruktora/dron. W przypadku większej liczby osób dostawca usługi zapewni odpowiednią bazę instruktorów i dronów.
W ramach szkolenia zaplanowano przerwy, które wliczają się w czas trwania szkolenia.
Szkolenie zawiera w sobie część teoretyczną, część praktyczną. Część Teoretyczna prowadzona jest w sali. Zajęcia praktyczne ze względu na swoją specyfikę są uzależnione od warunków atmosferycznych. W przypadku opadów lub silnego wiatru uniemożliwiającego swobodne loty, część praktyczna zostanie wyznaczona w innym terminie co może spowodować przesunięcie się terminu zakończenia realizacji usługi. W tym przypadku Uczestnicy i Operator zostaną niezwłocznie powiadomieni o zachodzących zmianach. Część praktyczna odbywa się na otwartym terenie poza salą szkoleniową.
Szkolenia w ramach obsługi BSP, zgodnie z ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZEGO KOMISJI (UE) 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie przepisów i procedur dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych, przeprowadzane mogą być wyłącznie przez akredytowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego jednostki szkolące. CamFLY Rafał Wolak jako Dostawca Usługi jest instytucją szkolącą ULC (nr rejestracyjny POL2ec23db5be1a1).
Z uwagi na główny cel szkolenia - przygotowanie do ogólnie rozumianego filmowania lotniczego - szkolenie ma charakter kompetencyjny - uczestnicy zdobywają kompetencje w obszarze filmowania z wykorzystaniem drona. Równocześnie zbieranie materiału wideo odbywa się za pomocą dronów, do których pilotowania niezbędne są uprawnienia pilota bezzałogowego statku powietrznego i uprawnienia do wykonywania operacji z użyciem systemu bezzałogowego statku powietrznego przez pilota bezzałogowego statku powietrznego w ramach NSTS-05. Uprawnienia nadawane są przez Urząd Lotnictwa Cywilnego po pozytywnie zdanym egzaminie, zorganizowanym przez uprawnioną jednostkę. Tym samym każdy uczestnik w ramach szkolenia przystąpi do egzaminu zewnętrznego, który jest elementem szkolenia. Egzamin przeprowadza Business Adventure Przemysław Włodarczyk - operator egzaminacyjny ULC (nr decyzji: LBSP-1.545.26.2022.ULC.1).
Tym samym po zakończeniu szkolenia Uczestnik poza zaświadczeniem z opisem kompetencji, otrzyma również potwierdzenie zdania egzaminu teoretycznego w zakresie uzyskania certyfikatu wiedzy teoretycznej pilota bezzałogowego statku powietrznego w kategorii szczególnej w ramach NSTS-05 oraz potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego i oceny umiejętności praktycznych do celów NSTS-05.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 187,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 187,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 25,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 25,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 25,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 25,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Kobyliński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej. Na zajęciach praktycznych Uczestnicy pracują na własnych komputerach, w przypadku braku takiej możliwości komputer zapewnia dostawca usługi.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofi nansowanych warunkiem uczestnictwa w szkoleniach jest założenie przez Uczestnika konta w Bazie UsługRozwojowych oraz spełnienie warunków, które są przedstawione przez danego Operatora, do którego składane są dokumenty odofi nansowanie do usługi rozwojowej.
Aby rozpocząć szkolenie Uczestnik powinien:
1. Zarejestrować się jako operator i pilot na platformie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz zaliczyć test A1/A3. Robi siętobezpłatnietutaj:https://drony.gov.pl,
2. Przesłać do Wykonawcy szkolenia potwierdzenie (plik pdf) nadania numeru operatora i pilota oraz potwierdzenie zaliczenia testuA1/A3.
Warunkiem ukończenia szkolenia (a zarazem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu) jest frekwencja na poziomie minimum 80%.Dostawca usługi codziennie prowadzi listę obecności, na której każdy Uczestnik potwierdza swoją obecność osobistym podpisem.
Informacje dodatkowe
Usługa zw z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień z dnia 20 grudnia 2013
Usługa trwa 40 godz dyd.
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik poza zaświadczeniem ukończenia udziału w usłudze z opisem efektów uczenia się, otrzyma również potwierdzenie zdania egzaminu w zakresie uzyskania certyfikatu wiedzy teoretycznej pilota bezzałogowego statku powietrznego w kategorii szczególnej w ramach NSTS-05 oraz potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego i oceny umiejętności praktycznych do celów NSTS-05.
Zajęcia praktyczne ze względu na swoją specyfikę są uzależnione od warunków atmosferycznych. W przypadku opadów lub silnego wiatru uniemożliwiającego swobodne loty, część praktyczna zostanie wyznaczona w innym terminie co może spowodować przesunięcie się terminu zakończenia realizacji usługi. W tym przypadku Uczestnicy i Operator zostaną niezwłocznie powiadomieni o zmianach.