Specjalistyczne szkolenie z wykorzystywania dronów z termowizją.
Specjalistyczne szkolenie z wykorzystywania dronów z termowizją.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Inżynieria i metrologia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje i kompetencje w zakresie termowizji, w tym w szczególności obsługi Bezzałogowego Statku Powietrznego (BSP) do wykorzystania w termowizji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje Uczestnika do wykonywania badań termograficznych przy użyciu drona z kamerą termowizyjną. Równocześnie Uczestnik będzie miał możliwość zdobycia uprawnień NSTS05.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się podstawową wiedzą z zakresu lotnictwa cywilnego | Kryteria weryfikacji wskazuje najważniejsze przepisy lotnicze, w tym odnoszące się do kategorii NSTS05 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje przepisy i uregulowania prawne dotyczące lotnictwa cywilnego adekwatnie do kategorii NSTS05 | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu statków powietrznych kategorii NSTS05 | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu termowizji | Kryteria weryfikacji opisuje zasady działania kamery termowizyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje zasady wykonywania lotów z kamerami termowizyjnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje różne zakresy temperaturowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia ustawienia kamery odbitej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia ustawienia emisyjności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia pojęcie temperatury odniesienia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykonuje loty BSP w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) | Kryteria weryfikacji przygotowuje drona do 25 kg do lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji skutecznie startuje oraz ląduje statkiem powietrznym do 25 kg | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje dokładne i kontrolowane manewry w locie na różnych wysokościach i w różnych odległościach - zgodnie z potrzebami dla termowizji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje znajomość przepisów lotniczych w trakcie wykonywania lotów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji podczas lotów BSP o masie do 25 kg uwzględnia warunki meteorologiczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje loty BSP do 25 kg w warunkach odbiegających od normy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji po zakończeniu pilotowania zabezpiecza drona do następnego użycia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Zbiera materiał termowizyjny z wykorzystaniem drona | Kryteria weryfikacji Ustawia kamerę termowizyjną uwzględniając kąt widzenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Ustawia kamerę termowizyjną uwzględniają jej parametry i warunki atmosferyczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wyznacza temperaturę odbitą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy danych z kamery termowizyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęWalidację przeprowadza podmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, w przypadku tego szkolenia będzie to Business Adventure Przemysław Włodarczyk - operator egzaminacyjny ULC (nr decyzji: LBSP-1.545.26.2022.ULC.1).
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie NSTS-05 oparte jest na programie szkolenia zatwierdzonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Przerwy nie wliczają się do godzin usługi. Szkolenie zawiera w sobie część teoretyczną oraz praktyczną. Część teoretyczna prowadzona jest w sali. Zajęcia praktyczne ze względu na swoją specyfikę są uzależnione od warunków atmosferycznych.
Aby wziąć udział w szkoleniu uczestnik musi mieć ukończone 18 lat oraz aby rozpocząć szkolenie Uczestnik powinien:
1. Zarejestrować się jako operator i pilot na platformie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz zaliczyć test A1/A3. Robi się to bezpłatnietutaj:https://drony.gov.pl,
2. Przesłać do Wykonawcy szkolenia potwierdzenie (plik pdf) nadania numeru operatora i pilota oraz potwierdzenie zaliczenia testu A1/A3.
Usługa trwa 40 godzin dydaktycznych, 40x45 min = 1800 min:
MODUŁ NSTS05 teoria: 960 min
MODUŁ NSTS05 praktyka: 480 min
MODUŁ TERMOWIZJA: 240 min
walidacja/egzamin: 120 min
Walidacja jest przeprowadzana przez uprawniony do tego podmiot zewnętrzny.
MODUŁ NSTS05 Zakres części teoretycznej:
- Przepisy lotnicze uwzględniające BSP o masie do 25kg
- Ograniczenia możliwości człowieka pilotowania statków o masie do 25kg
- Procedury operacyjne z wykorzystaniem statków o masie do 25kg
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu BSP o masie do 25kg
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych, ze szczególnym uwzględnieniem BSP o masie do 25kg
- Meteorologia
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
MODUŁ NSTS05 Zakres części praktycznej:
- Praktyka naziemna obejmuje: przygotowanie drona do lotu, ćwiczenia z prawidłowej oceny obiektów oraz właściwego lotu, sprawdzenie i ocena stanu technicznego, zaplanowanie operacji oraz ocena ryzyka, obsługa aplikacji do zgłaszania lotów, podstawowe czynności, które należy podjąć w przypadku sytuacji awaryjnej - wszystkie czynności dotyczą BSP o masie do 25 kg (NSTS05)
- Start oraz lądowanie
- Wykonywanie dokładnych i kontrolowanych manewrów w locie na różnych wysokościach i w różnych odległościach
- Loty w warunkach odbiegających od normy w sytuacjach niebezpiecznych
MODUŁ TERMOWIZJA
- Podstawy termowizji oraz zasady działania kamery termowizyjnej
- Zasady wykonywania lotów z kamerami termowizyjnymi
- Wykrywanie i ocena obiektów
- Właściwe parametry lotu, wysokość, prędkość w termowizji
- Analiza przykładowych obrazów z kamery termowizyjnej
- Zakres temperaturowy
- Ustawienia temperatury odbitej
- Ustawienia emisyjności
- Punkt pomiarowy, obszar, min. i max. temperatura, izoterma
- Temperatura odniesienia
Podczas kursu zostanie również omówiona problematyka związana z nabyciem i/lub rozwijaniem przez Uczestnika:
1.kompetencji cyfrowych, w tym aktualizacja oprogramowania drona i aplikacji mobilnych konfigurowanie ustawień lotu BSP, obróbka zdjęć i wideo nagranych dronem oraz
2.kompetencji zielonych, w tym zagadnienia dotyczące: optymalizacji użycia energii (np. planowanie tras lotu tak, aby zużywać mniej baterii), dbałość o recykling i odpowiednią utylizację sprzętu elektronicznego i akumulatorów, użycie technologii (w tym dronów) do monitorowania środowiska.
Metody prowadzenia zajęć: wykład, pogadanka, case study, praca w terenie (zbieranie materiału do analizy termowizyjnej z drona, analiza termowizyjna). Zajęcia praktyczne dot. obsługi i latanie dronem prowadzone będą w podziale 2 uczestników na 1 instruktora/dron. W przypadku większej liczby osób dostawca usługi zapewni odpowiednią bazę instruktorów i dronów.
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik poza zaświadczeniem ukończenia udziału w usłudze z opisem efektów uczenia się, otrzyma również potwierdzenie zdania egzaminu w zakresie uzyskania certyfikatu wiedzy teoretycznej pilota bezzałogowego statku powietrznego w kategorii szczególnej w ramach NSTS-05 oraz potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego i oceny umiejętności praktycznych do celów NSTS-05.
Szkolenie zawiera w sobie część teoretyczną, część praktyczną. Część Teoretyczna prowadzona jest w sali. Zajęcia praktyczne ze względu na swoją specyfikę są uzależnione od warunków atmosferycznych. W przypadku opadów lub silnego wiatru uniemożliwiającego swobodne loty, część praktyczna zostanie wyznaczona w innym terminie co może spowodować przesunięcie się terminu zakończenia realizacji usługi. W tym przypadku Uczestnicy i Operator zostaną niezwłocznie powiadomieni o zachodzących zmianach. Część praktyczna odbywa się na otwartym terenie poza salą szkoleniową.
Uprawnienia nadawane są przez Urząd Lotnictwa Cywilnego po pozytywnie zdanym egzaminie, zorganizowanym przez uprawnioną jednostkę. Tym samym każdy uczestnik w ramach szkolenia przystąpi do egzaminu zewnętrznego, który jest elementem szkolenia. Egzamin przeprowadza podmiot zewnętrzny Business Adventure Przemysław Włodarczyk - operator egzaminacyjny ULC (nr decyzji:LBSP-1.545.26.2022.ULC.1).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 187,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 187,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 25,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 25,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 25,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 25,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Grabowski
aerofotografii, fotogrametrii niskiego pułapu, analizach danych GIS z dronów, inspekcjach termowizyjnych paneli PV oraz druku 3D i grawerowaniu laserowym. W latach 2022-2023 pracował w Visimind Ltd. Sp. z o.o., gdzie jako Manager rozwoju oprogramowania web kierował zespołem odpowiedzialnym za tworzenie aplikacji do wizualizacji i analiz danych przestrzennych. Równocześnie zajmował się projektowaniem UX, testowaniem oprogramowania oraz analizą danych GIS. Wcześniejsze doświadczenie zdobywał jako asystent geodety w Budimex S.A. oraz praktykant w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łomży.
Posiada solidne wykształcenie z zakresu geodezji i kartografii oraz GIS, zdobyte na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył również studia podyplomowe na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie z zastosowania bezzałogowych statków latających w inżynierii.
Jest certyfikowanym pilotem dronów VLOS i BVLOS do 25 kg oraz posiada liczne kursy z zakresu GIS, fotogrametrii, fotografii, termowizji i programowania. Biegle posługuje się angielskim(poziomC1) oraz wieloma narzędziami analizy danych i projektowania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w szkoleniach jest założenie przez Uczestnika konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz spełnienie warunków, które są przedstawione przez danego Operatora, do którego składane są dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Aby rozpocząć szkolenie Uczestnik powinien:
1. Zarejestrować się jako operator i pilot na platformie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz zaliczyć test A1/A3. Robi się tobezpłatnietutaj:https://drony.gov.pl,
2. Przesłać do Wykonawcy szkolenia potwierdzenie (plik pdf) nadania numeru operatora i pilota oraz potwierdzenie zaliczenia testu A1/A3.
Warunkiem ukończenia szkolenia (a zarazem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu) jest frekwencja na poziomie minimum 80%.Dostawca usługi codziennie prowadzi listę obecności, na której każdy Uczestnik potwierdza swoją obecność osobistym podpisem.
Informacje dodatkowe
Usługa zw z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień z dnia 20 grudnia 2013
Usługa trwa 40 godz dyd.
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik poza zaświadczeniem ukończenia udziału w usłudze z opisem efektów uczenia się, otrzyma również potwierdzenie zdania egzaminu w zakresie uzyskania certyfikatu wiedzy teoretycznej pilota bezzałogowego statku powietrznego w kategorii szczególnej w ramach NSTS-05 oraz potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego i oceny umiejętności praktycznych do celów NSTS-05.
Zajęcia praktyczne ze względu na swoją specyfikę są uzależnione od warunków atmosferycznych. W przypadku opadów lub silnego wiatru uniemożliwiającego swobodne loty, część praktyczna zostanie wyznaczona w innym terminie co może spowodować przesunięcie się terminu zakończenia realizacji usługi. W tym przypadku Uczestnicy i Operator zostaną niezwłocznie powiadomieni o zmianach.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi