Komunikacja w relacjach, czyli budowanie swojej pozycji w stosunkach z klientem wewnętrznym i zewnętrznym MODUŁ I – KOMUNIKACJA A WSPÓŁPRACA
Komunikacja w relacjach, czyli budowanie swojej pozycji w stosunkach z klientem wewnętrznym i zewnętrznym MODUŁ I – KOMUNIKACJA A WSPÓŁPRACA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby było efektywne zarówno dla kadry zarządzającej i pracowników i wszystkich osób zainteresowanych usprawnieniem komunikacji poprzez przezwyciężenie indywidualnych problemów i barier w komunikowaniu się w relacjach zawodowych.
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności z zakresu kompetencji menedżerskich. Ze szkolenia skorzystają zarówno osoby stawiające pierwsze kroki w kierowaniu zespołem, jak również bardziej doświadczeni menedżerowie.
Dla osób które, chcą poznać proces przekazywania informacji, idei, celów i wartości w sposób, który pozwala osiągać zamierzone cele komunikacyjne, budować trwałe relacje oraz wspierać dążenie do określonych celów biznesowych.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy będą przygotowani do efektywnej komunikacji w miejscu pracy co poprawi współpracę, relacje i skuteczność zadaniową na wielu poziomach. Podniesie efektywność wpływania na współpracowników, podwładnych i pozwoli na bardziej płynny i profesjonalny przepływ informacji.Rozwój umiejętności w zakresie: Kształtowania otwartości na zmiany i modyfikację zachowań, Umiejętności współpracy ze zwierzchnikami, współpracownikami, podwładnymi i klientami, Podejścia zadaniowego w kontaktach zawodowych
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Zna podstawowe czynniki wpływające na budowanie zaufania i kultury współpracy w zespole UMIEJĘTNOŚCI: Potrafi dokonać wyboru najbardziej skutecznych metod budowania otwartości w zespole w zależności od struktury i potrzeb poszczególnych jej członków, WIEDZA: Zna i rozumie rodzaje barier komunikacyjnych wpływających na skuteczność zadaniową, UMIEJĘTNOŚCI: Uczestnik wykazuje umiejętność skutecznego zarządzania konfliktem przy wykorzystaniu różnych technik i strategii komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Omawia znaczenie zaufania w zespole i wymienia czynniki budujące to zaufanie.Słucha aktywnie, sam wypowiada się w sposób otwarty sprawdzając czy jego przekaz jest jasny i czytelny. Unika komunikatów konfrontacyjnych, dostosowuje komunikację do rozmówcy. Omawia i wymienia rodzaje barier komunikacyjnych ograniczających możliwość skutecznego porozumienia się. Analizuje konflikt wskazując jego źródło, formułuje wskazówki wyjścia z konfliktu przy zastosowaniu adekwatnych technik. Panuje nad emocjami, Konstruktywnie podchodzi do rozwiązywania trudnych sytuacji interpersonalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia obejmuje 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna ma wymiar 45 minut zegarowych) .
MODUŁ I – KOMUNIKACJA A WSPÓŁPRACA
- Rola wymiaru zaufania i więzi w osiąganiu przez zespół wyznaczonych mu rezultatów
- Celowość współpracy zarówno zespołowej jak i pomiędzy działami, ich wpływ na proces zmian - Podstawowe czynniki budujące współpracę w zespole
- Budowanie otwartości i zaufania - „Okna Johariego” – jak zwiększać pole swobody
- Przyczyny złego zrozumienia się podczas rozmowy – bariery komunikacyjne - jak im przeciwdziałać?
- Technika aktywnego słuchania jako najważniejszy instrument dobrego kontaktu.
- Rozpoznawanie rzeczywistych oczekiwań, zastrzeżeń, wątpliwości.
- Tworzenie sytuacji zachowania twarzy przez oponenta
- Informacja zwrotna - techniki
Głównym zadaniem jest umożliwienie poznania zasad i dostarczenie niezbędnych narzędzi do budowania poprawnych relacji interpersonalnych w pracy zawodowej.
Korzyści dla uczestników, Cele szczegółowe:
- Uświadomienie jak ważne w osiąganiu efektów jest tworzenie bezpiecznego emocjonalnie środowiska pracy.
- Poznanie czynników od których naprawdę zależy efektywność współpracy ukierunkowanej na realizację zadań i na dobre relacje interpersonalne.
- Nabycie umiejętności dostrzegania trudności, jakie niesie ze sobą komunikowanie nawet prostych treści i ćwiczenie skutecznych zachowań podczas rozmów z podwładnymi i współpracownikami
- Uświadomienie uczestnikom szkolenia różnych rodzajów przeszkód i zakłóceń występujących w procesie komunikacji.
- Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i rozpoznawania przyczyn zakłóceń na podstawie własnych doświadczeń.
- Uczenie się przezwyciężania barier komunikacyjnych i budowania przyjaznej atmosfery sprzyjającej osiąganiu rezultatów.
- Poznanie technik i nabycie umiejętności radzenia sobie z manipulacjami
- Radzenie sobie z konfliktami
- Skuteczne wdrażanie zmian
Usługa realizowana w sali szkoleniowej, przygotowanie dla uczestników, każdy uczestnik siedzi przy stole, układ stołów w literę U, aby był utrzymany kontakt z trenerem i miał on możliwość dojścia do każdej osoby i utrzymania uwagi grupy, sala wyposażona w rzutnik, ekran, flipchart i klimatyzację.
Na zakończenie zostanie przeprowadzona walidacja, w oparciu o test teoretyczny, trwający 15 minut
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Komunikacja w relacjach, czyli budowanie swojej pozycji w stosunkach z klientem wewnętrznym i zewnętrznym MODUŁ I – KOMUNIKACJA A WSPÓŁPRACA | Prowadzący ELŻBIETA DŁUGOSZ-TRUSZKOWSKA | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 07:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 947,10 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 770,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 118,39 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 96,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
ELŻBIETA DŁUGOSZ-TRUSZKOWSKA
Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu Zarządzania Przedsiębiorstwem na Wydziale Zarządzania AGH oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka licznych publikacji z dziedziny zarządzania personelem.
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju kompetencji trenerskich i zarządczych związanych z wykorzystywaniem wiedzy o dynamice funkcjonowania grup w zarządzaniu zespołem i organizacją. Realizuje programy coachingowe i szkolenia dla kadry menedżerskiej wyższego, średniego i niższego szczebla. Autorka sukcesu całej rzeszy swoich podopiecznych piastujących aktualnie wysokie stanowiska menedżerskie w organizacjach biznesowych, funkcjonujących w zróżnicowanym środowisku i w różnych branżach.
Realizuje projekty doradcze z zakresu badania potencjału pracowników takie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę. Materiał merytoryczny oparty będzie o przykłady i ćwiczenia, dzięki którym uczestnicy szkolenia będą mogli w praktyczny sposób poznać zastosowanie obecnie obowiązujących przepisów a także podzielić się między sobą doświadczeniem w zakresie omawianej problematyki.
Materiały dydaktyczne:
- Prezentacja ze szkolenia w wersji elektronicznej
- Materiały szkoleniowe i handouty do ćwiczeń
Metody stosowane podczas szkolenia:
- Prezentacja - interaktywny mini wykład
- Dyskusja moderowana
- Burza mózgów
- Ćwiczenia w grupach
- Ćwiczenia indywidualne
Na zakończenie uczestnik po analizie zadań i podsumowaniu zakres materiału, otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie par. 22 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 652).
Informacje dodatkowe
Metody pracy i materiały szkoleniowe: Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z elementami ćwiczeń praktycznych w formie – studia przypadków, angażowaniem słuchaczy do wymiany doświadczeń, spostrzeżeń i wniosków). Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
07:30 – 09:00
09:00 - 09:45 PRZERWA
09:45 – 11:30
11:30 – 12:00 PRZERWA
12:00 – 13:30
13:30 – 13:45 PRZERWA
13:45 – 15:00
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi