Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN
Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Grupa docelowa usługi
Mechanicy pojazdów samochodowych,
- Elektromechanicy pojazdów samochodowych,
- Diagności.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji04-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest aktualizacja wiedzy i umiejętności z zakresu prawidłowego diagnozowania i wykonywania czynności serwisowych w oparciu o dostępne na ryku narzędzia pracy: testery, programatory, oprogramowania oraz dokumentację pozwalającą mechanikom/ diagnostom poprawić skuteczność diagnozy, skracając tym samym czas naprawy i zwiększając zyskowność warsztatu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik poprzez udział w szkoleniach będzie mógł zdobyć i zaktualizować swoje kompetencje do celów zawodowych. Poprawi skuteczność diagnozy skracając tym samym czas naprawy oraz zwiększy zyskowność swojego warsztatu. | Kryteria weryfikacji Ankieta anonimowa po odbytym szkoleniu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień pierwszy – 8h dydaktycznych – część teoretyczna
- system dwójkowy oraz szesnastkowy, podstawowe pojęcia, elementy sieci CAN; rodzaje ramek CAN
- przebieg transmisji danych: adresowanie danych, błędy transmisji, przesyłanie danych
- CANHacker - instalacja oprogramowania i sterowników, opis wszystkich możliwości analizatora, odczytywanie i wysyłanie informacji, emulowanie sygnałów CAN
- 2-kanałowy firmy Autokey - instalacja oprogramowania i sterowników, opis wszystkich możliwości analizatora, odczytywanie i wysyłanie informacji
- emulowanie sygnałów CAN
- filtr ramek firmy Autokey - instalacja oprogramowania, opis wszystkich możliwości filtra
- blokowanie odpowiedniej ramki, emulowanie sygnałów CAN
- praktyczne zastosowanie filtra w przykładach
Dzień drugi – 8h dydaktycznych – część praktyczna
- Analizatory CAN firmy Elrasoft (instalacja oprogramowania i sterowników; opis wszystkich możliwości analizatora)
- Analizatory CAN firmy Elrasoft - odczytywanie i wysyłanie informacji, emulowanie sygnałów CAN; metody inżynierii wstecznej
- Samodzielne pisanie skryptu - wprowadzenie do środowiska pisania skryptów
budowa skryptu, pierwszy skrypt CAN
Warunki Organizacyjne:
- Liczba uczestników: Szkolenie przeznaczone od 5 do 8 uczestników
- Praca na własnym sprzęcie: Każdy uczestnik pracuje na własnym laptopie z odpowiednim oprogramowaniem diagnostycznym.
- Wsparcie techniczne: Instruktor zapewnia pomoc w konfiguracji sprzętu i oprogramowania na początkowych etapach szkolenia.
Walidacja i Ocena:
- Ocena praktyczna: Uczestnicy będą oceniani pod kątem poprawności wykonania zadań praktycznych. Każdy uczestnik wykona zadania indywidualnie, a ocena będzie opierała się na precyzyjności i poprawności wykonania poszczególnych czynności.
Czas trwania usługi:
- Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (w tym przerwy wliczają się w czas trwania usługi).
- Czas dydaktyczny: 1 godzina dydaktyczna = 45 minut.
Dodatkowe uwagi:
- Szkolenie skierowane jest do mechaników, elektromechaników, diagnostów, studentów oraz osób rozpoczynających pracę z elektroniką samochodową.
- Program dostosowany jest do potrzeb uczestników, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie diagnostyki i programowania jednostek sterujących w pojazdach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Minimum teorii maksimum praktyki na temat magistrali CAN | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 410,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 333,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tadeusz Neumann
Od ponad 15 lat zajmuję się magistralą CAN, analizując jej protokoły i rozwijając narzędzia do diagnostyki i programowania sterowników. Jestem autorem skryptów do programatora UPA-USB S oraz CAN Analizatora, które wspomagają pracę specjalistów zajmujących się elektroniką samochodową i programowaniem ECU. Moje doświadczenie obejmuje zarówno teorię, jak i praktyczne zastosowania w zakresie odczytu, analizy i modyfikacji danych przesyłanych w systemach elektronicznych pojazdów.
Dodatkowo od lat prowadzę szkolenia z zakresu elektroniki oraz specjalistyczne kursy dotyczące magistrali CAN, przekazując swoją wiedzę i doświadczenie innym pasjonatom oraz profesjonalistom. Jestem także autorem serii 30 lekcji pt. Jak napisać skrypt do UPA-USB S, które stanowią kompleksowy przewodnik dla osób chcących nauczyć się programowania w tym środowisku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje materiały startowe w postaci notesu i długopisu oraz ulotki
Warunki uczestnictwa
Znajomość diagnostyki samochodowej. Obsługa testerów diagnostycznych.
Informacje dodatkowe
Firma ATOMIS zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia szkolenia w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń (min. 5 uczestników). W tej sytuacji uczestnik zostanie poinformowany o najbliższym możliwym do zrealizowania terminie.
Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (DZ.U.2013, poz. 1722 z późn. zm.), w przypadku, gdy Przedsiębiorca/uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. Warunkiem zwolnienia jest dostarczenie do firmy szkoleniowej stosownego oświadczenia na co najmniej 1 dzień roboczy przed szkoleniem. W innej sytuacji należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi